Eroii

Thursday, 05 August, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Eroii trei virgula zero. Completi.

Eroii trei virgula zero. Completi.

De cand eram pustan jocul asta mi-a fost masura jocurilor pe calculator. M-a sedus intr-o zi, tin minte si-acum, si probabil n-am sa uit niciodata. Eram in clasa a 9-a, chiuleam de la chimie, si-am trecut asa, intr-o vizita amicala de lucru neanuntata pe la un coleg care nu ajunsese la scoala toata ziua. Un tip simpatic, baiat destept, expertul in informatica al clasei (ca aveam cate-un expert in fiecare domeniu).

Si l-am gasit pe Sorin jucandu-se pe calculator. Pentium MMX, nou-nout, scule de calitate avea Sorin asta. Si ce se juca el ? Am ramas traznit, si avand in vedere ca aveam totusi zece ani de jucat cu calculatorul la momentul respectiv...

Dar nu se putea compara cu Saboteur si Jumping Jack si Fredloader si ce fras de jocuri mai puteai juca pe un Z80. Si nici cu Golden Axe (si ce tare eram eu la Golden Axe, stiti ca l-am terminat si cu tipul si cu tipa si cu piticutul, solo, si ca bonus am terminat si duelurile, cu toti trei, inclusiv caftit cei doi cavaleri de arama, dupa care jocul ramane blocat). Si nici cu Xenon 2 (Shoot the eyes!). Si nici cu Prehistorik, si nici cu nimic din scrollerele si adventure-lele de pe batranul deja meu P5. Era pur si simplu o alta lume, am ramas cu gura cascata si nu pot spune ca mi-am inchis-o complet nici astazi.

Era un tip calare care se plimba pe o harta (!?) si lua la bataie monstri de zeci, sute de feluri, si cucerea castele si vai... Era... ca intr-o poveste. Pur si simplu.

De-atunci au aparut Heroes 2, si Heroes 3, si in paralel am revazut toata seria de Might and Magic, Clouds of Xeen, Darkside of Xeen (dar astea mai tarziu, cand faceam recuperari istorice) pentru ca in anul urmator m-a lovit The Mandate of Heaven, si apoi la putina vreme For Blood and Honor, practic versiunile FPS ale celor doua TBS. Pe care eu unul le mai joc si astazi.

Din pacate Day of the Destroyer a fost o prostie trista, si iata asa s-a incheiat o perioada perfecta, pentru ca de-acolo s-au dus tot in jos. Incepand din 2000 nu mai este ce juca, si ne descurcam cum putem, cu bani, cu femei, cu carti, cu prostii.

Trist. Dar oricat de trist ar fi, si chiar daca anii perfecti s-au incheiat demult si nu vor mai reveni niciodata, totusi ramasitele zilei raman. Deasupra aveti o poza din Heroes 3, proaspata. Vai si ce bun eram la Heroes 3. Jucam hotseat in loc sa invat istorie cu un amic care ar fi trebuit sa invete chimie, sute de partide.

Si vreau sa se stie ca am fost candva absolut fericit. Piticii de batalie fac 373 stricaciune.

Category: Lifespiel
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

82 Responses

  1. Si eu, fraierul de mine, ma delectez cu Fritz.

  2. Planet's Edge?

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    @Marian S Nu putem fi toti alesi, mai Mariane mai.

    @Diana Coman Eu sunt mai mult cu medievalele, nu ma prea incanta sefeele.

  4. Rog sa se noteze ca vrejitorii erau cam naspa, de la ei is faini numa preotii si titanii, in schimb ii fain sa fii necromancier ori cavaler. Di ce ai strans tu, ca vrejitor, bampiri ? Ai cucerit ceva castele de necromancieri ?
    "Piticii de batalie", adica piticii aia albastri de tipa cu bila, aia de pier numa daca te uiti la ei ?
    Stiu ca nu-ti place Heroes V dar, Tribe of the East nu-i ashe de rau.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    Sa-ti atrag atentia ca vrejitorii erau foarte buni daca te stii juca cu iei ? :D

    Unde vezi tu bampiri, ca aia-s rosii-rosii, si nici macar nu iexista pe harta castel de Necromancer. Ca bonus, nu s-o pomenit sa pierzi vampiri niciodata cand joci cu ei, Doamne iarta-ma!

    Cavaleru-i o specie trista, vai de capu' lor. Clasamentu' la bunatate ii : Necromancer cu Thant pe locul erste. Overlord cu Gunnar, zweise. Conflux cu oricine daca au noroc de vraji sau Grail dreizich. Rampart cu Kyrre fierzich. Overlord in general, fumphzeesh. Tower cu Neela sau Solmyr. Barbarian cu Dessa sau cum o cheama (deja suntem cam la fundul lacului).

    Alzo posibili, desi cam indoielnici, da' mnoa, pentru varietate : Castle cu Loynis (sau Adela, daca este ce pe harta). Mlastinosi cu Andra. Diavolii nu-s jucabili.

    Piticii de batalie e din heroes 2, battle dwarves.

  6. Ai dreptate, he he, i-am confundat pe cei 31 pierduti (penultimii, cu bampirii).
    Vrejitorii is anosti si plicticosi, chiar daca te stii juca cu ei.
    Cavalerul isi invie trupele si, daca stai bine cu norocu si cu moralul, aduni cativa ingeri, mai dai si cun niste vreji de orbire ori de incetineala, asa ca dusmanul nici nu apuca sa dea in tine pana il nimicesti.
    Adu-mi aminte te rog, ca n-am mai jucat de mult h3, stiau necromancieri sa hipnotize?
    Iara bampirii mor, daca nu se lupta cu dusmani cu sanje, nu se refac.
    Mlastinosii si diavolii nu mi-o placut niciodata.

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    Pai la anost nu ma bag, chestie de fiecare, da' toata lumea isi invie trupele, ca de-aia exista Resurect si Earth Magic.

    Toata lumea are hypnotize, da' sincer acu... e vraja de misteau. Intr-o batalie serioasa cu umanu' oricum nu te lasa sa-l folosesti, si-n rest nu stiu daca l-am folosit de 5 ori in toata istoria.

