Cum petrece un liberal Ziua Nationala

Tuesday, 01 December, Year 1 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Pai ia sa vedem ...

1dec2009

Fluierand.

Fluierandu-l pe Mircea Dinescu, acest dizident de gulas care nu pare sa aiba alt scop in viata decat sa confirme parerea pe care i-o formase lui Goma in tinerete.

Fluierandu-l pe Gheorghe Ciuhandru, pe care-l apucase durerea de dinti cand s-a vazut fluierat si huiduit de trei sferturi spre patru cincimi din populatia orasului Timisoara adunata in Piata Operei de 1 decembrie. Omul si-a zdrobit astazi orice sansa de-a fi, pentru a patra oara, ales primar al municipiului.

Fluierandu-l pe Crin Antonescu, care-a reusit performanta remarcabila de-a se transforma dintr-un candidat credibil la Presedintia Romaniei in locul 3 din tripleta de comici ai marelui ecran Gadea, Stan si Crin, un fel de Three Stooges sub licenta Grivco. Ne vedem la Conventia Nationala, domnule "presedinte".

Si in subsidiar, fluierandu-l si pe Mircea Geoana, nu neaparat pentru ca alternativa ar fi preferabila, ci tocmai pentru ca participa la excluderea alternativei. Mircea Geoana nu candideaza impotriva lui Traian Basescu, ci impreuna cu Traian Basescu, si impotriva mea personal, a liberalismului si-a libertatii. Iar violul aplicat Romaniei Bunului Simt prin persoana ex-reprezentantului ei, chiar daca "o fost cu voia ei, dom'sef" tot cere poena.

Un liberal petrece Ziua Nationala de cealalta parte a cordonului de jandarmi, privind spre colegii lui de partid mai confuzi, mai lipsiti de simt politic si mai rupti de realitate cum stau, cum se uita la gaurile de glont din ziduri si cum nu inteleg nimic. Si cum nu li se pare cel putin suspect ca stau in spatele, in stanga, in dreapta, in jurul si primprejurul celor care au tras. Chiar nu va da prin cap uimirea asta, mai dragilor, oare in cati pasi putem face legatura intre rosul de azi si rosul de ieri ?

Si atunci cand se incearca o impingere de degajare, un liberal organizeaza invaluirea cordonului de jandarmi pe flancul drept, care se fragmenteaza si se retrage. Foarte slab pregatiti jandarmii Timisoreni, apropo, dupa incidentul amuzant cu impiedicatul care si-a pierdut pistolul, lucru pe care hai sa zicem ca-l putem pune in spinarea unui singur om, am avut azi ocazia sa constat ca nu se aplica, si probabil nu se cunosc cele mai elementare principii de tactica, ca strategie ce sa mai vorbim.

Un liberal admira trei sute de oameni, adusi cate doi-trei din Voiteg, Sanicolau sau Biled, stransi pe zece-cincisprezece randuri in jurul intrarii Operei, protejati de jandarmi, si o mie sau doua de cetateni ocupand tot resul pietei, o mie sau doua de cetateni care n-au uitat inca, si sper eu nu vor uita nicicand.

Un liberal observa ca Geoana a strans intre jumatate si o treime dintre oamenii pe care i-a strans Antonescu nu cu multe zile in urma, in cealalta piata, si mai observa ca oamenii adunati sa se opuna confiscarii sarbatorii lor, pietei lor, simbolurilor lor si revolutiei lor de catre partidul rosu sunt de doua sau trei ori mai multi decat oamenii adunati sa priveasca la Cargo&Crin, si trage concluzia ca Partidul Liberal are un electorat pe care nu reuseste, inca, sa-l reprezinte, si la a carui inaltime nu reuseste, inca, sa se ridice.

Si, ca sa limpezim chestiunea cu PDL-ul, e adevarat, au fost cativa, ii puteai recunoaste nu dupa vre-un insemn, ca n-aveau, dar dupa vorba, dupa port. Dar n-au fost mai mult de cateva zeci, poate o suta de oameni. Asa ca lasati teoria cu organizarea subversiva, agenturile straine, si ce v-o mai fi invatand mos Ilici sa spuneti, si recunoasteti adevarul care va priveste in fata : lumea nu va vrea.

Pentru ca sunteti prosti, urati, gusati, mincinosi si imbatraniti in rele.

Un liberal traieste satisfactia unei victorii absolute impotriva Romaniei Nesimtite, fata cu un Dinescu care nu-si gaseste cuvintele ca sa traga de timp poate-poate, doar-doar se potoleste multimea, cu un Geoana care nu indrazneste sa zica nici pas, si sfarseste in 18 minute pe ceas toata alocutiunea. Da, bine, am inteles, presedinte al tuturor romanilor, da, respecta si pe cei ce-l fluiera, da, bine si dute-acas'. Poate ca vom avea vre-odata ocazia sa muncim impreuna : cand v-o chema Coposu, si nu inainte.

Si chiar daca-i o victorie marunta intr-o lupta mult mai mare si mult mai dinainte pierduta, e o victorie care va face pui. Pentru ca gusatii sunt, prin mila Domnului, sterpi de la natura.

PS. O multime de oameni mi-au facut poze. Daca ma vedeti pe undeva tras in chip, v-as ruga sa-mi spuneti la comentarii. Multumesc.

PPS. Au mai scris pe tema : Khris, Tomata cu Scufita, Costi Rogozanu, Radu Pavel Gheo. Niste golani, dom'le.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

94 Responses

  1. Flaviu Comănescu-Balla Luchian`s avatar
    1
    Flaviu Comănescu-Balla Luchianinsigna de criptograf 
    Tuesday, 1 December 2009

    Deci votezi cu B.?

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    Sincer iti spun ca inca nu m-am hotarat. Adevaru-i ca-s mizerabili amandoi in asa egala masura ceva ce nu s-a mai pomenit.

  3. @Flaviu tertium non datur ?

  4. Flaviu L. Comănescu-Balla`s avatar
    4
    Flaviu L. Comănescu-Ballainsigna de criptograf 
    Tuesday, 1 December 2009

    Mă bucur c-o declari tu care ești legat de unul dintre ei în oarecare fel.

  5. ce penala a fost ziua de azi. Nu ne putem intelege oare cu totii? Ce frumos ar fi fost un 1 Decembrie cu cantec in Timisoara! in Schimb am avut parte de o mare rusine.. pacat :( jocurile astea politice

  6. @transport.. no pun intended?!

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    Poate el vroia alt cantec.

  8. Mei, asa as vrea sa plece Ciuhandul .. dar no, si la ultimele alegeri a existat propaganda contra lui, si nimic, lemn si tamaie, ominii au votat tot pe el. Pana nu s-o ridica unul sa-l contreze ca imagine, slabe sanse. In 6 luni mizeria de azi va fi uitata.

    Ce ma bucura este faptul ca Geoana nu a indraznit sa se arate in carne si oase. O prima victorie reala?

  9. Mircea Popescu`s avatar
    9
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    Au stat pititi toti trei ca soareci-n bunker.

    Cat despre Ciuhandru, banui ca incearca sa-si faca incet-incet tranzitia spre centru, doara daca poate Iohanis, el de ce nu ?

  10. Na, si de ce sa fim certati? ca vad ca asemenea gandim amandoi. Frumos articol.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    Pai ca nu intra track-back-ul. Drac stie ce au, rebeliunea wordpreselor.

  12. e ceva sa ai un pic de bun simt si coloana vertebrala zilele astea.

  13. Da-le-ncolo de trackbackuri, avem treburi mai serioase acuma.

  14. andrei gheorghe`s avatar
    14
    andrei gheorghe 
    Tuesday, 1 December 2009

    Bravo Mircea, mi-a placut textul.
    a.g.

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    @diana @andrei gheorghe Multumesc amandurora.

    @Tomata cu Scufita Drept ce zici.

  16. @offtopic : O fi a.g pe bune?!

    Bai, sorry Mircea ca ma descarc aici, da' m-a mancar in kur sa citesc comentariile de prin diverse cotidiene si de pe blogurile care au relatat evenimentele. E drept!, nici unul nu a mistificat, cel putin din cate vad eu.

    Insa turbez la propriu cand vad cum diversi oameni din spatele tastaturii is acu mandri de Timisoara, ca vai ce bine ca suntem noi orgoliosi si s-a trezit Geoana fluierat, ca ce bine ca au oamenii de aici coloana vertebrala, etc. Da' ai dracului pe aceiasi comentatori daca ii iei de pe strada in orice alta zi si-i intrebi despre Timisoara, ti-or zice sec ca ii un oras de prosti falosi si de antiromani pe care pacat ca nu i-a exterminat Ceausescu oricum.

