Violated Angels
Dupa mizeria de Young Adult simteam nevoia de a-mi spala cu ceva clisa din ochi.
Violated Angelsi dospeste-n obsesii grele. E o incursiune irational de onesta si deci perfect absurda in analiza cu mijloace absolut improprii a raporturilor dintre genuri. Mijloace absolut improprii zic pentru o suma de motive care se potenteaza reciproc. In primul rind avem o perspectiva "obiectiva", ceea ce-i din capul locului absurd dat fiind ca vorbim de constructe subiective, complet lipsite de orice continut notional in afara umpluturii negociate social din care-s plamadite. In al doilea rind avem o abordare reprezentativa a unor chestii care-s pur normative - relatiile intre genuri nu exista ca altceva decit succesiuni de interdictii si obligatii circumstantiale si deci intreaga pasta-i la fel de epica precit si vechiul testament, sectiunea despre cine-o fatat pe cine. In fine toata chestia-i privita prin ochi de japonez, care la drept vorbind nu-s chiar cei mai sanatosi oameni cind vine vorba de genuri si relatii intre ele. E drept ca si-n partile alea femeile au doua tite si o crapatura verticala, da' asemanarile cu specia umana par sa se-opreasc-aici.
Femeile-s (nu mai putin de cinci la numar) ceva intre surori si demoni, vaierele lor de disperare suna a miaune de pisici nebune in capul tinarului violator invitat chiar de ele sa le vada colegele lezbience. Barbatul trage-n ele cu pistolul si ele cad moarte (sau dispar din peisaj satisfacute ?), in timp ce restul asteapta cumintele sa le vina rindul - sa fie si ele impuscate si sa cada moarte, disparind din peisaj satisfacute.
Pudoarea lui e un ce amuzant-isteric - si foarte real, de altfel, barbatii sunt mult, dar mult mai rusinosi decit femeile cind vine vorba de-a performa sau fie si numai de-a etala sexual, se dau ei viteji in toate felurile da' sunt povesti asa precum preabine stie orice pustoaica a incercat sa mearga cu iubitu' la nudisti. Interdictia etalarii-n public e asumata de femeie din exterior si acceptata ca norma chit ca-i improprie (si de fapt incomoda) structurii ei intime, in timp ce mimarea nepasarii e asumata de barbat tot din exterior si idem acceptata chit ca-i contrazice constructia interioara. In realitate femeile s-ar etala si-ar copula cu draga inima si chiar placere in vazul tuturor precum si barbatii se sfiesc de a-si vadi faptura si faptuirea oricui si mai ales lumii intregi.
Filmul abunda de parti si bucati, denotind astfel un pseudo-obiectivism foarte masculin (nu, femeile chiar nu gindesc trupurile analitic, in termeni de parti si bucati ale lor, cum fac barbatii) precum si de manopere, proceduri si pululatii disfunctionale pina la ridicol. Sexul oral tot in termeni de
un tip (sau o tipa, ca este si cu lezbianism de-ala cind se fut doua pizde ele intre ele singure adica fara nici un barbat daca va puteti da seama) se freaca asa cu paru’ pe burta lu’ una, ala-i cunilingus de-ala sau cum ii zice, dai asa cu paru’ din frunte la ea sub buric
e tratat, ca-n Blutjunge Verfuhrerinnen sau peste tot in anii aia - dovada ca prostia omeneasca e mai legata de epoca decit de zonaii.
Risul femeii, aceasta infricosata arma, oroarea-n forma cea mai pura (intrebati numai un barbat, si daca face pe viteazu' rideti de el sa va lamuriti ad-hoc) e foarte bine reprezentat aici, si-i poate filmul in care asta problema (infricosata, deci nereprezentata, ca ni-i frica sa vorbim de chestiile ce cu adevarat ne inspaiminta) e cel mai acut expusa vederii publicului. In caz ca domnul nu suporta filmul asta si explica asta ca fiind din cauza de violurile si restul de atrocitati la care-s supuse bietele demoazele... va minteste. Nu-l suporta pentru ca risul.
Monologul fetei care se-ofera a doua... sau a treia ? - greu sa tii socoteala femeilor ce se ofera - e o mica bijuterie de perversitate : ea-i cea care cere sa i se explice de ce, ea-i cea care se-agita pe tema viitorului, totul in timp ce inspaiminta biata musculita cu teorii despre cit de sfint e singele si oare lui i s-a scurs singele vre-odata ? Nu draga, nu i s-a scurs, ca barbatii n-au ciclu, cum is si fricosi si neputinciosi in fata viitorului si tot restu'. Intrebari retorice de mare efect are fata in program, e o simpatica.
E un film mult prea intelectual pentru a fi privit.
———- 1967, de Koji Wakamatsu, cu un numar de fete. [↩]
- O chestie importanta pentru cei preocupati de "a intelege" istoria, sustinind observatia de fapt banala ca in anii aia aceleasi cladiri tembele le cladeau si comunistii si capitalistii, respectiv ca-n anii aia aceleasi idei tembele le vehiculau si hitleristii si liber-schimbistii sau cum om numi cealalta tabara, a rusilor si aliatilor lor. Diferentele de ne le inchipuim intre "ei" si "noi" sunt intotdeauna neglijabile in raport cu diferentele pe care timpul le va releva intre noi cei de-acum si noi cei de o-idee-mai-tirziu. [↩]