Strategia definitiva pentru Witch Doctor in Diablo III

Wednesday, 27 June, Year 4 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

M-am trezit azi "dimineata" (e ora sase seara, deci va dati seama) pe buze c-un cintecel si-un zimbet in paralel. Cintecelul zicea cam asa

Close your eyes, give me your hand,
Do you feel my heart beating
Do you understand
Do you feel the same
Am I only dreaming
Or is this burning an eternal flame

Nu va mai traduc. Aparent m-am indragostit. Va dati seama ce rusine, om batrin ? Asta este.

Mnoa, dupa ~150 de ore de Diablo III (din care ultimele 70 si ceva la nivelu' 60 precit si ultimele 50 intr-o saptamina, dind astfel o medie de 7 nu de 11 ca pina acum si sper eu turnind balsam si cocolino-n inima ingrijorata a lu' Sandelu') ma simt in masura sa va dau din topu' cu strategia definitiva pentru Witch Doctor, singura rasa pe care-am jucat-o si cred singura rasa pe care-am s-o joc (cel putin anu' asta, da poate in general). Si tot cu o ocazie sa va reamintesc, la caz ca aveti impresia ca-i prea devreme, ca ati mai avut impresii de-astea idioate cit si deplasate & nelalocul lor si mai demult. Ca eu asa fac : ma prind repede.

Deci, atacuri :

I. Principal Poison Dart / Snake to the Face. Chiar la inceput am jucat cu paianjenii, arata fain da' nu se justifica sub raportul eficacitatii (si io-s powerplayer, ati retinut aspectu') si mai au si dezavantaju' ca creeaza clutter ceea ce enerveaza cit si incurca coechipierii. Mai apoi am trecut pe Poison Dart si cu ala am si ramas. La inceput foloseam Spined Dart, pentru ca reincarca mana, si chiar recomand sa-l folositi pina la nivelu' 52. De-acolo-ncolo Snake to the Face e imbatabil pentru ca 30% stun e imbatabil. Chiar si daca n-ar face dmg deloc tot ar fi un atac bun, dar face, 100%iphysical + 40% poison over 2 sec.

II. Secundar Locust Swarm. Nici nu se poate discuta, a fost dragoste la prima vedere, de la inceput is cu ele. Am mai incercat si restu' mai mult de sila&mila da' nu se poate pune problema de comparatie. In versiunea finala (Searing Locusts) fac 20.9k dmg per secunda opt secunde. Marele lor avantaj este ca sar din om in om, si-atunci o mare massa de inamici se rezolva asa : bagi 1-2-3 de-astea si pleci in treaba ta. Dupa un minut revii sa iei banii.

Vrajiii :

1. Spirit Walk. Tot fara discutie posibila. E drept ca la inceput am jucat cu Zombie Dogs, ceea ce e inevitabil dat fiind ca pina la nivelu' 16 nu ai Spirit Walk, si-atunci ZD sunt o alternativa buna. Totusi, Spirit Walk e absolut genial : ai la dispozitie trei secunde in care nu poti fi blocat, primesti 7% hp inapoi per secundaiii si daca treci prin dujmani in starea respectiva ii mai si pleznesti, 100%.

2. Mass Confusion. Nu-i cine stie ce extraordinara dar e clar mai buna decit orice alternative de-acolo. Confuzia merge adesea pe elite/rare mobs si-atunci faptu' ca tu le-ai tras un Mass Confusion si ei petrec 2-3 secunde batindu-se intre ei e nepretuit ca ai timp sa faci chestii, au si coechipierii timp sa faca chestii, isi revine destul de repede ceea ce inseamna ca in Inferno cel putin il mai dai o data fix cam atunci cind situatia incepe sa devina albastra pentru tankiv. In plus mai are si-un spirit atasat care-i un simpatic, face asa un fel de "hohoho" pe post de riset si 22% pe secunda (12 secunde) ceea ce nu-i de colea. Acest din urma aspect o face utila si la bosi (gen Butcher) care chiar daca-s imuni la efectul principal tot incaseaza un 264% de la spirit sau pe-acolo. Alti bosi precum Leoric is si mai haiosi dat fiind ca ei sumoneaza scheleti, tu li-i seduci, ei ii omoara si tot asa. Cum sa nu fie tristi ?

