Epothy

Sunday, 03 January, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Imi place sa ma joc pe calculator (in caz ca n-ati ghicit, heh), mai ales anumite chestii. Si de vreo douazeci de ani si mai bine ma tot joc tot felul. N-am sa uit socul cultural de pe la sfarsitul gimnaziului, cand am vazut prima copie din Heroes la lucru ("e ca intr-o poveste!"), chiuleam de la scoala ca sa ne jucam in retea si terminam cam orice problema de info in 3 minute, ca sa putem reveni la Prince of Persia (poate de-aia am si ajuns sa stiu scrie cod). Am fost si mai sunt mare campion de Heroes 3, mai am pe undeva o vrajitoare de nivel 99 in Diablo 2 (si-am terminat odata Diablo 1 intr-o noapte, in vizita). Am fost closed beta tester si-n Everquest 2 si-n World of Warcraft, cu invitatii speciale din partea devteam-urilor si asa mai departe.

Poate ca va asteptati ca urmatoarea idee sa fie cum mi-am dorit eu intotdeauna sa scriu un joc. Ei bine, nu mi-am dorit niciodata. Ce mi-am dorit dintotdeauna a fost un joc bine facut. Pe masura ce-a trecut timpul si s-au imbunatatit hardware-urile si (probabil) mi s-a mai copt si mie discernamantul si cine stie, poate mi s-a chiar cultivat gustul, imi pare ca jocurile disponibile sunt tot mai proaste. Mai ales in vremea din urma, sunt asa de proaste incat nici nu-ti vine sa le deschizi, toate clone ale lor insile, facute de minti asiatico-coreene complet incapabile sa priceapa profunzimea, si complet multumite sa replice suprafata.

Fata de poezia din goluri si plinuri pe cinci nivele si trei simboluri care-a fost heroes 2 (archers, fliers, melee fiind cele trei simboluri, si distributia lor dupa cele cinci nivele genera taria relativa a armatelor uneia dintre cele cinci specii, la diversele momente din joc), heroes 3 este o scadere. Sigur, arata mult mai bine. Sigur, adauga tot felul de chestii interesante. Sigur ca da. Dar e relativ mai putin structurat. Are o baza mai ampla, indiscutabil, dar construieste pe ea mai putin. Ca volum total nu se poate nega totusi ca-i un progres. Dar daca ar fi fost construit cu o profunzime proportionala, ar fi fost un progres infinit mai mare. Iar heroes 4 a fost o dezamagire atat de completa, si heroes 5 o implementare atat de tampa incat nici nu se poate discuta. Ce ma intereseaza pe mine ca pot roti harta, cand nici cu lumanarea nu gasesti o cat de vaga urma de echilibru ? Fie pe pustii locuri.

N-am sa intru in detalii despre cat de stricate, structural si profund, sunt jocurile produse in ultimii 10 ani, si cat de incomparabile sunt cu jocurile gandite si echilibrate din tineretile noastre. Oricine are suficienta cultura in domeniu stie si singur, iar pentru restul nu exista paleativ pe care sa-l pot oferi eu in scris pentru zece sau douazeci de mii de ore jucate la momentul oportun. Pentru ca astazi, degeaba va apucati, nu mai e pe ce.

Asa incat, fara sa vreau neaparat altceva decat un joc bine facut, ma vad nevoit sa ma apuc sa-l chiar scriu. Situatia nu-i neaparat diferita de ce s-a intamplat cu blogul asta, sau cu fain. Inceputul lui 2009 s-a vadit un bun moment de-a incepe un blog, asa ca hai sa vedem cat de bun moment e inceputul lui 2010 pentru a scrie un joc.

Adevarul este ca preocuparea pentru "cum ar fi jocul perfect" m-a framantat in paralel cu nemultumirea fata de oferta de pe piata, si a crescut odata cu ea. Asa ca am la dispozitie mai bine de-o mie de pagini de notite, si astfel, in ce priveste design-ul, nu pornesc nici pe departe de la 0. In ce priveste codul insa, da, zilele trecute am ales o graphics engine si de-atunci pana azi va pot arata niste tech demos.