    Seen such rats. Acu is mandri, leprele :|

  17. Pe scurt o rememorare. Cand Valeriu Stoica nu a mai putut sa gestioneze criza din PNL care punea sub semnul intrebarii existenta acestui partid l-a adus pe Stolojan. Calitatile de lider si seriozitatea lui Stolojan au polarizat foarte multi tineri din PNL in realizarea proiectului aliantei DA. Acest proiect si imaginea de prospetime si reforma ce emanau din PNL au ridicat acest partid de la sub 10% la peste 20%. La acest proiect in mod direct au colaborat mai multi lideri PD in frunte cu Traian Basescu. In 2004 inainte de alegeri cel care a sponsirizat PSD in alegeri (Patriciu) a lansat un zvon ca "Basescu a batut palma cu Iliescu". Aceasta dezinformare era primul pas spre dezabinare si spre a prelua controlul asupra partidului. Ulterior prin diverse presiuni interne PNL si externe PSD a determinat iesirea din cursa prezidentiala a lui Stolojan. Din acest moment soarta PNL era pecetluita. Urma a doua etapa a dezinformarii "Basescu vrea sa distruga PNL". In acest timp au aparut persoane in PNL care nu au cedat dezinformarii si sustinut contrariul. La acea vreme putini PNL isi imaginau o apropiere de PSD, dar ea fusese transata cu Voiculescu cu mult timp inainte. Cei care au "mirosit" aceste miresme comuniste au fost imediat tratati ca dizidenti cartite etc. si au fost exclusi din partid. In acest moment il avem pe CRIN la conducere deoarece credibilitatea lui Tariceanu a fost compromisa. Datorita manevrelor total nedemocratice in interiorul partidului si pe scena politica PNL va intra intr-o perioada de declin. Basescu a fost in esenta cel mai bun vehicul electoral al PNL si chiar in aceasta perioada a facut mai mult bine PNL decat multi oameni din interior. Asa ca acesta sperietoare este un BAU BAU artificial pentru cei care se abat de la "linia" partidului pe care o trage cel care tine in "mana" destinele PNL

  18. Mircea Popescu`s avatar
    18
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    @dAImon Dupa email, e.

    Acu, este si ce zici tu, da' nu intru totul. S-o luam cu un exemplu : daca unu' face de toate peste saptamana, bea, injura, ii mai trage cate una nevestei peste ochi, mai indeasa dracu'n cate-o codana focoasa, da'-n fiecare duminica e la biserica si se roaga intru salvarea sufletului, imparatia cerului poate ca n-o mosteneste numaidecat, dar nici nu inseamna asta sa nu mai fie primit la rugaciune. Zic eu. Sau altfel zis, o idee buna ramane buna si-n companie proasta.

    In treacat fie spus, eu sunt in Timisoara de vreo doi ani, de felul meu sunt din Cluj, si chiar daca tentatia imediata e s-o ia cu "da, ardelenii", totusi eu nu cred ca are treaba integritatea cu localitatea.

    @CRISTAL Rationamentul tau e destul de complex, si oarecum saltat pe alocuri.

    Mi se pare ridicola ideea ca Basescu ar fi avut o contributie pozitiva, sau masurabila in beneficiul PNL. De unde sed eu, lucrurile se vad cam asa : PNL a creat PDL-ul, ingaduind si chiar sustinand ca un partid absolut echivalent cu partidul de buzunar al lui Voiculescu sa creasca de la o baza de pornire de 3-4% cu un ordin intreg de marime. O gresala pe care suntem pe cale s-o repetam cu un PSD in completa disolutie, si pe care pe plan local am executat-o aici in Timis in favoarea unui PNTCD aflat in coma (si drept beneficiu, n-am primit sustinerea lui Ciuhandru atunci cand aveam nevoie de ea, adica pana in turul I, dar o primim acum, cand e absolut degeaba.) Halal aliati.

    PNL-ul ar merge excelent spre exceptional de excelent daca ar face toate celelalte prostii pe care le face, dar nu s-ar mai alia cu nimeni vreo 10 ani asa.

  19. Nu sunt in nici un partid, recunosc ca il sustin pe Basescu dupa ce s-a retras Duda si din cauza ca partiduletul sustinut de mine nu a dat candidat anul asta. Nici din Timisoara nu sunt, am fost o singura data pe acolo. La revolutie aveam 10 ani si partea mea a fost doar sa duc de mancare la lunetistii de pe blocul nostru. La noi nu s-a tras, la noi nu s-a murit. Singura mea suferinta a fost un sut in cur de la tata ca trageam cu urechea pe 17 ce ascultau ei la soparlita libera pituliti in bucatarie.
    Ce m-a suparat pe mine a fost ca oamenii astia au avut nesimtirea sa subestimeze bun simtul romanilor. Ei nu au venit acolo sa sarbatoreasca ziua unirii, ei nu au venit sa-si aminteasca de eroi, ei nu au venit sa va intrebe, ei au venit sa se dea mari si sa comande.
    Faux pas... si ma bucur ca le-ati dat peste bot la toti.
    Paul Goma... Habar nu are Crin ce semnifica omul asta.
    Iata un video revoltator:
    http://www.youtube.com/watch?v=XTVR8kQtJU0&feature=related

  20. Nu vreau sa te conving de ceva poti sa o iei ca pe un scenariu mai mult sau mai putin probabil, dar inainte intre 2000-2004 PNL in opozitie nu a avut nicio voce care sa se faca auzita. Singurul care se facea opozitie era Traian Basescu Primarul capitalei care o data sau de 2 ori pe saptamana aparea pe unde putea si mai ales la OTV ca si acum sa spuna ce nenorociri facea Adrian Nastase. Nimeni din niciun partid nu avea nimic de zis. Si intradevar aveam o liniste de mormant al democratiei. Desigur ca nici nu exista un alt vehicul electoral pentru campania din 2004. Poti sa crezi ce vrei poti sa crezi toate manipularile poti sa crezi Basescu iti vrea tie raul, dar fereste-te de cine iti vrea binele ca il vrea doar pentru el.

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    @cipslim
    "Aici or murit oameni doamna!"
    "Ei, si ci dac-or murit ? Or murit c-or fost prosti."
    Revoltator e putin spus. Am trimis mai departe. Multumesc.

    @CRISTAL Generalizarea asta orbeasca e un pacat. Eu nu sunt membru PNL nici de ieri, nici de alaltaieri, am fost acolo cand a castigat alegerile, si-am fost acolo si inainte sa le castige. Povestea asta cu Basescu ca singur opozant Nastase e cel mult ridicola, gemea Academia Catavencu om bun. Asta ce-i ?

  22. Cristina`s avatar
    22
    Cristina 
    Tuesday, 1 December 2009

    incep spunand ca nu sunt membra a nici unui partid. si ca acest comentariu nu este generat de absolut nici un interes politic. il postez aici, pentru ca a nu stiu cata oara pe ziua de azi sunt stupefiata de felul in care fiecare isi revendica dreptul de a fi detinatorul adevarului absolut. si de felul in care toti cei care au fost sau nu au fost de fata la evenimentele de astazi din Piata Operei, le interpreteaza, le comenteaza si le infloresc dupa bunul lor plac. Va spun ca am fost astazi acolo, de la inceput si pana la sfarsit. Drept pentru care va pot contrazice, domnule liberal. Si va pot spune fara rezerve, ca nu aveti dreptate. Si va pot intreba de ce induceti cu buna stiinta oamenii in eroare... Astazi, cei care au manifestat impotriva PSD in Piata Operei din Timisoara, nu au reprezentat in nici un caz trei sferturi din populatia orasului. Daca imi permiteti o apreciere personala, cred ca numarul celor mentionati nu a depasit 50. Restul, in afara sustinatorilor expliciti ai PSD, erau oameni ca mine, care au iesit in centrul orasului pentru a sarbatori 1 decembrie si care nu au avut absolut nici o legatura cu acel grup restrans de persoane. Eu una ma simt profund jignita ca m-ati bagat pe mine si pe prietenii alaturi de care am fost astazi in Piata Operei, in aceeasi oala cu cei care au considerat de bun-simt sa tulbure aceasta zi de sarbatoare, cu agresiuni. Ca au fost sau nu PDL-isti, nici nu mai are importanta. Observ insa ca cineva are interes ca ura si zanzania dintre romani sa continue... Si ma intreb daca are vreun rost...
    Si va intreb pe dumneavoastra daca intr-adevar un grup de oameni, indiferent cat de larg sau de restrans este, poate detine monopolul asupra simbolurilor Revolutiei ? Oare nu sunt simbolurile noastre, ale tuturor timisorenilor si de fapt ale tuturor romanilor ? Oare nu avem toti dreptul la ele in egala masura ?
    Cu respect ...

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    @Cristina A, nu, nu, textul vrea sa zica trei sferturi din populatia orasului acolo prezenta l-a fluierat, iara nu ca trei sferturi din populatia orasului ar fi fost prezenta. De altfel ar fi si absurd sa sustii ca intr-o Timisoara de 300,000 de oameni, 1-2000 (cat am scris eu c-ar fi fost prezentii) ar reprezenta trei sferturi.

