Concurenta neloiala

Friday, 13 May, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

D Stars srl (J35/937/2010 27051600) e o firma nou infiintata care se ocupa in mare cu urmatoarea chestie : a incheiat un contract de inchiriere cu Universitatea de Stiinte Agricole a Banatului (unde e posibil sa aiba oarecari legaturi de rubedenie, dar o dam ca zvon ca n-am reusit a verifica), in a carei Aula Magna prezinta publicului amator diverse evenimente "live prin satelit".

Asta inseamna ca se aduna consumatorii de cultura sa vada Giselle, sau balet rusesc, proiectat pe un ecran. Daca e sa ne luam dupa Sorin Aradean, „Timisoara culturala genereaza astfel o premiera nationala, fiind primul oras din Romania care preia spectacolele de balet de la Bolsoi Teatr, live prin satelit de la Moscova”.

Teoretic suna bine. Practic suna deosebit de prost, din urmatorul motiv : firma pune pe piata un surogat. Cam ca si McDonalds, KFC si restul de vinzatori de gunoaie, sub ambalajul sclipicios si scuza cu iz democratic ca "dam unor oameni care altfel nu si-ar putea permite asa ceva ocazia sa traiasca experienta unei mese la restaurant" se gaseste realitatea trista a conservantilor, E-urilor si carnii dezosate mecanic.

Practic vorbind, competitia intre organizatorii de evenimente se consuma pe afis. Numele de pe marchiza, asta conteaza. Daca X ofera Ada Milea, ca atita isi permite, Y ofera Serban Foarta, ca asta avem, si vine Z cu Bolsoi Teatr LIVE [prin satelit], X si cu Y au pierdut competitia.

Totusi, ceea ce Z ofera nu-i nici intr-un caz Bolsoi Teatr.

De fapt ei ofera Proiectie Pe Un Ecran [Bolsoi Teatr]. Pe cine intereseaza sa vada Proiectie Pe Un Ecran ? Avem Internet, exista youtube, utilitatea practica de-a plati bilet pentru a vedea o transmisiune e cam ca si a plati bilet ca sa-l auzi pe Topescu sau pe alt tont de-aceeasi teapa comentind meciul. La radio. Fara video.

Problema mare cu aceasta "oferta", sa-i zicem, este ca ea perverteste de fapt mediul de afaceri. Oamenii fiind oameni, o parte din ei vor pune botul vor participa la sarada, platind organizatorilor niste bani. Rezultatul net fiind ca D Stars srl poate continua sa-si produca Coca-Cola sau ma rog, ce mizerie fac ei acolo, iar o parte din public isi va forma impresia ca de fapt cultura e un fel de-a sta si-a privi la un ecran. Ceea ce-i si fals si daunator.

Indiferent de cit de fals ori daunator este, ceilalti competitori n-au incotro, se vor vedea siliti sa intre in competitie. Ca rezultat, calitatea medie a evenimentului cultural organizat de "Timisoara culturala" va intra intr-o spirala a scaderii continue.

Solutia ar putea veni din directia unor masuri a la

asa numitele "lemon laws" care interzic vanzarea unor masini ce nu satisfac niste minime norme, garantandu-se astfel un nivel minim, mai mare decat 0, sub care piata nu se va degrada.

dar sincer sa fiu o solutie mult mai buna imi pare limitarea afisarii. O hotarire de consiliu municipal al Timisoarei culturale care sa explice clar ca toate evenimentele "live" prin satelit au a purta cu litere mari descrierea Prin Satelit, in centrul afisului, pe post de titlu, si ca denumirea evenimentului original nu are voie sa apara cu litere mai mari de 60% din dimensiunea acestui titlu, precum n-are voie nici sa uzurpe rolul de titlu al titlului ar fi absolut salutara.

Pina la urma, D Stars nu organizeaza Giselle, D Stars organizeaza "Prin Satelit". Altcineva, altundeva organizeaza Giselle.

