Job alternativ

Tuesday, 21 September, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Contrar opiniilor experte ale expertilor care este, criza n-a ocolit Romania, precum nu s-a sfirsit nici in 2009, nu se va sfirsi nici in 2010, si fara indoiala va continua victorioasa si in 2011. Probabil si in 2012. Poate chiar si-n 2015.

Ceea ce inseamna, dupa toate probabilitatile, ca va cautati o slujba. Daca nu de-a dreptul un job normal&full time, ca n-aveti deloc, atunci ceva flexibil, al 2-lea (sau pentru cei foarte norocosi, al 3-lea) job, ca vorba ceea, facturile vin in continuare, copii maninca in continuare scl.

Pe de cealalta parte, joburi sunt tot mai putine, in realitate. In aparenta, sunt tot mai multe, ca-n butada aia cu suma inteligentei care-i o constanta, si populatia-i mereu in crestere. Inflatie de pseudo-joburi, mii de oferte de lucrat pe gratis frumos ambalate (si care totusi isi gasesc - culmea - persoane interesate), sute spre mii de cv-uri depuse la joburile reale, revenirea la "nu stii pe cineva" si tot tacimul.

Criza, frate.

Ei, in asa frumos tablou de iarna, natura statica cu economie congelata, poate va intereseaza o oportunitate alternativa. De la introducerea posibilitatii de-a vinde karma asta vara, citeva zeci de oameni ridica in toata luna niste sume care, fara a fi fabuloase, sunt totusi insemnate, si, mult mai important, reflecta direct utilitatea si volumul muncii lor.

Totusi, ce este karma ? Karma este o masura, asociata unui serviciu. Ea masoara utilitatea si importanta contributiilor unui utilizator al serviciului respectiv.

Ce va revine deci sa faceti, in cadrul acestui job alternativ ? Pai, in primul rind sa alegeti. In fiecare zi se adauga catre o suta de articole pe fain, la ora actuala. Dumneavoastra trebuie sa le alegeti pe cele bune de cele proaste, si anume dind cite un vot celor bune. In al doilea rind, tot sa alegeti. Pe cele zece pina la o suta de mii de bloguri scrise in limba romana se adauga zilnic o mie pina la zece mii de articole. Gasiti acele articole care sunt bune, si adaugati-le pe fain. Asta-i tot.

Cit se cistiga ? Pai, asta-i o intrebare la care cel mai bun raspuns vi-l dati singuri. Pe de-o parte, 100 de karma inseamna un euro, ceea ce vine cam 4 RON si 20 de bani sau pe-acolo, adica 0,31% din castigul salarial mediu nominal net (1355 RON pe august), 0,65% din salariul minim pe economie, sau aproximativ un procent din ajutorul de somaj. Pe de cealalta parte, cantitatea de karma obtinuta pentru votarea unui articol ce va ajunge publicat este de ordinul zecilor, iar cantitatea de karma obtinuta pentru introducerea unui articol ce va ajunge publicat este de ordinul sutelor.

Deci in principiu, se poate cistiga, introducind 5 articole publicate pe zi (25 de zile pe luna) si alegind 5 articole ce vor ajunge publicate pe zi (tot 25 de zile pe luna) ceva de ordinul salariului mediu. Luind in considerare viteza de lectura a individului alfabetizat (200 de cuvinte / minut) si ghicind lungimea medie a articolului de blog tot pe la 200 de cuvinte / minut, rezulta ca in 6 ore de munca igienica (adica cu pauze de cite 10 minute pe ora) un individ mediu alfabetizat poate parcurge cam 350 de articole. In masura in care foloseste a saptea ora pentru a introduce cele 5% (sa zicem) articole de calitate, si a opta ora pentru alte sarcini administrative, rezulta ca un individ competent, lucrind eficient, ar trebui sa poata usor depasi dublul numerelor estimate de noi in paragraful anterior.

Totusi, dincolo de teorie, cit se cistiga in practica ? Greu de raspuns la aceasta intrebare, pentru ca nu-s dispus sa divulg informatii care, pina la urma, sunt strict problema fiecarui utilizator in parte. Pot totusi spune ca din ce am vazut se cistiga fara probleme mai mult decit plata cu ora in sistemul de invatamint. Pe de cealalta parte, vorbim de capitalism, nu de socialisme cu timpul trece, leafa merge. Eficienta muncii e cheie, si cei obisnuiti sa tindaleasca, incapabili sa foloseasca calculatorul eficient scl nu pot da rezultate. Nu pot da rezultate aici, cum nu pot da rezultate nicaieri, sau ma rog, nicaieri unde conteaza.

Sa notam totusi niste importante avantaje :
- Propriul sef. Fix ca taximetristii, porniti ceasul cind aveti chef de lucru, luati pauza cind va convine, lucrati joi sau duminica, luati liber marti sau vineri, nimeni nu va face programul.
- Lucrati acasa. Ceea ce inseamna ca nu pierdeti nici timp nici benzina in trafic, ca nu va asalteaza cersetorii in metrou, ca va puteti pune muraturile si creste copii in paralel.
- Lucru independent. Cistigurile nu depind in nici un fel de rezultatele unei echipe, nu vi se cere sa-i mobilizati pe altii, colegul nu va face avansuri, seful nu va pune mina pe fund, nu trebuie sa pupati pe nimeni nicaieri pentru o prima. Nu aveti, adica, ceea ce in afaceri se numeste "overhead". Tot ce faceti este munca curata.

