Open Transport Tycoon Deluxe
Precum preabine stiti (ca ati auzit de la vinzatorii de Windows, si ati pus botu', cu subtilitatea si finetea care va caracterizeaza), pe Linux nu sunt jocuri. Astazi vom discuta despre unul dintre jocurile alea care nu sunt, si anume Transport Tycoon daca vi-l mai amintiti. Care este, doar ca este open si deluxe, da' astea-s amanunte.
M-am apucat si eu de-o harta de 1024 x 1024 patratele, ca te intreaba la inceput cit de mare sa fie, si mi-am zis sa n-o fac chiar de 2k pe 2k, desi eu asa retin vag ca pe Windows cea mai mare harta era ceva gen 256 x 128. Cum intentionam sa-i fac review pe blog, m-am uitat sa vad daca are ceva nativ pentru screenshot, si da, are. Anume, ori pentru ecran, ori pentru toata harta. De curiozitate am tras o poza intregii harti, si mi-a iesit un png de 200Mb. 65472 × 32736 pixeli. Ba inca optimizat pe culori foarte bine, pentru ca am incercat s-o convertesc intr-un jpeg cu 64% calitate si mi-a iesit de 180Mb, dupa conversia in RGB. Apropo de care chestie, realizati ca eu am deschis o imagine de 2`143`291`392 pixeli, i-am schimbat spatiul de culori si-am salvat rezultatul ? Puteti face asa ceva pe Mac-ul din dotare (ca de Windows chiar n-are rost sa intreb) ?
Revenind :
Jocul este o implementare completa a Transport Tycoon Deluxe, am jucat vreo zece ani si n-am remarcat sa lipseasca nimic. Are in plus toata puterea linux-ului, nici nu cred ca va puteti inchipui ce bine e implementat rendering-ul, sunt literalmente impresionat. Scroll de exemplu se face fluent din rotita de la mouse.
Daca rulati Ubuntu instalarea se reduce la a deschide Synaptic, a introduce OpenTTD in casuta de cautare si a bifa pentru instalare. Are vreo 30Mb cu totul.
In incheiere nu pot sa va urez decit productivitatea muncii placuta!
Friday, 14 October 2011
Oarecum fara legatura, las asta aici : GemRB. O clona open source si cvasi-functionala a engine-ului Infinity de la Bioware (Planescape Torment, Baldur Gate etc).
Friday, 14 October 2011
dang, cat am jucat Transport Tycoon ala original ..
mi se parea mie sau era biased pe transportul de calatori? i mean de pe asta scoteai cashu gros, in rest dezvoltam industriile doar ca sa am ce aduce in orase ca sa creasca SI MAI MULT.
Friday, 14 October 2011
Cam era, da' asa este si in realitate. O tona de om in viu Romania-Spania iti aduce mai mult decit o tona de carbune Petrosani-Shanghai. Si-n plus cum conteaza distanta (si viteza) un avion la 900km/h scoate cum vezi, 20-30k, un tren la 100km/h scoate poate 5 sau 10.
Friday, 14 October 2011
Da, asta imi ramasese si mie in cap: calatorii fac tot, pentru restul nici nu dezvolt infrastructura :D
Friday, 14 October 2011
Eu momentan sufar cumplit ca nu gasesc de unde modifici inaltimea terenului in plm ?!
Saturday, 15 October 2011
#facepalm, are o kilotona de optiuni varianta OpenTTD si io nu mai gasesc chestii de baza gen de unde sa iau imprumuturi si cum draq pun statii. sa nu mai zic ca si grafica imi fute ochii.
been a really long time huh.
Saturday, 15 October 2011
Lolz.
Cind eram noi batrini...
Saturday, 15 October 2011
nu lam jucat pe asta.
E ca un fel de Simcity?
Saturday, 15 October 2011
Da, cu trenuri.
Saturday, 15 October 2011
Am jucat si eu varianta pentru Windows( acum vreo trei ani cand inca nu parasisem 98-ul)... Provoaca dependenta jocul asta...
Saturday, 15 October 2011
Cam da.
Problema cu dependentele astea e ca se trateaza doar... cu alte jocuri.
Sunday, 16 October 2011
Fetișul meu pe vremuri era să joc cu orașe cu nume românesc și să ajung (cu ajutorul industriei, transporturilor etc.) la situația în care cel mai dezvoltat oraș de pe hartă e Isaccea, în timp ce Bucureștiul e doar o bombă periferică.
Sunday, 16 October 2011
AAahahahahaha.
Uite, nu mi-o venit ideea, da' tre' sa recunosc ca-i meritorie.