Uniunea Statelor Comuniste ale Americii

Thursday, 27 May, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Intr-o vreme era SUA, statele unite adica, si-a rezistat astfel mai bine de doua sute de ani, dar iata ca n-apuca un sfert de mileniu. A trecut printr-un razboi civil si diverse alte dificultati si crize, macar una pe decada si-n plus doua-trei mai insemnate, rezistandu-le mai mult sau mai putin, pana astazi.

Astazi, s-a rupt. Definitiv si ireparabil, adio.

Istoria incepe de fapt acum zece ani aproape, pe 11 septembrie 2001. Dupa vreo cincizeci de ani de politica prost inspirata in Orientul Mijlociu, incercand sa continue ideile francezilor in zona, si sa creeze ab nihilo un asa zis "stat" evreu, pentru ca saracii au patit-o in Europa si ei ce sa faca ?! a venit si nota de plata. Arabii au organizat cel mai reusit atentat din istoria lumii, si SUA s-a vazut complet orbita.

Pierderile au fost uriase, comparabile intr-un sens cu nenorocirea care i-a lovit recent pe polonezi, atat ca nu i-a lasat fara birocrati, ci mult mai grav si ceva mai subtil, i-a lasat fara economisti. Firme intregi active pe bursa au disparut pur si simplu, prin extinctia personalului. Cele cateva sute de victime nu erau niste oameni pur si simplu, egali cu oricare alti oameni din sutele de milioane care alcatuiesc furnicarul acela uman.

Victimele erau de neinlocuit, alese cu grija, minti una si una, cate una la un milion. Victimele nu profesau intr-un domeniu oarecare, cu impact local, gradinari sau pompieri, invatatori sau oficiante in banca. Victimele tineau in mana soarta tarii, reprezentand-o pe campul de batalie al vremurilor noastre : bursele. Disparitia lor a lasat tara in suspensie, si-a dus ineluctabil la rearanjarea lumii, si decaderea tarii din pozitia de primadona de care se bucurase douazeci de ani, de la colapsul inamicului traditional, Uniunea Sovietica. Lumea cauta azi sursa crizei, si-o gaseste oriunde altundeva decat in izvorul cel adevarat. Era clar ca lucrurile urmeaza sa se reaseze, inca de-atunci.

Ca raspuns, presedintele republican al momentului a anulat de facto parti din Constitutia care-i trecuse prin toate crizele si ananghiile a doua secole, arogandu-si puteri care nu erau, de fapt, la dispozitia nimanui din lumea civilizata cel putin de prin 1700. Aceste reactii "datorate circumstantelor exigente", si poate ca erau, au sapat adanc in fundamentele statului, i-au faramat osatura si i-au expus, vulnerabile, maruntaiele.

Un negrotei tamp si arogant, ales din motive inexplicabile presedinte dupa aceea, a reusit performanta sa calce in picioare si splina, si acum mai recent ficatul. Si in rest cam tot restul.

Asa zisa reforma a sistemului de asigurarea sanatatii, in fapt o nationalizare fara cap si coada, care introduce o cantitate apreciabila de obligatii pentru populatie si prestatii din partea guvernului de care tara nu auzise si la care nici nu se gandise pana atunci a transformat SU dintr-o economie puternica si capabila de autogestiune intr-un soi de Grecie moderna, fara nici un fel de speranta pentru prosperitatea zilei de maine.

Recent trecuta reforma a sistemului financiar inchide insa, definitiv, orice discutie despre fostele SU ca tara libera. De-acum secretarul tezaurului poate sa confiste orice intreprindere "pe care o considera capabil de-a influenta semnificativ economia". Poate de asemenea sa citeasca orice date despre orice tranzactii, sa decida ce servicii financiare sunt sau nu sunt la dispozitia consumatorilor, si in general asa un set de puteri incat pur si simplu nu mai putem discuta de-o economie de piata.

Incepand cu reforma sanatatii, SUA s-au transformat intr-un socialism obosit si gafaind, dar de azi incolo sunt cel mai simplu si mai banal comunism. Putin conteaza, cel putin in ochii mei, ca respectivele puteri n-au fost chiar folosite, inca. Nimeni nu-si aroga puteri pentru a nu le folosi, stim chestia de pe vremea romanilor, si-apoi ne-au demonstrat destul de clar iancheii, in practica lor de zi cu zi, ca exact asa se si intampla.