    Slow/blind e strategie de arcasi, ar trebui sa iubesti vrajitorii atunci, ca ei au trei, toti puternici. Si rampartii, ca elfii fac minuni in midgame.

    Sa te apuci sa dai in elementali/undead cu vampirii si sa-i pierzi e insanitate curata, bre! Ma doare sufletu' numa cand ma gandesc ce orori faci tu cu jocu :D (Aia 31 is Gargoyles).

  8. Nu-i vorba de medieval vs. sf (ca de ex Star Trek era interesant, dar nu exceptional, Dune1 era pentru cine n-a reusit sa-si imagineze cartea, iar Dune2 mai pastra cam numai titlul samd).

    HMM era super fain, de acord, dar de la un punct incolo totusi cam ....limitat in ce anume poti face.

    Am zis de Planet's Edge pentru ca nici acum n-am vazut inca un joc in care sa ai la fel de multa libertate de explorare si care sa cuprinda la fel de multe aspecte (era simultan si rpg si puzzle si strategie intr-o oarecare masura si free-game si ceva shooter pe alocuri). Si la fel de tare ca idee :)

  9. si eu am avut o perioada cand am fost dependent de el ... doil era super pana am dat de 3 ... 3 ala ala de-i 3 d, nu? nu mi-a placut prea mult, tot la 2 ramasesem ... era simplu, clasic, ca un joc pt creier.

    dupa am fugit la Diablo II ... mi-a placut mai mult. stiu e alt gen, dar era mai ... nu stiu cum ... se misca personajul cum vroiam eu :)

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    @Diana Coman Ahahaha, Dune 1, vai ce tristete de tampenie, parca jucai un joc de reclama, daca cunosti categoria. You are in the desert. It's pretty. Click left to go to... the desert. Lmao. Dune 2 a fost in schimb un RTS absolut respectabil, mi-a mancat asa cat de-o condamnare pentru primul viol redusa cu buna purtare.

    Acu' sigur ca fiecaruia-i place ce-i place lui, da' io personal nu prea gust atata libertate. Aceeasi problema cu Morrowind, genu' de joc in care poti face "ce vrei tu". Pai si-atunci de ce-as mai face ceva !?

    @Ionut Nu mei, ala 3d era Heroes 5. Heroes 4 e nenorocirea aia cu Leprechauns, complet debalansat (nu ca H5 n-ar fi). Si in care trimiti armate fara erou (!!??)

    Diablo 2 e si el un varf in ale lui, fara discutii. Si de alfel si Diablo 1. 3rd person.

  11. Poi, daca te bati necromancier cu necromancier, in ce sa dai cu bampirii ? Daca ma bat numa cu computeru, atunci da, ii nebunie curata, numa ca oricine joaca putin si se bate numa cu computeru zic ca n-are ce bate.
    "Earth Magic" ? Grrr, m-am jucat prea mult H5 si vad ca le incurc. La undead ii rise dead si la vii ii resurect.
    Hypnotize merge numai pe vii si, daca hipnotizezi chiar ce urmeza sa traga nu are cum sa nu te lase sa-l folosesti.

    O sa reinstalez h3 si o sa-mi readuc aminte, ca de acu 10 ani am uitat minte. Apoi vin sa videm cum facem orori cu giocu :P

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    In cazul ala ii lasi acasa sau ii pui pe paj daca esti asa de bogat ca ai paj.

    Earth Magic ii skill, la undead e "resurect true" de la inceput, adica ii pastrezi si dupa batalie, si te ajuta doar la ridicat mai multi. Dar la resurectul de vii, daca n-ai earth magic degeaba, ca dupa batalie iti mor la loc.

    Hypnotize are limita functie de cat de multe unitati sunt in grup, nu-l poti folosi decat pe grupuri relativ mici.

    Hehe cool!

  13. :)) Pai si in viata poti face ce vrei tu, nu? Si ce, nu mai faci nimic?

    (de acord cu Dune1 cam aia ziceam si eu mai sus, cat despre Dune2 sigur ca e un joc respectabil, dar nu pentru că e SF si oricum nu mai are mare lucru de a face cu cartea)

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    Hehehe mai ce geekerita ii fi fost tu acum 15 ani, jucai in rand cu baietii zii drept ? Auzi la ea comparatii cu jocuri "in viata", manca-te-ar mama :D

    Dar chiar si in viata, ne alegem cate un set de reguli, ca tu nu ai pretentia sa studiezi sanskrita in timp ce faci masterat de teoria functionalelor, este ? Mnoa vazusi. Si chiar si in setul de reguli, avem cate-o paradigma-doua, cate-o ortodoxie, cate-o aia.

  15. Ah, si in Morrowind (ca si in celelalte RPG asa zise open-end) imi pare ca realmente daca nu faci nimic practic nici nu se intampla nimic. Ceea ce nu era valabil in Planet Edge. Ideea era mai degraba ca poti alege de care dintre probleme sa te ocupi acum, ca probleme oricum apareau, chiar daca stateai de florile marului si te uitai la ecran. Cu consecintele alegerii respective.

    Altminteri fiecare cum si ce prefera, de acord.

  16. Pai tu ai jucat asta de zic eu? Barem sa stiu daca discutam pe teren comun sau pe ce credem ca este. Ca imi pare ca extrapolezi pe baza amaratelor de rpg-uri open-ended.

    Eu nu ma stiu sa fi fost prea in rand cu nimeni vreodata :D

  17. primul joc a meu a fost pe un calculator de ala tastatura, nu stiu cum ii zicea. Mama lucra la centrul de calcul si acolo am vazut prima data un PC si am jucat Pacman si Prince of Persia.
    In 94 la Roman erau 2 sali de jocuri, clubul copiilor unde erau iar jocuri, si diferite persoane private care aveau jocuri acasa.
    Dupa aia au aparut nintendo foamily si inca 2 sali. O sala unde eram clienti avea 20 de televizoare, bancute de lemn si un lemn lung pe care erau tintuite joystick-urile si era deschisa 24 de ore cu programul de noapte vandut pe 8 ore. Apoi s-a extins treaba, cum aparea cate o consola noua (sega magadrive, supernintendo) ala a carui sala era cumpara cate 10 si le aducea la sala in 2 luni de la lansare. Cand am jucat eu Tekken multi nu stiau ce e aia, tin minte gramada de oameni din sala cum a inceput sa urle la aparitia prezentarii. Simultan s-a dezvoltat o sala de calculatoare, si acolo erau tot asa upgradate imediat cum aparea cate ceva nou pe piata. Tin minte Doom jucat in 8 calculatoare 4 ore prin 95-96.
    Dupa 2000 am plecat din tara, nu mai stiu ce a mai ramas in urma dar tin sa-ti dau dreptate.
    Warcaft 1 mi-a deschis apetitul pentru strategie. Chestiile astea cu turnbased nu le-am savurat mai de loc...