De asemenea importante, chiar daca usor de trecut cu vederea, dezavantajele :
- Lenea. Putini oameni reusesc sa se concentreze si sa munceasca serios daca n-au un sef care sa le sufle in spate. Motivatie, se numeste calitatea, si disciplina, posibilitatea. Daca n-aveti disciplina si nu va puteti automotiva, probabil ca nu veti da bune rezultate, si un job mai conventional vi s-ar potrivi mai bine.
- Nepriceperea. Munca cu textul este un lucru de care oricine-i capabil, in principiu, dar nu oricine-i capabil, in practica. Pentru a judeca si-a crea ierarhii se cere o minima culturalizare, un gust pentru lectura preexistent si niste experienta acumulata deja. Daca n-ati mai citit o carte din liceu, daca nu va place sa cititi si nu stiti cine-i Llosa ala probabil ca o alta preocupare, poate mai cu miinile v-ar pune calitatile mai bine in valoare.
- Civilizatia. Aveti nevoie de-un cont in banca, caruia sa-i fi asociat sau sa-i puteti asocia un card VISA. Aceasta echipare imi pare mie ca tine de-o minima civilizatie, asa cum toaleta cu apa, curentul electric sau soba cu gaz tin de-o minima civilizatie. In lipsa, puteti apela la serviciile vre-unui prieten binevoitor.

Eu va doresc, bineinteles, succes, si ne vedem pe fain.

PS. Datorita modului in care se calculeaza punctajul, in primele doua-trei zile veti vedea un scor semnificativ mai mic decit veti obtine in final pentru actiunile respective. Nu va lasati descurajati de inertie, ci ginditi-va in termeni de masinarie : e greu pina porneste roata, dar odata ce-ati adus-o la viteza lucrurile decurg mult mai usor.

Category: Zsilnic
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

80 Responses

  1. Nu cred ca exista un "prieten bunavoitor" care sa poate ajuta pe cineva cu un card VISA si un cont...

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 21 September 2010

    Pai nu, da' ii poate ajuta in sensul ca primeste el banii si-i da mai apoi persoanei in cauza.

  3. @i4ever

    dar cum sa nu. cine crezi ca le face cumparaturile de pe net la cei batrani/in varsta. :D

    @MP

    in teorie suna usor. in practica insa e foarte greu, mai ales datorita numarului mare de voturi necesare ca un articol sa fie publicat. si in plus, nu vad ce avantaje are articolul publicat, adica primesti karma, e drept si are doua linkuri, dar la cate voturi trebuie sa aiba, e parca mai mare efortul.

    si e posibil sa se ajunga la treaba ca lumea sa isi faca mai multe conturi ca sa se poata vota, ceea ce ar fi nasol rau. :(

  4. Mircea Popescu`s avatar
    4
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 21 September 2010

    Chestia cu conturi duplicate nu merge si n-o mers niciodata.

    Majoritatea articolelor publicate primesc sute/mii de vizite. Majoritatea articolelor introduse pur si simplu primesc citeva zeci spre citeva sute de vizite (mai rar), functie de cit de interesante par. Deci, ca avantaje, http://melicovici.wordpress.com/2010/07/15/polimedia-mi-a-adus-afisari-cu-sutele-de-mii-in-nici-un-an/

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 21 September 2010

    A, da, mai vroiam sa zic : in ultimele ~48 de ore s-or publicat 30 de articole. http://polimedia.us/fain/live_published

  6. mda, e frumos postul lui melicovici, te poate si face sa te simti un pic mandru. mie imi place ca oamenii enjoyaza agregatorul, insa trebuie sa recunosti ca are si anumite limite, principala o vad fiind cea cu numarul enorm de voturi pe care un articol trebuie sa il primeasca pentru a fi publicat. asta genereaza intarzieri in sistem si articolul odata publicat poate sa nu mai fie de actualitate.

    p.s. in mai putin de un an, melicovici a invatat si sa puna spariu dupa semnele de punctuatie. asta tot de pe fain si personal consider ca treaba respectiva i-a adus un avantaj mai mare decat suta de mii de afisari.

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 21 September 2010

    Sunt destule cazuri de articole publicate in 24 de ore.

    Pe de cealalta parte, fain nu targheteaza stirile, pentru aia exista portaluri specializate, si nu putine, exista si bloguri/blogeri specializati (Lovin, Sutu, mai sunt).

    Fain targheteaza calitatea. Numarul "enorm" de voturi, care mie mi se pare mai degraba moderat, e tocmai o garantie in acest sens.

    Da' cred ca ai mare dreptate, cit de multi or fi vizitatorii, nu numarul lor pur si simplu e avantajul, ci frecusul pe care-l aduc, si care slefuieste ceva de speriat. Ai vazut si tu comentarii pe marginea unor articole din care autorii au avut poate de invatat mai mult decit daca ar fi facut un an de scoala.

  8. ``Gasiti acele articole care sunt bune, si adaugati-le pe fain. Asta-i tot.``

    Stai putin, ca eu nu inteleg. Mintea mea refuza sa inteleaga, asa ca te rog frumos (da, TE ROG FRUMOS) sa precizezi: cu voia sau fara voia autorilor acelor bloguri ? Pentru ca:
    1. Daca voiau si le promovau singuri
    2. Daca e fara voia lor, ceea ce scrie mai sus se traduce astfel: Dragilor, nu vreti voi sa furati pentru mine ? Pentru niste firfirici acolo, ca deocamdata nu stiu cit am chef sa va dau.

