NiciodataIarna Nopti
NiciodataIarna Nopti este, precum cei mai dusi pe la jocuri dintre voi probabil ca ati intuit, NeverWinter Nights, incununarea unui stil de-a face jocuri (motoarele isometrice). Iesit dintr-un parteneriat Atari-BioWare, incheie seria succeselor eterne Baldur Gate, Planescape: Torment, Icewind Dale etc.
Jocul se bazeaza pe regulile D[ungeons] & D[ragons], care sunt cel putin idioate. Chestiile alea cu 1d5 etc ? Alea! O stupizenie indescriptibila, foarte adecvata nevoilor si mai ales posibilitatilor matematice ale unui set de jucatori de Nu Te Supara Frate, public carora le-au si fost destinate, din proiectare. Odata ce anii '80 s-au sfirsit (Trompi tie-ti multumim!) aparind chiar si calculatoare, respectiv disparind frezele tembele, muzica electronica, Jon Bon Jovi etc ar fi fost cazul sa dispara si D&D. Pe dracu'. Oameni mai incapatinati ca americanii nu cred sa existe pe aceasta planeta, sunt capabili capsomanii si falcosii aia sa traga Jaws XVIII si StarWars - A Quadriplegic Teratology inainte sa confrunte realitatea ca da dom'le, si-au trait traiu', si-au mincat malaiu', lasa-le-n amaru' lor sa moara in tacere. Neaaaahhh, nu la americanozauri, nu se poace.
Ca bonus, firul epic e destul de idiot (mai ales pentru ca-i scris pentru nevoile unei minti Lawful Good, si io nu-s cu siguranta nici Lawful nici Good) : ca adica o tipa are un iubit, si iubitu' ala e fentat de un om rau, si fute meciul crezind sincer ca ajuta, iar oamenii cetatii il belesc, desi el credea sincer ca ajuta, asa ca asta nu-i justitie, si tipa se despaladinizeaza ca nu mai simte ea ca poate avea incredere in Lege si-n Bine si etc, devenind astfel conducatoarea fortelor raului si bla bla bla. Hai sa exageram ca niste copchii de 16 ani, fara urma de ancorare-n real. Ma rog, in fine, asta-i publicul, asta pricepe el.
Deci, sistem de joc timpit si fir epic idiot. Hai ca pina acum stam bine. Cum se face ca scriu despre jocul asta atunci ? Pai scriu, dragilor, pentru ca e excelent. Excelent. In pofida sistemului timpit si povestii idioate, in care nu s-ar recunoaste decit un masturbator cronic sau o grasana desocializata, genu' de oameni care se freaca (fiecare separat) pe Coldplay, NWN e un joc excelent.
Cum de ? Pai... banii. Banii, care cumpara voci, care platesc muzica, care aduna artisti sa deseneze monstri si cadre si cladiri si butoaie. Banii. Daca noua oameni lucrind la "core game design" (Trent Oster, Marc Holmes, Scott Greig, Don Moar, Mark Brockington, Brent Knowles, James Ohlen, Rob Bartel, Tobyn Mathorpe) + inca douazeci facind grafica plus sunet plus level design plus plus plus, normal ca va iesi un produs care se topeste-n gura, ca untul. Si normal ca putin conteaza cit e de stupida povestea sau de primitiv sistemul de bataie, lumea trece prin el ca printr-un film. Cel putin eu am trecut prin el ca printr-un film.
Un film excelent, de-aia nu m-a interesat niciodata Lord of the Rings sau ce-o mai fi : n-are cum sa se compare, un film vazut in cinematograf, cu un film trait. Trait. Atmosfera e incintatoare, te prinde, te relaxeaza, NWM garanteaza o suta si mai bine de ore de distractie audiovizuala maxima.
Si-acum ca sa ma laud pot evident sa va spun ca am un set complet de vraji (Meteor Swarm, Time Stop, Shapechange, Wail of the Banshee, Weird, Gate, Dominate Monster, Greater Spell Mantle, Energy Drain), ca-s supertare vrajitor plus ca trag cu arbaleta moarte curata (cind pun ochiu' in luneta...) plus ca am avut nivel maxim de prin primul capitol, plus diverse chestii de-astea de powerplayer. E drept, in NWN nu prea conteaza. Da' daca mie asa imi place ?
Si-n rest, vedeti prin poze.
PS. Dupa ce-am scris am descoperit ca mai scrisesem o tura, anul trecut. Asta e. Nu s-a schimbat prea mult.