  18. Mircea Popescu`s avatar
    18
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    @Diana Coman Stiu sigur ca l-am jucat, acum niste ani am facut un fel de retrospectiva 3DO/NWC in loc sa corectez "lucrari" de seminar ale unei noi generatii de destoinic de obtuzi cetateni de nadejde, si-am jucat tot. Stiu sigur ca m-o enervat, da' nu pot zice ca-mi amintesc tare precis (tin totusi minte bordu' stupid al navei unde niste tipi erau cocotati pe scaune aburcate pe niste monitoare si faptu' ca zbura absolut aiurea). Daca insisti ma gandesc ca l-oi instala sa-l revad, ca doara nu-i nici o paguba. Zici sa ?

    @cipslim Ah, salile, alta lume, alta viata. Cumva nu m-o prins niciodata shooterele, desi eram foarte bun la de-astea copil fiind, da' odata cu ciclul primar cumva interesul pentru desteritate pe tastatura mi-a pierit. Da' se faceau bani buni dintr-o sala de jocuri in anii 90.

    Calculatoru' ala tastatura de care zici era probabil ceva Z80 ma gandesc.

  19. pai asta era mai bogat ca Gelu si Sorin sau Gelsor, insa dupaia Vantu a luat-o inainte de tot cu afacerile lui. Si uita cacuma Vantu e un fel de grand wizzard in politica.
    Era misto iarna ca luam sala cate 10 baieti, votca, vin ars, mancare si cate o penala sa ne rezolve pe rand si dai cu Quake pana se lumina de ziua.
    A fost o perioada foarte interesanta din viata mea.

  20. Mircea Popescu`s avatar
    20
    Mircea Popescu 
    Thursday, 5 August 2010

    Apai prin anii 90 aia era distractia ipso definitie, ceva haleu, ceva bautura, ceva sala si ceva parasuta. Diferentele neesentiale, ca se tragea Polar sau Finlandia, Carpati sau Coronas, icre albe sau negre, sase studente sau o stirba recrutata de pe centura, la cabana pe munte, in hotel la mare ori intr-o scara de bloc ...

    Ma rog, metrosexualii trendysexycool de astazi mergeau pe la nunti unde jucau perinita (cu sarutari!!!) si pe la ceaiuri dansante unde mai puneau cate-o mana pe cate-un fund rahitic e alta discutie. In care sa nu intram, ca s-or supara.

  21. cipslim`s avatar
    21
    cipsliminsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 6 August 2010

    m-am intalnit cu un sirian, studiase medicina la noi si tot asa prin 2000 terminase. In cuvintele lui:
    "Ne spargeam in discoteci si cluburi cu fete care ar fi trebuit sa fie prin reviste si de beti ce eram le turnam sampanie in cap...dar am prins si perioade cand tocasem toti banii si furam carpati de la paznic si pe alea le fumam la posta. Nu regret nimic, a fost cea mai frumoasa perioada din viata mea."
    Ma da cu o lumina de aia in ochi de om fericit.
    Si asta o fost anii 90, tranzitia asta cand nu erau cine stie ce norme de comportament, prejudecati sociale sau faux pas-uri.
    Probabil si sentimentul de apartinere la un grup de prieteni foarte mare si divers lucru care, odata cu varsta, nu mai este posibil.

  22. Mircea Popescu`s avatar
    22
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    Parerea mea, confirmata de altfel de tipi din alte zari de soare pline este ca nu se poate plati, nici in bani, nici in membre retezate, si nici chiar cu sufletul avantajul indescriptibil pe care l-am avut noi, de-a trai adolescenta in cel mai perfect moment si loc pentru a fi adolescent din toata istoria umanitatii.

  23. Hm, nu cred ca e chiar musai sa-l reinstalezi, daca l-ai jucat si te-a enervat odata e de ajuns. Plus ca trebuie oricum un simulator, ca altfel e practic de nejucat pe un calc modern, chiar daca o mai fi ruland inca (din cate tin minte ultima data cand m-am incapatanat sa-l fac sa mearga era pe un Win98 si chiar si acolo avea nevoie de un simulator). Da, aia cocotati pe scaune erau cam aiurea, dar nu m-am proptit in aia. Clar, fiecare cu preferintele proprii.

    Calculator-tastatura ce-am avut eu era Cobra si era facut in casa de ai mei, de ii stiu si matele cu amanuntul. Curios totusi ca desi il stiam asa de bine, nu nu m-a prins la programare atunci deloc. Ba dimpotriva.

  24. @Marian S (ca vad ca nimeni nu-ti raspunde) Fritz e un super joc de sah, mai ales cand vrei sa te antrenezi (ajustarea nivelului de joc e foarte bine facuta). Dar totusi HMM e o alta lume, iar cele mai faine partide de sah (si din care am si invatat mai mult) tot cu oameni le-am jucat.

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    A, pai simulatoare avem nevoie oricum, ca era pe Windows.

    Chestia cu moi e ca-s sufletu' dracului, tre' sa aiba fetele ciorapii asortati cu cordeluta, pilaful boabele aliniate etc etc altfel nu-mi tre' de mancare.

    PS. Prima mea contributie la programare a fost pe la vre-o 6 ani, 5 jumate, asa ceva, maica-mea isi pregatea lucrarea de licenta la a doua facultate (mate) pe ceva tema de dezintegrari nucleare si avea un program de simulare scris pentru Tim-S. Care din ceva motiv teoretic si alambicat "nu mergea", adica nu simula bine.