Nu ma mai obosesc sa trec in revista numeroasele incalcari de tot felul ce n-au treaba cu aceste doua exemple mari si late, "tarii" insarcinati cu ce vrei si cu ce nu vrei, adevarati comisari, ca-n fostele soviete ; reactiile incompetente la crize destul de grave (ma rog, atat de grave precat poate provoca natura, lipsita, ce-i drept, de abilitatile unui Parlament in domeniu) ; atitudinea de-a trata Congresul ca ancila a actului de exercitare a puterii, cu vanzari si cumparari de voturi si opinii dintre cele mai rusinoase. N-ar avea rost.

Nu mai conteaza, tot asa cum pe langa o cometa de dimensiunea Soarelui care vine mancand pamantul spre Pamant putin mai conteaza o duzina de asteroizi, fiecare capabili sa puna capat vietii, chiar daca nu crapa planeta in doua. Sigur, daca n-ar fi cometa in joc ar conta, si-ar fi de fapt exact la fel de grav. Dar asa, nu conteaza.

S-a ispravit. Statele Comuniste ale Americii au luat locul, peste noapte, unei tari bogate si, cel putin pe alocuri, frumoase. Slaba si vulnerabila in fiecare punct, dar puternica in intregul ei, un fel de om sui generis. A fost, s-a dus. Nu mai este.

Pe mine nu ma mai prea intereseaza ce se va intampla de-acum incolo, si de fapt daca stau bine si ma gandesc rubrica asta isi cam pierde utilitatea, ar putea fi la fel de bine "Congo care este". Caci mai nou este. Ce sa-i faci, asta-i viata, lucrurile se schimba, unele mor, n-ai ce-i face.

Poate vom mai gasi cate-un subiect din istorie care sa poata fi si sa merite a fi discutat. Daca nu, oi inchide-o.

RIP.

Category: SUA care este
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

55 Responses

  1. pai sa ma ierti ca-s de acord cu tine, dar nu ti se pare ca si in Rumenica se intampla cam tot la fel? mai stiu eu pe unul care de curand a declarata ca "reducem anumite drepturi cetatenesti" - conform Constitutiei desigur, nu altcumva - pentru o perioada asa, vag determinata. in plus, de ce sa nu te mai intereseze? pentru ca se intampla acolo, ne va afecta si pe noi, pe-aici.

  2. cipslim`s avatar
    2
    cipsliminsigna pentru 1000 de comentarii 
    Thursday, 27 May 2010

    Pai in UK cum e sistemul ca tot esti tu destept si dai cu cacat in Sf. Obama cel Mare si Bland?
    Si unde-i dovada?

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    @F Daca ne va afecta, ne-om duce prin alte parti de soare pline, culmea, om ajunge in douaji de ani sa tina China stindardul lumii civilizate.

    Da' totusi, nu mi se pare ca se intampla in Romania nici pe departe.

    @cipslim "Socialism works fine until you run out of other people's money", cine-o zis ?

  4. pai nu ti se pare ca nu-ti plac batranii si crezi ca-s prea multi bugetari, dar eu tot nu pot fi de acord cu ingradirea drepturilor constitutionale fara motiv (foarte bine) intemeiat.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Da' concret la ce te referi, ca poate de-acolo-i vreo neintelegere ?

  6. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7324198-boc-ordinea-publica-siguranta-nationala-permit-restrangerea-drepturilor-salarii-pensii.htm
    ignora sursa... zic declaratia lui
    boc

  7. kokofifi`s avatar
    7
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    deci asigurarile de sanatate fac deosebirea dintre statele capitaliste si cele comuniste? da-mi voie sa ma îndoiesc.

  8. Mircea Popescu`s avatar
    8
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    @F Meh, ideea asta ca oamenii "au dreptul" sa fie salarizati cat vor ei e o traznaie. Nu exista si n-o existat niciodata.

