De ce si-ar dori o fata sa fie sclava ?!?!?
Tot primesc intrebarea asta. Inainte o primeam de la fete cu care ma cunosteam cit de cit, asa ca le puteam da un raspuns in citeva cuvinte (dat fiind ca numaru' de cuvinte necesar a raspunde unei intrebari e o functie crescatoare de generalitatea contextului, de-aia au manualele de orice sute spre mii de pagini) da' in ultimii 3 ani o primesc in general asa, pe Internet cum ar veni.
In mod normal genu' asta de intrebari generale isi gaseste cite-un raspuns sub forma unui articol tocmai aici pe mindrul blog ce cu placere il cititi, dat fiind ca urasc sa ma repet, da' cu asta anumita am to-o-ot ezitat pe motivu' ca metainterpretativi cum se gasesc cititorii, oti trage concluzia ca incerc sa lamuresc pizdetu' sa se bage sclave sau ceva.
Adevaru-i ca nu, adevaru-i ca in general n-am timp (si cu atit mai putin chef) nici macar de incepatoarele care si-ar dori "sa incerce" independent, darmite sa mai lamuresc io altele noi. Adevaru-i ca exista milioane cu vedere spre miliarde probabil de fete ce si-ar dori. Ce-i de lipsa-s stapinii-n relatia asta, aia nu prea se gasesc (da, sigur, e plin de putoi care cred ca ei sunt pentru ca "isi doresc", aferim).
Asa ca sa lasam temerile si ezitarile mele proprii si sa sarim nuzi si inocenti hapt in subiectul discutiei, dat fiind ca asa ii si-asa va fi c-asa o fost sa fie. Deci :
I. Sclavia nu lasa urme. Cam ca si a fi un ninjalau, sau a fi un agent secret, sau un sfint pe pamint hopa. A fi un sfint pe pamint lasa urme, ca asa functioneaza mintea prostimii, tre' sa ai halou pe cap si sa curga miere de unde ai pasit pe faleza sau ceva ca sa fii sfint, daca nu "nu esti".
Vedeti voi minunea, is doua tipuri de chestii pe care poti sa "le fii". Pe de-o parte-s alea exterioare, cum ar fi de exemplu "sa fii" sfint, sau "sa fii" politai. Politaiu' fara chipiu si sfintu' fara argintaria din icoana sunt niste puleti ca oricare altii, ei insisi nu intereseaza pe nimeni si nu conteaza prin nimic. Ce conteaza in sfint ori in politai (si cele doua sunt mult mai apropiate decit credeti) e identitatea lor cu ceva extern, e cit de buni reprezentanti ai unei chestii ce nu-s sunt ei. Cit de cartof e pepenele, aia-i discutia. Un pepene sfint e cel mai cartof pepene dintre toti pepenii.
Pe de cealalta parte-s alea interioare, cum ar fi de exemplu sa fii om, adica in cazul femeii sclava. Ca asta este, mai convenabil sau mai inconvenabil din punct de vedere al modelor ideologice ale unui moment sau altuia, a fi femeie inseamna a fi sclava. Sigur, nu toate femeile concrete se simt bine-n feminitatea lor proprie data de mamicuta lor, unele incearca bietele sa creasca-n laturi si tot soiu' de ciudatenii, sa se transforme-n ce nu-s ca pecete a individualitatii lor si asa mai departe. Vezi doamne pepenele cartof o fi acuma un pepene mai fericit pentru ca e unic. Dupa criteriul asta oamenii ar trebui sa fie foarte fericiti de-i atinge canceru', dat fiind ca uite ce diferiti si unici au devenit. Un rationament, cu alte cuvinte, defectuos.
Deci iata, asta-i primul, si nu intimplator l-am pus primul, motiv pentru care o fata si-ar dori sa fie sclava : nu lasa urme. E, adica, o dezvoltare a ei indesine, nu o dezvoltare a ei intru ceva externalitate. Asta-i bineinteles si motivul pentru care a fi sclava e foarte ingrozitor de inspaimintator de greu (ceea ce este), nu pentru ca te bate ori te umileste unu', alea-s nimicuri in retrospectiva rizibile, ci pentru ca tre' sa te confrunti pe tine insuti. Ori lucru mai inspaimintator pe lumea asta decit intilnirea ta cu tine nu exista si nici n-are cum sa existe, c-asa-i facuta sa fie tata treaba, din cap in coada.