    Acum, estimari personale avem dreptul sa facem toti cei care-am fost prezenti, dar cred ca se aude destul de limpede pe inregistrari cam care-i forta multimii care scandeaza "jos comunistii", de exemplu.

    Problema cu lectura pe care mi-o aplicati este ca-i mai degraba doritoare sa se indigneze, decat curioasa sa afle ce zice textul. Dar poate ca intr-o alta zi va gasiti rabdarea sa mai cititi odata.

  24. Cristina`s avatar
    24
    Cristina 
    Tuesday, 1 December 2009

    Ok, este tarziu si toti suntem obositi. Sa reluam putin. Am fost acolo, asa ca nu ma intereseaza caseta ... Stim cu totii ca o filmare poate fi pozitiva sau negativa, in functie de ceea ce doreste autorul. In schimb realitatea este una singura. E adevarat ca si aceasta poate fi perceputa diferit. Nu contest acest lucru. Voi repeta doar, cu corectura de rigoare, ceea ce am spus mai devreme: cei care au manifestat impotriva comunismului, astazi, in Piata Operei din Timisoara, nu au reprezentat trei sferturi din "populatia orasului acolo prezenta". Este o opinie personala, dar imi permit sa mi-o mentin. Cat despre indignarea la care va referiti, este evident ca ea exista, am afirmat-o clar. Dar este indignarea hranita cu toate minciunile si exagerarile acestei ultime perioade, cu toate incercarile de dezbinare, cu toata aceasta lupta politica murdara care depaseste orice asteptari, culminand astazi cu joaca de-a simbolurile Revolutiei ... ! Eu una m-am saturat. Sincer. Si de azi inainte nu mai vreau nici macar sa fluier pe cineva. Vreau sa incepem cu adevarat o revolutie a bunului-simt. Vreau sa incepem sa luptam cu alte arme decat cele pe care le-am infierat mai sus. Vreau sa incepem sa muncim umar la umar pentru noi toti (nu fiecare doar in interes propriu). Vreau sa iert si sa merg mai departe ...

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    Ei, vezi, ne intelegem.

    Nici eu nu-mi doresc, in principiu vorbind, sa dau in hiperventilatie si sa colorez plastice in culoarea plamanilor mei, ca asa a ajuns visiniu claxonul ala. N-am folosit de cand ma stiu asa ceva, si chiar daca am sa-l pastrez pe asta, sper ca nici n-oi mai avea a-l folosi. Am si eu treburi diverse, dar am lasat oalele pe foc, cum se spune, videoconferinta suspendata si munca adjunctilor pentru ca eu am avut a fugi de nebun si de urgenta in Piata Operei.

    De ce ? Pentru ca o trupa de nesimtiti nu s-au putut duce in Parcul Rozelor, nu s-au putut intalni pe stadion, nu le-a fost moale in lunca Begai, ci fix si numai in fata balconului celuia s-a putut face adunare. Ti-e clar cred si tie ca nu manati de bune intentii, ci ca sa fure si sa se impauneze cu pene de "imprumut".

    Deci, hai sa facem o intelegere precum urmeaza : nimeni, niciodata nu mai face miting politic in Piata Operei din Timisoara, indiferent cine e si de-al cui se gaseste, si eu stau linistit la birou si produc impozite pentru statul roman, iar tu faci ce-ti place, cu ce prieteni poftesti.

    Intelegere care de fapt exista, si-a existat dintotdeauna, si se afla chiar consfintita ca hotarare de Consiliu Local, cum d-l Gheo imi reaminteste. Mai ramane s-o si respectam.

  26. Amalia C.`s avatar
    26
    Amalia C. 
    Tuesday, 1 December 2009

    Cu respect pentru ambii, eu am citit declaratii date de domnul Mircea Mihaies si la fel de domnul Daniel Vighi care spuneau acelasi lucru ca si aici. Au fost cateva mii de manifestanti, care au scandat Jos Comunismul, in marea lor majoritate cetateni pur si simplu.

  27. Vorbeam de oameni politici si ma refeream la perioada 2000-2004 perioada linsajului mediatic al opozantilor. Nu cred ca este cazul sa-ti mai dau exemple pentru ca la fel ca si alti PNL-isti nu prea ai priza la realitate. Nu stii cum a fost cumparata presa in acea perioada si habar nu ai ca a fost inchisa si singura televiziune care facea opozitie. Imi dai un exemplu din campania electorala care nu are relevanta in discutia despre politica si felul in care un politician din opozitie oricare ar fi el poate deveni vehicul electoral pentru interesele unei mase largi. Orgoliile de orice fel sunt o piedica in calea adevarului, dar sunt foarte necesare in politica. S-ar putea ca paradoxal sa ne dorim acelasi lucru tu pe calea politicii iar eu pe cea adevarului. O viata buna si lunga inainte iti doresc.

  28. Mircea Popescu`s avatar
    28
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 1 December 2009

    @Amalia C. Unde ?

    @CRISTAL Poate cea mai valoroasa idee cu care-am ramas din ani de epistemologie e urmatoarea : "Lectura comuna asupra unui text oarecare produce o lista de idei care par rationale si coerente, si o lista de aberatii, nonsensuri si irelevante. Atunci cand lectura reuseste sa interpreteze textul de asa natura incat ceea ce parea irelevant, nonsens si aberatie isi gaseste rolul de parte esentiala a discursului putem spune ca ne-am apropiat de intentia originala, chiar daca aceasta apropiere vine cu riscul de-a duce in irelevant ceea ce ne paruse la inceput rational si coerent."

    In spiritul acestei abordari, aleg fraza "Imi dai un exemplu din campania electorala care nu are relevanta in discutia despre politica", care-mi pare nu doar aberanta, ci un semn al unei gandiri bolnave, si te invit sa ma lamuresti cum anume tre' citit textul tau ca sa capete ea sens.

  29. Vad ca ma provoci. Ideea principala era cea de vehicul electoral. Daca presa a avut curajul in campania electorala sa mai scota ceva contra asta este poate doar un act de civism irelevant din punct de vedere politic. Prada deja era incoltita iar catelusii aveau curaj sa latre de pe margine Vreau sa-ti amintesc doar ca Traian Basescu a castigat alegerile si l-a desemnat pe Tariceanu premier din partea aliantei DA. Si presupun ca in chestiunea aceasta Basescu nu are absolut niciun merit in opinia ta.

  30. Peter Badesco`s avatar
    30
    Peter Badesco 
    Tuesday, 1 December 2009

    In atentia echipei Realitatea Tv, in special Cosmin Prelipceanu, Corina Dragotescu, Razvan Dumitrescu, Stelian Tanase, Oana Stancu , Adrian Ursu si nu in ultimul rand ‘domnul’ cel care se vrea deasupra tuturor Robert Turcescu.

    Ma numesc Peter Badesco si in calitatea mea de cetatean roman, va scriu aceste cateva randuri cu un sentiment de protest pe care cu greu mi-l stapanesc. Ma refer, evident, la emisiunile moderate de dumneavoastra, unde, desi nu ma surprinde modul partinitor folost de dumneavoastra toti,, ma revolta metodele imorale implementate. Din pacate nici unul dintre invitatii dumneavoastra si aici nu ma refer la cei cu care ‘sunteti in echipa’ ci la acei invitati ca domna Pora sau domnul Mircea Marian care cred ca din politete nu v-au spus direct in fata, SUNTETI CORUPTI SI IMORALI. Si am sa va explic de ce aceasta concluzie.

    Recent ne-ati confirmat, desi nu mai era nevoie, ca asta este orientarea dumneavoastra, fie ea politica sau jurnalistica. Adica asta pe care o propagati. Nu am s-o numesc aici ‘de stanga’ asa cum a recunoscut doamna Dragotescu pentru ca nu are rost. Asta este orientarea dumneavoastra si gata, nimic de condamnat. Traim in democratie ( nici vorba ) si atunci trebuie sa ne acceptam cu ideile si principile noastre, oricare ar fi ele. Pana aici nimic de obiectat.