    Basic-S-ul avea in codebase instructiunea MERGE, nu mai stiu pe ce litera, pe la mijloc, G, H ceva, C-mode parca. Si pana ea si cu tata si cu inca vre-o 2-3 minti stralucite ale generatiei stateau in bucatarie si discutau ca cum s-o dreaga, eu citeam asa pe tastatura (de fapt nu prea stiam citi ca nu m-au invatat inainte de-a merge la scoala ca mnoa, copil incapatanat si finnicky, sa nu cumva sa nu fie atent si sa se invete rau). Da' cumva am dedus ca ce scrie acolo si am fugit peste ei cu solutia : sa bage niste merge in program, ce plm.

    Is curios daca iti raspunde Marian apropo :p

  26. apropo, ce ai mai facut cu joculetul dezvoltat de tine? :-?

  27. :))) Pai odata pe deceniu se mai intampla sa gasesc si eu ceva sa chiar imi placa. Dar altminteri zic si eu ca-mi plac alea care corespund mai incepand cu un 75%. Au avut succes ai tai cu ideea sa nu inveti sa citesti pana la scoala? Ca la mine n-a tinut, ca daca n-au vrut ei sa ma invete, am invatat singura (nu c-as sti fix cum).

  28. @Mircea @cipslim

    Calculatoarele la Clubu Copiilor prin 90 erau HC-uri facute de IC Felix. http://www.interface1.net/zx/clones/hc85.html
    Spectrum-uri nu aveau ca erau marfa de import.

  29. Porcul de York`s avatar
    29
    Porcul de York 
    Friday, 6 August 2010

    Oare sunt singurul care s-a visat cand era mic in Doom 2 cu un puscoci in mana ? Doamne ce vis !!!

  30. @ Diana Coman, nr. 24:
    Ai dreptate, in aparenta. Si totusi nu ai, in profunzime.
    Presupun ca te referi la HMM ca la ``hidden Markov model``. Daca e asa atunci afla de la mine ca si marii maestri joaca un fel de Fritz in primele mutari din joc. S-au creat niste ``reguli``, niste (un fel de) cutume. Vezi Doamne, daca unul muta pionul intr-un fel trebuie sa i se raspunda cu calul in alt fel. Este ceea ce nu mi-a placut mie niciodata la sah, sa invat ``mutarile de la startul partidei``. Multi au incercat sa ma convinga de asta si nu au reusit decit sa ma indeparteze de acest joc, pe care l-am practicat asiduu acum citiva ani. Eu unul, cind joc, vreau sa joc creativ de la prima mutare. E adevarat ca in acest fel am luat bataie mai des decit am cistigat, dar tocmai aici e farmecul.
    Deja Fritz e previzibil in mutari uneori, semn ca am invatat si eu cite ceva la modul bayesian, dar nu pentru ca am vrut ci pentru ca ``repetitia este mama invataturii``!

    @ M.P., nr. 25: Si de ce sa nu raspund, maestre ? Aveai tu o banuiala, ca nu o sa mai citesc nimic din acest articol ? Zau ca era cit p`aci, vazind citi amatori de shootere s-au strans ca la semnal !!!

  31. Mircea Popescu`s avatar
    31
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    @sorin Ce sa fac, tot angajez programatori pentru el dupa care le gasesc alte chestii de facut, ca mnoa, banii stralucesc. Problema se chiar agraveaza, pe ultimul tip de l-am gasit mi l-a luat [nu conteaza, o firma mare] pentru ca HR manageru' ma cunoaste si m-a rugat in genunchi si cu lacrimi in ochi sa li-l dau, ca ei nu mai pot sa citeasca cate 100 de CV-uri de taximetristi si ziariste care se cred programatori de C ca stiu ei ceva html.

    @Diana Coman Le-a iesit, prin metoda simpla a discutiei directe (adica mi-or spus ca sa nu invat, ca nu are rost, ca pe urma am sa ma plictisesc la scoala cand se preda si n-o sa-mi mai placa scoala pe urma). Eu am avut o relatie foarte bizara cu ai mei, ca eram si foarte incapatanat da' si foarte disciplinat si rational, iar ei s-or prins ca-i de departe mai eficient sa ma lamureasca (sau macar sa ma roage) decat sa incerce sa ma forteze. Asa ca n-am bagat niciodata degetul in priza (pentru ca tre' sa folosesti cleste patent cu izolatie, scrie pe el ce voltaj, si daca nu scrie nu-i bun) si ma jucam cu acid azotic fumegand si eter. Da-n conditii de securitatea muncii, ma-ntelegi. A, si apropo, numele meu o fost asta pentru vreo 3-4 ani.

    Am discutat tema la firma, apropo, si dir tehnic (nascuta-n Georgia, US imediat dupa razboi) mi-o povestit ca desi ai ei n-or vrut s-o invete din acelasi motiv, ea a invatat pe la 5 ani ca si-o mituit ceva vecina sa-i imprumute cartile de scoala dupa care le-o decodificat in pom intr-o vara. Talentele se manifesta pana la 5-6 ani, pe scurt, peste tot si aparent dintotdeauna.

    @Dr.A Aha ZX clone. Ohoho Sinclair...

    @Porcul de York Bucura-te ca nu te-ai visat in Doom 2 imprastiat pe pereti...

  32. Mircea Popescu`s avatar
    32
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    @Marian S Nu bre, se refera la Heroes of Might and Magic.

  33. @Mircea Popescu Si ai mei mi-au explicat fix si exact cu acelasi argument si oricum intotdeauna au mers pe ideea de a lamuri problema, niciodata nu tin minte sa ne fi impus ceva fara o explicatie. Dar chestia e ca frate-miu fiind mai mare tocmai silabisea pe abecedar. Iar eu n-aveam alta de facut decat sa ascult pana cand n-am mai rezistat si i-am citit tot paragraful :D Si totusi au avut dreptate cu plictisul in scoala, dar solutia nu era asta imi pare... Interesanta chestia cu 5-6 ani :)

    Cu chimie ne-am jucat si noi, dar nu prea m-a prins deloc, desi imi placea mult cum suna "pahar berzelius" :D

    @Marian S Am facut cativa ani sah la un club sportiv :) (HMM mai sus chiar era doar Heroes of Might and Magic).