    Se numesc "drepturi salariale" dintr-un abuz lingvistic, un motiv similar cu ala ce-o conduce pe chelnarita sa ma intrebe "ce servesc" in loc sa ma intrebe ce doresc sau ce mananc, e "mai elegant" asa. Da-n principiu, statul ca angajator fixeaza nivelul salarizarii, si bugetul de pensii fiind construit pe modelul Bismarck iti da ce are acum, nu ce ai dat tu.

    Sa se introduca pensii private, nu vad care-i problema.

    @kokofifi Felul in care-i gestionata asigurarea sanatatii diferenteaza capitalismul de socialism. Felul in care-i privita proprietatea diferenteaza capitalismul de comunism. Ai citit ce zice la legea de reforma a sistemului financiar ?

  9. kokofifi`s avatar
    9
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    alea sunt masuri panicarde, asa e, dar si problemele erau de aceeasi masura.
    la ce hal au exagerat elitele alea de care pomenesti cu regret in jocurile lor de la bursa nu m-as mira sa fie prea târziu pentru orice masuri.
    ar trebui sa opreasca tiparnita de dolari si sa salveze ce mai e de salvat...
    dar la mintea lor nu au alt plan decât cum sa faca sa ocupe Iranul, inainte ca acesta sa isi indeplineasca planul de a vinde tot petrolul pe €uro.

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Iranul e un pod prea indepartat, inca din 2009.

    Revenind la tema, argumenteaza-mi tu ca a da secretarului trezoreriei puterea sa confiste orice firma "care ar putea avea un impact negativ asupra economiei", precum si puterea sa vada orice tranzactie financiara si sa decida ce servicii financiare pot fi oferite consumatorilor revine la altceva decat comunism, pur si simplu.

    Ce nu-mi pare sa intelegi este ca elitele isi vor juca jocurile lor indiferent de parerea plebei. Iar plebea va muri de foame fara elite. Oricare dintre astea doua afirmatii e la libera experimentare a oricui vrea sa experimenteze, dar toate experimentele de pana acum au iesit la fel.

    Sigur, asta se pare ca nu impiedica pe nimeni.

  11. kokofifi`s avatar
    11
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    hai sa nu confundam hazardeurii de pe wallstreet cu elitele americii, ca-s doua specii diferite in lantul trofic.
    plebea nu va muri de foame daca nu va putea cumpara produse bancare fanteziste cu minim valoare la maxim pret si maxim risc. era si timpul ca cineva sa controleze asta, cred ca americanii sunt ultimii care supun controlului mlastina financiara. ce e comunist in asta?

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Ma gandesc ca lumea se pregateste din nou sa incerce. Bine. Problema lor, sau ma rog, a voastra, daca te incluzi.

    Problema nu-i nicidecum in termenii in care-o reformulezi tu. Daca controlau mlastina, foarte bine. Dar aia nu-i ce fac ei de fapt. Ei incearca sa desfinteze printr-o lege ce nu le place in lume.

  13. kokofifi`s avatar
    13
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    ma includ in masura in care ne atinge pe toti ce le mai caca mintea la kindergartenul care este USA si viteza in care preiau toti tâmpeniile americane in sistemele lor.

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Pai sa nu confundam planurile, domnita. Intrebarea daca te incluzi viza ideologia, adica, daca te incluzi printre cei ce-s dispusi sa mai incerce o data sa aplice teoria ca daca scoatem ploaia in afara legii n-o sa mai ploua.

  15. kokofifi`s avatar
    15
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    eee, nici chiar asa.
    din punctul asta de vedere sunt foarte liberala, live & let live, gen.

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Noa, pai tocmai aia-i chestia. In loc sa scrie regulamente adevarate, care sa rezolve ce se poate rezolva din probleme, ei au venit cu niste "reforme" care incearca pur si simplu sa faca problemele imposibile.

    Or asa ceva stim din capul locului ca nu se poate.

  17. @Mircea
    Am putea oarecum asemana toata treaba economica cu blogosfera ca sa pricepi si tu :D .
    Unii scriu bine, interesant si incearca sa creeze valoare, da e treaba grea si nu se inhama multi la ea. Pe de alta parte s-or trezit multi care dau copy paste la texte, isi preiau unii altora aceleasi materiale si umplu piata de junk text de nu mai stie nimeni ce-i ala un blog. Asta diminueaza valoarea blogosferei ca mijloc de informare prin doua mecanisme:
    1 - costa mai mult sa filtrezi continutul de calitate
    2 - e mult mai dificil sa monetizezi calitatea din cauza concurentei

    Sau ca sa revin la anatomia si patologia ... speculatorii aia sunt ca smecherii care fut curvele pe datorie. Cresc costul pentru restul si strica piata. Parca tu ziceai: Cine n-are cash nu-i musai sa futa.

