Grup si identitate

Friday, 05 August, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Citam (din Razvan Coloja) :

Inainte sa ma mut in casa proprie, pe vremea cand inca stateam cu ai mei, aveam un vecin cam de varsta mea. Acum singur are 30 de ani tipul, iar povestea lui e cam asta: parasit de tata cand era copil, ramas cu mama care l-a pasat bunicilor. Care bunici l-au pupat in cur de cand era mic (“face bunica”, “pune-ti sveter sa nu racesti”, “lasa mama ca e prosti de rade de tine”). Si asa a ajuns omul ala sa fie crescut de o baba venita probabil de la sat, acra de viata si gata sa isi verse nervii pe oricine. I-a bagat pizda aia fleoscaita in cap niste cretinii de-ti sta mintea-n loc:

1. fetele vor sa-i fure banii, asa ca sa nu se apropie de ele. Om de 30 de ani, cred ca nu-i el nici acum sigur ce-i aia “vagin” si la ce-ar fi buna o chestie de-aia.

2. smerenia si curatenia. Umbla ala imbracat in haine din anii ’70, ramase de la bunic. Nu c-as fi eu cu moda or shit, dar bai omule, cand il vezi cu pulovare in romburi gri si pantaloni maro de panza, umbland cu umbrela pe post de toiag, iti vine sa-i plangi de mila la om. Stiti pensionarii aia care se plimba vara-iarna prin parcuri si discuta politica? Nah, asta e unul dintre ei. Ori de cate ori trec prin parcul de langa cartierul meu, tipul asta e fix in mijlocul ciorilor alora care au votat cu Iliescu, complet cu basca identica pe cap si postura de om batran.

3. oamenii sunt rai, ii vor raul. Eu pe omul ala nu l-am vazut ever (bah, da’ EVER!) cu un amic-slash-prieten-slash-coleg. Ever. Ori singur, ori cu bunu-sau dupa el, plimbandu-se cu mainile la spate prin parc.

Asta e exemplul tipic de om caruia rudele i-au futut viata. Om crescut de bunici, dupa chipul si asemanarea lor, rupt de orice urma de identitate, crescut cu amenintari, pedepse si santaj emotional. Gen “hai in casa nepoate ca mi se face rau daca nu vii”. Oamenii de genul acesta sunt aluatul din care se nasc aia de se trezesc intr-o zi ca cea de la casa de bilete din statia de tramvai seamana cu mama asa ca merita o ranga in orbita. Drept dovada, cand era in clasa a 7-a/8-a, omul asta obisnuit sa nu zica nimic, sa n-aiba o parere proprie, sa taca si sa inghita, a facut-o lata rau intr-o zi cand s-au luat niste baieti de el in curtea scolii. Au facut vreo trei misto de el ca era “easy prey”, si asta, dupa ce a tacut o vreme, a sarit direct peste “da’ ce-aveti bai cu mine” si “vezi ca poate ma ridic”, si s-a infipt cu mainile in gatul unuia. O strans ala de gatul tipului pana au aparut portarul si cativa colegi sa-l ridice ca murea rahatul ala sub el. Repet: a fost nevoie de mai multi oameni sa-l opreasca. Dupa care, fara sa zica nimic, s-a dus in clasa si si-a mancat sandwich-ul pus de bunica. Like in the movies and shit. The strong, silent, deranged type.

E trist sa-l vezi prin parc cum se plimba cu caciula de-aia gen Ceausescu (neagra, de oaie) pe cap, cu borseta de pensionar si pantofi dati cu crema, discutand politica din care probabil nu intelege o iota si aprobandu-l pe bunu-sau.

Si concluzia la care vreau sa ajung: in curand, bunicii vor muri; ca vorba aia – au 180 de ani deja. Ce face omul asta? Pai la cat brainwashing o primit in 30 de ani ala e pierdut. Moare singur in 2 ani. Mancare ii face bunica, hainele i le spala bunica, imi vand sufletul Satanei daca ala a sarutat vreodata pe cineva, manierele si gesturile sunt copii fidele ale celor pe care le vezi in batranii crescuti pe timpul Raposatului…

Dar bai – conteaza ca a fost un nepot ascultator si a facut bunica om din el.

Si eu am avut un coleg de-asta in scoala. Il chema George, si banui ca inca-l mai cheama. Era usor supraponderal, locuia cu un cuplu bizar format din tatal lui si mama tatalui, bunica plodului. N-am idee cum s-o fi ajuns in situatia respectiva.