  34. ... si eu care credeam ca s-a sculat un pic nivelul discutiei...

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    Apropo de sah, eu fui campion judetean in clasa a 3-a. Dupa care m-am lasat, ca-i, citez "un joc pentru copii tampiti". In mare subscriu in continuare, n-are profunzime. Ceea ce ma gandesc ca-i raspunde oblic si lui Marian : in raport cu hmm, sahul e un fel de table in raport cu whist-ul. Maxim, am zis.

    Da' "sticla Erlenmeyer" nu-ti placea ? Eu am avut o toamna intreaga in care oboseam vanzatoarele de la lapte "O sticla Erlenmeyer va rog". "N-avem" "A pacat, atunci dati-mi o sticla de lapte".

  36. @Mircea Popescu Sa stii ca Erlenmeyer nu la fel de mult, ca nu suna asa...barzoit,berzeluit :D Desi aveam un pic de ciuda ca un pahar Erlenmeyer avea o forma mai faina decat cel Berzelius....

    Sahul e ca o poveste, nu o joci pentru complexitate, cat pentru un oarece farmec. De aia de la un punct incolo n-am mai jucat serios decat dupa ce sunt in pericol cum s-ar zice. Uneori chiar prea tarziu.. :D Ca zisesi de complexitate...go cum ti se pare?

    @Marian S Scuza-ma, dar mentiunea Hidden Markov Models in sine nu ridica nivelul discutiei deloc. Altminteri nu vad exact ce are sahul cu Hidden Markov Models. Inteleg ca le consideri drept modalitatea de invatare (nu imi e clar daca crezi ca e ce foloseste Fritz, sau daca ti se pare ca modeleaza suficient invatarea sahului in general), dar nu prea cred ca e cazul. Expertii de care zici nu raspund "automat" pentru ca "asa trebuie", ci pentru simplul motiv ca acea mutare e cea mai eficienta la momentul respectiv, in configuratia respectiva. Desigur ca poti prefera sa redescoperi eficienta singur, nu-i nimic rau in asta, iar daca nu iti propui performanta, poate sa te multumeasca exercitiul in sine.

  37. Mircea Popescu`s avatar
    37
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    Florin din Piersic ti-ar zice ca de mica te atragea barzoiu :D

    Go mi se pare in felul urmator : eram intr-un birou cu fo' sase fete, ca ma dusese fata unei amice sa ma prezinte colegelor ("He's from Romania! And he has a British accent! It's so sexy!" "..." "O, no. Sadly, he's dating my mother".) Si una dintre ele era super-campioana la Go, dupa parerea intregului colectiv, si asa mai departe.

    Eu nu jucasem go mai niciodata. Si ne-am apucat, dupa ce mi-a explicat regulile. Si-am batut-o. Da' ingrozitor am batut-o, umilitor, guri cascate, chestii. Asa ca mi se pare foarte bun, ca pe seara ne-am dus in ceva bar si mi-or tot luat de baut in speranta ca m-or imbata, ceea ce...

  38. :)) Acu' daca iti dai valoarea dupa diverse colective, n-am ce zice, decat ca tot Florin din Piersic ar fi cazul sa-ti raspunda.

  39. Mircea Popescu`s avatar
    39
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    Ahahaah bun raspuns.

    Te simti de-o partida ? Ca mi se pare ca pe yahoo se putea juca. Da' pe pedepse, vezi.

  40. Cum s-ar zice, nu te cunosc suficient de bine cat sa-ti dau pedepse :D (oricum, la go ar trebui sa-ti fac cunostinta cu frate-miu mai degraba).

  41. Mircea Popescu`s avatar
    41
    Mircea Popescu 
    Friday, 6 August 2010

    Pai n-ai inteles.

    Cine castiga da pedepsele.

  42. Si ea spune ca n-ar sti sa aleaga o pedeapsa suficient de oribila cat sa nu mai fii tentat alta data. Risca sa-ti dea sa faci ceva ce-ti place, cum ar fi sa-ti pui sfarcurile pe Twitter.

    Da' in alta ordine de idei sahul e futut, is linii de deschidere studiate pana la mutarea #20. Nu mai e cursa de creativitate, e cursa de memorie. Bleah. In schimb la Go nu s-a inventat inca un algoritm care sa bata un campion real, so ..

  43. Mircea Popescu`s avatar
    43
    Mircea Popescu 
    Saturday, 7 August 2010

    Io observ ce obsedat ie twitteru' de sfarcurile mele. Oare cum sex plica ?

    Cat despre sah, ighen. Macar daca inveti limba maghiara ai beneficiul de-a fi invatat o limba.

  44. Imi dati voie o sugestie, saru` mana ? Daca MP o bate pe Diana la Go sa o faca responsabila cu organizarea si derularea concursului ``fete nude citind``. Prin puterea exemplului personal, zic.

  45. Mircea Popescu`s avatar
    45
    Mircea Popescu 
    Saturday, 7 August 2010

    Sa stii de la mine ca decat o fata dezbracata care nu vroia sa se dezbrace mai bine niste herpes.

  46. da mey, are dreptate Dr. A cu calculatoriu ala negru. Eu de alea HC 2000 nu am vazut.
    Si acuma am in pod fo 10 casete de alea cu tiuieli pe care le inregistram de la TVR(a fost un imp o emisiune.
    Nu stiu ce s-a intamplat cu calculatoru ala, in ultimul stadiu era facut bucati dar tot functiona.
    Am invatat sa fac programele pe el, se chema Basic cred programul. Si am facut un joc de strategie chiar cu pixelati de astia care se tot batatoreau pe acolo, mare realizare :D.
    Am invatat dintr-o carte de asta, nu mo educat nimeni.
    Ce a fost ciudat ca dupa ceva timp am pus mana pe o agenda electronica casio de la astia care faceau Germania si aia tot asa functiona, adica puteai sa faci programele pe ea.

    Sim City!!!