  9. Hahaha, dobitocul meu favorit, trezindu-se vorbind cum numai el stie. Deja mi-ar parea rau sa-ti iei ban, la cat de prost esti nu stiu daca te poate concura cineva. Ar fi o pierdere, ar ramane prostia fara etalon.

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 21 September 2010

    Nu-l banez, ma, de ce sa-l banez ? Fiecare contribuie in felul lui la progresul civilizatiei. Unii gasesc usile, altii gasesc zidurile.

  11. Lipsa unui raspuns e tot un raspuns, dom` Popescu.

  12. Hahaha si deci Marianu gaseste gropile. Chapeau, maestre.

  13. Marian, in ce sens fura Fain? Explica in cuvintele tale. In special partea cu "adaugati" cred ca n-ai inteles-o.

    O sa fie distractiv daca n-ai folosit chestia niciodata.

    Mircea:
    Sunt de acord cu majoritatea chestiilor, da' ai parte de overhead .. Mai tii minte cand se promovau kitty (parca) si melicovici unul pe altul? Atata vreme cat masa de votanti e totusi mica (ma gandesc ca spre 200 ar fi o estimare "in zona"), ajuta sa te pui bine cu unii dintre oamenii activi. Nu-i complet curat.

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    Clar ca nu-i complet curat. Nici nu prea cred ca se poate face ceva complet curat, nici macar io nu ma pot lauda ca munca mea e complet 100% curata, desi ma chinui zi de zi, secretare, avioane, figuri. Da' mnoa, puritatea absoluta e un ideal nu o chestie practica.

    E adevarat ca ajuta partea de social, motiv pentru care am si pus puncte si pentru comentarii, sa nu gindeasca omu' ca mnoa, acu' pierd vremea.

  15. Poate pentru unii pare ceva usor sa citesti, sa dai clik cu mouse-ul, sa faci copy-paste, insa din punctul meu de vedere este o munca relativ grea; As prefer sa scriu 10 de ore cod php decat sa fac 2 ore job-u asta :D poate si pentru ca eu ma plictisesc daca fac acelasi task ore la rand, pur si simplu'mi scade interesul si respectiv eficienta.

    Totusi stiu o munca de 10 ori mai obositoare si plictisitoare si de zeci de ori mai prost platita: "introducerea de date" din documente scanate , genu de munca unde stai pe scaun 10 ore, ti se afiseza un document scanat (certificat de nastere, buletin, contract, cerere, factura, etc), identifici corect cuvintele (sterse de zeci de ani prin arhivele unei institutii) si le introduci ntr-un formular digital ... si toate's intr'o limba straina, italiana spre exemplu. Medul de lucru este o sala de clasa, ca la scoala cu 25 de operatori PC, fara clima, si cu monitoare de 14-15" CRT. Castigul ... 300 RON LUNAR !

    BON, asta da JOB vere :)

    Bine, eu unul i'as zice sclavagism, dar poate ca alteram definitia cuvantului!

    Cat despre jobu de mai sus: e nevoie si de ceva grender, fara el ...

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    Pai tu mai ai si avantaju' ca poti scrie cod php.

    Pfoai. Ma, unde ? Zi cu nume, cu chestii. Iti spun si de ce am nevoie : la ora actuala amenint fetele cu dormitu-n sopru si mincatu' de chestii de-alea uscate de se dau la ciini. Parca n-ar strica o improspatare a paletei de amenintari.

  17. Zice ceva Byrev acolo .. daca vrei sa abordezi mecanic toata chestiunea, ti se usuca cheful pana ajungi in pagina a treia. Tried and true. Chit ca am un background vag ca blog commenter, e bleah. Mai ales cand apare cate unu' care-si baga stirile, altu' cu stiri foto de nisa, al treilea cu cate o poza si ala se numeste articol ..

    Primesti ceva pentru bury? Bonus negativ daca ingropi si ajunge totusi publicat? :D

  18. Deci pentru că m.ai ambiţionat acum am card Visa e cam dubios el săracul dar este Visa. Drept urmare am intrat în civilizaţie. :D

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    @dAImon MEi, orice in viata asta, abordat mecanic iti usuca cheful. Daca inveti mecanic la scoala ajungi ca alea, stii tu c-ai avut sigur in clasa. Daca-ti iei o nevasta pe care-o futi mecanic nu rezista mariaju' 3 ani. Tried and true, nu de mine da' cunosc cazuri. Scl etc.

    In principiu tantalaii astia cu non-bloguri (uite un exemplu excelent) sunt o binecuvintare : iti ia mult mai putin de 1 minut sa realizezi ca el n-are de fapt ce cauta pe internet. Asta inseamna ca economisesti timp, n-are de ce sa te enerveze, dimpotriva, iti face munca mai usoara.

    Pentru bury nu primesti. Tot ca-n viata.

    @Luka D Drept urmare felicitari!

    Ambitia bine dirijata, cea mai importanta calitate a unei femei.