Nu era un copil rau, nici prea inteligent, nici prost nu se poate spune, usor speriat si perfect incapabil de socializare, la virsta aia critica a pubertatii. In general se cam tinea pentru el. Invata slabut spre mediocru, se cam emotiona si-i tremurau miinile... Pina-n final a sfirsit coleg de banca cu ceva copil spelb si rahitic, agresiv si plin de frustrari, si banuiesc ca am numi asta "prietenie". Nu-i clar cum poate cineva de 12 ani sa geama de frustrari, da' e fapt, l-am vazut.

In tot cazul, n-a agresat niciodata pe nimeni, chit ca vorba ceea, "easy prey", isi cautau toti prostii treaba cu el. Nu tin minte sa se fi apropiat vre-odata de-o fata (pe de alta parte, pe vremea aia nu cred ca erau cinci pustani dintr-o suta care sa termine gimnaziul inceputi). N-am idee ce s-o fi ales de el... de fapt ba da, l-am cautat si l-am gasit. E ceva inginer.

Bun, si-acum, sa venim la problema. E simplu de explicat, problema ceea : cine zice ?

Deci, stiti cine umbla cu umbrela de-aia baston ? Eu. Imi place chiar foarte mult, e modelul perfect de umbrela : suficient de larga cit sa nu te ploua nici daca iei o fata cu tine sub ea, plus ca ai cu ce sa te joci pe drum, daca nu ploua. La ora actuala am doua, identice, pentru ca m-a surprins ploaia intr-o zi fara si mi-am cumparat o a doua. Ce-s aia optzeci de lei ?

Stiti cine poarta pantaloni maro de pinza ? Pai diversi oameni de bine, deschideti o revista de-aia de moda. Eu nu, ca nu-mi convine culoarea, da' sigur gasiti tipi carora le merge bine. Pulovere cu romburi gri ? Hai serios, priviti de-un exemplu la poza asta. Care dintre mindrii reprezentanti ai sexului masculin, necrescuti de catre infamanta bunica asa cum se gasesc ei ar fi distrus, da' complet distrus stilistic vorbind prin adaugarea unui pluover cu romburi gri ? Eu recunosc acolo proaste care umbla in aceeasi pereche de blugi uzati de minim trei ani si voi imi povestiti de grava problema a unui pulover ? Hai sa fim seriosi. Uitati-va la ele, fetele-s imbracate de la second. Fetele. Cine dracu' sta sa comenteze stilistic baietii ? Uite aici, material documentar, lamuriti-ma, edificati-ma. Care-i problema ? Chiar se mai poate cineva imbraca mai rau decit media in ziua de astazi ? Nu vad cum.

Deci, cine zice ce-i acceptabil si ce nu-i acceptabil ? O tirla de adolescenti de-o virsta cu asta ? Grupu' de prieteni ? De ce nu parintii ? Pina la urma ei platesc. De ce nu bunicii ? Poate ca-s mai rasariti decit parintii.

Sigur, o dam pe repede inainte cu insuccesu' la femei, de parca aprobarea grupului (intotdeauna de acelasi gen) are vre-un impact in problema asta. Eu nu am constatat asa ceva, nici din experienta personala, nici din ce-am vazut la altii. Si-n cazurile in care ma gaseam adulat de catre grupu' de baieti, si-n cazurile in care dimpotriva, ieream inamicul fix tot atita am futut : cit am cerut. Ca pina la urma cam ala-i criteriul la futut, tre' sa ceri. Idem si pentru altii, aia care-s amplu aprobati de grup fut in medie cam tot atit cit si aia amplu dezaprobati de grup : cit cer. Ca pina la urma cam asta-i criteriul, la futut.

Iara cealalta chestie, cu libertatea... ma rog, mie-mi pare suspecta. Adica, nu fiti fraieri sa slujiti la biserica, nu vedeti ca va exploateaza aia, si-si bat joc de voi ? Hai mai bine sa lucrati in armata, sa va exploatam si sa ne batem joc de voi. Tinarul sa faca bine sa nu se supuna bunicilor, care-i incalca libertatea si-i distrug viitorul, ci sa vina frumusel si sa se supuna el grupului, sa-i incalce libertatea si sa-i distruga viitorul ala. Ca asa-i frumos, si asa-i bine. Zice grupul.

Sincer spun ca nu ma convinge teoria. Sigur, putem fi de acord ca intre unu' ce nu stie si unu' ce stie e preferabil cel din urma. Ca intre cineva cu experienta si cineva fara experienta e preferabil cel dintii. E mai bine sa ai bani decit sa n-ai, e preferabil sa fii sanatos decit sa fii bolnav. Truisme. Da' de unde rezulta ca e mai bine sa fii crescut de-o tirla de prostani decit de o pereche de fosile ? Ca mie-mi cam da cu virgula.