3. Wall of Zombies / Pile On. Tot fara discutie posibila. Cea mai mare parte a timpului eu am jucat cu Acid Cloud, care e bun, WoZ am descoperit abia aseara, da' sunt convertit complet. Chestia care-a spart balanta si-a taiat nodul gordian e cam asa : Acid Cloud face 200% intr-o arie, destul de intinsa. Totusi, modul comun in care-l foloseam eu era ca atac direct asupra unui boss sau grup de elite, ori in aceste conditii Wall of Zombies / Pile On care face un imens 765% !!! e mult mai bun. Nu-i chiar asa de usor de folosit, pentru ca Acid Cloud e mnoa, un cerc pur si simplu cu un centru arbitrar setat in timp ce Wall of Zombies e practic vorbind un con pornind de la o distanta fata de Witch Doctor si deci tre' un pic de practica pentru a-l aplica corect da' sa va spun o chestie : ce elite intilnesc prin Act I Inferno iau un foarte solid 2/3 din viata damage de la chestia astav. E bun si pina la nivelu' 49 cind devine disponibil Pile On si l-am chiar folosit in juru' nivelului 30 pentru ca face o baricada care literalmente blocheaza accesul inamicilor, pe-aici nu se trece gen. E extrem de utila in locuri inguste.

4. Fetish Army. Asta-i singura care-i discutabila. Restul nu sunt, restul sunt indiscutabile si absolut corecte asa cum le vedeti dinsus, nu ca hir-mir. Da' aici... mnoa, mie imi plac fetisii, o data pentru ca fac damage destul de serios si a doua pentru ca facind ei damage destul de serios si nestind nici un moment pe loc sunt ca un fel de tintari pentru inamic. E destul de dificil sa-i omoare, pierd mult timp setindu-si tinta pe ei si fugarindu-i aiurea de-aici pina acolo. Practic vorbind sunt ca un fel de tank la purtator, si-s foarte utili si-n echipa ca reduc semnificativ presiunea asupra tank-ului. Gargantuan am folosit pina pe la nivelu' 40-45, e ok da' nu face fata in end game. Big Bad Voodoo ar putea fi cel putin la fel de bun, nu am prea folosit, nu prea multa lume joaca Witch Doctor ca sa-l vad la lucruvi asa ca mnoa, cine stie. Poate ca. Nu prea cred, da' poate ca.

Pasive :

A. Spirit Vessel. Nu ma intereseaza nici o discutie pe tema, Spirit Vessel e baza. In primul rind, inca doua secunde la Spirit Walk. Doi si cu trei inseamna cinci, si cinci secunde sunt o eternitate in termenii unui joc hack-n-slash. In al doilea rind, la caz c-o iei peste bot nu mori, ci mai primesti trei secunde + 10% hp inapoi. E drept ca asta nu se intimpla decit o data la ~2 minute, da' nici nu are de ce sa se intimple mai des. Chestia asta aproape ca m-ar face sa incerc un Witch Doctor hardcore. Cit de greu poate fi, daca ajungi in Spirit Vessel fugi.

B. Fetish Sycophants. 3% sanse sa primesti un fetis de cite ori dai un atac (principal sau secundar) sau un Wall of Zombies (bine, asta din urma nu prea conteaza ca ala-l dai rar). Fetisii is buni si utili exact din motivu' discutat dinsus, nu e rau sa ai mereu un set orbitind in juru' tau. Cum fetisii astia stau 60 de secunde si tu dai pina la 90 de atacuri in minutu' ala rezulta ca poti avea chiar si 6 - 7, nu-i de colea. Asta-i principalul motiv pentru care Witch Doctor doreste o arma rapida. Sau ma rog, unul dintre ele in tot cazul.

C. Pierce the Veil. 20% extra damage la toate vrajile da' consuma 30% mai multa mana. El e cam stupizel asa, da' altceva n-ai ce alege.