  20. @Mircea Popescu - incepe de intreba actualii sau fostii angajatii ai centrelor de calcul din fiecare resedinta de judet, si bucuresti.
    Cauta pe net/ziare dupa anunturi cu specificatia "Operator introducere, validare si prelucrare date" si probabil ca se foloseste "part time, fara experienta, program felsibil, castiguri in functie de realiazri" vraeli din astea.
    Eu stiu de "jobul" asta, pentru ca se practica la centrul de calcul din tg-jiu, fostul centru de calcul, pentru ca cineva a fost destul de inteligent sa fraiereasca fostii angajati si sa devina actionar majoritar si in final propietar. Destul de destept sa faca rost de fonduri EU destinate educatiei, cursurile ECDL, apoi un liceu privat, apoi a inchiriat jumatate din centrul de calcul la o banca, etc ... adica un intreprinzator "norocos" :)

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    Mda. Sa faca un seminar, zic.

    De preferinta, un seminar despre traiectoria pietroiului pe cer.

  22. Am uitat sa spun , nu am lucrat ca operator, la cc (centrul de calcul) eram administritor de sistem (si retea) si am predat cam jumatate de an cursuri de informatica !

    Sa nu se inteleaga cumva ca's operator pc :D ... nu de alta, da sunt si io inginer cu diploma, care chiar nu'i aduc aminte s'o fi ridicat de la FAC nici dupa 9 ani ... atat de multa nevoie am avut de ea !

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    Nici tu ?

    Nici io nu mi-am ridicat liota de diplome, antropolog, filosof, sociolog, mama' lu' dracu' ce m-o mai scos Mihu. Cam din aceleasi motive, asteapta la BBU zile mai bune.

  24. CER SCUZE !!!

    Da, nu va mirati prea tare, eu, Marian S (de la Stăvăroiu) imi cer scuze pentru ca m-am grabit sa fac niste afirmatii (la nr. 8) . Sigur ca am niste explicatii si niste circumstante atenuante, anume miile de draci pe care mi le provoaca dom` Popescu, dar asta e alta discutie, o rezolvam noi cumva.
    (astrologii ar spune ca de vina e configuratia astrala de la nastere, cum ca eu as fi Sagetator iar el Scorpion, precis stiu ei ceva).

    Vreau sa le multumesc in special lui :
    - dAImon (nr.13, citez: In special partea cu “adaugati” cred ca n-ai inteles-o).
    Asa este, nu am inteles-o PE BAZA AFIRMATIILOR SIMPLE DIN ACEST ARTICOL asa ca am inceput sa o studiez mai amplu pe fain, ca sa inteleg cu ce se maninca asta. Am sa revin dupa ce invat regulamentul. Marturisesc sincer ca pina acum NU am vrut sa fac asta !
    - Mircea, ca mi-a oferit linkuri spre ``karma update`` si ``ghid complet de utilizare fain`` pe care tocmai ce m-am apucat sa le studiez.
    - Anonimosu, acest stâlp al democratiei de tip nou fara de care nu se poate verifica cu nici un chip expresia ``cine zice, ăla este``.

    Repet, cer scuze pentru cuvintele grele, retrag temporar afirmatiile si promit sa revin de indata ce am sa inteleg partea cu ``adauga``. Depinde mult de ceea ce am sa inteleg. Poate chiar imi fac cont pe fain, mai stii dracie ?

  25. Dom` Popescu, te rog sa confirmi asistentei ca acesta este un mesaj venit de la mine, de la IP-ul pe care il cunosti prea bine, si nicidecum nu e vorba de magariile alea de la alt articol in care cineva si-a permis sa spuna ca sunt eu. Mersic.

  26. In oarecare privinte ne asemanam atunci ... asa superficial ;) ... exceptant ca io's mai mult cu real'u decat cu umanu, adica sci-tech, electronica, fizica, genetica, chimie ... cu toate ca unii ar spune ca adevarata cunoastere nu consta in ceea ce vezi si simti, ci in ceea ce crezi si visezi !

  27. Lol stai chill Mariane, cred ca poate sa-ti relateze Popescul despre niste exemplare de copii prosti care se suparau ca primeau trackback de la Fain, de parca cine trimite linkuri catre ei e tot sub controlul lor.

    Pana la un punct, daca n-ai auzit de Digg vreodata, e normal sa nu te prinzi cum functioneaza treaba :)

  28. @Mircea Ambitie dirijata?
    O sa povestesc in seara asta despre ambitia bine dirijata ... in directie proasta la muieri.

    @dAImon Copii prosti se numesc aia?
    Eu prima oara nu m-am suparat da' am vrut sa-l bag in spam.
    Da ... acum m-am facut copil destept :D:D:D

  29. dAImoane, citeodata ma uimesti. De multe ori nu stiu unde sa te incadrez: la uimire pozitiva sau la uimire negativa ?

    Sa stii ca a existat odata pe lumea asta un site s-m.ro, adica eu. De ce nu mai este el acum ``in picioare`` ? O sa povestesc odata, daca voi considera necesar. Nu e vorba de hosting, chiar daca asa afirm eu pe toate drumurile. Sunt lucruri mult mai nashpa, deocamdata am pus batista pe tzambal. Ceea ce trebuie sa intelegi tu e urmatorul lucru: la wordpress nu poate nimeni sa-ti umble pe acolo pe unde tu n-ai vrea sa se umble, dar pe unde baietii rai pot umbla, in caz de hosting in Romania.
    Hai, gata, ca scriu un roman.
    Si acest site s-m.ro, dragule, era inscris la Digg. Si in multe alte agregatoare, dragul meu. Problema e ca la Digg l-am inscris eu, de buna voie si nesilit de nimeni. Si nimeni altcineva n-ar fi putut-o face in locul meu.
    Asta e ideea si asta n-am inteles eu - in prima faza - la domnu` Popescu: vrea ca oamenii (indienii aia care o sa lucreze conform acestei propuneri) sa-i bage pe unii in fain, fie ca vor, fie ca nu vor ?