Category: Activism
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

28 Responses

  1. efectul "good enough"

    daca in loc de poze profesionale putem avea snapshots, daca in loc de relatii putem avea relatii la distanta si webcams .. de ce n-am avea si PPUN in loc de evenimentul live?

    iti dai seama ca nu-i nimeni suficient de dobitoc sa mearga acolo chiar crezand ca o sa vada teatrul bolsoi pe bune?

  2. Aici n-ai dreptate da de nici o culoare.
    Exista gramezi de evenimente transmise "live" si oamenii platesc sa le vada si stiu ce inseamna asta.
    Imi pare rezonobil sa consideram ca nici un consumator de balet nu-si imagineaza ca Bolsoi Teatr se produce in Aula Magna la Agricole si deci nu-i ocazie de confuzie afisul.
    Cat despre pervertirea culturii care nu exista ....

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Saturday, 14 May 2011

    @Dr.A E cam data dracului chestia.

    Hai sa ne aplicam pe un exemplu similar : ia ceva republica democrata din Africa neagra. Faptul ca li se acorda ajutoare din Vest inseamna ca lumea are ce sa manince. Inseamna de asemenea ca fermierii locali nu au motive sa se straduiasca a cultiva pamintul, si deci ca vor avea nevoie de ajutoare mereu.

    Alt exemplu : faptul ca Nestle acorda tinerelor mame niste lapte de-al lor pentru copii le ajuta, nu-i asa, sa isi hraneasca copiii. Faptul ca ele hranindu-i astfel isi suspenda lactatia si se vad silite sa cumpere mai departe, chit ca nu-si permit, produsul Nestle le ajuta, nu-i asa, s-o cam suga.

    Pe scurt, chestia asta cu cultura care nu exista e o aiureala. Ceva cultura intotdeauna exista, si singurul fel in care se poate dezvolta este sa se dezvolte, anume, pornind de la ceea ce este ea, oricit de firava si troglodita ar putea parea in raport cu cine stie ce alternative masurate dupa cine stie ce calapoade straine ei.

    Problema mea, credeam ca rezulta da' poate ca de fapt n-am zis, nu-i ca exista evenimente transmise live, si nici ca oamenii platesc sa le vada. Problema mea este ca se confunda muzica cu patefonul si predicatorul cu divinitatea. Asa evenimente nu-s cultura, cum a privi la televizor nu-i cultura, e privit la televizor. Cultura-i intotdeauna un ce participativ, daca tu nu-i poti deranja pe solisti nu poti zice ca participi [de preferinta nederanjindu-i].

    O confuzie la care de altfel anumite populatii sunt mai apte decit altele. Sunt dispus sa pariez cu tine ca o buna parte din participanti isi inchipuie ca ce-au facut ei e relevant in raport cu Bolsoi Teatr, ba chiar ti-am citat promoterul afirmind acest lucru, altfel perfect fals.

  4. Mie imi pare ca propunerea pe care o faci tu legata de blogarire e in contradictie cu viziunea ta despre activitati culturiste. O disonanta ce ar merita analizata.

    Experienta la cinema nu-i tot una cu un youtube. Si la televizon nu vezi des Bolsoi Teatr ca sa zici ca ai alternativa la o proiectie.
    Exemplele date mai sus cu mancarea in africa nu sunt semnificative sau relevante pentru discutie.
    Publicul daca e educat cunoaste bine diferenta. Daca nu e educat se educa in timp. Nu vad o deservicii aduse culturii din faptul ca o firma a demonstrat existenta la Timisoara a 200-300 de spectatori interesati de Bolsoi Teatr. Cand o sa umple o firma stadionul lui Poli cu spectatori la o preluare Live de Verdi la Scala personal voi considera asta un pas enorm inainte.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Saturday, 14 May 2011

    Hmm. Ia analizeaza ca-s chiar curios.

  6. Anonimosu`s avatar
    6
    Anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Saturday, 14 May 2011

    http://www.artchive.com/artchive/g/greek/venus_de_milo_louvre.jpg

    Imaginea de mai sus perverteste cultura pentru ca este un surogat al adevaratei statui. Asa ceva?