Mnoa si-acum c-am trecut in revista armamentele, sa vedem strategia, care e simpla de totvii. Witch Doctoru' e practic vorbind un scout. El se tine aproape de tot de tank. Cind apare un inamic dificil fuge acolo chiar in mijlocu' lor si repede 2. Mass Confusion dupa care 1. Spirit Walk si fuge in spatele liniilor. E probabil pleznit si cu buza sparta / un ochi vinat da' e ok, ca-l regenereaza si Spirit Walku' si mantra monk-ului daca este scl. Ajuns in linia a doua executa 4. Fetish Sycophants si apoi de indata ce prinde o pozitie buna 3. Zombie Wall / Pile On.. Intre timp Poison Dart de voie.

Daca in schimb intilneste un inamic nu dificil da' foarte numeros face cam tot aceeasi chestie : fuge acolo chiar la marginea lor si repede Locust Swarm pe ei acolo, cite e nevoie sau cit il tine mana dupa care 1. Spirit Walk si fuge in spatele liniilor, de unde eventual mai ridica fetisi sau ce alte masuri mai sunt necesare. In general nu-s necesare nici un fel de masuri.

Alternativ in anumite situatii Witch Doctoru' poa' s-o faca chiar si pe tanku', dupa urmatoarea reteta : se baga intre dusmani, o ia pe coaja. Daca are un 30-40-50k hp asta dureaza citeva secunde. Activeaza Spirit Walk da' nu pleaca, ceea ce impreuna cu o potiune si eventual o mantra ii mai da un 20-30k poate. Intre timp monstrii pleaca spre alte zari, dupa care in cinci secunde Witch Doctoru' revine, revin si aia, dau in el pina-l naucesc, el nu moare ca spiritu' vesel moment la care-o ia la goana si se duce-n oras unde blessing scurt si se straduieste sa stea la distanta de probleme un minut si ceva, sa nu moaraviii.

Cam asta-i toata povestea. Comentarii se primesc la subsol, iar eu va las in compania unui alt bug :

cain-stays-a-while-and-listens

Precum vedeti noi vorbim cu fata de moartea lui in timp ce mosu' sta si-asculta. Daca dai click pe el dispare. Ca-n viata.

———
  1. Toate referintele procentuale se refera la dps-ul caracterului, eu am 35,8k de exemplu ceea ce inseamna ca fac 35,8k + 7.1k timp de 2 secunde. []
  2. Da, stiu, impartirea e absurda. vorbiti cu Blizzard. []
  3. Deci eu daca am 28k hp primesc ~6k cu vraja asta + 12.5k dintr-o potiune si iata ca m-am scos la o problema ceva. []
  4. In jocurile astea cu batai contra monstrilor din peisaj rolurile jucatorilor umani sunt cam trei : tank aka meatshield e ala care nu face el cine stie ce mare chestie da' nici inamicii nu-i fac lui, armura, dodge si rezistente la maximum, hp mare de tot si-atunci sta acolo si-ncaseaza ; dps aka warlock/wizard/damage dealer/dd etc sta la o oarecare distanta si da cu meteoriti in lume si respectiv cleric aka rezzer/healer/priest/etc care invie mortii si vindeca tancu'. In Diablo III asta din urma nu exista, ca era chiar prea mult sa ceri oamenilor sa gindeasca atita cit sa joace support. In WoW daca bine retin exista, si deci asta ar indica faptu' ca acesti oameni - care sa nu uitam, au pus 100% pe UX in Diablo UX - au ajuns la concluzia ca nu-i bine sa te bazezi pe jucatori ca sa ajute jucatorii, ci toti vor sa fie atacanti in lumea moderna, asa ca facem un fotbal in care nu mai sunt portari, ci doar atacanti. Trist da' asta e vremea si nu suntem noi pe ea cit ea pe noi sau ceva. []
  5. Pentru ca 765% din 35,8 vine 273k damage ceea ce e mult. []
  6. E nebunie, toti is barbari, copchii lachiosi. []
  7. Nu chiar asa de simpla ca la barbar, da' totusi, simpla de tot. []
  8. Dezavantaju' unic si cam neglijabil al mortii e 10% durability loss adica ai de reparat echipamente. Asta ma costa pe mine cam 1`200-1`400 de bani la o moarte, ceea ce nu-i asa grav luind in considerare ca ai' mai consistenta gramajoara de aur de-am gasit-o o fo 2`114. []
Category: Trolloludens
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

11 Responses

  1. Hahaha, I woke up with a song today too. You know what it was?

    http://www.youtube.com/watch?v=A7zLG_CPwlk

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 June 2012

    Ahaha that's freaky.