    Problema mea este ca in procesul asta asa numit democratic, dumneavoastra toti, va folositi de o arma care ma pune pe mine, si multi ca mine in imposibilitate de a trai intr-o tara care nu e un Stat de Drept, astfel privandu-ma de posibilitatea de a avansa pe scara sociala. Promovati minciuna si imoralitatea in spatele paravanului libertatii presei. Nu veniti sa-mi spuneti ce realizari are favoritul dumneavoastra ( pentru ca sunt sigur ca nici dumneavoastra nu credeti in el ) la Presidentie, in schimb denigrati in permanenta pe domnul Basescu cu convingerea ca astfel facand, il promovati pe Geoana. Loviti, loviti si iar loviti insa atentie loviti si in interesul meu, cu alte cuvinte, loviti si in mine. Si asta va asigur nu este un lucru pe care il accept usor. Probabil va ganditi ca eu nu am resursele dumneavoastra si atunci eu nu pot sa va intorc ‘loviturile’. Daca asa ganditi, va inselati amarnic, pentru ca si eu si multi alti avem resurse si o sa va platim inapoi cu varf si indesat, si nu vad de ce nu v-ati astepta la asta, sunt sigur ca da. Deci repet, nu ne spuneti ce destept, frumos si inteligent este ( prostamnacul ) Geoana, in schimb ma tocati cu ce rau este Basescu fara insa sa-mi aduceti vreo dovada, el e rau si gata, asa ati hotarat voi. . Chestia asta pe care o faceti, cica democratic, ca o piesa de teatru si lectie bine invatata ma pune pe mine ca cetatean in inferioritate, nu pot progresa in Romania pentru ca voi nu vreti. Probabil ca este in interesul vostru al tuturor, dar va asigur ca nu este in interesul popular pentru ca, dupa cum vedem, noi tot cu Basescu o sa votam. Sa fiti convinsi ca toata Romania vede cat de imoral si mincinos va faceti meseria. Inca o data, nu va fac nici o vina pentru ca sunteti de ‘stanga’ sau ca faceti parte din clanurile Vantu, Voiculescu sau Patriciu. Foarte bine va pozitionati acolo unde vreti, ce Dumnezeu, este democratie. Problema pe care o am este ca voi, angajatii unui puscarias, ma privati pe mine si pe multi ca mine sa-mi exprim parerea si dorinta de a trai intr-o tara corect constituita, promovati minciuna, imoralitatea desi voi credeti ca nu, vezi Doamne puteti spune ce vreti atata timp cat nu este legat de cel pe care il promovati. Primul lucru pe care o sa-l fac este sa va dau un scuipat in gura, cand va vad pe la Mall , pe la Cora, sau pe unde ne putem intalni. Sa vedeti si dumneavoastra ce inseamna sa fi improscat cu ‘gunoi’ asa cum suntem si noi improscati cu ‘gunoiul’ vostru. Banuiesc ca facnd cea ce faceti este de acceptat acest lucru din partea voastra, asa cum s-a intamplat si cu poetul nostru national Adrian Paunescu la Revolutie. L-au scuipat in gura cum era de asteptat nu ? . Sigur ca o sa platesc 100 de lei amenda de la CNA pentru ca indraznesc sa va scuip in gura.

    Fara nici o stima, va aflati acolo unde v-ati pozitionat singuri, in rahat.

  31. @cristal
    Din abordarea ta imi pari complet straina de intelegerea mecanismelor care permit unui cetatean B sa obtina cateva milioane de voturi in ro. Fara PNL, Traian Basescu castiga alegerile asa cum le-a castigat si Oprescu adica cu 3-4% :D.
    Meritul lui Basescu in numirea lui Tariceanu e al bautorului care isi aminteste sa plateasca prima votca.

    Care e diferenta pe puncte intre Basescu si Nastase dupa 5 ani ?
    infintare DNA - infiintare PNA
    racolari traseisiti - racolari traseisti
    Mihaileanu, eba, Ioana - tamara
    presa corupta - presa corupta
    asculta telefoanele opozantilor - idem
    a fost ministru sub iliescu- a fost ministru sub iliescu
    ... zi tu

    In plus, basescu e cel care a adus cu trenul minerii lui iliescu in bucuresti.

  32. Situatia in care ne aflam acum aduce tare mult (pastrand proportiile) cu cea de dinaintea turului II al alegerilor din 2000. Atunci taranistii, liberalii si intreaga societate civila s-au incolonat frumos si au mers la urne sa puna stampila pe Iliescu si NIMENI nu s-a scandalizat. Ma intreb: atunci Ilici era mai putin comunist decat Gioana acum? Basescu e mai putin "dus" decat Vadim in 2000?

    Mircea iti inteleg indignarea pentru ce s-a intamplat in Piata Operei, dar te intreb: in momentul de fata vezi alta solutie POLITICA decat o alianta PSD-PNL, cu Gioana presedinte?

  33. Mircea Popescu`s avatar
    33
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    @CRISTAL Traian Basescu a facut buna figura, personal, in dezbateri si alte interactiuni personale cu Adrian Nastase. Asta e un merit personal, care-l priveste. Un alt exemplu de individ care a facut tot buna figura, personal, in dezbateri si interactiuni (chiar mai buna decat Basescu in 2004) este Crin Antonescu. Si ?

    In raport cu PNL-ul, ca asta discutam, nu l-a pus Basescu premier pe Tariceanu mai mult decat "a dat" FSN-ul case la oameni, mai mult decat "a dat" Berceanu autostrazi poporului si mai mult decat "a dat" Mazare Constanta constantenilor. Nu-s in nici un fel lucrurile astea ale lor sa le deie, ce mai urmeaza, ca musca la arat a dat plug boilor si brazda taranului ? Si cerului soare ?

    @Dr.A Da, dar uite ca s-a uitat ca i-a adus in 1990, desi se mai mentioneaza ca nu i-a adus in 1998/99. Nu-i fascinant lucru memoria oamenilor ?

    @adi Si daca s-au incolonat cum zici si-au facut cum zici, care-i ideea, ca nu-i destul sa faci o prostie o data, trebuie s-o faci de-o infinitate de ori daca tot te-ai apucat ?

    Politic, eu ma mentin la punctul de vedere al PNL, chiar daca conducerea actuala nu pare sa-l fi copciolit. Imi pare singura solutie rezonabila.

  34. Dacă nu sînteti de acord cu ce s-a întîmplat ieri la Timişoara sper că nu vă lăsaţi păcăliti de unul ca @ adi; citiţi-i postarea de la 31.
    Omul cred ca e căzut în cap. În 2000 cei care au votat cu Iliescu ( liberali, ţărănişti), nu au făcut-o din iubire ori respect pentru Iliescu.

  35. @Mircea
    helas .. nu-s din memorie. sunt de pe banda de PR.

  36. Mircea Popescu`s avatar
    36
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    @victor L Pai Dr. A nu-i adi.

    @Dr.A Tot asa cum un ciocan nu-i bun de altceva in mana unui maimutoi decat sa se abrihtuleasca-n cap cu el, tot idem si la fel televiziunea nu-i buna de altceva in mana noastra decat sa ne mintim cu ea.

  37. @victor L
    31 ? vrei sa zici 32 ?

  38. @ Dr. A Fara nicio suparare eu iti spun simptomele, iar tu iti pui diagnosticul.
    1. Aveam o discutie cu altcineva. Primul motiv pentru care raspunsul tau este nul.
    2. Nu cred ca vorbeam de meritele lui Basescu. Asa ca ai raspuns la o intrebare care nu s-a pus.
    3. Din cate stiam la referendumul pentru suspendare, Traian Basescu nu a fost sustinut de PNL ci din contra. Deci asertiunea privind nr. de voturi este nula.
    4. In ceea ce priveste desemnarea lui Tariceanu avea posibilitatea de a alege sa nu-l desemneze ceea ce nu vine in sprijinul teoriei ca a vrut sa distruga PNL.

  39. Mircea, sa inteleg ca ti-ar fi fost indiferent daca in 2000 iesea Vadim sau Iliescu? Eu marturisesc ca atunci l-am votat pe Vadim, dar eram mai tanar si cam necopt la minte (ma gandesc ca m-oi fi desteptat intre timp).

    Cand te-am intebat de solutia politica nu m-am referit la solutia cea mai convenabila pentru PNL, ci la cea mai buna pentru tot boboru`. PNL- PDL, am avut PDL-PSD la fel, guvern minoritar, interimar sau demis asijderea, ce urmeaza? Alegeri anicipate?

  40. Mircea Popescu`s avatar
    40
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    @victor L, Dr.A A, da, omul n-are nici o vina, un post care astepta in moderare a fost aprobat dand numaratoarea peste cap. Cu scuzele de rigoare, a chiar spus 32, doar ca pe stil vechi 32 se scria 31.

    @CRISTAL Pe de-o parte, comentariile la acest blog nu sunt un canal strict si delimitat de comunicare toti cu mine, ci se mai petrece si interactiune, ceea ce nu-i un lucru rau.

    Pe de cealalta, n-am inteles ideea cu "putea sa nu-l numeasca pe Tariceanu", de parca numirea premierului e la dispozitia presedintelui.

    Observ si ma amuz la pretentiile de prezidentialism emanand din tabara marinelului, dar vreau sa-ti atrag atentia, si tie, si lor, ca presedintele Romaniei nu are atributii politice, fiind din acest punct de vedere la fel de calificat sa aleaga el un prim ministru cum este si directorul Gropii de Gunoi de la Glina.

