Ryzom

Wednesday, 01 August, Year 4 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Precum vedeti n-am mai prea scris in ultima perioada, nici pe fain n-am mai activat precum nici de stat la cafele cu fetele n-am avut vreme intrucit mi-am gasit ceva nou joc.

Se numeste Ryzom, e open source si ruleaza nativ pe linux.

ryzom-s

Imi place foarte mult din citeva motive, intr-o ordine aproximativa :

  • Sistemul resurselor. Exista vre-o duzina de categorii de materiale primare, precum de exemplu oase, sau piei. De asemenea fiecare material are o... finete, sa-i zicem, din cinci posibile. Fiecare obiect, ca-i resursa sau ba are si o calitate, de la 1 la 250. Cum toate armurile, armele scl se produc de catre crafteri, calitatea resurselor primare limiteaza calitatea obiectelor produse, si finetea lor are un efect notabil asupra proprietatilor chestiilor produse. Deci tre' sa te uiti cu mare atentie in jur sa faci rost de chestii anumite, e o intreaga poveste. Craft-ul are mare adincime, cu alte cuvinte, e destul de aproape de un sistem ideal.
  • Sistemul actiunilor. Toate actiunile din joc se compun de catre jucator. Deci, nu exista ca inveti vraja X. Inveti sa faci cutare chestie, si-ti construiesti o actiune care-o include alaturi de diverse proprietati, avantaje, dezavantaje scl. Totul, de la bataie la harvest si craft e o actiune si functioneaza dupa aceste reguli. Sistemul e exceptional, din pacate e implementat destul de simplificat, dar chiar si asa e multe clase deasupra oricaror alternative. Daca se apuca si-l dezvolta va fi fara indoiala pe locul I in aceasta lista. Faptul ca eu pot stabili daca vraja sa aiba damage mare si cooldown pe masura de mare ori range pe masura de mic nu e de colea.
  • Harvestingu'. Deci, intii prospectezi. Daca gasesti ceva mai ai o actiune care-ti da simbolu' zacamintului cu care interactionezi, si pe urma de-acolo extragi. Zeci de configuratii posibile, cit de delicat sa extragi, cit de repede, evident astea au impact asupra vietii zacamintului gasit scl. Poti prospecta dupa chestii anumite, e fascinant sistemul. Cred ca de departe cel mai bun sistem de harvesting pe care l-am vazut intr-un joc vre-odata.
  • Comertul. Pe scurt spus : poti vinde oricarui NPC ori pentru el, in care caz primesti niste bani, ori pentru jucatori, in care caz primesti tot aceiasi bani da' daca iti cumpara cineva obiectu' primesti si restul, iar daca nu asta e. De asemenea poti cumpara chestiile puse in consignatie de alti jucatori.
  • Elemente de roleplay. Eu nu-s in general un mare fan, da' chestia asta are o poveste in spate, destul de interesanta si remarcabil de idiosincratica (de exemplu nu exista nicaieri nici un fel de metal, pina si banii-s ceva lichid). In caz ca vi-i pina-n git de obsesia pentru banal a dezvoltatorilor de jocuri (pana mea, pina si Blizzard a dat-o-n diverse, nu s-au putut abtine sa lase Tristram un biet satuc, l-au facut in Diablo III resedinta de regat cu rege si tot, bleah). Grafica e de asemenea foarte frumoasa si mai ales creativa, imi aminteste de Project Entropia sub acest aspect (doar ca ideile par ceva mai bine realizate).

Va puteti pe buna dreptate intreba ce-mi displace atunci, ca dupa asa lista... Drept sa va spun nu-mi displace mare lucru. Comunitatea e idioata, adica is tot de-aia obsedati cu ajutoratu' aproapelui si anticomercialisti convinsi, genu' de socialisti pe care io nu-i pot suferi, da' e ok : asa-s toate jocurile la inceput, cit e puternica influenta devilor printre jucatori (ca din ceva motive devii-s mereu socialistotarzi). Si imi displace intr-o oarecare masura faptu' ca e destul de putin populat, da' pe bune daca ma pling prea tare, lasa sa nu fie plin de pustani idioti. De asemenea multe parti ar trebui dezvoltate foarte larg, sistemele sunt prezente si bine gindite da' nu-s aplicate pina la consecintele lor firesti.

Pe scurt, un joc excelent de la care am mari sperante pentru viitor.

PS. Pentru curiosi in imagine sunt eu in armura (port si o masca - din motive bizare asa poarta toti aia din rasa mea), linga mine-i ceva animal, si apropo de care faza : animalele au curiozitati pe-aici, nu toate-s agresive, multe vin numa' sa te vada (literalmente, te miros pe-acolo). Plus ca alea agresive ataca si animale cum te ataca si pe tine, nu exista timpenia aia in care cumva bizar lupu' flamind asteapta placid linga o turma de mioare sa treaca pe-acolo un tip intr-o armura de otel pe care sa-l atace disperat de parca n-o mai vazut conserve de cinci ani.

