De ce se face educatie ?

Monday, 25 October, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

L'ingéniosité en amour, c' est comme la poésie en littérature.
On peut s'en passer, mais c'est dommage.

~ Frederic Dard

Discutia cu Diana pe marginea educatiei, care continua neintrerupta de vre-o saptamina incheiata azi-miine tocmai ce mi-a produs o scaparare. Ma intreaba fata

Dar de ce zici atunci ca se face educatie daca nu-s beneficii nici in grup nici in particular?

Si eu ii raspund, iluminat brusc :

Pentru ca se poate. Sex de ce se face ?

Educatia este una dintre cele doua functii fiziologice ale amorului, copulatia fiind cealalta. Este prezenta si se manifesta la toate animalele, intr-o mai mica sau mai mare masura (care devine decelabila mai ales la mamifere, dar nu-i cu totul absenta nici macar la arahnide).

Putem spune, daca ne plac clasificarile de aceasta natura, ca educatia e o forma "mai inalta" de consumare-a pulsiunilor sexuale, care altfel ingrijoreaza privitorii. Daca nu ne preocupa sa aflam cine-i peste si cine-i sub, gindind prin experienta ca oricum nu conteaza asa mult, ca se rotesc ei, atunci nu-i nici superioara nici inferioara, ci pur si simplu una dintre. Cealalta.

Justificarea castitatii educationale ar fi atunci bazata tot pe-o evidenta dintre cele mai practice : fiind atit de superioara, educatia nu-i chiar asa adecvata cu prefererintele pustimii, care si-ar dori mai degraba sa consume afectul in celalalt mod. Ca atare, daca-i permisa alternativa n-ai cum sa-i faci sa se supuna educatiei pe dracii aia. Chestie pe care-o cunoaste de altfel orice profesor practician, apropo de virsta aia imposibila pe la jumatatea liceului. De fapt, ruga nerostita a fiecarei diriginte este "da doamne sa descopere toti sexul in aceeasi vacanta de vara si sa se intoarca complet extenuati in septembrie urmator". Ceea ce in practica se si intimpla, dovada ca Dumnezeu iubeste dascalii, cum iubeste si Iisus copiii.

Ce cauta, pina la urma, toate femeile alea uscate carind bucati mari de hirtie capsate la mijloc dinspre si inspre Cancelarie, pe ritmuri de clopotei ? Cum adica "o fac din pasiune" ? Pai din ce altceva s-o faca, iarta-ne Domnul, din pandispan ? Toate fascinatiile si toate aferatiile profesorilor apropo de diverse calitati ale mintii tinere dubleaza pulsiunile si pasiunile pe care vulva adolescenta le trezeste-n mintea barbatului insurat, doar ca primele se exprima, fiind o faptur-a vorbelor, in timp ce ultimele indeobste se reprima, da' si cind se exprima, nu se consuma-n cuvinte, ci-n acte.

Profesorii ajunsi la o virsta, usor ticniti, usor dezabuzati dupa zeci de "promotii", de "generatii"... stiti, si eu am prieteni care trec din gagica-n gagica, doua saptamani, doua luni, doi ani bucata. Dupa care iau una proaspata si tot asa. Si dupa o cariera de-asta se vad in oglinda complet abrutizati sufleteste, in functia apropierii de femeie, devenita mecanica, supradezvoltata muscular si complet tabacita senzorial, incapabila pina la urma de alt regim de functionare decit cupa excavatorului. Profesorii, zic, sufera cam aceleasi simptome psihologice ale monogamiei seriale de cursa lunga, pentru ca pina la urma asta si fac dinsii. Minus monogamia. Asa ca sa nu ne miram ca un profesor cu douazeci de ani vechime e putintel ciudat, putintel aspru, putintel dezgustat de viata asta.

Ajunsi aici, intrebarea cea mare ar putea fi "de ce sa ceri parintilor sa plateasca un strain care sa le futa [la creieri] copiii". Din practica, raspunsul vine instantaneu si inevitabil : "pentru ca altcineva nu-i dispus s-o faca".

Tout simple.

PS. Stiti care-i diferenta intre un pedofil si-un pedagog ?

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

32 Responses

  1. Rulez lubrifiat. Graceas!

  2. PS. Stiti care-i diferenta intre un pedofil si-un pedagog ?

    E vreuna? Că asemănări găsex cu duiumul.

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Monday, 25 October 2010

    Pedofilul chiar iubeste copiii.