    @adi Ai citit ce scrie acolo-sa ? Ca eu nu dau link-uri sa ma falesc, ci pentru continutul lor.

  41. Am citit da` n-am inteles (se poate sa nu ma duca capu`). Daca noi (adica voi PNL-ul, ca io nu-s membru) stam "in durerea noastra" pana in 2015 cand (poate) vom/veti castiga cu 50 si ceva la suta, nu inseamna ca pana atunci CINEVA (altcineva) guverneaza? Te intrebam daca vezi vreo formula de guvernare viabila ACUM, cu PNL-ul pe margine.

  42. Mircea Popescu`s avatar
    42
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    "Asa ca mucles pe toate fronturile, nu sustinem pe nimeni, nu ne aliem cu nimeni, stam in durerea noastra si incercam sa construim ceva pana in 2015. Nu avem nici caderea nici interesul sa sfatuim pe nimeni nici intr-un fel in legatura cu alegerile din decembrie."

    Deci... io nu stiu. Nu poti fi, chiar politician roman aflandu-te, mereu inspirat, mereu cu solutia salvatoare in maneca, mereu cu fruntea iluminata de razele adevarului divin.

    Uneori pur si simplu nu stii. Ca mine, astazi.

    Stare care-i preferabila auto-amagirii.

  43. Bun, hai c-am gasit acordul de reconciliere sau cum i-o fi zicand:

    http://www.vestul.ro/stiri/2186/acordul-dintre-pntcd-si-psd-pentru-reconciliere-nationala.htm

    Halucinant cum le pare rau de victimele mineriadelor si sustin adevarul, dar dosarele ingropate sub Nastase .. in fine, nevermind.

    Second, am gasit si ce se angajeaza astia sa sustina, mie unuia mi se pare subtire de tot, foarte putine texte/date concrete, asa in stil pesede facem tot, dar trecem peste.

    http://www.ciuhandu.ro/ro/stiri/84/parteneriatul-pentru-timisoara.htm

    Now, are cineva o transcriere a discursurilor tinute ieri in Opera?

  44. Nu stiu cum petrece un liberal Ziua Nationala insa stiu sigur cum poate petrece un Roman Ziua Nationala. Un Roman ar participa la eventuale manifestari organizate (personal imi plac paradele militare); Un Roman ar petrece Ziua de 1 Decembrie impreuna cu famili si/sau prietenii; Un Roman si-ar indrepta gandul pentru cateva secunde la insemnatatea zilei de 1 Decembrie si la sutele de mii de strabuni care literalmente s-au jertfit in primul razboi mondial pentru Romania Mare; Un Roman, mai mult ca oricand in aceasta zi, ar uita partizanatul si ar incerca sa aiba o vorba buna pentru conationalii sai (incluzandu-i aici pe toti, inclusiv cei de alte etnii).
    Un liberal este automat si Roman si pe cale de consecinta ar face cel putin atat cat trebuie sa faca un Roman obisnuit.
    In alta ordine de idei, privitor la ce s-a intamplat ieri in Piata Operei, consider ca a fost o rusine pentru orasul nostru. Orasul nostru este renumit pentru cosmopolitismul sau si nu pentru manifestari violente si extremiste precum cele de ieri. Timisoara a fost un loc in care s-a nascut democratia Romana si ieri tot aici aceasta a fost ingropata de un grup de nenorociti (si imi asum pe de-a intregul duritatea termenului) care au uitat ca niste concitadini ai nostrii au murit in 1989 tocmai pentru ca noi restul sa avem libertate de exprimare. Actul politic infaptuit de Ciuhandu, Antonescu, Geoana, si Johannis eu il consider un act de reconciliere politica foarte potrivit pentru momentul economic si politic in care ne aflam.
    Vorbind de social-democratie...personal nu sunt adeptul acestui curent dar nici nu pot sa ignor faptul ca social-democratii europeni reprezinta aproximativ 28% din Parlamentul European.
    Ca sa fiu mai plastic...ma doare in cot de comunism, capitalism, doctrine, Goma, Benny Hill, etc. fiindca s-a demonstrat ca acestea nu conteaza. Conteaza viata de zi cu zi si conteaza ca oamenii sa aiba un nivel de trai macar modest.
    Ii desconsider (ca sa nu folosesc cuvinte mai dure) pe toti aceia care si-au permis ca de Ziua Nationala a Romaniei sa clameze si scandeze dezbinarea intre Romani. Mai mult decat atat cred ca acei participanti la acel asa-zis meeting spontan si-au pierdut calitatea de Timisoreani si mai mult pe cea de Romani.
    ...iar daca printre ei s-au aflat si liberali rusinea este cu atat mai mare...pentru cine nu stie si cred ca tu, ca si autor al acestui articol habar nu ai, PNL inseamna Partidul National Liberal. Cuvantul National din titlu nu este o simpla cutuma ci are o foarte mare insemnatate. In anii care au urmat primului razboi mondial datorita lui Bratianu in special a fost o concordie deosebita in tara, concordie care acuma este intinata de aproximativ 50-60 (si nicidecum trei sferturi de oras - ma intreb daca ai scris din prostie sau ai luat bani pentru asta?) de derbedei platiti, interlopi, indivizi cu diverse interese pecuniare, bolnavi psihici, curiosi si prostanaci. Tu dragul meu faci parte din ultima categorie.

  45. Mircea Popescu`s avatar
    45
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    @dAImon N-am vazut sa se fi publicat alocutiunile respective, discursuri imi pare mult spus, dar sa nu intram in detalii.

    @vali Ai dreptul la ce opinie poftesti, dar nu mi se pare ca vorbesti despre lumea asta ci mai degraba despre ceva univers paralel.

  46. iar n-a intrat track / ping back

  47. Mircea Popescu`s avatar
    47
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 2 December 2009

    Link ?

  48. Nu pot sa fiu de acord cu expresia dumneavoastra "o trupa de nesimtiti". Cum de asemenea nu pot sa nu remarc felul in care se incearca prin diferite aprecieri, acreditarea ideii ca prin evenimentul de ieri s-au confiscat simbolurile Timisoarei. Mi se pare cel putin nedrept, daca nu jignitor ca aceste simboluri sa fie folosite in scopul dezbinarii, al trezirii unor sentimente de revolta in sufletele timisorenilor. Cu atat mai mult cu cat cred ca evenimentul din 1 decembrie a avut o reprezentare simbolica importanta, marcand prin "impacare", depasirea unor tare ale trecutului si trecerea mentalitatilor sociale si politice intr-o etapa superioara.
    Oare chiar putem socoti ca prin vorbe frumoase si dorinta de a face pace cu trecutul, s-a intinat memoria Revolutiei din 1989 ... ?
    Eu cred ca spiritul Timisoarei nu se intrupeaza in valuri de ura sau de intoleranta. Spiritul Timisoarei nu se plimba de colo-colo dupa bunul plac al unor politicieni. Spiritul Timisoarei este si va ramane al tuturor romanilor, iar Timisoara nu va sustine sper, niciodata, un manifest al fanatismului si nici nu se va lasa acaparata, cotropita de o singura culoare. Timisoara este un curcubeu, iar simbolurile sale nu sunt apanajul anumitor persoane, ci, asa cum am mai spus-o, ne apartin tuturor. Iar cei care le apreciaza, indiferent de culoarea politica, sunt din punctul meu de vedere, bine-veniti. Nu nesimtiti. Si nu huiduiti.
    Si vreau sa sper ca in viitorul apropiat, spiritul Timisoarei va fi incununat de reusita unei a doua revolutii. A unei revolutii in care ne vom bate cu flori, avand in maini Manifestul Bunului-Simt ...

    Cu respect ...

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Thursday, 3 December 2009

    Cea mai simpla si placida metoda de manipulare este echivalenta falsa.

    Daca pe un gard scrie "Nu intrati", si un om intra, acel om a incalcat acel regulament.

    Daca omul de-a intrat are el impresia ca a facut-o pentru a salva planeta de la incalzire globala, asta il priveste strict pe el, si nu are nici o importanta in raport cu gardul, sau cu regula.

    Fata cu aceste stari de fapt, omul poate incerca sa manipuleze, inlocuind fapta sa reala cu o reprezentare a ei imaginata de el si sa afirme ca regula ar impiedica salvarea planetei.

    Si aceasta aberatie il priveste tot pe el personal, si n-are nici o treaba cu gardul.

    Cu alte cuvinte, prezenta acolo a trupei de nesimtiti incearca sa acrediteze falsa afirmatie ca ei n-ar fi de fapt nesimtiti, folosind astfel, abuziv si in interes personal, ceva ce nu le apartine, si chiar mai mult decat atat, ceva ce simbolizeaza exact impotriva lor.