Category: Trolloludens
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

27 Responses

  1. Deci au reusit sa reproduca destul de fin lumea reala pe partea de resurse primare?

    N-ai precizat daca are multiplayer si nu doar schimburi comerciale intre jucatori. Si apropo de trading, de ce ai vinde unui NPC si atat, daca oricum primesti aceiasi bani si pentru listarea la bursa? E mai logic sa listezi la bursa mereu, poate primesti ceva in plus.

  2. deci, sa inteleg ca wd-ul s-a pensionat? eu am mai dat cateva runuri. :)

    incerc sa fac rost de parai pentru o sabie cat de cat. :D

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 1 August 2012

    @Alex Zic eu ca suficient de fin. Are multiplayer sigur ca da, e mmorpg. Este si pvp.

    Ai o limita fixa de 128 de obiecte ce le poti lista, deci cam de-aia.

    @Mihai B E disfunctionala piata, eu puneam tot mereu chestii fara rezerva si cu un buyout ceva rezonabil, 99k pentru majoritatea, citeva sute de mii pentru iteme mai rasarite. Dupa ~2 saptamini in care nu s-a vindut absolut nimic decit la 500-1k mi-am bagat picioarele.

    Am impresia ca au pierdut cam 99% din populatie in ultima luna, adica pe cind jucam in Mai erau sa zic si 80k jucatori activi (in aia cu public games), cind m-am uitat ultima oara acum 2 sapt erau cam 1k.

  4. pai clar ca e disfunctionala, daca nu o anticipezi. loot-ul comun e deja numeros. eu mai vand chestii si la 50k-100k, dar mai nou vand la 1kk++. si nu mai pun buyout, aia mergea la inceput cand puteai vinde rapid.

    o sa fie rebound in momentul in care o sa se lanseze pvp sau add-onul nou. ca vor face upgrade la iteme.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 1 August 2012

    Poate ca. Dar sa ai populatie 1k pe server e cam dezastru, ala-i nivel de un mud no-name nu de mari figuri si pretentii. Cre' ca nici azi n-are LOTR asa putini oameni, si-i lansat de-acum zece ani totusi.

    Oricum, eu am facut niste investitii zic eu inteligente si mnoa, asteptam sa vedem.

  6. Mircea Popescu`s avatar
    6
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 1 August 2012

    A, c-am uitat sa zic : daca vi-l instalati careva dati "/t lordmircea salut" din chat sa va vaz.

  7. unde vezi cata lume e pe server? ca m-ai facut curios...

  8. Mircea Popescu`s avatar
    8
    Mircea Popescu 
    Thursday, 2 August 2012

    Cind dai click pe public games zice sus in centru. Total players xxx.

  9. Bai, astia-s tampiti?

    "Please use alphanumeric characters for the password."

    Deci n-am voie cu caractere speciale, sa nu fie prea greu de spart parola. Shuper.

  10. Vezi sa nu te haxeze internetii.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Thursday, 2 August 2012

    Apai faci una cu 33% mai lunga lol.

  12. hahah... fail, mircea, fail! :P

    [264] players in public games zice acuma. dar asta nu inseamna ca aia e lumea/populatia de pe server de pe server.

    eu nu joc in publice. nici macar coperativ nu joc, decat cand am chef sa imi mai cresc wizarderita. daca joci coperativ, mf-ul tau se face average cu mf-ul celor cu care joci. si cu cat ai ami mult mf, cu atat afixele itemurilor pe care le gasesti sunt mai numeroase. ;) deci lumea care farmeaza, prefera single farming.

  13. Mircea Popescu`s avatar
    13
    Mircea Popescu 
    Thursday, 2 August 2012

    Cum adica "nu inseamna" ? Da' ce praz inseamna. Era 100k cind am inceput eu sa joc. Ultima oara cind m-am uitat era fo' 1k. Acum e 250 ? Naspa frate, au supt-o.

  14. Grafica e de asemenea foarte frumoasa si mai ales creativa, imi aminteste de Project Entropia sub acest aspect (doar ca ideile par ceva mai bine realizate).

    Pfai, ai jucat Project Entropia? Io n-am apucat, dar am scris ceva povestioară pe vremea când erau în beta și mi-au trimis acasă tricou și wallpapere, da' din alea reale. Cred că a fost unul din primele jocuri online care au încercat să aibă un sistem economic ceva mai bine pus la punct.

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Thursday, 2 August 2012

    Eu eram cel mai important trader in PE ani de zile, jde mii de pezi vinduti si cumparati zilnic.

  16. Pfai deci pe mine m-au enervat ceva ce nu se poate, că nu mi-au dat cont beta și am așteptat o vreme (aveam dial-up pe vremea aia și îmi petreceam serile pe site-ul lor aiurea) și până au scos ei jocul către public și mi-am pus io Interneți m-am luat de altele.

    Altfel mi s-a părut fascinantă la vremea aia ideea de a transfera bani reali în bani virtuali și invers, și acum dacă stai să te gândești e o banalitate.