    In interpretarea clasica asta ar insemna ca spre deosebire de pedofil, pedagogul ii uraste, sau asa ceva. Iluminat de articol, "chiar" ajunge sa insemne ca pedofilul ii iubeste-n fapt, in timp ce pedagogul nu chiar.

  4. A, apropo de educație și sex, nu știu cum nimerești datele de publicare, dar iată: http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=50306318-023e-4fdc-bc18-8cb6632484c9

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Monday, 25 October 2010

    Pai si gaina oarba nimereste bobu', si blonda proasta pula, io de ce sa nu nimeresc ? Ce-au ele si n-am io ?!

  6. Ha ha, este :) Cum amor cu de-a sila nu se poate, cu atat mai mult imi pare ca e cazul de o liberalizare.

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Monday, 25 October 2010

    Cred ca confunzi planurile.

    Daca Ion se insoara cu Ioana si vor sa-si faca un copil, apai Ion nu poate veni cu idei de "liberalizare" precum de exemplu ca el e de acord sa faca plodu' cu contitia ca ala sa nu se cace, sa nu urle, sa se inscrie in partidu' democrat cind creste mare, sa se faca inginer de proiectat poduri si sa voteze cu Elena Basescu. Aia nu-i liberalizare, e aiurare.

    Tot la fel, Ion si cu Ioana isi pot promite ei, in naivitatea funciara virstei cind oamenii-s destul de prosti cit sa se chiar insoare ca el n-o sa bea, ea n-o sa-l cicaleasca, el n-o s-o bata, ea n-o sa se ingrase, el nu va face burta, ea nu va face riduri, se vor iubi patimas tot cite douaji de ore pe saptamina si etc. Totusi, in practica nu ei decid lucrurile astea.

    Copiii au la ora actuala totala libertate, rational privind problema : pot sa-si aleaga orice scoala doresc ei sa urmeze, dintre toate cele care-i accepta, conform cu competenta, inteligenta, experienta si alte abilitati ale lor. Nici un elev nu-i silit sa mearga la grupul scolar de sport cind el vrea sa faca contabilitate, indiferent cit de talentat la sport este. Aceasta libertate totala este maximum ce se poate pretinde sau cere, si dincolo de cazuri anecdotice mi se pare ca-i solid respectata in practica.

  8. Interpretezi pedestru. Metoda de predare, nu subiectul. Plus ca nu ai ce alege nici ca subiect pana la liceu cel putin.

  9. Pasiunile transformate in munca, nu mai pot exista ca pasiuni.
    Cumva ai dreptate, dascalul face totul mecanic dupa o anumita perioada de timp. Din punctul meu de vedere si meseria asta ar trebui practicata pe perioada limitata.
    Dar cineva tre' s-o faca si pe asta.

  10. diferenta intre un pedofil si un pedagog este ca trebuie sa fii mai intai un bun pedagog ca sa poti ajunge un bun pedofil. invers nu iese, pentru ca nu reusesti sa "profesezi" si ramai pedofil doar cu firea.

    trecand peste mica mea glumita de porc, pedofilii trebuie eliminati din codul genetic, hai bah, serios...vreau un motiv sa nu.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 October 2010

    @Diana Coman Nici metoda, nici subiectul, nici nimic. Singurele alegeri rationale pentru pustanul A sunt daca merge sa-l futa X, Y, sau Z. El nu are a vorbi despre cum, cit sau unde sa-l futa aia, odata alesi. Ca n-are de ce si n-are pe ce.

    Atita timp cit el poate alege cine, are toate alegerile rational posibile la dispozitie. Restul de chestii pe care tu le numesti alegeri n-au de fapt nimic in comun cu o alegere, tot asa cum daca-l intrebi pe un chinez daca vrea mamaliga sau fasole frecata nu l-ai intrebat de fapt nimic.

    @Luka D Nici o pasiune actualizata (deci transformate in munca, la limita) nu mai poate ramine pasiune, ne explica Proust asta.

    @Porcul de York Un bun pedofil ?! Asta-i o idee...

  12. Ah buen. Şi eu credeam că eu am zis-o. Pfff, încep să cred în zodii lol

  13. Mircea Popescu`s avatar
    13
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 October 2010

    Daca te-ai nascut atit de tirziu, eu ce pot sa-ti fac ?

  14. On peut s’en passer, mais c’est la prose qui compte :)

  15. Unde zice Proust? Îs curios să urmăresc linia raţionamentului, eu aş spune că-i pasiune tocmai dacă rezistă mecanicismului asociat actualizării. Altfel ai practic mulţimile disjuncte A - visătorii, şi B - dronele, no in-betweens.