    Linia este trasa in nisip, in termenii cei mai clari, si ramane acolo : vedeti-va de treaba si nu are nimeni treaba cu voi. Sunt nspe mii de parcuri, stadioane, sali si hale unde se pot tine ce intruniri pofteste oricine.

  50. Tre' sa recunosti totusi ca e incurcata. Adica oamenii din Piata Operei au protestat pentru doua lucruri distincte, mai mult contra utilizarii politice a spatiului decat contra lui Geoana, insa in restul tarii nu se vede decat a doua chestiune.

    In alta ordine de idei, gotta love Wordpress. Imi zice ca already pinged you si pe Gotiu ala de la Viata Clujeanului, da' nimic niciunde.

  51. Mircea Popescu`s avatar
    51
    Mircea Popescu 
    Thursday, 3 December 2009

    Vad c-a intrat.

    Nu stiu cat de incurcata e, pana la urma si tabla inmultirii da mari batai de cap copiilor de 10 ani, dar in cele din urma cedeaza si gata.

  52. cine cedeaza ? tabla inmultirii ?

  53. Mircea Popescu`s avatar
    53
    Mircea Popescu 
    Thursday, 3 December 2009

    Pai cel mai destept...

  54. Porcusorul Radioactiv`s avatar
    54
    Porcusorul Radioactiv 
    Friday, 4 December 2009

    Felicitari. Chiar cand credeam ca toti liberalii sunt la fel. Bulina alba.

  55. Mircea Popescu`s avatar
    55
    Mircea Popescu 
    Friday, 4 December 2009

    E, pai n-au cum fi toti la fel, ca de-aia-s liberali ei.

  56. Cristina`s avatar
    56
    Cristina 
    Friday, 4 December 2009

    “Pentru reconcilierea nationala este necesara exprimarea caintei – din partea celor care au gresit – si a iertarii – din partea celor care au suferit.
    Partidul Social Democrat isi exprima regretul pentru suferintele prin care a trecut poporul roman in timpul comunismului si din cauza violentelor si ilegalitatilor din timpul mineriadelor. Ambele partide vor sprijini dezvaluirea adevarului si infaptuirea dreptatii.(...)
    Combaterea comunismului, ca ideologie totalitara si practica politica, a fost si este legitima si necesara." Etc...
    PSD condamna in mod oficial comunismul. Sa ardem PSD pe rug ? Sa omoram PNTCD ca a acceptat ?
    PS: 1.Se intampla sa cunosc foarte bine tehnicile de manipulare. Dar ideea ramane aceeasi: Si-au cerut iertare in locul simbol al Revolutiei. Repet. Ii ardem pe rug pentru asta ?
    2. Nu stiu ce veti face dumneavoastra duminica, e cu adevarat o alegere teribila, dar ma astept de la un liberal sa lupte. Ma astept de la liberali sa lupte ACUM, cand avem atat de mare nevoie de ei. ACUM cand tara este pe duca. Nu cred ca ne putem permite sa tanjim pana in 2014.
    Dar acesta este doar un vis de-al meu...
    Nu stiu ce veti face duminica, domnule liberal ! Stiu insa ce voi face eu, care asa cum am mai spus, nu sunt membra de partid. Stiu ca il voi sustine pe presedintele PNL, Crin Antonescu. Si voi vota si cu stelele de pe cer, daca acestea vor da o sansa proiectului Iohannis !

    Iacta alea est...

  57. Mircea Popescu`s avatar
    57
    Mircea Popescu 
    Friday, 4 December 2009

    Nu-i "ardem pe rug" si nu "pentru asta". Puteau sa-si exprime cainta ante portas foarte bine, si arata chiar a cainta, iara nu a vulgaritate desantata. Tu crezi ca daca galii veneau in Roma cu ideea sa-si exprime cainta pentru acel Vae victis!, dar nu oriunde, ci direct in templul lui Jupiter, gastele, senatul si poporul roman nu-i cafteau bine inainte, repet, inainte sa-i intrebe cu ce gand vin ?

    Mnoa. Exprima-ti tu cainta intai, si de la distanta, vezi ce zice lumea, vezi daca ti-o accepta, si pe urma, poate prinzi loc la balcon.

    Asta pe de-o parte. Pe de cealalta, multumesc frumos de la liberali, dar din punctul de vedere al ratiunii, tara nu a aratat ca s-ar astepta la ceva. Daca primea candidatul propus de liberali suficiente voturi cat sa intre in turul doi, atunci da, intr-adevar, am fi zis ca uite, poporul a dat un mandat, pentru care este de luptat.

    In fapt insa, poporul s-a exprimat foarte clar : nu ne prea intereseaza propunerea voastra. Asta e un punct de vedere perfect valid, si perfect respectabil, pe care eu unul intentionez sa-l respect. Am primit time-out, cinci ani de zile pentru a veni cu o propunere mai buna, si asa vom si face. Iar in acest rastimp, se descurca lumea si fara ce n-a considerat ca-i de lipsa.

    Daca era asa de pe duca, si daca astepta asa de multe de la noi cum propui, se vedea chestia asta la deschiderea urnelor. Dar asa cum s-a vazut, se descurca bine mersi, dupa parerea ei proprie, intre rosu si portocaliu.

  58. nu stiu cum faci tu diferenta intre rosu si portocaliu ca mie imi apar doua nuante foarte apropiate de maro.

  59. Mircea Popescu`s avatar
    59
    Mircea Popescu 
    Friday, 4 December 2009

    Sincer sa fiu nici n-o prea fac, tocmai de-aia e asa problematic votul de duminica. Sa votam cu ochii inchisi si cu mainile la nas, sau asa ceva.

  60. Egoism, orgoliu ranit sau ... lasitate ? E doar o intrebare retorica, pentru care imi cer si scuze...

    So ... "time-out" ? Sincer, dupa ce am citit mesajul, incep sa cred ca asa e cel mai bine. "Tara nu a aratat ca s-ar astepta la ceva". "Poporul s-a exprimat foarte clar" ... De ce oare acest tip de mesaj imi suna cunoscut ? Seamana cumva cu "romanul nu vrea" al lui Traian Basescu ?

    Acum recunosc ca m-am suparat. Si ca nici nu vreau sa lupte alaturi de mine, cineva care desconsidera aproximativ 2.000.000 de voturi. Sa stiti ca si noi, cei care am votat PNL, facem parte din "tara" aceasta. Si am aratat ca "asteptam" ceva. Dar se pare ca nu contam, nu ? Abia cand se hotarasc "ceilalti" sa va voteze, veti considera oportun sa faceti ceva si pentru noi ? Halal ...

    PS: Aveam impresia ca vremea "gastelor, senatului si poporului roman" a trecut. Si ca am mai evoluat de atunci. Dar se pare ca am ramas agatati pe undeva pe drum...
    Am o propunere si o intrebare:
    1.Hai sa uitam complet de prezumtia de nevinovatie si sa ii "caftim" pe toti cei de care nu ne place, "inainte" de a-si anunta intentiile (bune sau rele).
    2.Ce parere aveti despre proiectul Iohannis ? Proiect liberal, de altfel ...

  61. Mircea Popescu`s avatar
    61
    Mircea Popescu 
    Saturday, 5 December 2009

    E pai stai. Dintru-nceput sa spunem ca in principiu orice "seamana" cu orice altceva, depinzand cat de irelevante sunt criteriile la care ne gasim dispusi sa recurgem. Pentru aprofundare, http://dadatroll.wordpress.com/2009/03/13/concurs-de-asemanari-mircea-popescu/

    In rest, epitetele... nu mi se pare ca sunt pasibile sa aduca mult castig in discutie. Tu-mi spui mie las, eu iti spun tie proasta, ne despartim cu sangele fierband si ? Bine, am inteles, suntem tineri, se practica auto-frustrarea de dragul frustrarii adversarului-partener de fragezime a trupului. Problema ar fi ca eu nu-s, nu mai sunt, o tempora, suficient de fraged pentru jocul asta, si ma tem ca prefer satisfactii mult mai complete, oricat ar fi ele de burgheze. Va trebui sa-ti cauti pe altcineva, Julieto.

    Si-n final, confuziile intre lucruri distincte. Daca doua milioane din douazeci au votat pentru ceva, si alte opt milioane tot din douazeci au votat pentru altceva, atunci lucrul logic, fara dispute posibile, este sa-i lasi pe aia care fac altceva-ul sa-l faca. Bun, rau, cum o fi fiind el, poporul a vorbit, si se va face.

    Rolul care iti ramane tie este de opozant. E o diferenta fundamentala intre opozitie si guvernare : primii critica ceea ce fac ultimii. Sigur, intr-o Romanie inca tanara si nou venita in toata chestia asta cu statul de drept si jocul democratic, o Romanie care se bucura de-o politica practicata de "experti" adunati de pe drumuri, si de aportul unor tineri educati in studii politice in majoritate de oameni ce nici n-au studiat nici nu inteleg politica, totul se amesteca oricand si oricum. Oricine se poate trezi cu aere de salvator al Romaniei din pozitia de recipient al unei zecimi din voturile celor ce-au drept sa voteze (sau doua zecimi din voturile exprimate).