  17. Mircea Popescu`s avatar
    17
    Mircea Popescu 
    Thursday, 2 August 2012

    Acum e, dar atunci a fost cum zice englezu' earthshattering. Mie cel putin mi-a lamurit pentru prima oara sensul, importanta si utilitatea economica a Internetului, pina atunci eu eram utilizator academic in cel mai pur sens.

  18. Mihai B`s avatar
    18
    Mihai Binsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 3 August 2012

    mai, diablo 3 nu se joaca pe publice. inetlege si tu: boost la mobi +15% dmg + 100% life (la life nu mai stiu sigur, dar parca si mai mult) iar mf e average la toti playerii. cine joaca in mp, joaca pe private.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Friday, 3 August 2012

    Mei, eu nu contest ce zici tu, da' totusi, initial erau multi acum sunt foarte putini, vrei sa zici ca se juca si acum magic nu se mai joaca ? Ma rog, o fi, nu contest.

  20. erau multi pentru ca era jocul la inceput si nu se stia faza cu mf si cresterea dificultatii - practic nu ai decat dezavantaje jucand in multi. pe atunci l-am jucat o data pe normal si de apoi doar pe publice. dar acum nici vorba de publice. de chiar am probleme si in act 1 si 2 nu am, il chem pe unul sau altul sa ma ajute. :d

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Saturday, 4 August 2012

    Si aia se poate. Plus ca la inceput era ceva mai dificil si noa, oamenii la dificultate tind sa se adune.

  22. Faptul ca eu pot stabili daca vraja sa aiba damage mare si cooldown pe masura de mare ori range pe masura de mic nu e de colea.

    Intr-adevar. Io folosesc cel putin doua versiuni de spells, si anume una pentru prima lovitura, care foloseste maximul de range credit disponibil - si inca una care maximizeaza hp credit. Cre' c-am reusit si sa ma sinucid folosind hp credit, da' mna, asta e alta discutie.

    De asemenea poti cumpara chestiile puse in consignatie de alti jucatori.

    N-am prea jucat in Fairhaven ca sa vad cum ii situatia, da' in Silan nu-s destui care sa puna in consignatie chestii. Ceea ce-i fuarte naspa daca tu vrei sa faci level pe crafting, ca ai nevoie de multe puncte pentru a cumpara planuri, da' n-ai pe ce materiale sa exersezi. Si sa cumperi NPC materials .. mai bine lasa.

    de-aia obsedati cu ajutoratu’ aproapelui si anticomercialisti convinsi

    Taci ca-s faini, numa' buni daca n-ai chef sa faci tu singur misiunile. Am facut greseala sa incerc sa fac totul de unul singur cu primul character, mi s-a luat de cate ori m-a belit trupa lui Arken (si de cate ori am batut drumurile, ca nu ceream rez). Ultimu' boss din Silan, Kirosta aia, n-o poate face nici Elvan solo [best player around, cre' ca e level 60 sau peste tampitu']. Nu mai zic de aggro mobs gen frippos, ragus si altele, ca-s in stare sa decimeze si echipe intregi alea.

    alea agresive ataca si animale cum te ataca si pe tine, nu exista timpenia aia in care cumva bizar lupu’ flamind asteapta placid linga o turma de mioare

    Nu in Silan. Chiar admiram cum mizeriile alea de wargus sau cum pula ii cheama (pe malu' lacului) stau si admira turme intregi de rendors fara sa le atace; nu ataca la ierbivorele care-s sub lvl 20, ataca la jucatori. Idem frippo, care si ei intra intre rendori si in majoritatea timpului nimic. Cre' ca ocyx se bat intre ei, da' nu-s sigur.

    Pe scurt, un joc excelent de la care am mari sperante pentru viitor.

    Care viitor, ca are deja nush cati ani in spate. Pe ideea asta si TM-99-BLOG are viitor.

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Thursday, 23 August 2012

    Io in general vinez ce materiale am nevoie, si minez. Merge chiar usor.

    Best player around 60 lol lasa-ma sa mor de ris, io-s 90 gen.

    Poate ca depinde si de soiu' animalului, da' io de exemplu pina am sapat dupa niste ambra am urmarit ceva chestie agresiva cum tot ataca ceva ditai brontozaur, si i-o dadea ala. Si pe urma isi revenea la hp, aia respawn, iara-l ataca, iara i-o dadea ala.

  24. http://atys.ryzom.com/start/app_forum.php?page=topic/view/13945/1

    dobitoci

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Friday, 7 September 2012

    Ahahaha teapa tepelor.

    Io nu am mai jucat de fo' luna ca n-am avut vreme. Deci n-am pierdut nimic ? Lol.

  1. [...] ca m-am jucat. Uite asa cam de pe la doua noaptea, cind i-o rapus osteneala pe toti lesinind pe capete fiecare-n [...]

  2. [...] Ryzom O stea [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.