    Dupa cum am spus mai sus inca studiez cum lucreaza fain. Dar am si eu o rugaminte: nu te mai grabi sa-mi insulti inteligenta, ca tu esti dAImon, nu Anonimosu. Multumesc anticipat.

  30. Bine. Explica-mi atunci cum omul asta a adaugat linkurile altora, toate diferite (!):

    http://digg.com/draculaconte

  31. Mircea Popescu`s avatar
    31
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 22 September 2010

    @ByREV Hehe, ai' de ma cunosc ma socotesc mai degraba fizician decit de-astea cu umanioarele.

    @Luka D Aia nu-i buna.

    @dAImon Lol, are you having fun ? Need more peanuts or anything ?

  32. @ dAImon: Poate ca reusesti sa imi (ne) spui si cine este draculaconte, eventual.

    Explicatia e foarte simpla, dragule: Pe vremea cind eram eu tinar si ma jucam de-a site-urile (ca ma joc mai demult, nu se limiteaza viata mea la s-m.ro si blogul wordpress), pe vremea aceea, deci, existau niste reguli ale bunului simt. Una din ele spunea ca nu e frumos sa iei munca altuia si sa tragi foloase de pe urma ei.
    Pe vremea aceea la Digg te inscriai singur si numai daca voiai.
    (Acum observ si eu ca nu mai e ca in filme nici la Digg).
    Dupa aceea au aparut fel de fel de smekeri care s-au gandit sa faca exact invers. Au aparut furaciunile pe net, agregatoarele, chestii, nu te invat eu, ca le stii. Au aparut si epigonii, evident, iar domnu` Popescu e unul dintre ei. Sigur ca dom` Popescu mai pune si material propriu - si pentru asta e de laudat - dar nu l-a rabdat inima sa nu faca o ``ferma de linkuri``.

    E bine, e rau, e moral, e imoral ? E mai bine sa o dai dracu` de morala si sa furi un ban cinstit ?

    Mai studiez. Si studiez, dupa cum ziceam, chiar in timp ce studiez cum functioneaza dracia asta numita fain. Nu am prea avut timp deci nu am tras concluziile. Am sa revin cind e gata, asa cum am promis mai sus.

  33. "Majoritatea articolelor publicate primesc sute/mii de vizite. Majoritatea articolelor introduse pur si simplu primesc citeva zeci spre citeva sute de vizite (mai rar), functie de cit de interesante par."

    nu e totusi un pic cam ilogic? adica pe oamenii care-s pe fain, cei care formeaza comunitatea sunt interesati sa voteze articolele propuse. asa-i gandit sistemul pentru ca votul aferent articolelor deja publicate valoreaza putin. pentru ca articolele publicate sa primeasca o a doua vizita, ar trebui sa existe o a doua comunitate fain care sa fie interesata doar de articolele publicate. cei care propun pe fain sunt interesati doar de propuneri. si aici ma dau pe mine ca exemplu... chiar daca homepageul fain se deschide pe articole publicate, eu intru imediat pe articole propuse. bine, uneori imi mai sare ceva in ochi si dau click. dar asta se intampla extrem de rar si fii sigur ca nu o sa merg pe pagina a 2/3/4... pe articole deja publicate.

  34. Mircea Popescu`s avatar
    34
    Mircea Popescu 
    Thursday, 23 September 2010

    Nu stiu cit de logic sau ilogic e, dat fiind ca-i un fapt, ilogic nu poate sa fie. Eventual logica poate fi defectuoasa, zic eu. Nu-i diferit de ce se intimpla in alte parti, nici pe slashdot nu-i altfel.

    Probabil explicatia e ca utilizatorii urmaresc un mai mare procent din cele 10-20-30 de articole publicate decit din cele 1-200 de articole introduse. Daca X de exemplu citeste 10 din cele 20 de articole publicate, si 40 dintre cele 200 de articole introduse, 50 in total, si X este reprezentativ si-l inmultim cu 28,700 (icsii de ieri) rezulta atunci 287,000 cititori pe articole publicate, care impartiti la 20 revin cite 10,000 pe fiecare, si respectiv 1,148,000 cititori pe articole introduse, care impartiti la 200 revin cite 5740 la fiecare.

    Evident X nu-i reprezentativ, pentru ca cititorul mediu nu citeste 50 de pagini, ci undeva in jur de cinci, si daca imparti numerele de sus cu 10 cam acolo si iesi, aproximativ.

    Pot sa-ti spun ca sub 1% din utilizatorii frecventi (care viziteaza fain mai des decit o data pe saptamina) au cont, si dintre cei ce au cont aproximativ un sfert au avut o activitate oricare in ultima luna. Deci, vasta majoritate a utilizatorilor interactioneaza cu serviciul citind, si pentru fiecare tip care voteaza exista zeci/sute care nu se obosesc.