  47. Mircea Popescu`s avatar
    47
    Mircea Popescu 
    Saturday, 7 August 2010

    Basic ii zicea, da. Basic-S[imple] pe unele implementari. Dar existau si ROM-uri de C. Mai rar.

    Cat despre emisiunea aia de tv, am mai mentionat-o si eu pe undeva da' nu-mi aduc aminte cum ii zicea, aia a fost primul torrent al Romaniei lol.

  48. LOL
    era unu pletos parca. Tin si acum minte emisiunea cand a prezentat nenea ala doom.

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Saturday, 7 August 2010

    Toti erau barbosi pe-atunci, ca erau intelectuali.

  50. @Diana Coman , MP

    emulatoare buey, nu simulatoare(alea-s altceva).

    @MP

    in opinia mea, hmm3 e de noroc rau, cand stiu joace combatantii. eu de cele mai multe ori cu un tazar si fotress ii fac pe toti, chiar si cand se aliaza. mai ales daca mai prind un conflux, sparg doua utopii. iar daca e voie cu diplomacy si prind cu tazar, gata, esti out cu orice castel te prinzi contra mea. :P

    concluzia: tazar pwns, e pe primul loc inaintea tuturor celor enumerati.

    p.s. mie mi-a placut mult morrowind. imi amintesc si acuma cum trageam jaluzelele sa nu imi bata soarele pe monitorul ala antic cand ma plimbam prin balmora sau cum ii zicea. si cat ii mai lua, domn'le, sa se incarce pe antichitatea aia. ;))

    in rest le-am experimentat si eu alea vechi, majoritatea din ele, chiar daca nu le-am prins in development. mai putin dune 1, care mi s-a parut penal. oricum mp pwns la golden axe, eu nu am reusit sa il termin fara coduri. :) eram si mic, e drept. cadeam la nush ce saritura, in fine...

  51. Din ciclul "HMM reloaded", recomand cu cãldurã Battle for Wesnoth, care nu-i de nici o culoare heroes, dar e frumos, ras, frezat, open source, toate alea. Check it out.

  52. Mircea Popescu`s avatar
    52
    Mircea Popescu 
    Sunday, 8 August 2010

    @Mihai Lol. Bine ca n-o zis fata stimulatoare, ca io ma luam dupa iea.

    Clar ca-i de noroc cand stiu sa joace combatantii. Dar asta e bine, ca inseamna ca trebuie jucate multe partide, ca sa se egalizeze. La care merge-o bere. De altfel, daca ma gandesc bine si sexu-i de noroc rau. Mai ales cu o bucata faina care stie sa joace.

    Nu cred ca stii ce vorbesti, eu sparg Dragon Utopias cu 0 losses cam de oricate ori incerc. Asa orientativ, numara-ti highscores, cati arhangheli ai ? Eu am doar arhangheli, cel mai mare 444 (Vikings shall we go). Aveam un 449 pe sistemul din copilarie. In general orice 440 e mastery score cum s-ar zice.

    Oricat, Tazar e una dintre alegerile bune la mlastini, dar Andra e o alegere mai buna, afara de hartile Medium si Small (chestia cu confluxu' pe care-o zici sugereaza ca te prinzi tu de ce). Si chiar si cu Andra, tot nu-s de top 5.

    Dune 1 era super-penal lol. Si sa stii ca imens conteaza ce varsta ai, daca esti sub 15-16 ani ai un dezavantaj cam -10% pe an, din experienta iti spun, chestii care-mi pareau foarte grele copil fiind sunt mai degraba banale, da' nu-i sistemu' nervos mielinizat cumsecade. Practic esti mereu beat la varste mici.

    @spyked Am jucat o groza, ca intr-o vreme era cam cel mai avansat joc de linux. Da-i putin prea micromanagement-y pentru mine, imi aminteste de Civ 3.

  53. @Mircea Popescu Pardon ca n-am zis stimulator :D

    @Mihai Evident, merci.

  54. @DC

    no pro, amu am fost si eu rau... oricum in opinia mea esti mai as decat mine pe domeniul asta, ceea ce ii mai mult decat laudabil pentru cineva de sex feminin, zic eu.

    @MP

    am scos acuma homm3 sod sa il rejoc. pai eu nu stiu, de scor, joc cam asa. tazar, xl randow map, underground, no water, 7 computers, strong monsters, imposible(adica fara resurse). sa vezi asa hardcore. mai ales daca pui calculatoarele aliate.

    nu e chiar greu, dar nici usor... uite, incerc sa termin unul si iti zic cate puncte fac. dar o sa ia ceva, mai ales daca nu imi da town portal rapid. la skillsuri cu tazar, biuldul meu vine asa: armory, ofense, logistics, widsom, air magic, earth magic, si auxiliare. diplomacy e bestial, dar se considera cheat in mp. mai raman archery si eventual water magic, leadership, ala de luck. restul is cam useless imho.

  55. Mircea Popescu`s avatar
    55
    Mircea Popescu 
    Monday, 9 August 2010

    Cam asa joc si eu, e de bine.

    Atat ca pe XL se vede mai putin calitatea speciei si mai mult a jucatorului. Joaca pe M sa vezi care specii-s bune si care mai putin.

    Archery e inutil daca nu treci pe alte trupe, water magic poate fi bun, pe xl fire magic e mai bun pentru armageddon's blade de ex, sau daca nu exista pentru phoenix/black dragons. Intelligence e obligatoriu pe XL.

    PS. Sa vezi ce palme iei de la Diana...

  56. hai ca am facut o pauza. pai, pastrez de la fotress gorgoanele, hidrele si soparlele alea verzi, plus arcasii pana mor. suplimentez cu fenicsi si cu arcasi de la castelele neutre. eu nu joc cu vraji de atac. la trupe numeroase e inutil, de aia e naspa fire magic. folosesc: slow, haste, stone skin, shield in principal. si cure(de aia ma enerveaza water magic ca le da la toti) sau prayer-ul de la water. alea de damage sunt inutile si oricum cea mai tare single(adica nu de grup) tot la earth este. ai dreptate cu m, posibil ca acolo se vad trupele mai bine. oricum cel mai bun castel e conflux de departe si cel de morti, mai ales daca faci artifactul de power lichuri. dar se considera cheat sa joci cu ele. dintre cele puternice mi se pare ca dungeana rupe, mai ales cu gunnar. e al doilea preferat al meu, da evident e bun pe xl. :)

    de ce sa imi iau palme de la diana?! ca am laudat-o!