II. Sclavia e superputeri. O fata care-a atins nivelul la care s-o consider io sclava, adica nu incepatoare, aspiranta, diverse de-alea (chestie care poate dura cinci ani ca popa, ie mai mult decit o facultate, ca si pokeru') este dupa gustul publicului o femeie perfecta. Nu conteaza ca ii confruntata cu fete mai bogate, mai titoase, mai blonde, mai inalte, mai destepte, mai duse la scoala, mai ce doriti dumneavoastra, ea isi alege ce barbat doreste si-i al ei pentru forever. N-are cine si n-are cum ii face ei concurenta, e ceva rizibil, cam ca un samurai la gradinita - vezi sa nu-l bata sugarii pe-acolo sau ceva. Daca nu-i taie felii si-i expune sa se usuce la soare e exclusiv din mila, altfel de putut fara discutii poate.
Idem poate sa umple absolut orice rol care nu necesita vre-un talent sau inclinatie specifica, mai bine decit oricine altcineva. Daca-s sase fete din care una sclava la interviu, sclava-l ia. Fara discutii posibile, nu ca "sanse". Nici o sansa, si anume, nu pentru celelalte cinci. Sigur ca daca n-are ureche muzicala nu poate deveni acuma trombonista de concert sau ceva, da' pe de-o parte invata sa se impace cu gindu' (ceea ce-i mare lucru, mai ales dat fiind cite toante de douazeci de ani se cred scriitoare, actrite, curvei sau ce inca pula) si pe de cealalta parte daca are un talent singura garantie ca nu-l va fute e sa fie sclava. Pentru ca o fata talentata are sanse sa faca ceva cu talentu' ei cam zece la suta sau sub (si-n general mult sub) in timp ce-o sclava are sanse de suta la suta. Nu, nu nouazeci, nu nouazeci si-un pic. E o certitudine.
III. Sclavia e nesfirsita. Ca orice disciplina adevarata, ca si filosofia, ca si muzica, ca si geometria, ca si gramatica, sclavia n-are capat. Te poti adinci (ca-i adincire, futu-va-n cur progresu' pe bat) in ea pina mori. Stiti cum zic prostii ca dezavantaju' de-a fi lup e singuratatea si dezavantaju' de-a fi oaie e plictiseala ? Mnoa... nu-i ca sclava nu poate fi plictisita sau singura, e ca insasi notiunile astea se topesc in irelevanta dat fiind ca ele-s doar zgura unor reprezentari superficiale a unei realitati semnificativ diferite. Adica, stiti cum in liceele romanesti o pizduta poate fi "de limbi" sau "de real" ? Noa, astea doua is reprezentari superficiale ale unei realitati semnificativ diferite, nu exista-n realitate "real", si nici macar "fizica" nu exista-n sensul ala de liceu.
Sigur ca nu te-obliga nimeni sa ramii in "academia" tata viata. De la o vreme te poti sastisi de studiu si te duci in industrie sa-ti pui la utilizare practica priceperile si cunostiintele dobindite. Nu-i o crima, unele fete prefera una altele alta, e la liber.
Dar ca si filosofia, ca si muzica, ca si geometria, ca si gramatica, ca orice disciplina adevarata sclavia n-are capat, si te asteapta acolo, la capat, pina mori.
Cam asta.
———
Wednesday, 26 September 2012
Si lapte. Nectar gen.
Citation needed.
Wednesday, 26 September 2012
Kiar, de ce ai sti tu, Trilemoi, de ce si-ar dori o fatā, cu adevārat, sā fie sclavā? Nu-mi imaginez c-ai intrebat-o... sau face parte din joc, mai nou? " de ce-ti doresti sā fii sclavā? "
" mghhh...mghhhh..mpfh..etc" ?
Wednesday, 26 September 2012
Fuff.
Wednesday, 26 September 2012
Da. :)
Thursday, 27 September 2012
Nu suna prea ok termenul, depinde de fiecare cum il vede...tu il prea vezi!
Saturday, 13 October 2012
desi cat am asteptat raspunsul la articoulul acesta care se reprezinta pe sine insusi in el, care este el. n-am inteles.
Thursday, 20 April 2017
Incepe memoria sa-mi dea rateuri, ai scris vreodata articol pe tema "cum pula identifica o gagica un stapan competent"? Stiu de ala inversu', cu gestionarea abordarilor, da' e vag altceva.
Thursday, 20 April 2017
De ce va cauta fetele ?
Thursday, 20 April 2017
Aia e din perspectiva tipului, nu din a tipei care-si cauta. Dar e un inceput, multam.