  35. "Pot sa-ti spun ca sub 1% din utilizatorii frecventi (care viziteaza fain mai des decit o data pe saptamina) au cont, si dintre cei ce au cont aproximativ un sfert au avut o activitate oricare in ultima luna."

    asa s-ar explica, intr-adevar.

    p.s. pe mine ma deranjeaza faza cu userul mircea popescu. poti sa vezi statusul tuturor userilor de acolo, dar la mircea popescu iti intra pe blogul tau. nu este fair/echitabil. poate vrea lumea sa iti vada si tie statisticile. si oricum daca vor sa intre pe blogul tau, exista un "Acasa:" pe acolo. :P

  36. p.s. eu nu am luat in calcul vizitatorii de click, ii consider material irelevant. singurul material relevant pe web este cel care produce interactiune, imho.

  37. Mariane, un agregator pune linkul CĂTRE TINE. Nu-ţi ia din conţinut, cititorul intră pe digg-fain-ftw ca să vadă ce le-o plăcut altora, poate îi place şi lui. Şi dacă ai link acolo vine LA TINE. Descrierea reprezintă un rând acolo, cât să vadă cititorul despre ce-i vorba. Tu nu trimiţi către agregator nici un cititor.

    Încă n-am înţeles ce ţi se fură, om bun. Îi ca şi cum ţi-ar face cineva reclamă benevol într-un ziar, mo. (sau pe un blog, ca spre exemplu, îmi spui că şi ăştia ar trebui să primească aprobare înainte să scrie despre un birt oarecare?)

    Mă gândesc că totuşi dacă aminteşti de Digg şi n-ai mai vizitat de mult ar fi fost corect să te informezi înainte să vorbeşti ;)

    Mircea:
    http://www.flickr.com/photos/sabine01/1813635869/

  38. Mircea Popescu`s avatar
    38
    Mircea Popescu 
    Thursday, 23 September 2010

    @Mihai E drept ca nu este fair si nici echitabil, poate ca uzerul Mircea Popescu ar dori si el sa-i vada lumea statisticile. Da' prefer sa nu-l las, pentru a nu transforma fain in tribuna opiniilor si alegerilor proprietarului Mircea Popescu. Fiecare sa voteze pentru sine, zic.

    Io-s de acord cu teoria ta despre interactiune, da' acum depinde si cum o masori si cum o intelegi. Daca X isi anunta cartea pe blog, chestie care ajunge pe fain, si ca rezultat o vad o mie de oameni din care 30 voteaza si 50 se duc la lansare, ti se pare ca neaparat aia 30 vor fi printre cei 50 ? Daca 30 voteaza si ALTI 50 se duc la lansare, pentru ca unii oameni prefera sa interactioneze pe net si altii irl ? Si nici vorba de "daca", ci e chiar asa.

    @dAImon Merita precizat un lucru pentru beneficiul tineretului. In tineretea mea, sa copiezi site-ul/articolul/fisierele cuiva pe serverul tau se numea mirroring si era cea mai mare chestie pe care-o puteai face pentru el, si un compliment fantastic (uite dom'le ca cineva considera prostiile mele demne de a-si strica banda si spatiul cu ele). Au trecut 15 ani ca un vis de-atunci incoace, si azi e exact invers, gestul frumos suprem de ieri e gestul urit suprem de astazi. Asa-i timpul, rotund.

    Dar revenind la prostiile in discutie : niciodata n-o fost permis, nici pe slashdot, nici pe digg, nici oriunde altundeva, sa-ti introduci propriile cacaturi. Tocmai asta o fost ideea, de la facere si peste tot, sa introduci chestiile altora. Da' ce stie taranu' ce-i sofranu'.

  39. Că tot ați adus vorba de scos diplome, undeva mai dinsus, vedeți că s-ar putea să vă treziți cu datorii, pentru că mai nou s-au introdus taxe pentru păstrarea diplomei de absolvire mai mult de x ani. :|

    A fost musai să merg să-mi scot o diplomă săptămâna trecută și vă spui că procedurile au fost de toată jena.
    Mergi în clădirea A la camera X ( cu program L-J, 12-15) de unde te trimite la alt etaj la camera Y, unde completezi un chestionar de fo` 10 pagini, primești o fițuică cu care te întorci la camera X, unde tanti care era acolo, între timp a plecat și trebuie să o aștepți și după ce revine se apucă de căutat prin sertare... într-un final se apucă de făcut diploma ta cu viteza melcului... dacă ești norocos ți-o și mânjește toată cu lipici și astfel capeți *bonus* niște pistrui. :D

  40. Mircea Popescu`s avatar
    40
    Mircea Popescu 
    Sunday, 10 October 2010

    Nu-i problema, ca si eu am introdus taxa pentru datorii. E 10,000 de euro pentru persoane fizice si 85,000 euro pentru persoane juridice, si 1,785,000 euro pentru institutii ale statului roman, daca descopera datorii de-ale mele de care eu nu stiam. Se plateste odata cu depunerea cererii tip de milostivire, care se gaseste in beci si trebuie completata personal de directorul institutiei, directorul executiv al persoanei juridice sau persoana fizica, intre orele 12:07 si 12:11 in fiecare a treia joi a lunilor pare sau in fiecare a doua miercuri a lunilor impare, cu exceptia anilor bisecti cind nu exista program.