  57. Mircea Popescu`s avatar
    57
    Mircea Popescu 
    Monday, 9 August 2010

    Fenicsii tre' tinuti solo pe erou cu armageddon. Sunt super-rapizi ceea ce-ti da bonus la miscarea pe harta, si misca primii, bagi rapid un armageddon dupa care cureti cu pasarile (impartite in 3-4 grupuri). Daca au ramas armate prea tari, tii defense o tura, mai bagi o data armageddon. Crede-ma ca 1k dmg pe toata harta (ceea ce e un fm expert si-un spell power cam 15-20) nu-i de colea. Daca ai orb of vulnerability e chiar mai bine.

    Vrajile de baza sunt haste si slow, blind si lightning in early game, resurect, implosion, meteor shower, beserker si chain lightning in mid game, de pe la 2-300k total hp in armate Sacrifice devine de departe cel mai tare, si de aia-i bun fire. Prayer ar fi fain si el, da-i inutil fara water expert, care mnoa.

    Gorgoanele sunt foarte bune, dar eu le tin ca rezerva de final, nu joc cu ele fara resurect/expert earth, ca nu se stie cand vine unu' cu dragoni/ingeri etc. Hidrele sunt excelente de solo defense in castel, eu cam la asta le folosesc. Wyvern sunt foarte buni da' tre sa ai grija de ei.

    Necromanceru' cu aia of the lich kings e o gluma, rupe orice. Am ajuns si la milioane de lichuri cu el.

  58. Dumneata fiind expertul clasei în ce domeniu?
    [întrebare de deschidere că până aici am apucat să lecturez]

  59. Mircea Popescu`s avatar
    59
    Mircea Popescu 
    Monday, 9 August 2010

    Fizica. Si latina, da' aia nu conta ca nu existau nationale.

  60. Era așa de simplu, cum nu mi-am dat seama?! Doar ești interesat de forțe de frecare, mecanica fluidelor, etc. :D

  61. Mircea Popescu`s avatar
    61
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 10 August 2010

    Ti-am scris articol, pui de drac.

  62. @Mihai Imi pare ca ai chiar recunoscut ca o fata e mai as decat tine in asa domeniu, ceea ce ii mai mult decat laudabil pentru cineva de sex masculin :D Acum ca m-a si chiar laudat un baiat pe tema asta, probabil ca oi incepe si eu sa cred ca chiar stiu ceva, te pomeni. Da' sa stii ca sexul feminin sau masculin nu prea are nici pro nici contra in problema.

    @Mircea Popescu Vazusi ce-ai facut? In loc sa-i carpesc una scurt si eficient, stau acum de explicatii...

  63. Mircea Popescu`s avatar
    63
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 10 August 2010

    Au si Mihaii dumnezeul lor...

    Menschkeit!

  64. Merci.

    Despre jocuri numai de bine, am încercat și eu o grămadă de-a lungul timpului, de la arcade până la strategie (inclusiv Tribal Wars, unde trebuie să menționez că satisfacțiile bătăliilor de pe serverele ungurești erau: priceless :D )

    În copilărie aveam o vecină, tovarășa principală de ștrengărit, și mergeam la ea și ne jucam cu orele, până observam ca e noapte și ne întrebam cine a stins lumina. Ea avea un frațior mai mic și cum ne cam încurca, îl mai închideam în baie sau în camera lui.
    Acum e la liceu și de câte ori îl întâlnesc, mulțumesc cerului că e sănătos, după câte traume a suferit bietul băiat!

    Dar în ultimii ani nu prea am mai avut chef de jocuri... cred că vârsta își spune cuvântul. :|

  65. Mircea Popescu`s avatar
    65
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 10 August 2010

    Pai tu de unde stii ca e sanatos ? Poate ca in secret se joaca cu prietena lui de-a B.

  66. 438 am facut cu tazar acuma. e mastery? sau tre peste 440 neaparat? o sa fac una cu mortii, cu aia sigur fac mai rapid si mai cu succes. mai ales ca acolo scot rapid town portal. aici m-au luat vreo 3 luni pana sa dau de town portal. niciunde nu dorea sa il faca. :)

  67. Mircea Popescu`s avatar
    67
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 10 August 2010

    E sub :D Da' pe-aproape.

    Sa vezi ce club de hmm a iesi de-aici lol.

  68. Analizând după aspectul fizic și comportament, pare sănătos, deci nu ne poate acuza nimeni că am stricat băiatul. Că de-a ce se joacă acum cu prietena lui, îi privește.

    De fapt, dacă stau să cuget mai bine, se poate că am făcut chiar un favor fetei. :D

  69. am jucat cu mortii. am facut in 4 luni. tot 438 score, fix de a naibii. x-( cred ca tre sa scot grailul sau ceva ca sa fac peste 440. :(

  70. Mircea Popescu`s avatar
    70
    Mircea Popescu 
    Thursday, 12 August 2010

    ;)

  71. Citind pe-aici mi-o traznit o idee ... un turnet de Heroes pentru nostalgici, anuntat la radio (ca primul PA contest).

    Numa' din pagina asta culegi vreo 4-5 oameni, cred ca ai aduna un numar serios cu o promovare minima.

  72. Mircea Popescu`s avatar
    72
    Mircea Popescu 
    Monday, 13 September 2010

    Este ce zici tu. Pe de cealalta parte mnoa, si nostalgicii astia, daca-s cinci sa zicem, apoi unu' o fi ocupat in weekend, celalalt poate numa joia, altu' nu mai are jocu', la ultimu' i se taie internetu'... greu de organizat chestii de-astea care depind de prezenta fizica a internautului la un moment anumit. Mai ales asa, peste retea, chestia functioneaza cit de cit in camine studentesti, unde daca n-apare jita la raid te duci raid pe bune la el in camera si-l arunci pe geam (s-au vazut cazuri, prinsese si ciudatu' o gagica odata in viata lui si-or intrat peste el colegii de WOW si-or trimis-o pe aia acasa ce pll!)

