Cadeti afara (doi)

Sunday, 21 November, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

scr00000

Este ca nu v-ati prins ca-i vorba de Fallout ? Ha-ha! Cadeti afara, ba!

Dar revenind, ce vi se pare usor suspect in imaginea din stinga ? Marcus, seriful din Broken Hills, putin mutant de felul lui, in dialogul introductiv si pfoai frate, $83290 scrie acolo ? Cinci cifre ?! Ce dracu'!

Da. Banii mei, valoarea mea. N-am trisat, n-am spart jocul, n-am editat memoria, ci i-am obtinut pe bune, vinzind chestii. Si, daca tot suntem la acest aspect, hai sa vedem si statistici.

scr00001Deci YK42, dar B, bun ? Conteaza. Si-un LSW asa de saminta, si doua minigun-uri in inventar, si-o groaza de alte chestii (inclusiv Laba Pisicii, daca va intereseaza).

Dar vai! Ce-avem aici ? 10 Strength ? si 10 Intelligence ?! Si 10 Luck ? Si Agility ? Dar vai. Prin comparatie, 247 HP si 40 AC nici nu mai pare asa mare lucru. Fapt este ca ma pot duce singur in baza railor si face pilaf tot ce-i pe-acolo, pot intra la asalt frontal pe turete, pot face ce doresc si am chef. Dar cum ?

Pai asa bine. Am stabilit deja ca io-s powerplayer de-ala, asa incit rezultatele n-ar trebui in principiu sa va mire. Fallout 2 (ca si 1 de altfel) e in primul rind un joc de atmosfera, care este foarte bine realizata, dar sub aspectul power-chestii e mult mai putin decit seria Might and Magic, de exemplu, si chiar mai putin decit Gothic sau Wizardry. Ca atare, ne va ajunge un singur articol sa discutam aceste chestiuni, pentru ca n-avem de facut decit o singura observatie.

Acea observatie este ca jocul nu permite nici un atribut peste 10, indiferent ce faceti. Mai departe, anumite atribute conteaza (si anume, in aceasta ordine, Agility, Intelligence, Strength, Luck, Percpetion, Endurance), iar Charisma nu conteaza deloc (asa cum ea nu conteaza absolut niciodata in nici un joc de-asta, n-am idee de ce continua sa existe, da-n fine), singura sarcina reala este sa le optimizam putin, si gata povestea.

Din nefericire, exista mai multe metode de-a creste permanent respectivele in joc, si anume : la Strength, 4 din armura, 1 din perk si 1 din chirurgia de la Fratii Otelului (Ha-ha :D) ; la Perception 1 din perk, 1 din surgery ; la Endurance 1 din perk ; la Charisma 1 din perk 1 din surgery 1 din ochelarii aia de soare smecheri de care oricum n-aveti nevoie ; la Intelligence 1 din perk, 1 din surgery +1, 1 din weird brain alignment ; la Agility 1 din perk si la Luck 1 din perk si 1 din wba (mai exista un wba care da +2 da' nu-i bun). Merita mentionat ca daca ajungeti rai prea devreme puteti rata Inteligenta +1 din surgery, ceea ce nu-i de dorit.

Ca atare, nu doriti nici intr-un caz sa puneti mai mult de 4 in Strength, mai mult de 1 in Charisma. Agility tre' neaparat, absolut si obligatoriu sa fie 9 de la inceput, asa cum si inteligenta 7. In rest, distributia poate sa varieze, dar cu astea trei batute in cuie deja rezultatele finale variaza foarte putin, citeva procente. Varianta optima e cea din poza (Critical hit 10%), dar asta nu inseamna ca nu puteti trai cu impresia ca versiuni alternative cu permutatii intre PE LK EN CA sunt superioare.

Avantajul principal de-a juca fara NPC-uri in spinare este ca nu trebuie sa le gestionati mereu viata, nu va bateti capul ca se apuca sa se impuste unul pe altul din gresala tocmai cind va mergea bine, nu se apuca de Leroy Jenkisme si asa mai departe. Ma rog, poate sunt eu cam asocial, desi, daca socializarea dvs se realizeaza cu NPC-uri... da' sa nu aprofundam.

In tot cazul, existenta drogurilor va asigura ca oricit de aiurea v-ati confectionat caracterul, il puteti repara pe intervale scurte (si abundenta drogurilor va asigura ca il puteti repara pe intervale scurte care-s de fapt oricit de lungi).