In principiu, Epothy ar trebui sa fie jucabila pana prin octombrie-noiembrie 2010. Jucabila nu inseamna, bineinteles, terminata, dar genul asta de proiect nu-i terminat niciodata oricum. Pana atunci, va invit sa dati un ochi pe forum (cu rugamintea sa folositi in scris limba engleza) si eventual, sa-mi tineti pumnii.

Category: Zsilnic
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

37 Responses

  1. desigur ai putea structura forumul in functie de cei care vor juca :)

    - romanian forums (cu subcategoriile: bugs, talk, fanart. etc)
    - spanish forums (la fel)
    - bla bla

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Sunday, 3 January 2010

    Poate ca vor exista versiuni localizate la un moment dat, dar deocamdata e prea mult efort, pe care echipa fiind destul de mica, nu si-l permite.

  3. Echipa fiind tu!? Eu asa am inteles ... mie jocul imi aduce aminte de Diablo! Banuiec ca ce tine de estetic e cam ultima grija!

    N-ar strica sa fie un + in centru cum e la CS pentru a-i ajuta pe cei des pationati de violenta :D

    Cum am intrat am zis ca harta e numai buna de un quake rapid si chiar e! :)

  4. Mircea Popescu`s avatar
    4
    Mircea Popescu 
    Sunday, 3 January 2010

    Hehe na, chiar borg nu-s sa fac io totu' singur.

  5. Ghici ce am facut acum? Am luat de pe net Quake 3 Arena ... sunt curios cat de urat o sa mi se para acum! :D brb ca ma joc!

  6. Bun, cu Irrlicht Software Renderer mi-a mers cel mai bine, insa a avut see-through textures, nu prea am inteles mare lucru. DirectX 9 renderer a mers acceptabil, cateva sughituri, dar macar m-am prins ca-s intr-un castel. Culmea, OpenGL a mers incredibil de slow. Video card SiS672, stupid chipset.

    Cam blocky is spriteurile care apar la impactul mingii de foc cu zidurile :D

    Nu poci sa oferi resolution choice? Zic pentru astia cu video cards mai slabe, gen me.

    In rest, spor! :D

  7. Flaviu L. Comanescu-Balla`s avatar
    7
    Flaviu L. Comanescu-Ballainsigna de criptograf 
    Sunday, 3 January 2010

    Check this dude out: http://www.oby.ro/ and this http://www.oby.ro/rts/index.html fucking epochal task --> http://www.oby.ro/os/index.html

  8. Mircea Popescu`s avatar
    8
    Mircea Popescu 
    Sunday, 3 January 2010

    @dAImon Vai ce videocard ai! Si dupa ce probleme descrii, nici cu driverele nu esti chiar la zi mi se pare.

    Ce fps iei la burning rednerer si la directx 8 si 9 ?

    Fireball explosionu' e futut atm in distro, l-am reparat in dev da' n-am facut inca push. Coming soon.

    Si ba da, va fi rez selection, deocamdata asta-i numa' un demo. Facut ca sa arate celor cu calculatoare tari cam ce poate duce motoru', si celorlati cam ce tre' sa-si cumpere :)

    Cel mai bine ar fi sa vb pe forum totusi, zic.

    @Flaviu L. Comanescu-Balla Oby va-n canobi ?

    PS : Pfoai http://www.masm32.com/board/index.php?PHPSESSID=d49feeb4c0d35290190788a9e6a8fc97&topic=12126.msg92788#msg92788

  9. Ultima oara cand am incercat sa fac un joc cap coada era prin 1993 (in pascal) si incapea cu totul pe 1.44 MB.
    Diablo I a fost la vremea lui un joc de 24h. Si simcity ...
    epothy III mie imi ruleaza fin pe laptop (fara dedicatie).

  10. Updated driver, aveam ceva de prin 2007, apparently SiS a scos unul in 2009. Evident ca a trebuit sa caut pe site la ei, doar integratorii (Fujitsu-Siemens) n-au de ce sa tina pasul.

    Still it doesn't solve the texture thing when using Irrlich. Fps 20-30. Stays there chiar daca bifez AA/shadows. Direct3D scoate fps 25-35, still choppy tho'. Cu shadows/AA cade la 15. OGL scoate 8-15, daca activez goodies zace intre 2 si 10. Burning renderer tot pe-acolo, 8-12.