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Saturday, 14 May 2011

    Mei turcomanilor, vedeti cultura si vi se ard brusc circuitele ? Eu am zis "perverteste mediul de afaceri", nu cultura, ca aia-i perversa gata de la natura, nu mai ai ce-i face.

    Mediul de afaceri, aia e problema, si afisarea, pretentiile, confuzia (mai interesata sau mai naiva) intre unt si margarina.

    Eu nu propun sa se desfiinteze ecranele video si transmisiunile prin satelit, ca intr-un fel de nou iconoclasm. Si da, stiu, am aflat si eu ca uneori oamenii vorbesc intre ei la distanta, nu mi se pare fapta diavolului asa ceva, multumesc de intrebare.

    Si-s de acord ca e posibil, in principiu, sa serveasca la ceva asa chestie, poate ca vre-un tiganus talentat vede pentru prima oara in viata lui balet si se apuca sa-i imite pe margine reusindu-i chiar mai bine decit balerinilor originali, cu care ocazie e si descoperit si-si primeste sansa. Poate multe chestii. Sigur ca persoanele interesate se uita la Association Relative à la Télévision Europeenne si atunci vad Bolsoi chiar si la televizor.

    Dar trecind peste toate astea, problema-i simplu comerciala, si nu are mare treaba cu cultura : nu se poate vinde margarina-n ambalaj de unt. Ca nu-i permisibil asa ceva, pentru ca perverteste mediul de afaceri. Aia-i tot.

  8. Poate ca ne-ar putea convinge o poza cu afisul. Din ce-ai scris nu rezulta in ce fel un afis cu Allianz Arena LIVE la un bar din cartier ar face concurenta neloaiala stadionului lui Poli.

  9. Mircea Popescu`s avatar
    9
    Mircea Popescu 
    Saturday, 14 May 2011

    Tocmai m-am impiedicat de altu' pe floaster, scrie Die Walküre, Wagner, si intr-un colt HD. Au scos omii chestia cu "prin satelit", sa nu induca confuzii.

    Probabil parlamentarii sa mai aiba suspiciuni legat de referinta inexplicabila la Hunedoara, da-n rest cred ca toata lumea e edificata, exact in sensul contrar a ce zici tu.

  10. Parca ziceai ca cinematografele sunt goale. Daca se umplu la Wagner sau Bolsoi imi pare ca e un semn evident ca filmele pe afis sunt de obicei prost alese/facute.

    TPS*: La HD cred ca au mancat un D probabil din plipsa de spatiu.

    *Troll Post Script

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Sunday, 15 May 2011

    Doua probleme majore avem aici :

    I. Faptul ca lumea se inghesuie sa voteze la "romanii au talente-n program", varianta ProTV si nu se inghesuie sa voteze la "romanii au talente-n politica", varianta BEC nu demonstreaza neaparat ca sistemul electoral e prost facut.

    II. Faptul ca o hoarda de nespalati prefera sa se scarpine si sa rigiie nu demonstreaza o imaginara superioritate a scarpinatului sau rigiitului ca metode de petrecere a timpului liber si loisir. Indiferent ce procent din populatia totala o constituie nespalatii in discutie.

    III. In timp ce la cinematograf e in general gol, la Opera e in general arhiplin, pentru ca administratia Operei nu are atita glagorie in capul ala sec incit sa faca biletele sa coste bani, ca absolut oriunde in lumea civilizata, raminind ancorata mental si dupa douazeci de ani tot in paradigma ca "tre' dat gratis". Ca rezultat, decorurile sunt proaste, vocile talentate se scurg afara si eu nu ma pot duce la Opera in Timisoara, tre' sa ma duc pina la Viena cind am chef, exact ca acum 300 de ani, pentru ca veci pururi nu m-oi inghesui prin staluri si-n sala cu cetatenii onorabili de la punctul II.

    In conditiile astea, poate ca unei minti naive si nepricepute la a evalua manifestarile practice urmatoare ale dementei nationale i-ar parea ca foarte bine ca fac astia pseudo-bolsoi, se va muta gloata acolo, si noi vom putea urmari opera-n liniste, chiar si fara Faust. Ei bine, FALS.