Traits si Perks nu-s dificil de ales : Gifted si Fast Shot, fara discutii posibile sau imaginabile la primele. Ca Perks, Bonus Move, Bonus Rate of Fire, Toughness, Better Criticals (mai ales cu LK 10), Action Boy (2), Lifegiver (nu strica, nu ajuta), Gecko Skinning (gratis), Dermal Impact Asslt. Enhance, Phoenix Assault Enhancement, Gain Luck, Vault City Training. Alcohol increased HP si Autodoc increased HP nu-s o idee proasta daca nu va e lene.

Si, cu socoteala asta, sunteti prea tari pentru joc, va puteti plimba prin desert fara frica de intilniri cu aliens sau alte bizdiganii (ba chiar cu placere, gindindu-va ca toate chestiile pe care le acumulati de la ei se vind pe bani buni in oras).

Cam asta. Distractie placuta.

scr00002PS.
VAULT-13 PERSONNEL RECORD
20 May 2242 0839 hours
Name: Mircea Age: 26 Gender: Male
Level: 25 Exp: 311,705 Next Level: 325,000

::: Karma :::
Karma: 765 (Guardian of the Wastes)
Champion
Sexpert
Made Man: Bishop

::: Reputation :::
Klamath: Liked ; Den: Accepted ; Vault City: Idolized ; Gecko: Vilified ; Modoc: Liked ; Sierra Army Depot: Neutral ; Broken Hills: Antipathy ; New Reno: Accepted ; Redding: Neutral ; New California Republic: Idolized ; Vault 13: Vilified ; San Francisco: Accepted ; Raiders: Vilified ; Vault 15: Idolized ; Ghost Farm: Vilified

::: Kills :::
Men - 166 ; Women - 051 ; Super Mutants - 031 ; Ghouls - 023 ; Radscorpions - 029 ; Rats - 121 ; Floaters - 009 ; Robots - 074 ; Dogs - 028 ; DeathClaws - 014 ; Plants - 002 ; Geckos - 045 ; Aliens - 028 ; Giant Ants - 079.

Per total as zice ca se potriveste.

Category: Trolloludens
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

5 Responses

  1. Da' ori nu mai știu eu a citi bine (ceea ce-i foarte posibil), ori despre skill-urile de bază/preferate nu ai zis mare lucru. În primul dacă mergeai spre sfârșit cu Energy Weapons rupeai tot, în al doilea parcă nu mai merge așa de bine. Iar la început mi se pare crucial să alegi un set de skill-uri de bază bine echilibrat (și să și distribui punctele cum trebuie la avansarea în nivel), altfel greu cu supraviețuitul în deșert printre jivine.

    Și mie combinația de agilitate și inteligență mi se pare cea mai bună. Pe de o parte ai nevoie încă din primă fază de cât mai multe action point-uri (parcă așa le zicea) în luptă, pe de altă parte ai nevoie de IN pentru a crește cum trebuie. Eu mai încercam să bag câte ceva și în perception, foarte bun pentru locurile întunecoase.

    (În treacăt fie spus, eu n-am terminat nici până acum Fallout 2. Am pierdut nopți cu el, m-am plimbat, am omorât în stânga și-n dreapta, da' până la capăt nu m-a lăsat inima să-l duc, nu știu de ce.)

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Monday, 22 November 2010

    E foarte debalansat, asa ca daca ai atributele cum zic inoti in puncte. Se poate face cu pusti si energy, cu pusti, heavy si energy, se poate face cum vrei tu. In exemplul asta am 150% pe toate trei, da-ti seama. Plus ceva in medic, lockpick etc. Practic ce skill-uri iti alegi nu conteaza pentru ca le poti alege pe toate si tot ramii cu puncte necheltuite.

    Eu l-am terminat de mai multe ori, ca-i fain : functie de pe cine ajuti se termina diferit. Incearca, e fun.

  3. De ce folosesti Light Support Weapon ? De ce nu Bozar ?

  4. Mircea Popescu`s avatar
    4
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 23 November 2010

    Da' nu-l folosesc decit pentru impresie artistica, plasma-i baza, ca are ap mic.

  1. [...] doi. [↩]HK-91 si AKM, chestii pe care le respectati cu siguranta daca sunteti amatori de Fallout. Si apropo de care chestie : americanii se dau mari ca vai, dreptu’ lor de-a purta arme e [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.