  18. kokofifi`s avatar
    18
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    e pueril,adicatelea. dar de aici si pân-la comunism...
    asteapta numai sa se trezeasca Marian, ca afli tu :D

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    @Dr.A Foarte bine atunci, sa reintroduca Glass-Seagall (n-am idee de ce l-au scos, o tampenie imo, chiar daca Greenspan parea ca-i pentru repeal), sa introduca limite la leverage, sa faca chestii sanatoase.

    Nu sa-mi zica mie ca isi rezerva dreptu' sa confiste orice, ca logic ca-i tai de pe harta ca pe comunistii lu' Ceasca in '80.

    @kokofifi E comunism te. Orice stat are impresia ca poate legifera proprietatea ca clasa isi incalca in primul rand contractul, ca dreptul ala nu-i vested in stat, si e comunist ipso definitio.

    Nu-i neaparat savoarea de comunism rus, da' nu scrie nicaieri ca aia-i singura sau obligatorie.

  20. kokofifi`s avatar
    20
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Thursday, 27 May 2010

    poate-l adopta pe cel chinez de piata si scapa cu bine

  21. Kokofifi draga, Marian s-a trezit. Deocamdata are alte preocupari neplacute, de exemplu ca maine va fi ingropat marele actor Jean Constantin.

    Ceea ce e foarte curios astazi se poate exprima prin urmatoarea nedumerire: cum mama dracului de introduc americanii masuri de stinga dupa ce au luptat peste 200 de ani impotriva lor in timp ce la Bucuresti, Timisoara si alte locuri de frunce ale Romaniei vor unii sa introduca un liberalism feroce in viata unui popor tocmai iesit din comunism.

    Asta sa ma lamureasca pe mine cineva.

  22. Mircea Popescu`s avatar
    22
    Mircea Popescu 
    Thursday, 27 May 2010

    Roata. It turns.

  23. Valentin`s avatar
    23
    Valentin 
    Thursday, 27 May 2010

    Eh ... sunt semne ca "us of a" au luat-o pe langa druminca mai de mult.

    Si mai sunt si alte exemple ... de exemplu http://saccsiv.wordpress.com/2010/05/27/video-si-transcriptul-intr-un-episod-csi-cine-vorbeste-de-chemtrails-florul-din-apa-sau-bombe-tsunami-e-un-posibil-%e2%80%a6-terorist/

  24. cipslim`s avatar
    24
    cipsliminsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 28 May 2010

    google zice ca vaca de fier, da ce relevanta are?

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Friday, 28 May 2010

    @Valentin Semne, ca semne. Da' una-i semnu' ca ai cearcane si alta-i semnu ca nu mai sufli, ca de-un ceas de vreme.

    @cipslim Ha ?!

  26. Valentin`s avatar
    26
    Valentin 
    Friday, 28 May 2010

    Ba mai sufla.

    Numa ca sufla pe unde nu trebuie, cu efecte secundare (mintale) grave, aka exemplul din linkul asta

    http://www.libertatea.ro/stire/a-ramas-insarcinata-dupa-ce-a-vizionat-un-film-porno-3d-289726.html

    triplu roflmao de doua ori

  27. Mircea Popescu`s avatar
    27
    Mircea Popescu 
    Friday, 28 May 2010

    Ce scrii tu acolo pare o rescriere de catre "reporterii" Libertatea a unei povesti din nisa de porn zisa "cuckold".

    Da' ma rog, sa le dam prezumptia de nevinovatie, or fi citit ei pe Reuters. Unde parca aveau abonament. Nu ?