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 October 2010

    @xxl La poesie peut s'en passer d'arithmetique :D

    @dAImon Pai toata cote de chez Swann ce-i altceva decit tocmai povestea asta ? Si Proust se dispenseaza de aritmetica, daca aia te jeneaza.

    Nimic nu rezista mecanicismului asociat actualizarii decit pe intervale scurte.

  17. Alegerea aia de X sau Y, da. Ca metoda si subiectul sunt implicite in asta. Dar acum nu alegi in scoala nici daca-i X sau Y. Revine la ce ziceam in articol despre singura varianta de relatie personala si asumata elev-profesor.

  18. esti sigur vizavi de poza mea?

  19. ah, si scuza-ma ca nu-s la subiect, dar stii tu despre ce vorbesc ;)

  20. Mircea Popescu`s avatar
    20
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 5 July 2011

    Buei frate, deci ce latenta, 65 de secunde ? Pai ia sa investigam cu seriozitate.

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 5 July 2011

    Da, sunt sigur. Afara de cazul ca te-o fotografiat Phillip Ritchie si ti-o dat drepturi pe poza, ceea ce el oricum nu face.

  22. anonimosu`s avatar
    22
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Tuesday, 5 July 2011

    Pai poate ca fata e exceptia.

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 5 July 2011

    Poate ca da. Ar mai fi problema ca daca intr-adevar fata-i exceptia atunci cindva prin 2008 pe vremea asta imi sugea pula, si respectiv avantaju' ca mi se pare ca mai am numaru' ei pe undeva prin arhiva.

    Si evident, dezavantaju' ca parca nu vorbea romaneste, da' mnoa, cit traieste femeia-nvata.

  24. ce poza, what, where, how?

  25. @Critic Be Fain weyyy!!!

  26. acolo sunt unii mai tampiti decat mine, dupa comentarii.

  27. *defapt si dupa bloguri si textele lor

  28. Cred ca ai inteles gresit. Poza era , o poza oarecare. Nu am sustinut ca sunt eu.... Helllloooo. E cineva acasa???? Desteptareaaaaaaaaa. Si daca tot esti tu, atat de destept...pt ce mama dracului intri pe blogul meu ? a? Doar sa-mi spui ca sunt nu stiu cum? las' dom'le ca eu stiu foarte clar cum sunt.

  29. hehehehe! S-o inervat curviştina şi o vinit să se deie cu pizda de pământ p-acilişa. Ai grijă Mirciulică, că asta nu deschide gura, ca o fată decentă, să te împroaşte cu tot felul de istericale, asta deja ridică fustili alea colorate, luate de la foaia de cort din ultimul coviltir şi când s-o căsca la tine cu gaura de-a doua, simţi cum te înghite hăul. Că pân'la mine s-o auzitără ecoul.
    Hehehehehe. Deja mă apucă râsu'plânsu la ce-o să urmeze. Da râsul e clar că va veni la ce vei scrie tu.
    Io provoc lumea la pariuri. cine pe cine ucide mai întâi. Pun la bătaie 25 de euro. Cine se mai bagă?
    prognostic, ceva pe meciul Popescu-Curviştina?

  30. Nu-i Popescu atat de prost incat sa se bage in pariurile tale... Intelegi? Sau poate e?

    O sa vedem.

  31. La partea că nu-i prost suntem de acord.

  32. Mircea Popescu`s avatar
    32
    Mircea Popescu 
    Thursday, 7 July 2011

    @suflet de curva Fataaaaa. Asa, ca sa pastram tonul. Poza nu e "o poza oarecare" asa cum nu esti nici tu "o zdreanta oarecare". Daca te calc cu masina si politaiu' zice e, mai da-o-n masa, o zdreanta oarecare am ca o vaga impresie ca-ti vei petrece tot restul vietii in scaunu' cu rotile punind bot ca ce nedreptate ti s-o facut, doara esti si tu om.

    Noa exact asa cum esti si tu om, si exact asa cum ti se pare ca productiile tale is si ele texte, tot exact la fel si absolut idem e si Phillip om. Si pozele lui chiar is poze.

    Ca atare, fa bine si pune surse la pozele "oarecare" de le ciordesti de pe net, ca asa se face pe la noi prin blogosfera, si-n rest cind unu' mai batrin ca tine te invata ceva, invata-te sa spui multumesc. N-ai ajuns inca acolo sa-l informezi tu pe ala de cum sta treaba, mai ai intii de invatat una-alta.

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.