Aveti cuvintul.

Category: Lifespiel
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

65 Responses

  1. Mihai B`s avatar
    1
    Mihai Binsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 5 August 2011

    incredibil, parca-i avea 18-19 ani, asa ma pui sa iti explic. :-<

    mdeci, ce a scris insul respectiv?! tipul crescut de bunici nu se integreaza in grupul comun varstei sale in societatea din romania. drept ca si urmare nu are prieteni si ce este mai important, nici prietena. ba mai mult, nu s-o sarutat cu vreuna inca. si e coleg de generatie cu tine. bun, ok, te-ai bagat si ai incercat sa dezminti afirmatiile, dar cu un exemplu lame. exemplul tau este crescut de tata mainly, nu de bunici. si oricum, chiar si asa si tipul tau era inchis rau in el.

    da' ce-i mai important si iti raspunde la ultima intrebare din articol: tu cam ce crezi?! aristotel crede ca omu-i un animal social. asa ca cea mai mare teama a sa este sa nu ajunga singur. ca individualismul pe care il promovezi n-are succes. ce o sa faca neadaptatul la grupul de prostan cand ii mor fosilele? first, daca lucreaza undeva, productivitatea muncii lui va fi mult scazuta din cauza factorilor emotionali, iar apoi din cauza faptului ca este un neadaptat si nu stie sa isi spele hainele, sa le calce ori sa isi faca de mancare. apoi urmeaza categoria sfiintele moaste ale bunicilor. va sta langa mormant cu zilele, lunile, anii. pe urma cel mai norocos astfel de gigel neadaptat, daca nu vrea sa moara singur si in frustrari, ghici ce face, mirshea? se adapteaza. si ghici la ce? fix la grupul de prostani. ma gandesc ca esti setat pe eficienta, daca tot zici ca oferi consultanta erp, asa ca te las pe tine sa tragi concluzia.

    si amu parerea mea personala privind chestiunea: cu cat mai apropiati de tine sunt cei care te cresc, cu atat iti va fi mai greu sa te adaptezi in societate. si e ok sa te creasca bunicii, dar sa nu fie prea apropiati ori posesivi. combinatia ideala pentru mine este formata din parinti si bunici. cu schimb de ture, asa, ca sa te invete sa te adaptezi.

  2. Celalalt Hipsterilor`s avatar
    2
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 5 August 2011

    Pe mine ma obosesc sclifoseniile cu "cum se imbraca Mu si Bu". Ma pis cu bolta si fara retineri de la orice inaltime pe toate vacile si toti boii care isi inchipuie ca au dreptul sa hotarasca cum sa se imbrace ceilalti. Sclifosenii de cacat care s-au schimbat mereu de-a lungul timpului. Orice sclifosenie de acum j de ani e catalogata azi drept penibila si orice sclifosenie de acum x ani era catalogata penibila acum y ani, si va fi catalogata ca fiind kuser sau de cacat peste T ani, in functie de tampeniile care le lovesc neurolii tampitilor care isi inchipuie ca-s 'culosenii'.

    N-am timp sa caut, da aveai ceva articol cu parintii beutori si felul in care pot sa-si scoata copiii identitatea din treaba aia, care identitate ii de regula (daca bine tin minte, dAImon spunea ca sunt putini aia care reusesc sa iasa cu a lor din toata treaba asta) torsionata sau fututa de individul ii handicapat pe viata.
    Grupul (de berbeci si de turcane) nu are responsabilitati (nu o avut si nici nu o sa aiba) legate de educatia lu' Aripel, insa parintii (ori bunicii, ai de-l cresc) trebuie sa-l educe pe Aripel in asa fel incat sa se descurce in sotietate. Daca berbecii si turcanele o sug la bac, sunt luati la stanga aia care trebuiau sa-i educe, adica parinti, profesori si cine plm mai ii responsabil, ca colegii din grup nu-s responsabili.

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    @Mihai B Mie mi se pare ca tu faci niste estimari despre viitor ca sa-ti iasa teoria, sau cu alte cuvinte vrei sa-mi demonstrezi ceva, te gindesti tu cam cum ar trebui sa arate viitoru' ca sa fie coerent cu asta si pe urma prezinti respectiva potentialitate drept fapt. Abordarea asta ti-e accesibila tie pentru ca nu ai inca anii sa-ti reprezinti cit de cit transformarea viitorului in trecut, si ti se pare ca orice merge, oricum. Da' ma gindesc ca-n timp ai sa vezi ca nu-i chiar asa, ca fostu' ochelarist poate deveni campion de tir si fostu' liceean atletic un slabanog cocirjat si fara nici o forma fizica. Oamenii evolueaza, si evolutia lor nu se prea poate evalua in baza unui snapshot la virsta pubertatii ori adolescentei. Firmele evolueaza si ele, si inca mult mai simplu decit oamenii - cu toate astea, daca-ti arat evolutia pretului pe un an acum zece nu-mi vei putea spune pretul de azi.