  28. costin`s avatar
    28
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    din america au mai ramas cei din tea party-uri, parerea mea. si miscarea asta se coaguleaza in ceva coerent, este posibil sa miste ceva. sint alegerile astea din toamna, si republicanii au scos deja un proiet de lege care ar desfiinta obamacare. nu ca ar avea sanse sa faca asta prea devreme, dar incepe sa se discute ideea si va evolua intr-un fel sau in altul. apoi, diletantul ala de obama devine din ce in ce mai detestat, (social)democratii la fel. a iesit republicanul ala light brown intr-un stat care avea deja oabamcare dinaintea lui obama, acum citeva zile a iesit un republican in statul natal (oficial) al lui obama, hawaii. nu spun ca republicanii ar fi piine si sare dar nici ca obamaiotii nu sint. miscarile astea daca ar fi dublate de o coagulare a miscarii tea party ar putea sa schimbe ceva.

    pe de alta parte, mai sint chomsky-itii, care sint de neclintit in ideologismul lor si sint multi cit frunza si iarba. au caputrat educatia, birocratia, cam tot, si cu astia e greu sa te pui. in fine, sint multe chestii care se intimpla in ambele sensuri, timid deocamdata in sens contrar a ceea ce spui tu, dar exista ceva. chestii care in europa nu exista. punct. aici nu vei vedea niciodata demonstratii pro capitaliste, pro mai luativa guvernul si baagati-vi-i unde nu rasare soarele.. dar peste girla lucrurile se misca un pic altfel. desi nu sint optimist deloc, cred ca este mult prea viitorul imprevizibil pentru a trage niste concluzii definitive inca. mai exista si optiunea ruperii SUA. texanii deja au adus vorba, arizona deja face urit.

    @F, basescu=hitler?

  29. Mircea Popescu`s avatar
    29
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Mda, se tot coaguleaza de vre-un an. Sa vedem, zic.

    In principiu democratii vor cam fi spulberati in noiembrie, moment in care cu un congres republican si-un senat nedemocrat (ca nu cred sa se ajunga la majoritatea necesara acolo) vom putea probabil descoperi ca nici republicanii nu prea stiu ce-au de facut. Asa ca declara razboi Iranului sau ceva de-astea de-ale lor.

    Ferm de acord ca viitorul e prea departe ca sa-l stim noi. Probabil ca va evolua intr-un mod atat de prost incat sa socheze si cele mai pesimiste asteptari :)

    Basescu = Dan Quayle.

  30. costin`s avatar
    30
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    ma indoiesc ca republicanii stiu ce au de facut, ca sint cam rinos, toti. dar acuma, sa imi fie cu iertare, sa intre in iran nu mi se pare cel mai rau lucru pe care l-ar putea face. probelma este ca nu o vor face. si bomba va creste, va creste, ca puroiul, pina va plesni.

    -basescu macar nu se pretinde a fi kennedy

    - "statul" evreu nu a fost creat ab nihilo. se cocea de vreo 3.000 de ani. si nu l-au clocit americanii.

  31. Mircea Popescu`s avatar
    31
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Lol haide mei. Au incercat in Corea si-au reusit fix un rahat. Au incercat in Vietnam si idem. Au incercat in Afghanistan si nu se vede. N-au ce face in Iran, rational vorbind. Altceva decat o infrangere nu este acolo.

    Mei, nu l-au clocit, dar uite ca-l sustin de 50 de ani si inca n-au ajuns la nici un capat. S-a dovedit unul dintre cele mai scumpe proiecte nereusite ale jingoismului american. Pana cand sa-l mai sustina ? Inca 20 de ani ? Zici ca se rezolva problemele si vor putea trai in pace cu vecinii pana-n 2030 ? 2050 ? Pana cand, pana-n 2100 tot cate-o suta de miliarde de dolari la an ? Da' de unde, bre ?!

  32. costin`s avatar
    32
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    au incercat cu corea. de asta exista corea de sud, si nu e totul o mare coree de nord. cu vietnamul nu e foarte diferit. in iran in iran au ce face, dar nu o vor face. israelul se va ocupa de asta. cit despre israel, nu sint asa de sigur despre cum stau lucrurile. israelul este important sa fie acolo unde este, ca daca nu ar fi, s-ar putea ca tot molozul islamist sa se reverse peste noi. acum nu sint atit cunoscator, dar israelul ar putea-o duce bine si fara banii americii. este totusi un stat bogat. are nevoie de sustinere, dar supravietuieste si fara, dar nu mai stiu cit s-ar descurca cu opozitia americii.