  41. Hehe, să vezi ce am pățit io anul trecut, la fostul stăpân. :D

    Prin februarie primește înștiințarea de plată privind impozitele și taxele datorate către bugetul local și mă de(z)leagă pe mine să mă ocup de chestiune. Prin martie mă duc și achit integral toate cele cinci taxe.

    Toate bune și frumoase... până în decembrie, când primește o somație însoțită de ceva titlu executoriu (fără prea multe detalii), că are una din taxe (cea mai mare) restantă și dacă nu achită in 15 zile se va proceda la executare silită.

    Na fain! Logic, pe mine a picat beleaua… io mintenaș scot chitanța doveditoare ca am plătit, dar tot nu se legau lucrurile. O oră și n`șpe telefoane la primărie, mai târziu (mă pasau la colega ca nu aparține de ei, și colega la colegul și tot așa), aflu cu stupefacție că în martie, la fix șapte zile după de achitasem eu integral, ”geniile” din consiliul local au dat o hotărâre prin care stabileau dublarea taxei respective. Nu s-au trimis nici un fel de înștiințări către omi, lucru pe care l-au și recunoscut când l-am invocat, iar acum trebuia plătită diferența de 100%, după majorare și penalitățile, bien sûr. :|

    Na, dumneata, cum ai fi procedat în cazul acesta?

  42. Mircea Popescu`s avatar
    42
    Mircea Popescu 
    Monday, 11 October 2010

    Contestam executarea silita, ca din ce zici tu e fara procedura, si contestam titlul. Daca tot vor bani si nu stiu cum sa ceara frumos, lasa-i sa cheltuie de doua ori valoarea pe avocati si sa astepte 3-4 ani.

  43. Nu știu dacă e cum zici dumneata, îți arăt imediat...

  44. Le-am scanat și editat, iote: http://lh5.ggpht.com/_jA94FUJDhTo/TLJaaAAaI2I/AAAAAAAAAbs/h_MzfZUOlkI/scan1.jpg

  45. Mircea Popescu`s avatar
    45
    Mircea Popescu 
    Monday, 11 October 2010

    Da tu. Iti scrie clar acolo, contestatie in 15 zile.

  46. Aia am văzut și io. Dar fiind suma mică și cum stăpânul anterior era ceva mai blajin și nu prea agrea procesele și ostilitățile, nu prea avea chef nici să-și strice sărbătorile... așa că a capitulat. :|

  47. Mircea Popescu`s avatar
    47
    Mircea Popescu 
    Monday, 11 October 2010

    Apai noa, mi se pare solutia cea mai adecvata in context.

  48. Practic a fost taxat pentru că a făcut prostia de a fi om cinstit și de a achita integral obligațiile fiscale de la începutul anului.

  49. inca o metoda de a face bani frumusei http://www.epremii.ro

  50. inca o metona de a face bani frumusei http://www.epremii.ro

  51. Mircea Popescu`s avatar
    51
    Mircea Popescu 
    Saturday, 28 January 2012

    Da ? Si cum functioneaza ?

  52. Ahahaha irony

    Default website page

    If you feel you have reached this page in error, please contact the web site owner:
    webmaster@epremii.ro

    It may be possible to restore access to this site by following these instructions for clearing your dns cache.

    If you are the web site owner, it is possible you have reached this page because:

    The IP address has changed.
    There has been a server misconfiguration.
    The site may have been moved to a different server.

    If you are the owner of this website and were not expecting to see this page, please contact your hosting provider.

  53. Mircea Popescu`s avatar
    53
    Mircea Popescu 
    Saturday, 28 January 2012

    Deci nu functioneaza...

  54. Interesant articol.

  55. spammer de kkt, faci boti pe arenaweb si spamezi lumea cu mesaje sa intre pe jaful asta de art..am intrat prima si ultima oara pe site-ul tau de kkt doar ca sa-ti spun asta ;)

  56. Mircea Popescu`s avatar
    56
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 January 2012

    Mmmmkay...

  57. Da totusi cum ai facut?

  58. Mircea Popescu`s avatar
    58
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 January 2012

    Cum am facut ce bre ?

  59. Fanbox
    TIMPUL inseamna BANI.
    Foloseste
    platforma sociala FanBox,
    unde esti platit pentru activitate
    Inscriere aici

    http://fanbox.com/57p72

  60. www.Muzi.ro`s avatar
    60
    www.Muzi.ro 
    Sunday, 29 January 2012

    i like http://www.muzi.ro

  61. Mircea Popescu`s avatar
    61
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 January 2012

    Lol noa c-o dat excitatia-n pustime.

  62. Iteresant dat tot mai binema uit la un film si plec eu la serviciul meu de zi cu zi :)) http://zfilme.net/

  63. deep mix`s avatar
    63
    deep mix 
    Monday, 30 January 2012

    eu zic sa dati un like pe http://deepmix.info

  64. Mircea Popescu`s avatar
    64
    Mircea Popescu 
    Monday, 30 January 2012

    Pai pe bune... voi sunteti antreprenorii tarii ?

    Tristetea m-apuca.

  65. ok; intrebare de mercenar:
    trebuie neaparat cont paypal pt vanzare karma?nu se poate direct contul?:))

  66. Mircea Popescu`s avatar
    66
    Mircea Popescu 
    Friday, 10 February 2012

    @floungureanu Tre' neaparat paypal, afara de cazu' in care-ti scoti bitcoini si ii vinzi pe aia direct cu contu' eventual.