    Ce se va intimpla in fapt este ca administratia cea tembela a operei va rationaliza costurile inlocuind scena printr-un ecran si eu ma voi muta cu totul la Viena. Win-win, cum se zice in bijnit, sau victorie, am infrint!

  12. Sorin Aradean`s avatar
    12
    Sorin Aradean 
    Tuesday, 17 May 2011

    Las la o parte faptul ca va referiti la Cristian Topescu intr-un mod care cu siguranta nu va face cinste, caci vorbim despre un monstru sacru al jurnalisticii sportive romane...
    Ceea ce surprinde este ca aveti referinte depasite in privinta locatiei in care se desfasoara aceste spectacole. USAB a fost intr-adevar prima gazda a acestor transmisuni in oct 2010, dar locatia era prea excentrica fata de centrul orasului, asa incit a trebuit generata o schimbare... Spectacolele se tin inca din febr 2011 in excelenta Aula de la BCUT. Oricum, eu felicit conducerea USAB (nu dau nume ptr c-ar fi o lista intrega de persoane care au sprijinit aducerea proiectului acolo), ptr c-au inteles frumusetea si calitatea garantata a acestor spectacole. Fiti linistit, n-am absolut nici o ruda la USAB care sa fi inlesnit demersul meu.

    Discutia este una de concept, pe doua paliere. Primul e legat de veridicitatea actului cultural, adica transmisiunile prezinta un act autentic, sau doar un surogat. Eu zic ca nu e un surogat, ci un preambul ptr ca pe respectivii artisti sa-i vezi chiar in carne si oase, cindva la un concert. (atentie va trebui sa stati in primele rinduri, altfel veti privi ecranele gigant care acompaniaza orice concert, asadar ne intoarcem la ecrane :)
    Oricum, daca un asemenea entertainment este surogat, inseamna ca si privitul la televizor, sau pe youtube intra in aceasi categorie, caci nu-i asa, nu vedem in carne si oase artistii de pe scena, ci privim un ecran. Apropo de Youtube, nu puteti compara senzatia pe care ti-o poate da urmarirea unui concert pe ecranul de PC, sau o plasma de 1,5 m, cu spectacolul dintr-o sala de cinema cu ecran de 5-8 m dupa caz... Am avut initiativa transmiterii la BCUT a nuntii regale britanice, Live in HD. Lucrurile s-au derulat cu sprijinul nemijlocit al conducerii TVR HD careia ii multumesc inca o data. Vreau sa va spun ca senzatia a fost una fabuloasa. Privirile cameramanilor diferitelor televiziuni prezente la sala ptr a prelua stirea au fost relevante. Si nu cred c-ati putut avea o senzatie similara privind stream-urile care existau pe net in ziua respectiva...
    Al doilea palier este cel al presupusei concurente neloiale. Si da si nu, adica daca voi reusi sa prezint publicului o transmisie live a unui concert U2 in iunie curent, nu va fi concurenta ptr ca in Romania nu exista ceva similar. Dar daca transmisia presupune un spectacol de la Bolshoi sau Metropolitan, atunci o consideram concurenta, ptr ca elemente de arta similara avem si in tara. Simtiti unde bat... Ceea ce pot sa va spun este ca Peter Gelb, general manager la Metropolitan Opera NY a comandat inca in anii trecuti un studiu sociologic privitor la consecintele pe care le au aceste transmisuni asupra comunitatilor umane afectate. Concluzia a fost ca peste tot interesul ptr fenomenul operal a crescut, primii care au avut de cistigat fiind tocmai casele de opera locale.

  13. O_0
    that was surreal

  14. Critic`s avatar
    14
    Critic 
    Tuesday, 17 May 2011

    tl;dr http://trololololololololololo.com/

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 17 May 2011

    @Sorin Aradean Pai chiar mai bine sa lasam la o parte discutia cu "monstri sacri" ai comentatului sportiv, ca numa' fac icter degeaba.