  33. costin`s avatar
    33
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    ...mei :)

  34. Mircea Popescu`s avatar
    34
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Bun, au incercat, si-au reusit cate ceva. Ar fi absurd sa zic ca nimic, dar mi se pare ca totusi nu-i mare lucru, mai ales judecand dupa eforturile depuse.

    Problema cu Iranul este ca-i un fel de extract al dezavantajelor : si populatie mare, si relief dificil, si lideri fanatici, si toate celea. Pur si simplu nu cred ca SUA mai au vigoarea sa poata face ceva acolo. Cel putin din 2009 nu mai au cu ce.

    Dar ma gandesc ca timpul ne va arata.

    E trist pentru israeliti ce se petrece, dar uite ca am dubii serioase ca statul lor va continua sa existe. Realpolitik is a bitch.

  35. costin`s avatar
    35
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    despre iran, stiu ca situatia e mai nuantata. iranienii nu sint toti ahmadinejadi. citeste interviul ala. daca e pe bune, e ceva.

    oricum, nu cred ca america va mai face ceva. cel putin 2 ani de acum incolo, iar cind se va intimpla, va fi oricum prea tirziu. dar daca ma intrebi, cred ca ar trebui sa faca ceva... nu cred ca israelul va inceta sa existe. sint incapatinati ovreii. pina la urma, la asta sint cei mai buni: la a exista, chiar daca e clar ca acum au ramas singuri.

  36. Mircea Popescu`s avatar
    36
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Existenta, da, ca stat, nu. Ar fi pacat sa nu mai existe, ca stat. Din nefericire, lucratura diavolului, au statul fix pe-un musuroi.

    Daca americanii aveau atata inteligenta in 48 cat sa nu se lase manipulati de mult mai abilii diplomati francezi, le faceau evreilor stat in Patagonia, si acolo ar fi trait bine si ar fi prosperat. Dar uite ca in Palestina se macina de 3 generatii aproape, si ce-au izbandit ? Supravietuirea. Mai nimic, comparativ cu ce-ar fi putut face lasati sa sufle.

    Clar iranienii nu-s toti ahmadineazi. DAR daca am ratat ocazia revolutiei de anul trecut, sa-ti spun ca dintre tinerii care ar fi miscat ceva jumatate sunt violate si ceilalti sunt cine stie prin ce puscarii. Iranul din 2010 nu mai seamana cu Iranul din 2005, sau 2008, a fost o rupere acolo, din pacate.

  37. costin`s avatar
    37
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    pai da mei, dar israelul nu putea exista in alt loc. ierusalim, stii tu. patagonia, california, ei tot la ierusalim vroiau. ce au izbindit? pai au un stat modern si prosper intr-un ocean de barbarism. nu e de ici de colo.
    apoi, revolutia de anul trecut, nu stiu daca ar fi putut iranienii sa faca ceva singuri. intra ahmadingadong cu tancul in ei de nu se vedeau daca sareau calul prea cu elan :) pina una alta, daca israelul nu intra in ei sa le distruga facilitatile nucleare, iranul porneste un razboi nuclear. asta e clar. oricum, ne asteapta vremuri foarte interesante. plictisim-as!

  38. Mircea Popescu`s avatar
    38
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Trebuiau sprijiniti. Daca nu s-o intrat cu parasutistii + fortele speciale atunci, cand cu revolutia, povesti imi spui tu cu declarat razboi Iranului acuma. Aste-as pozitionari retorice, iara nu posibilitati faptice.

    Pe de cealalta parte, nici Iranul nu va indrazni sa foloseasca arma nucleara, nici chiar impotriva evreilor. Nu din motivul minor ca ar insemna sa rada Ierusalimul, pe care-l vor intreg (desi asta va fi scuza pe care-o vor folosi in retorica oficiala) ci pentru ca ala ar fi singurul mod in care-ar reusi sa alieze toata Europa + Russia + Sua contra lor, si din asa ceva ar iesi batuti mar si trimisi de cealalta parte a Gangelui.

    Deocamdata, oportunisti cum au fost dintotdeauna, arabii folosesc conjunctura + teama de bombe atomice pentru a presiona vestul. Cam asta. Biznis as usual de 50 de ani incoace.

