Sarpele si curcubeul
Filmuli e un fel de totem al necredibilului. Cu exemple : ceva profesoras/cercetatoras/omulean de stiintuca din Boston, Massachusetts, Statele Unite ale Americii merge-n expeditie prin Haiti, care din ceva motiv nu mai este o jumatate de insula in Caraibe, vis a vis de Republica Dominicana, ci a devenit cumva misterios un petec de jungla prin Amazonia. Ca de-aia.
Pina aici n-ar fi asa grav, adevaru-i ca mare obsesie pe astia cu arheologia, antropologia scl de prin Mass. sa faca excursii-n Amazonia, cit am stat eu acolo sase luni au plecat minim douazeci de expeditii, sute de oameni. Da' ca sa vezi chestie, omuleanul nostru are un profesor "si prieten". Care-i om de stiintuca si el, bun ? Si care cauta sufletu'. Pe bune, ca asta fac oamenii de stiintuca, cauta chestii paralogice, piatra filozofala, sufletu', coaiele lui Iosif, batista in care-o scuipat Maria, chestii de-astea de baza in desfasurarea evenimentelor din pararealitate. Se pune la un moment dat problema ca un negru de-ala de prin Haiti a murit acum sapte ani, o fost ingropat, da' acum e viu. Tot ala!!!1unuzece.
De ce tot ala ? Pentru ca TOT ALA! Ca de-aia! Se propune in film, "o fi avut vre-un geaman". Nu! De ce nu ? NU! Bine, s-o fi incurcat foile in spital. NU! E tot ala!!1 Cam asta ar fi diferenta intre oamenii de stiinta si oamenii de stiintuca : primi cauta chestii reale-n lumea reala, ultimii cauta chestii imaginare in lumea reala. Primii aleg cea mai simpla explicatie, ultimii aleg cea mai... ma rog, convenabila explicatie (sub aspectul ca daca ala intr-adevar era pur si simplu o confuzie birocratica nu mai aveam film [si nici carte, care-i cam la fel de proasta]).
Deci, avem un "profesor" si asa-zis "om de stiinta" care-i angajat in a) cautarea sufletului si b) n-are nici o preocupare pentru lama lui Occam, de care nici n-o auzit. Ci pune el temei pe cuvintu' unui doctor din Haiti, si e convins odata cu capu' ca evidentele populatiei tinute de aia de-acolo, negroteii aia imputiti, reflecta realitatea corect o decada intreaga la rind. Ca de-aia. Si mai avem un elev al lui, care-i spune Schoonie (cind pe el il cheama Schoonbacher). Pe bune, nu e plina lumea de profesori universitari incintati sa le spuna stundetii Ghita cind pe ei ii cheama Gheorghe, si Putulica daca ii cheama Putulan ?
Indiferent de toate astea, eroul, profesorul lui si ceva patron de firma de medicamente is toti trei convinsi ca exista un anestezic. Cum au ajuns la aceasta comuniune de opinie ? Pai ca omulenii de stintuca : spontan. Pur si simplu is toti de-acord, brusc si inexplicabil. Ca posedati, asa (de scenarist). Ce dezbateri, ce argumente. Este ba! Ca de-aia! Au chiar si niste teorii despre cace si cacum : vor folosi respectivul anestezic pentru a anestezia oameni, ca 50`000 de oameni mor in fiecare an in SUA din cauza de anestezie, ca dau in soc. In realitate mor cam 500 pina la 1`000 de cetateni din soc anafilactic, si doar o parte din astia ca rezultat al anesteziei, majoritatea de la mincaruri si intepaturi de insecte. Da-n fine, nu-i ca si cum stie cineva care-s primele zece cauze ale mortiiii sau citi oameni mor pe an si din ce sau chestii. Si anestezicu' ala... poate-i neurotoxic si ca atare inutilizabil in practica medicala. A, nu e ? De ce ? De-aia ? Si de unde stiti ? Da ?
Bun, si pe urma se merge la fata locului, unde se constata ca a) jeg si mizerie si respectiv b) si aici citez : "Ce-a zis sora lui are sens. Christophe e obsedat de moarte. O sã-l gãsim.". In caz ca nu v-ati prins : il cauta in cimitir pe Cristophe, mortu'. Logic, nu ? Deci in cimitir e mortu'. Si ei il cauta (fara lopeti). Dupa care... "Asta ai spus si-n ultimele trei cimitiruri în care am fost." Deci bun tati, au luat cimitirele la rind, si n-au gasit morti in ele. Numa' vii, sau ceva, nu e clar. Da-n asta al 4-lea cimitir e ceva miscare. Si astia brusc excitati : Cristophe!!!
Da ma tata, e Cristophe. Stiti, sa va impartasesc un secret : si io am fost noaptea prin cimitire. Cu pizde. Sa le fut. N-am idee de ce, banuiesc ca-i un ritual de trecere adolescentin. Deci, ca principiu general, daca auzi miscare noaptea intr-un cimitir, cel mai probabil is niste adolescenti. Ca numa' sed si-si povestesc, ca se pipaie, ca se chiar fut astea-s deja detalii, da' cert e ca daca auzi miscare, cel mai probabil is ceva adolescenti. Iara daca nu-s adolescenti, atunci is probabil ceva vagabonzi. Iara daca nici (da' deja am ajuns in zona mai-mult-decit-improbabililui, bun ?) atunci o fi un violator. Da' garantat, intotdeauna si fara exceptii nu va fi acolo Cristophe.
Ma rog, cred ca v-ati cam format o idee ce e cu filmul asta. E bun de facut biza, daca aveti gust pentru aceasta activitate sociala (e ca un fel de mima, sa zicem). Si ma rog, poate e bun si de tortura, n-am idee.
———- The Serpent and the Rainbow, 1988, de Wes Craven cu Bill Pullman. [↩]
- Boli de inima : 616`067 decese / an ; Cancer: 562`875 decese / an ; Atac cerebral : 135`952 decese / an ; Boli pulmonare cronice : 127`924 decese / an ; Accidente : 123`706 decese / an ; Alzheimer : 74`632 decese / an ; Diabet : 71`382 decese / an ; Gripa si pneumonie : 52`717 decese / an ; Nefrite, nefroze si alte boli renale : 46`448 decese / an ; Septicemie : 34`828 decese / an. Date din 2007. Ca sa stiti. [↩]
Thursday, 17 November 2011
Culmea, ca-i bazat pe ceva speculatii reale. Iti dai seama daca faceau un film cu zombii romani care muncesc de la X la Y?
Thursday, 17 November 2011
Ala avea sanse sa chiar fie bun.
O comedie, da' de-aia neagra, de batjocura, facuta cu dispret de cineva care nici n-o lucrat in "agentii" in viata lui precum nici n-ar lucra, gen nu stiu, EBa, CamiV, de-astea, ar iesi mare arta.
Thursday, 17 November 2011
Hai lasa articolele astea de rahat cu filme si baga un omagiu lui maresal benito berlusconi, cu mari regrete ca se retrage din politica.
ar fi pacat sa minti, ca tu cu aspiratii de politician si harem acasa, nu te-ai modelat dupa domnu' obelo', defapt i-ai si copiat ideile.
Thursday, 17 November 2011
Berlusconi are idei !?