    Discutia cu ecranele gigant e usor deplasata, eu am avut placerea de-a participa si la Bolsoi si la Scala si-am vazut chiar bine fara sa stau in primele rinduri (in general pentru ca lojile se gasesc amplasate pe ziduri, si nu intr-un turn in mijlocul cladirii). Poate fi, bineinteles, o chestie de optica.

    Privitul la televizor, sau pe youtube, intra cu siguranta in aceeasi categorie, (chestie de altfel notata in articol) dar indeobste au bunul obicei de a-si recunoaste statul. Acest statut, mai mic (de la care comparatie de dimensiuni vine si cuvintul kitsch, de altfel) e tocmai problema in discutie : firma de-o reprezentati pare ca n-a chiar inteles diferenta de proportie.

    Senzatiile nu sunt o problema culturala. Va felicit pentru fabulozitate, in tot cazul.

    Cred ca incercarea de raspuns pe care-o discutam eludeaza amplu problema, pe toate palierele, inclusiv cel din urma. Nu exista "si da si nu" in probleme pina la urma juridice, asa cum este concurenta neloiala. Sigur, si violul poate sfirsi prin intemeierea unei familii fericite intre violator si victima, e perfect posibil, orice-i posibil. Asta n-are consecinte in discutia violului decit, poate, intr-o societate nesofisticata pina la a fi de-a dreptul condusa de sharia.

    Dar ca solutie destul de simpla la o plingere pe a carei legitimitate imi pare pina in final ca suntem de acord : scrieti mare si citet ca-s transmisii prin satelit sau prin internet sau ce-s ele, si mai modest ca-s cutare sau cutare eveniment care ele nu-s. Cu asta s-a rezolvat complet problema, ca pe mine nu ma deranjeaza nici intr-un fel un grup de oameni care se aduna sa faca ceva impreuna de comun acord.

  16. Un concert Justin Bieber nu-i pe bune până nu riscă el să-şi ia o sticlă în muie.

    Similar cu un (anume) concert Arme & Trandafiri în Irlanda :D

  17. Sorin Aradean`s avatar
    17
    Sorin Aradean 
    Tuesday, 17 May 2011

    Eu am sperat ca tonul meu rezonabil va indeamna la o conduita asezata, dar daca insistati, pot fi ceva mai sfichiuitor. Spre exemplu, m-as putea gindi ca tipul ras in cap si cu barba consistenta ori sinteti dvs, ori este imaginea unui individ cu care doriti sa va identificati. In ambele cazuri, prima mea reactie a fost ca personajul e un promotor al shariei (ca tot ati amintit de ea), genul de cecen habotnic...

    Ziceti dvs. ca transmisiile se pot incadra in categoria kitsch. Atunci va rog s-o spuneti si celor 1500-1800 de persoane care umplu la fiecare transmisie de la Metropolitan splendida sala de concerte Lisinski de la Zagreb, oameni care inteleg ce inseamna codul vestimentar "la patru ace", incit vin imbracati (ei da, la o proiectie video), aidoma ca ptr opera vazuta pe scena. De asemenea, spuneti-le celor 800 de spectatori budapestani de la MUPA (Palatul Artelor) ca seara ptr care urmeaza sa si-o petreaca la o asemenea transmisie e una a kitsch-ului veritabil (!) Sau, spuneti acelasi lucru munchenezilor care inaintea inceperii unui nou sezon isi cumpara bilete ptr intreaga stagiune, incit in citeva ore nu mai gasesti bilete la nici un spectacol. Cam ca la Scala, c-am avut o asemenea experienta, acum citiva ani. Nu in ultimul rind, spuneti-o si celor 300-400 de spectatori pe care The Light Cinema din Bucuresti ii are la fiecare transmisie de acest tip.