    Pe forum n-o sa ma vezi pana nu-i ceva real de jucat, gen.

  11. kokofifi`s avatar
    11
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Monday, 4 January 2010

    boys will be boys :p
    ia incercati voi sa jucati The Sims,
    aia e hardcore, nu doomdiablomodernwarfare !

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 January 2010

    @DrA Hehehe, alte vremuri. Ce facea ?

    @dAImon Naspa ;/ Deci direct3d e cam cea mai buna solutie pentru sistemul tau.

    Remarcabil cat de slab se misca emulatoarele software alternative in raport cu directx. Cred ca-i singuru' soft facut bine de Microsoft. Dar super-bine, nu asa.

    Da-n pese, sa te-ntreb, ce-i real de jucat pe-aici pe Trilema ? :D

    @kokofifi Girls will be girls... and kokos will be fifis :D

  13. Cum ii dezechilibrat, adica nu-i echilibrat Heroes of Might and Magic V ?
    Ii drept ca nu-s topit dupa el, da daca am terminat campaniile si am batut tot ce se putea bate (in heroic mod), nu-i atat de rau pentru mine. Imi place ca-mi da posibilitatea de a ma lupta impotriva a 7 inamici si ca-s stagii in care daca nu te dezvolti bine din prima, esti termenat. Nici in retea nu-mi pare tare rau. Fata de IV zic ca-i ceva mai bine, parerea mea.
    Pe de alta parte, ma gandesc ca poate nici de la noi nu mai avea cum cere tare mult. Daca in vremi eram in stare sa-i privesc pe patratel, Mihaela, Pic si Poc, ore in sir, acum nu mai belesc ochiu chiar la orice Dexter ori Vaca si Puiu, daca ne luptam prin worms nopti intregi, cu pariuri pe lazi de bere, acum zau ca nu mai am rabdare sa fac pe viermele, ori Dina, ce campionate trgeam prin camin la Dina, vai mama lor tastaturi, doom si RA o fost deja parfum, la RA2 zic ca mai sunt si acum profesor, da nu ma mai trage sa joc.
    O fost si noptile de 'condus', adica beleam un joystik la doo nopti cu ochii beliti in televizor, la liniute miscatoare ce se voiau a fi marginile drumului ... de asta zic ca poate de la noi se trage nejucatul asta.
    Candva, poate o sa reusesc sa te provoc la un Heroes III :P

  14. @Mircea

    In 1993: controla cu mouse-ul o nava spatiala care tragea rachete independent cu cele 3 butoane in tinte care veneau aleator (pozitie, viteza) in fata. Erau vreo 10 nivele cu inamici diferiti pe fiecare nivel. Un fel de "river raid" color. Bine ii zic ?

    Si avea un sistem de protectie / demo cu verificare sector schimbat pe disk-ul original :D

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 January 2010

    @Florin O vai, sa nici nu vorbim de H5. Insusi faptul ca poti tu tine piept la 7 inamici, pe de-o parte, si ca ai batut tot pe heroic mode demonstreaza ca zic bine :D

    Un joc echilibrat nu are alegeri optime. Sigur, asta-i un ideal. In practica, se tolereaza si jocuri care in orice situatie au macar 2-3 alegeri care-s la fel de bune/rele. In heroes 5 cam toate alegerile care ti se prezinta au o solutie optima. Ala nu-i joc, e film.

    Dina, adica dynablaster vrei tu sa zici ? Ala cu boambele ? Ia de-aici http://www.abandonia.com/en/games/75/Dyna+Blaster.html

    Poate dam odata un Heroes 3, da' si mai poate ne-om vedea in Epothy :D Fii geana.

    @Dr.A Haha! O da, protectiile!

    River Raid era scroller, ca si Harrier, pfoai ce tari erau.