    Deci, singurul rol real pe care-l poate asuma PNL, tocmai ca sa respecte mandatul oferit de alegatorii lui, atatia cati au fost, si de asemenea, ca sa respecte mandatele oferite de ceilalti alegatori, altor forte politice, este sa-si construiasca opozitia. Avem cinci ani la dispozitie pentru a veni in 2014 cu un candidat mai credibil, mai competent, mai convingator, si care sa castige.

    Pentru ca in politica, ca si oriunde conteaza, in orice duminica data pierzi sau castigi. Dupa care recunosti sau minti. Daca alegi sa minti, si sa pretinzi c-ai castigat cand pierzi, vei petrece 5 ani mintind ca faci ceva cand de fapt nu faci nimic, si te va prinde noua duminica tot fara candidat, tot fara retea electorala, tot fara mesaj, tot fara tot fara. Si vei pierde din nou, si vei minti din nou, si vei pierde vremea din nou, si iarasi si iarasi si iarasi.

    PNL poate ajunge un partid mult mai important pe scena politica romaneasca decat este la ora actuala, cu conditia sa renunte la aferatii si aberatii de natura celor pe care cu atata gratie le prezinti tu, si alaturi de tine destui naivi. Naivitatea incepatorului este scuzabila, bineinteles, dar numai cu conditia sa fie indreptata.

    In final, vremea gastelor, a senatului si-a poporului roman n-a trecut, si nu va trece niciodata. Legile pe care se guverneaza si tara asta, si orice alta tara adevarata, iara nu incropiri si plasmuiri, au fost descrise de Ulpian, au fost folosite de latini, si daca nu le-a schimbat in bine nimeni in doua mii de ani, s-ar putea sa fie peste putinta, nu doar a ta, dar a lumii in general, sa le inlocuie cu ceva mai bun. S-ar putea sa nu existe ceva mai bun. Asa ca, la
    PS, am sa te rog mai mult respect pentru trecut, si mai mult respect pentru stiinta, cultura si citanie, si mai putina autopatrundere de autoimportanta propriilor "idei" si "pareri". Care, pentru a putea fi idei si pentru a putea fi pareri, iara nu incropiri si plasmuiri, au nevoie sa se bazeze macar pe concretul unei intelegeri corecte a realitatii categorice, daca nu de-a dreptul pe vre-un granit mai de calitate, extras de pe undeva de sub Capitoliu.

    Dupa cum vezi, apasarea adultului infierbanta mai de durata, chiar daca nu la fel de iute precum atingerea fugara a adolescentului. E o lectie utila.

    Cat despre proiectul Johannis, am rezerve serioase ca un PSD disperat sa cumpere cat mai multi PDL-isti va avea vre-un interes, sau chiar judecand pragmatic vre-o posibilitate, de-a-si plati vre-o promisiune facuta pana acum spre PNL. Nu-i de unde, ma cherie, e criza, ma cherie, intelege si tu si-un praz verde. Toate astea, bineinteles, in cazul improbabil in care vizitatorul lui Vantu va ajunge la Cotroceni.

  62. Meritate sunt cuvintele aspre. De catre persoana mea, bineinteles.
    Cu atat mai mult cu cat de data aceasta am reactionat similar celor pe care ii critic. Si imi fac mea culpa. Incerc o reconciliere, intai de departe, pentru a va afla intentia si abia apoi ma voi urca la balcon...

    Vorbind serios, mi-am cerut scuze inca de cand am postat acele epitete. Nu imi sta in caracter sa ma exprim in acest mod. Dar dezamagirea a fost atat de mare ...

    Am doar o mica nelamurire. Care ar fi fost pozitia dumneavoastra in situatia in care Crin Antonescu ar fi devenit presedinte ? Ati fi fost de acord sa parasiti opozitia si sa intrati la guvernare, cu toate ca procentul obtinut de PNL la alegerile parlamentare ramanea neschimbat ?

    Cat despre naivitate, sa stiti ca mi-o asum. Cateodata ma enerveaza de-a dreptul. In schimb uneori o iubesc. Pentru ca imi permite sa mai am incredere in oameni.

    V-am inteles punctul de vedere si nu il comentez. E buna si opozitia, cata vreme functioneaza. Eu asta am vrut de fapt sa aud. Ca nu se ia o pauza prelungita. Ca se continua lupta, chiar si "de pe margine". In fine, fiecare are dreptul la o opinie. Chiar naiva sa fie.
    Inchei, in ideea ca am comentat poate prea mult si prea "cu foc".
    In rest, astept sa treaca ziua de duminica, pentru ca a starnit prea multe energii negative, iar dupa ... vom vedea.

    Cu respect

  63. Mircea Popescu`s avatar
    63
    Mircea Popescu 
    Saturday, 5 December 2009

    Bine, termenii folositi, de "opozitie" si "guvernare" sunt improprii, si poate produc si confuzie, pentru ca au in vorbirea curenta un sens propriu si direct, strict legat de formarea parlamentului, or eu vorbeam despre institutia Presedintiei.

    Ce-am vrut eu sa spun este ca daca avem un candidat, asa cum si alte doua partide au cate un candidat, si ii prezentam fiecare pe-al nostru electoratului, iar electoratul alege sa-i mai vada o data pe ceilalti doi, iar nu si pe al nostru, aceasta alegere are un continut, inseamna ceva. E o idee proasta sa ignori continutul si sa continui pe ghiceli, si de asemenea o propunere foarte scumpa.

    Sigur ca noi putem alege sa sustinem unul dintre cei doi, daca ni se pare inteligent si inspirat. Nu avem insa nici un fel o datorie sa o si facem, nimic nu ne impiedica sa recunoastem net ca amandoi sunt oribili. Dar astea sunt decizii ulterioare, care survin analizei, si nu chestii in care sa ne aruncam orbeste, fara nici o consideratie pentru efecte si riscuri, cu un elan tineresc demn de-un copilandru chiulangiu, iara nu de-un partid cu pretentii istorice.

    In ce priveste situatia in Parlament, PNL-ul a condus, cu un oarecare succes as spune, un guvern bazandu-se pe tot aceiasi cincime de voturi, cu un PSD sovaielnic si sovaitor, si i-a facut fata si-a tinut la respect un Traian Basescu luni si ani de zile. Nu cred ca ducem noi lipsa de capacitatea de-a forma sau sustine guverne, proiecte, de-a gasi oameni si solutii pentru Romania.

    Motivul pentru care am vorbit de naivitate (si nu neaparat cu adresa directa, sincer sa fiu) este ca daca lui Basescu ii reuseste planul de-a reforma FSN-ul, ca partid unic, asa cum pare la ora actuala ca-i pe cale sa-i reuseasca (pentru ca reales presedinte, va prelua el fragmentele, bucatelele, fripturistii si traseistii din PSD, tot la fel cum i-ar fi smuls Geoana lui aceleasi elemente din PDL), PNL va deveni brusc cam singura piedica ramasa in drumul triumfal dinspre civilizatie spre trogloditism.

    In aceasta pozitie, intre ciocan si nicovala, PNL va avea o misiune grea, a carei indeplinire va depinde strict de capacitatea lui de-a coagula oameni si idei. Este vital sa-i pastram azi intacta aceasta capacitate, pentru a o putea folosi intr-un an, in doi sau in trei, spre binele tarii. Fiecare voluntar nemultumit de abuzul ce i s-a aplicat acum cateva zile, pentru ca el n-a muncit in campanie pentru ca sa-l serveasca pe Geoana, fiecare avocat, contabil, judecator, sofer sau educatoare care-mi spun mie cat de teribil i-a dezamagit Antonescu, fiecare om nemultumit de aceasta intelegere prosteasca vor fi oameni care poate nu vor veni alaturi de noi atunci, care poate vor fi mai greu de convins, care poate vor crede sincer si cu argumente ca "oricum sunt toti la fel".

    Si daca vor fi suficient de multi, ne vom uita la un nou set de alegeri cu FSN 98.x% si "partidele istorice" 1.x%. Doar ca atunci ne-au facut-o securistii si acum ne-am cam facut-o singuri. Vezi tu, naivitate e putin spus.

  64. Mircea Popescu`s avatar
    64
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 12 January 2010

    Si iata ca ajugem si la completari. In cuvintele lui Miron Mitrea, care discuta pe blogul sau greselile facute de Mircea Geoana :

    "9. Vizita de la Timisoara este prima dintre greselile fatale a lui Mircea Geoana din ultima saptamana a campaniei pentru turul doi. Nu poti sa te duci la Timisoara, intr-un loc simbolic al Revolutiei Romane, fara sa iei in calcul ca intri intr-o zona extrem de sensibila la legaturile unora dintre liderii nostri cu trecutul. Rezultatul? Am reusit sa-i enervam pe multi dintre alegatorii traditionali ai dreptei care hotarasera sa nu iasa la vot si sa-i mobilizam in favoarea lui Basescu."