    Vorbiti de plingeri ptr concurenta neloiala, pai ati putea pregati 1500 de exemplare ptr cele 1500 de locatii din 46 de tari in care se dau transmisiile de la Met. Si mai adaugati inca vreo 450 de plingeri ce vor fi trimise celor 450 de locatii din 22 de tari in care se dau transmisiile de la Bolshoi. Toner de imprimanta sa fie :)

  18. Critic`s avatar
    18
    Critic 
    Tuesday, 17 May 2011

    funny shit, eu ziceam ca-i jidan.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 17 May 2011

    @Sorin Ardelean E o presupunere cel putin naiva, si aici pe Trilema cit si intre oameni civilizati in general, sa-ti inchipui ca vei manipula prin "atitudine" si alte asemenea pozitia oamenilor. Concentreaza-te pe a discuta problemele si lasa aferatiile deoparte, ca oricum nu intereseaza.

    Cred... mnu. De fapt, nu cred, ci stiu ca am spus-o unui numar semnificativ mai mare de 1500-1800 de persoane, scriind aici. Hai sa nu ne facem de ris facind presupuneri trase de par despre chestii pe care aparent nu le cunoastem, ca de exemplu cine-i in sapou la Trilema etc. Confuzia intre intelegere si senzatie, dublata de cea intre non-kitsch si "patru ace" va ramine, probabil, in istorie, ca-i amuzanta.

    Si-acum ca ne-am inteles (sper) pozitiile relative, hai sa purcedem la discutia substantiala : de ce scrieti numele unui alt eveniment in locul numelui evenimentului pe care-l chiar organizati ? Deci, TRANSMISIUNE IN DIRECT, si nu BOLSOI TEATR, mbine ?

    @Critic Poate fi jidan hiperortodox shariot, de ce nu.

  20. Critic`s avatar
    20
    Critic 
    Tuesday, 17 May 2011

    meh, oricum era for teh lulz.

  21. Sorin Aradean`s avatar
    21
    Sorin Aradean 
    Thursday, 19 May 2011

    Daca dumneata iti faci un modus vivendi din a tot glosa pe blog pe un subiect anume, eu cu parere de rau nu-ti pot fi tovaras de drum. Ptr mine lucrurile sint clare, in sezonul precedent "The Met: Live in HD, 2009-2010", s-au vindut la nivel mondial peste 2,4 milioane de bilete. Ma astept ca cifrele de vinzari ale sezonului tocmai incheiat 2010-2011 sa sara de 3 mil de bilete. Asa ca eu n-am ce manipula, lumea din cite vad nu e afectata de faptul ca interpretii, orchestra si decorurile nu se afla la distanta unei miini intinse, ci la 6000 km departare. Ba observ ca lumea chiar apreciaza un asemenea "kitsch".

    Iar faptul ca e concurenta neloiala e relativ, depinde de optica diriguitorilor unor spectacole similare jucate pe scenele locale, cit de deschisi la demersuri inovative sint. Spre exemplu, Opera Nationala pragheza este partener media al acestor transmisiuni la Praga. Vorbind despre Opera Nationala Romana din Timisoara, iti pot spune c-am gasit un grad de intelegere si de colaborare in persoana directorului acesteia (motiv ptr care ii multumec si pe aceasta cale maestrului Corneliu Murgu). Si-mi pare sincer rau ca n-am reusit ieri sa ma numar printre cei peste 700 de spectatori ai noii puneri in scena a operei Aida, productie a regizorul bulgar Ognian Draganoff.

    Sincer nu vad de unde atita opozite, din moment ce ideea de transmisiuni Live in HD in cinema-uri nu e de azi, de ieri, s-au transmis finala mare cit si finala mica de la CM, chiar in 3D, adica "surogatul" / "kitsch"-ul a fost si mai reusit :)

  22. Mircea Popescu`s avatar
    22
    Mircea Popescu 
    Thursday, 19 May 2011

    Motivul pentru care nu-mi poti fi tovaras de drum, stimabile, este ca nu esti dispus sa abordezi problema in discutie.

    Probabil ca asa va invata la ce scoala de piar ii fi absolvit, si evident ca nu va spune si amanuntul oarecum relevant ca in lumea reala prostiile alea nu tin.

    Deci, la obiect : de ce vinzi dom'le margarina pe un pachet pe care ai scris UNT ? Scrie margarina, lumea ti-o va cumpara daca doreste margarina, iara daca nu, asta e. Simplu ca buna-ziua.