  16. Pai, si cu heroes 3 am facut la feli. M-am oprit din jucat cand am batut tot.
    Ar mai fi o treaba, imi pare ca tu privesti jocurile mai mult din partea om computer, nu om la om. Si nu-s putine joace care plictisesc cand bati computeru', da-s fainute cand te bati cu omii. Cum o fost/ii Dynablaster, fain in retea (mai ales cate 4, d'asta spuneam ca vai de ele tastaturi, ca jucam patru omi la doo tastaturi), daca voiam sa batem computeru si sa liberam fatuca, simplut si plictisitor.
    Da videm ce si cum cu Epothy :D

  17. Mircea Popescu`s avatar
    17
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 January 2010

    Pai acum logic vorbind, daca discutam despre jocuri atunci nu-i logic sa discutam partea om-om, ca aia nu-i jocul, aia-i societatea. Si Ionica a lu' Stefan a Petrii iti poate povesti ce se mai distrau ei, baietii, aruncand pietre-n iaz, da' asta nu inseamna ca "Pietre-n Iaz v2.0 Arena" e cine stie ce mare joc pe calculator. Ca nu-i.

    Oamenii se vor distra intre ei foarte bine in orice conditii, fiind asta o parte intrinseca a ceea ce inseamna faptul ca-s oameni. Meritele jocului incep atunci cand fie emuleaza prezenta celorlalti oameni, fie ingaduie un teren de joaca remarcabil de echilibrat. Un joc simplut ca Dyna e memorabil si foarte bun si astazi tocmai pentru ca satisface cu brio cea de-a doua cerinta. Un joc precum heroes 5 e prost si azi cum a fost si la lansare tocmai pentru ca nu satisface nici prima, nici cea de-a doua.

  18. Mikael Eon`s avatar
    18
    Mikael Eon 
    Monday, 4 January 2010

    eu ma delectam acu cativa ani cu cate-un shooter nebun gen serious sam, apoi am jucat crysis, mi s-a parut interesant, am renuntat totusi la jocuri, imi mananca prea mult timp, in prezent mai am instalat doar fifa 09, si mai trag cate o partida din cand in cand. ah, plus ca pentru a te juca cele mai noi, cele mai tari jocuri trebuie sa iti upgradezi constant compu' ceea ce inseamna ceva bani investiti in componente. oricum, distractie placuta, va inteleg pe deplin pe voi gamerii inraiti, odata intrata in sange febra e greu sa te lasi.

  19. Mai ai de lucrat pana ajungi aici... http://kotaku.com/5439086/kotakus-top-5-list-of-top-10-lists

  20. Domnule, eu îți urez succes cu carul. Singura chestie care mă zgârie la suflet e faptul că engine-ul e bazat pe DirectX, care se traduce drept portabilitate scăzută până undeva în hăuri. Da' na, ăsta-i doar gustul meu.

    Deh, în zilele noastre lumea fuge de OpenGL ca de naiba, iar eu nu înțeleg de ce. Un programator mediocru în C++ (cum e subsemnatul) poate pune pe picioare un joculeț cu nave în OpenGL în vreo două zile și un pic, cu tot cu bonusuri (adicătelea memory leak-uri). Pornind de la el o să fac un schelet de motor grafic de șutăr ce se anunță posibil un pic mai dezastruos decât primul experiment. Dar repet, dezastrul e pură problemă de individ între scaun și tastatură.

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 5 January 2010

    @Mikael Eon Apoi ce sa faci cu timpul ala, daca nu sa-l dai la gaste ?

    @fcbl Hehehe munca nu sperie.

    @spyked Pai nu, suporta nativ OpenGL, Directx9/8 so respectiv doua software renderers. Ce lipseste ? (vezi ca OpenGL e chiar prima optiune acolo. Probabil ca pe tine te detecteaza pe directx daca rulezi pe windows cu o carte video mai medie asa, ceea ce e judicios, directx e mai performant acolo).

  22. Scuzele mele. N-am văzut nici un binar de linux și am presupus din capul locului că are musai nevoie de DirectX. Cu care n-am nimic în principiu, atât doar că nu (prea) rulează pe râșnița mea din cauza lipsei de Windows. Revin după ce testez pe o mașină cu Windoză.

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 5 January 2010

    A, pai n-am compilat pentru linux, da' din lene, nu ca din cauza ca nu se poace. Pentru un prapadit de tech demo nici nu stiu daca merita sa ma apuc, dar codul sigur suporta, si planul este sa existe binare cel putin pentru distributiile mai importante.