  65. Mircea Popescu`s avatar
    65
    Mircea Popescu 
    Monday, 18 January 2010

    Stai sa vezi minune, ca de-acu s-a rupt zagazul. Zice Raportul Institutului “Ovidiu Sincai” (Adrian Severin) :

    "Prima eroare a constat in semnarea pactului dintre Mircea Geoana, Klaus Johannis si Crin Antonescu la Timisoara, unul din locurile simbol ale Revolutiei Romane, ceea ce a dus la proteste din partea revolutionarilor."

    http://www.ziare.com/actual/politica/01-17-2010/vizita-la-vintu-l-a-costat-pe-geoana-400-000-de-voturi-988098

    Mai, mai...

  66. Mircea Popescu`s avatar
    66
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 1 December 2010

    Sa depunem o coroana comemorativa la un an de la acest notabil eveniment, care se prea poate sa-i fi costat pe rosii Presidintia.

    Vivat!

  67. MP for PResident`s avatar
    67
    MP for PResident 
    Sunday, 16 June 2013

    Deşi au trecut aproape doi ani, merită să analizăm contextul socio-politic care a făcut posibilă pierderea alegerilor prezidenţiale din România anului 2009 de către un candidat cu şanse reale – Mircea Geoană –, care, înainte de începerea campaniei electorale pentru turul doi al scrutinului, avea un avans de 8 procente faţă de contracandidatul său, Traian Băsescu. Sondaje de opinie din perioada dintre cele două tururi de scrutin – făcute publice chiar în ziua evenimentelor de la Timişoara – îl creditau pe Mircea Geoană cu 54% din preferinţele de vot, iar pe Traian Băsescu cu 46%.

    În demersul nostru de cercetare, am identificat drept punct esenţial de cotitură în alegerile prezidenţiale şi o răsturnare de clasament momentul semnării la Timişoara, la 1 decembrie 2009, a Acordului de Reconciliere Naţională între PSD şi PNŢCD, concomitent cu semnarea Parteneriatului pentru Timişoara.

    Influencere care esti tu influencer.

  68. Mircea Popescu`s avatar
    68
    Mircea Popescu 
    Sunday, 16 June 2013

    E, lasa.

  69. Vexare`s avatar
    69
    Vexare 
    Sunday, 16 June 2013

    Candidat cu sanse reale si reconciliere, lol. Chestia mai amuzanta e ca PNT e cu Base: https://www.youtube.com/watch?v=Zq1qBVjgBJ4 .

  70. Mircea Popescu`s avatar
    70
    Mircea Popescu 
    Sunday, 16 June 2013

    Sunt cel putin cinci PNT-uri la ora actuala.

  1. 71
    Cum pot fi explicate “incidentele” de la Timisoara? : khris.ro (via Pingback)
    Tuesday, 1 December 2009

    [...] LE 2: si inca o marturie [...]

  2. [...] citit deja, la recomandarea lui Costi Rogozanu, pe gheoland.ro. Vă mai recomand de asemenea şi un text scris de un penelist timişorean, participant la contramanifestaţii.În calitate de timişorean (pentru că, după unii, asta este [...]

  3. [...] cu care rezonez au emis: Mircea Popescu, Khris, Costi Rogozanu, Radu Pavel Gheo, Anne-Marie Blajan, Dan Popa, Petre Nicoara, Florin Puscas, [...]

  4. [...] legatura cu ce a fost la Timisoara, mai bine cititi relatarile unor martori oculari (aici si aici). Si ca incheiere, cred ca momentul de ieri a fost sinuciderea politica a lui Ciuhandu. Si [...]

  5. [...] Cum petrece un liberal ziua națională. Liberalii au o dilemă teribilă zilele astea – li se cere lor, niște oameni care nu votează cum spune partidul, ci cu ce aleg ei (prin definiție) să voteze cu inamicul tradițional al dreptei. Antonescu o să sufere teribil pe treaba asta. 1 Decembrie 2009 e sfîrșitul carierei politice a lui Antonescu, la fel și pentru cariera politică a lui Ciuhandu. [...]

  6. Cum petrece un liberal Ziua Nationala - Un blog de Mircea Popescu-...

    Un martor ocular despre protestul din Piaţa Operei.

    Dincolo de televiziuni, presă, politică şi manipulare....

  7. [...] http://trilema.com/2009/cum-petrece-un-liberal-ziua-nationala/ http://www.tomatacuscufita.com/2009/12/01/timisoara-a-fost-tradata/ [...]

  8. [...] liber frustrarilor acumulate dupa iesirea lui Crin Antonescu din cursa si s-a dezlantuit, cu intreg arsenalul sonor, asupra melomanilor politici.  O judecata de substanta  asupra oportunitatii manifestarii atat [...]

  9. [...] discursuri. Descrierea evenimentelor au făcut-o deja doi bloggeri, anume Radu Pavel Gheo şi Mircea Popescu, asta pe lângă firimiturile de adevăr apărute în presa locală şi naţională. [...]

  10. [...] si strategii bune in ce priveste reconcilierea cu PNT CD la Timisoara, executia a fost ratata magistral. Tactic cred ca se observa din partea PSD o incapacitate de a intui miscarile adversarului, a [...]

  11. [...] bani si perpetueaza exact anticultura care-i tine cu sali goale si spectacole mediocre. In schimb il aduce pe Geoana de 1 decembrie. Mii de pustani urat imbracati si nasol "parfumati" se inghesuie in nu-stiu-ce discoteci de mari [...]

  12. [...] si-l va aminti peste trei zile, dupa o a doua topaiala), nimeni nu-si mai aminteste ce se intampla acum doua luni, darmite acum patru ani. Sunt, nu-i asa, chestii mult mai impadante decat ce se intampla acum trei [...]

  13. [...] Mentalitatea de gasca nu are neaparat legatura cu educatia formala a persoanei. S-ar putea crede ca are, dar nu-i cazul. In experienta mea proprie am vazut un rector de universitate, intamplator senator, pre numele lui Nicolae Robu, incercand (fara succes) sa ma excluda din partid pentru ca... pai pentru ca nu fac parte din gasca. Nu subscriu la noblilul scop si nu ma supun deciziilor partidului. Mai ales nu celor proaste. [...]

  14. [...] lui Iliescu de-a dreptul, tu descoperi azi care era deviza liberalilor interbelici ? Tu, ala care-ai stat sa te fluiere societatea civila in Piata Operei ca sa-l sustii pe-un prostanac, tu vii astazi si fara nici o umbra, fara nici o apasare, fara nici [...]

  15. [...] pe tema, cum indeobste n-am nimic de castigat cand ma trezesc vorbind pe-aici pe teme politice, [1] [2] [3] [4] [5] [6] ca sa citam cateva cazuri dintre toate, cel mult inamici "pe viata", [...]

  16. [...] si cu sufletul facut piftie de comunicarea destrupata la distanta. Pentru ca asta-l roade si pe rectoru' Politehnicii, si pe Primaru' orasului, si pe presedintele PNL, si pe activistii de partid "de la centru", quo [...]

  17. [...] Din motivele expuse cu alta ocazie. A doua alegere politica proasta, dupa expunerea stupida alaturi de ex-comunisti (care, oricat nu-s dispusi "leaderii" sa recunoasca asta, ne-a nenorocit in Timis si ne va costa [...]

  18. [...] iarasi ingaduiti lasitatii care va caracterizeaza sa va conduca vorbele si faptele, va condamnati la zece ani de temnita. Din [...]

  19. [...] fugit din inchisoare ce se crede "ministrul Transporturilor", asa cum avem un "primar" in Timisoara pe care-l fluiera orasul cind da si el sa vorbeasca si asa mai [...]

  20. [...] voi, dragi oameni de bine, electoratul ala care va flueira in Piata Operei, din spatele [...]

  21. [...] rusii vor ramine inamicii nostri pentru totdeauna. Agentii lor de influenta, mai mici sau mai mari sunt angajati, c-o recunosc in public, in privat sau deloc, intr-o activitate [...]

  22. [...] Cum petrece un liberal Ziua Nationala [...]

  23. [...] ca in sapte minute, chestie care nu-i neaparat surprinzatoare de cind stau la tara si retardatul de Gheorghe Ciuhandru, imbecilul galactic duce oarece razboaie de om prost cu comunitatile de pe linga Timisoara, mai [...]

  24. [...] 1 Decembrie 2009 Mircea Popescu iese in piata impotriva cuplului Geoana-Antonescu. Pe 6 Decembrie Mircea Geoana pierde alegerile. Avantajul [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.