  23. Critic`s avatar
    23
    Critic 
    Thursday, 19 May 2011

    s-au vindut la nivel mondial peste 2,4 milioane de bilete.

    http://www.census.gov/ipc/www/popclockworld.html

    super, o elita burgheza poate vedea un cacat in HD , coaie, HD !!! sau in 3D, suuuuuuuuuper. am uitat xvid-urile si cd-urile. dam niste bani extra ca sa ne stricam ochii pe neste uochelari.

    700 de spectatori

    wow, un succes incredibil in romania din 20+ mil locuitori.

    patriotism prostesc.

  24. Gheorghe`s avatar
    24
    Gheorghe 
    Friday, 2 March 2012

    Nu as fi postat acest comentariu, daca nu as fi fost la asa zise ”spectacole” acolo. De doua ori ! Prima data s-a intrerupt si am astepat reluarea ”spectacolului” pana mi s-a gretuit, dar am zis ca a fost un accident. A doua oara a fost penibil. Dupa ce am stat peste 45 de minute ca sa inceapa spectacolul si sa ne ”sincronizam” cu un reporter TV pentru a-si face dl. publicitate cu spectatorii in sala pe post de decor am avut surpriza sa vad ca de fapt spectacolul consta in a face videoteca ca inainte de 89, punand-ne sa vizionam un DVD cu subtitrare in ENGLEZA, fiindca toata lumea, in opinia organizatorului ar trebui sa stie engleza. In plus, desi am stat in primele randuri nu am reusit sa vad aproape nimic din cauza unui alt domn mai inalt, sufocandu-ma de cald si enervandu-ma cand am vazut cu stupoare ca am asistat la o transmisie live in direct INREGISTRATA!!!!!, cu o sonorizare de RAHAT, la care a dat si incet. Pe scurt, daca nu aveti ce face cu banii, mergeti. Daca vreti sa va sufocati de cald, sa asteptati ca vitele in hol ca sa intrati cand organizatorul e si taxator de bilete si om tehnic si receptioner si amfitrion, mergeti. Pe scurt, daca vreti sa va enervati, nu trebuie sa dati 42 de lei de persoana, decat daca acasa nu aveti televizor color!

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Friday, 2 March 2012

    Pe scurt tipul are o cantina. Faptul ca are o cantina nu-i o problema asa mare, si saracii trebuie sa manince undeva, dar faptul ca-si numeste cantina "Restaurant de Lux Parizian MEGAFITE" este o problema.

  1. [...] A doua problema : In Timisoara nu exista multe chestii. Daca n-as fi importat eu pizde-n pizda goala nu existau pizde-n pizda goala. Citind, de exemplu. (Si da, am invitat-o si pe proasta cu tite mici, intre altele. N-a onorat.) Daca nu m-as duce la Praga sa ascult cite-un concert ori opera n-ar exista concerte ori opera. [...]

  2. [...] Asa ca mi-a mai trecut supararea & amareala din suflet, mai putem continua pentru o vreme colaborarea in care eu aduc bani in oras. ——— III. In timp ce la cinematograf e in general gol, la Opera e in general arhiplin, pentru ca administratia Operei nu are atita glagorie in capul ala sec incit sa faca biletele sa coste bani, ca absolut oriunde in lumea civilizata, raminind ancorata mental si dupa douazeci de ani tot in paradigma ca “tre’ dat gratis”. Ca rezultat, decorurile sunt proaste, vocile talentate se scurg afara si eu nu ma pot duce la Opera in Timisoara, tre’ sa ma duc pina la Viena cind am chef, exact ca acum 300 de ani, pentru ca veci pururi nu m-oi inghesui prin staluri si-n sala cu cetatenii onorabili de la punctul II. Concurenta neloiala.~ [...]

  3. [...] ? Ca un fel de Bute nemuritor. Realizati ce trist ? [↩]Ca unde exact sa te duci ? La filarmonica 2nd hand ? La asa-zise muzee unde se pastreaza niste obiecte inutile precum bufnite impaiate respectiv [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.