  73. Io ti-am mai zis ca Homm II ramane regele, la mine in opinie. Totusi, ia si citeste ce zice nenea asta:

    http://www.cracked.com/blog/5-ways-to-tell-youre-getting-too-old-video-games/

    (Numa ce scrie John Cheese, ca alalat e un idiot ..da chiar si asa, batranetea suge, ca am inceput si eu sa o simt)

  74. Mircea Popescu`s avatar
    74
    Mircea Popescu 
    Friday, 16 September 2011

    Mei, io n-am considerat niciodata ca multiplayer is bullshit.

    Adica ma rog, in Diablo 1, ca implementasera aia multiplayeru' cu curu' spart al curvei blonde pe care-o tineau sub masa din mailroom in caz de prea multa bere. Da-n general, mie totdeauna mi-o placut multiplayeru', si hotseat in h2 mi-a parut o idee atit de geniala precum nu se poate povesti, am fost impresionat de Newton si Euler, pe care tot cam la virsta aia ii descopeream, da' sincer acuma, am fost mai impresionat de hotseat.

    Iar inainte de hotseat in h2, facusem un programel de jucat civ2 in multiplayer, pentru ca jocu' seta un bit in savefile ca sa stie care dintre playeri ii umanu'. Si iata cum, modificind bitu' ala, puteam juca eventual si cu 7 multiplayeri : joci o tura, salvezi, modifici bitu', joaca tura urmatoare ala. Singurul dezavantaj e ca daca ai 2 oameni practic joci in paralel cu computeru', tu o tura el o tura, chestie care are momentele ei de amuzament, mi-o luat 10 ani odata prin 1775 sa atac totusi o procarie de oras, io tot duceam armatele incolol, computeru' le lua si le ducea acasa... In fine, la nivele mari dezavantaju' devine avantaj, ca pina e tura de computer produci frate, nu gluma.

    Reciproc, niciodata n-am avut rabdare de bla-blauri, hai sa-ti zic istoria luptei magilor nustiuce. Bre, daca vreau sa citesc istorie iau frumos din raft Gibbon si ai acolo istorie, inca scrisa calumea dat fiind ca nici o poveste labarita compusa de ceva blonda cu curu' spart intr-un mailroom undeva nu se poate compara cu istoria cea reala. Deci eu am fost mereu omul skip-ului, bag picioarele in povestile scrise cu picioarele de nustiuce dev.

    Da' apropo de "Everything else on the disc is just window dressing for, "point, shoot, die, respawn.", tre' neaparat sa vezi ceva gen Tremulous sau care drac mai erau vreo 5-6, deci efectiv mergi, tragi, mori, respawn, mergi, tragi, mori, capture da flag si tot asa. Capu' te doare. Da' apropo, stii Glest ? "Glest is not just a game, but also an engine to make strategy games, based on XML and a set of tools. A few mods already exist.", fix pe felia ta.

    Ce este in schimb bullshit e sa joci cu puleti gasiti de prin online. Aia chiar e bullshit, da' pe de alta parte nu vaz cine te obliga. De altfel tipul si zice

    My complaint isn't really with multiplayer. It's with the fact that I can't stand teenage dipshits.

    O societate in care adolescentii nu stiu ce-i aia bataia evident ca nu are cum sa integreze adolescentii in nici un fel de activitati sociale. Ghinionul lor.

    Nu mi s-o parut niciodata veci pururi ca un joc ie prea lung, si in continuare mi s-o rupt cu brio de "storylines". Plm, eu joc matematica nu literatura.

    Si-atit, ca protestez fata de politica cretina a cracked de-a pune articolele pe doua pagini numa' asa, sa incrementeze un counter aiurea, asa ca nu le citesc niciodata decit prima pagina maxim.

  75. Apropo de discutia despre Go, uite ca fu inventat si algoritmul care stie juca mai bine ca omu':

    http://www.nature.com/news/google-ai-algorithm-masters-ancient-game-of-go-1.19234?WT.ec_id=NATURE-20160128&spMailingID=50563385&spUserID=MTgyMjI3MTU3MTgzS0&spJobID=843636789&spReportId=ODQzNjM2Nzg5S0

  76. Mircea Popescu`s avatar
    76
    Mircea Popescu 
    Thursday, 28 January 2016

    Pai vezi si tu prin loguri.

  1. [...] O intrebare de-a lui Mari m-a trimis pe insula incetosata unde sta de paza Mnemosyne, fata Gaiei cu Uranus si mama celor noua muze (stiti sa-mi spuneti care-s cele noua muze ?), asa ca hai sa va povestesc din tineretile autorului (pana va ganditi voi). [...]

  2. [...] Heroes of Might and Magic III : The Restoration of Erathia e insa fundamental diferit, acolo unde conteaza : gameplay. Tin minte ca atunci cind a aparut mi-a parut o versiune mai slaba decit Heroes 2. Dupa o vreme, jucindu-le extensiv pe ambele mi s-a cristalizat convingerea - pe care o nutresc si acum - ca sunt fiecare in felul sau capodopere, chiar daca sunt jocuri diferite. Pina la urma, foarte bine ca sunt jocuri diferite. Dar intrebarea aparent implicita "care-i mai bun ?" n-are de fapt nici un sens. Ambele sunt. [...]

  3. [...] cam asta ar fi marea diferenta. Noi chiuleam de la scoala ca sa jucam Eroii, prapaditii astia chiulesc de la scoala ca sa... ca sa ? Ca sa zaca pe mess si feisbuc, unde nu fac [...]

  4. [...] at all, some select few make it to Tier 1 which means I'll send a little money to the developeri. Rare is the wonder that makes it to Tier 2, and... gasp... ladies and gentlemen, this may be one. I still can't [...]

  5. [...] durr i want to own my games" wtf does this mean in a net context ? yes, i still have and still play homm2 / mm6 / gothicviii / whatever. but how the fuck are you going to meaningfully save a multiplayer [...]

  6. [...] is a delightfuli video game, completing (together with Heroes 2/3 and King's Bounty) the most perfect triad : be a Kingly Princely Ruler in your own [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.