  39. costin`s avatar
    39
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    iranienii sint persi, nu arabi + Iranul nuclear nu este Uniunea Sovietică, si bomba face ce spune ahmadingadong, nu iranienii. iar ahmadingadong viseaza la al 13-lea imam si la cele 72 de virgine care i se cuvin. ei nu vor sa distruga israelul ca sa cucereasca ierusalimul, ci pentru a scapa de evrei odata pt totdeauna. cu israelul lor cu tot.

  40. Mircea Popescu`s avatar
    40
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Lol ce padure de link-uri ai tu mei. Dar Iranul nu-i condus de presedinte, ci de ayatollah. Ahmadinejead e un fel de Boc, mai frumusel.

    In ce masura iranienii sunt persi nu arabi ar putea fi o discutie, da-i lunga si mi-e lene. Egiptenii-s egipteni, nu arabi ?

  41. Cum vine asta, un imam are voie la 72 de virgine ??? Fara bani multi in buzunare si pe linga cele patru neveste legiuite ? Hotarit lucru, mi-am ales gresit religia !!!
    ( iarta-ma Doamne, ca nu stiu ce fac, in plus am auzit ca ce e frumos si Tie iti place, amin! )

  42. Cum vine asta, un imam are voie la 72 de virgine ??? Fara bani multi in buzunare si pe linga cele patru neveste legiuite ? Hotarit lucru, mi-am ales gresit religia !!!
    ( iarta-ma Doamne, ca nu stiu ce fac, in plus am auzit ca ce e frumos si Tie iti place, amin! )

  43. Mircea Popescu`s avatar
    43
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    Io n-am idee cat ar trebui sa ma platesti sa rezolv 72 de virgine. Probabil mai multi bani decat duce lumea.

  44. Acum sunt mult mai mirat de o chestie tehnica: de ce apar eu cu doua comentarii identice, fiindca SUBMIT am dat o singura data ???

  45. @costin cu basescu n-am zis-o eu ca nu-mi permit, dar tu ai zis-o :D in rest pe alocuri sunt de acord, dar imi pare rau ca n-am timp sa incerc sa particip la discutie :D

  46. costin`s avatar
    46
    costin 
    Saturday, 29 May 2010

    padurea letea

  47. Măi, mie îmi place cum abordează domnii ăștia (unul din SU și altul suedez) problema:

    http://www.youtube.com/watch?v=uyDrCcA9yuQ
    http://www.youtube.com/watch?v=N364vtxijn0

  48. Mircea Popescu`s avatar
    48
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 May 2010

    @Marian S Butterfingers.

    @F E, pai timpul e cum si-l face omul mei :D

    @costin Hm ?

    @spyked Haha powar of metal.

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Sunday, 30 May 2010

    Apropoo, ca sa vedeti cum fonduri indentice produc forme similare :

    The worker, Naomi Cohn, told The Post that she was hired and fired a number of times by Census. Each time she was hired back, it seems, Census was able to report the creation of a new job to the Labor Department.

    Din New York Post. Vremea trece, leafa merge, noi cu drag muncim. Vivat.

  50. costin`s avatar
    50
    costin 
    Monday, 31 May 2010

    ziceam scuze de padurea de linkuri. dar fara linkuri trebuia sa scriu prea mult

  51. Mircea Popescu`s avatar
    51
    Mircea Popescu 
    Monday, 31 May 2010

    Lol. Macar pe bloage e ecologic.

  1. [...] stiu ca am mai zis chestia asta si anul trecut, si lumea n-a prea crezut pentru ca... pai pentru ca... pai pentru ca judecind dupa Dallas si [...]

  2. [...] cu singe, chiar daca singele, elegant, pudic, nu se vede. Da, este un razboi, un razboi pe care americanii deja l-au pierdut. Oricit se chinuie azi sa salveze prin piar ce nu mai pot sustine acolo, la masa cu ecrane [...]

  3. [...] lor (si nu ne referim neaparat la politicieni, ne referim in principal la ce-a mai ramas dupa masacrul aplicat de arabi, prin care acestia din urma si-au asigurat locul trei in lume, dupa China si Europa) stiu insa ca-i [...]

  4. [...] asta. USCA. Category: SUA care este Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.