    Da' ca chestie sa stii ca va fi foarte greu spre imposibil sa faci bani online (orice, de la freelancing la ce mai doresti tu) fara paypal.

  67. Da, Polimedia este number one. Mult succes in continuare si creatorului acestui agregator FAIN si userilor. O sa revin curand, sa imi lansez megaromanul intai. Cele bune all.

  68. Mircea Popescu`s avatar
    68
    Mircea Popescu 
    Sunday, 12 February 2012

    Pai succes! Pe ce, pe Amazon ?

  69. Buna ziua,
    nu am mai postat de mult, nu am avut timp dar aseara cand am adaugat 2 articole, din surse diferite, unul a fost scos, altul a ramas dar cum de am pierdut 9000 cand eu eram pe plus, aveam 700?Tineam minte ca te costa 25 karma sa postezi un articol.Cred ca exista niste capcane in care utilizatorii mai neexperimentati cad foarte usor.Tu prezinti doar avantajele, nu si cat de usor poti pierde karma adunata destul de greu.Imi cer scuze, poate explici si asta undeva si nu am observat eu. Multumesc!

  70. Mircea Popescu`s avatar
    70
    Mircea Popescu 
    Friday, 20 April 2012

    Vezi aici.

    Fain este un depozit de lucruri faine. Nu un depozit de mizerii imunde. Ai la dispozitie o luna de zile ca sa meditezi asupra diferentei.

  71. Daca asupra continutului saitului in discutie nu vreau sa ma pronunt (pentru asta exista mecanismul de vot, in fond) - metoda producerii respectivului continut este neconforma cu Fainul.

    Stire.info nu face decat sa preia o portiune de continut de la altcineva, comportandu-se ca un agregator deci, si nu ofera link catre sursa originala - poti vedea ca ofera un link de forma http://www.stire.info/extern/ID-NUMERIC.

    Metoda corecta ar fi fost in cazul acesta sa introduci direct articolul de pe Mediafax, care-i sursa originala. Lucrul s-a discutat si cand ai introdus articole de pe agregatorul de stiri Yahoo.ro ... :)

  72. Corect, dar atunci hai sa nu mai permiti, daca-mi este ingaduit sa propun o modesta sugestie, pentru care imi cer scuze, nici anumite discutii cu un limbaj extrem de ...direct pe care le-am citit aici, in graba, desigur, pacat ca nu stiu exact la care articole plasate.(au disparut intre timp?Nu am mai urmarit "evolutia "lor)Erau acele discutii mult mai periculoase decat acest articol.Imi cer scuze daca am jignit bunul simt al unor cititori .

  73. Azi era una din putinele mele zile bune, habar nu am de ce...Multumesc ca ai reusit sa mi-o tulburi.Cei care nu ma cunosc isi vor imagina, citindu-ti raspunsul, ca ma hranesc de pe cadavre si mucigaiuri si ca adun banutii cazuti pe drumul mortului spre cimitir.Dar, stimate domn, e nevoie oricand de lectii de la cei mai tineriMultumesc.Am sesizat si tonul ameninator..."Ai la dispozitie o luna..."Dupa o luna ce s-ar intampla?Banuiesc, poti considera ca a expirat acea luna si hai, aseaza-ma la zid si aruncati toti cu pietre in mine.Se poarta linsajul de acest gen, nu ca as considera ca sunt atat de importanta incat sa merit o asemenea executie, pur si simplu, asa, ca sa va distrati.Atat am avut de zis si nu am de gand sa continui discutia.Succes in continuare!

  74. cosminmaricari`s avatar
    74
    cosminmaricari 
    Friday, 20 April 2012

    Maria, nu e vorba de conţinutul articolului, ci de site-ul care găzduieşte articolul, care era un spamsite mizerabil. Şi nu era o ameninţare faza cu luna, ci îţi explica că penalizarea cu 10000 karma expiră după o lună, şi-atunci vei putea folosi din nou Fain.

    Eu înţeleg că poeţii-s sensibili, dar hai să nu luăm totul atât de personal. :)

  75. Multumesc, ma voi gandi si la aceasta varianta.Nu sunt absurda, pot admite ca uneori pot gresi sau pot lua hotarari pripite.

  76. Mircea Popescu`s avatar
    76
    Mircea Popescu 
    Friday, 20 April 2012

    noiframe=http://polimedia.us/dtng/c/src/133492935184.png>

    Care este articolul ? Nu este nici un articol. Doua rinduri luate de pe alta pagina nu-s un articol.

  1. [...] moment (da, stiu ca sincer nu mai este nevoie, da' hai sa fie trei, pentru completitudine, bine ?) s-a petrecut taman alaltaieri. “Gasiti acele articole care sunt bune, si adaugati-le pe fain. Asta-i [...]

  2. [...] mai milosi se apuca sa-i atraga atentia, frumos, cu exemple, ca n-o inteles nimic. Pana la un punct, daca n-ai auzit de Digg vreodata, e normal sa nu te [...]

  3. [...] sanse, niste sanse pe care altii nu le-au avut. Nimeni nu i-a dat lui Vali Petcu ocazia sa cistige un salariu onorabil citind bloguri. Omul a facut ce-a putut si ce-a stiut, a ajuns sa se prostitueze ca orice tinar [...]

  4. [...] Karma. Serious business. [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.