  24. Da-i binarele sa-si compileze singur, ce naiba :D

  25. Frate, esti de-al meu, sa innebunesc. Prin 2005 tineam ''simpozione'' despre inovlutia seriei Heroes cu Heroes 3. Am avut partea mea de contact cu Game Designul si Programarea si sper sa mai am. Am zeci de documente de design aproape complete care lancezesc undeva in timp ce Fifa 2010 isi face vesel loc pe primul raft al magazinelor.

    De cand am pus prima data labuta pe un joc pe PC (prin 1993-1994 daca nu ma insel) mi-am zis : Uite o forma de arta completa care va decadea. Ma rog, asta am zis acum pentru ca atunci am avut o reactie de tip : Bang bang buf !!

    So if you're ever in need of a decent storywriter/designer,.... (Ahh, si sa nu uit..seria mea cu jocurile de alta data se pregateste de imbunatatirea cu trei noi parti, o surpriza usor amara as spune). Intr-adevar, echilibrul este ceea ce lipseste, vorba lui Zimmerman.

    P.S : Heroes V a fost construit de o echipa buna, adica Nivalul (Silent Storm, Etherlords) insa a plecat de la fanii Heroes 3 care voiau mai multe unitati si grafica mai colorata. Din punctul asta de vedere, jocul a livrat. Din punct de vedere al tacticii, la fel ca si Heroes III, cinciul a cazut. Heroes II nu era doar perfect echilibrat cat era si excelent construit ca poveste. In questul principal aveai mereu 2-3 moduri de a solutiona ceva.

  26. Mircea Popescu`s avatar
    26
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 6 January 2010

    @dAImon Cam asta si e ideea.

    @krossfire Haha iote de unde sare fanul adevarat :D

    Cine stie, poate cat de-un review la tine si tot facem ceva.

    Si da, de acord cu ce zici de H5, dar la cererile publicului se aplica observatia lui Kenny Rogers (the secret to survival is known what to keep an' what to throw away).

  27. On a warm summer's evening, on a train bound to nowhere...met up with the Heroes series...

  28. Mircea Popescu`s avatar
    28
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 6 January 2010

    Exact! :D

  29. Am jucat si eu un pic Age of Empire si apoi Empire Earth. Nu stiu cit sunt de bine vazute, dar stiu ca visam noaptea numai armate si tarani care sa-mi munceasca! Apoi m-am lasat.

  30. Mircea Popescu`s avatar
    30
    Mircea Popescu 
    Sunday, 10 January 2010

    Decat sa visezi armate si tarani care sa te munceasca, cum stiu eu cel putin mai multe tipe care sunt, zic ca-i mai bine. Oarecum.

  31. Zise Krossfire, autorul de antologii gameristice : Ce mai face Epothy :D ?

  32. Mircea Popescu`s avatar
    32
    Mircea Popescu 
    Saturday, 5 June 2010

    Deocamdata cam sufera de-o acuta lipsa de programatori buni.

  33. Apropo de challenge-ul de la Onslaught, ar fi o idee zic eu interesanta sa-ti creezi un TD propriu -ca programare/design cere mult mai putin timp decat o chestie ca Epothy- pe care sa-l balansezi cum stii, si apoi concurs pe tema care rezista mai mult sau alte criterii de-a dreptul draconice.

    Just a thought.

  34. Mircea Popescu`s avatar
    34
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 1 December 2010

    Din pacate nu prea merge asta, dint-o mlastina de considerente in care nu vreau sa intru.

  1. [...] ianuarie 2010 : Polimedia anunta inceperea lucrului la Epothy, care daca va fi terminat va fi si primul MMORPG scris de-o companie [...]

  2. [...] poate ca va amintiti tineam intr-o vreme un forum de suport pentru un proiect de facut un MMO pentru care n-am reusit veci pururi sa gasesc [...]

  3. [...] on how Mozilla died the first time around. [↩]Which... whatever, it's a remake of ye olde Everquest 2, up to date. The graphics are pretty and the immediate interactions reasonably polished, but the [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.