  3. cred ca m-ai convins sa joc pe wd data viitoare, mai ales ca au nerfuit dh-ul iar la barbar sa il fac jucabil pe inf necesita minim 20 milioane sau noroc chior (mf cacalau). :D

    is curios de gear, asa ca niste mici sfaturi...

  4. Mircea Popescu`s avatar
    4
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 June 2012

    @Mihai B Chiar urma sa pun un articol cu gearu', revino asa mai pe seara. Oricum ala e mai mult informativ/orientativ, nu am asa chestii de dat exemplu sau ceva, e numa' basic.

  5. tank: barbarian, monk;
    scout: barbarian, monk, witch doctor;
    glass cannon: wizard, demon hunter.

    eu cam asa le vad.

  6. Nu va mai traduc. Aparent m-am indragostit. Va dati seama ce rusine, om batrin ? Asta este.

    Pix.

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 June 2012

    @mihai b Bai deci am vazut ce n-am crezut ca voi vedea, un DH in echipa de 4 oameni pe I.9. inferno care tanka bosii. Deci pur si simplu, statea acolo intre ei si caca ceva chestii galbene. LoH ftw.

    Adevaru-i ca sunt toate destul de versatile. Ma rog, in niste limite, tank wizard n-am vazut si nici nu cred c-oi vedea, iar monk care sa fie glass cannon mnoa, nu-i de dorit. Da' am vazut cu dmg mare si la ei.

    @Freud Pai ce, 30 si de ani ? Tu ai idee cam cit de virstnic pare asa ceva la 16 ?

  8. Nici aia cu 'am 12 si asta ce-i' nu cred ca-s de acord cu ce ai zis. Aia merge la 5 anisori asa, imaturule.

  9. sunt zvonuri cum ca o sa nerfuiasca loh in patchul viitor. ;)

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Thursday, 28 June 2012

    @mihai b N-ar fi chiar perfect, doua zile dupa ce-mi iau eu un set de loh ?

  1. [...] Ziceam ca am de gind sa va povestesc pe larg ce hainute imbrac cind ma joc de-a papusica Witch Doctor in jocul Diablo trei. Sa purcedem! Sheltering Mantle (Rare Shoulders) 249 Armor +24 str +130 int +70 vit +17 cold +13% gfi. Champion Trial (Rare Helm) 360 Armor +189 int +70 vit +50 fire +20% gf. Acute Talisman (Rare Amulet) +18 max dmg +79 dex +216(250) int +17% gf + 34 int (socket) Rift Vestments (Rare Chest Armor) 287 Armor +89(191) int +70 vit +14% gf +102 lpsii +541 dphiii +34 int (socket x3) Haste Vices (Rare Gloves) 354 Armor +88 int +93 vit +58 res all +9% iasiv Legion Shade (Rare Bracers, lvl 58) 157 Armor +113 int +62 vit +35 light +6 ghpv + idlvi Glorious Ring of Omens (Magic ring, lvl 62) +154 int +33 vit Resolute Brace (Rare Belt, lvl 62) 456 Armor +149 int +45 vit +9% life +204 armor Union Devourer (Rare Ring, lvl 54) +18 str +99 int + 6% ias + 839 hggvii Walker's Abyss (Rare Pants, lvl 61) 342 Armor +129(201) int +20 vit +15% gf +34 int(s) +38 int(s) Paragon Arch Axe of Conflagration (Magic Axe, lvl 63) 839.8 dps, 394-894 dmg +245-611 light +90 str +145 int Courier Crypt (Rare Boots, lvl 62) +89 dex +153 int +75 vit +44 phys +19% gf +95 dph Juju Marque (Rare Mojo, lvl 62) 68-341 dmg +89 int +35 vit +20% gf +11% mfviii +140 mmix [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.