    @Celalalt Hipsterilor Observatia e judicioasa : grupul nu-si asuma nici un fel de responsabilitati pentru soarta membrilor. Ma rog, exista exceptii, io de exemplu totdeauna mi-am asumat, si la 16 ani imi asumam, da' asta-i pe de-o parte o problema de persoana care se intimpla sa fie lider si nu de grup ca structura ori "institutie", si pe de cealalta nu-s chiar asa de multi eu raspinditi prin peisaj.

    Cealalta chestie, cu imbracatul... mnoa, privind teoretic si principial chestiunea ai perfecta dreptate. Privind-o practic, e un semn. Cam tot asa cum o femeie murdara poate in principiu fi o mama excelenta, da' pe de alta parte statistic vorbind nu-i probabil sa fie. Tot asa aia prost imbracati pot fi niste tipi/tipe fascinati/e si inteligenti/e, da' nu-i statistic foarte probabil. Noteaza ca eu vorbeam de o chestie ceva mai generala, nu coborim la nivelu' de fashion-uri si prosteli de-alea.

  4. Ideea din comentariul acela al meu pecare l-ai preluat integral de pe opencube.ro e ca un om crescut doar de bunici nu prea are sanse sa ajunga om. Mai ales cand acei bunici au o mentalitate comunista de oameni veniti de la sat.
    Ceea ce observ cu stupoare e ca pedalezi pe ideea imbracamintii. Si nu inteleg de ce. Fraza in care vorbesc de haine serveste doar ca sa evidentieze ca un om crescut de bunici se imbraca precum un bunic. Atat. Nu e vorba de hipstereala aici, pentru ca la urma urmei fiecare se imbraca cum vrea; mai putin cei crescuti in puf de catre rude, ca acelora le spun bunicii ce si cum sa poarte.
    E mai clar asa?
    Ai preluat textul, mi-ai trimis mail cu "vezi ca te-am preluat", ai ras ideea lui principala si ai discutat despre haine, ca si cum eu as fi criticat moda zilei. Cam asa.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    Apai iti explic de ce, ca nu-i dificil de explicat : cind tu scrii ceva, sigur ca tu in mintea ta intelegi cam care-i importanta relativa a diferitelor argumente aduse. Da' cind unu' vine si citeste, mai ales daca nu te cunoaste, n-are aceeasi tabela interpretativa la indemina, asa ca alege ce i se pare lui de-acolo. Da' marele avantaj al Internetului este ca uite, poti interveni sa corectezi. Nu-i putin lucru.

    Am sa recompilez si raspund mintenas, mai cind ma dumiresc.

  6. Man, nu era DELOC greu. Comentariul meu era făcut la un articol cât se poate de ”on theme”. Mai mult, textul meu în sine e cât se poate de ”on theme” aș că nu prea poți spune că ai nevoie de - cum i-ai spus? - ”tabelă interpretativă”. Nu critic, zic și eu așa.
    Serios acum - mâna sus ăla care crede că textul meu face referire la modă.

  7. anonimosu`s avatar
    7
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Friday, 5 August 2011


    "face referire"!="este despre".

  8. Celalalt Hipsterilor`s avatar
    8
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 5 August 2011

    Privind chestia cu imbracatul, io zic ca ar trebui sa se rezume maxim la chestia cu "va plac manelele", maxim am spus, asta pentru ca hainele au in plus si partea practica si-s aproape indispensabile, pe cand manelele, mu! Si sa nu ma pui sa-ti caut articolul cu manele.

  9. Celalalt Hipsterilor`s avatar
    9
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 5 August 2011

    @Cypress, lu Mircea ii place sa le invarta pana gaseste noi sensuri si intelesuri, chir daca nu-s de gasit.

  10. pletzalcoatl`s avatar
    10
    pletzalcoatlinsigna de criptograf 
    Friday, 5 August 2011

    Discounting that #2 is the more fleshed out by a factor of about 2, how do you stand on #3, Mr. Coloja? Are people evil and mean you harm?

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    @Razvan T. Coloja Recitind, imi pare ca discutia cu imbracamintea e partea cea mai subtantiala a argumentului tau.

    Altminteri, daca imi permiti sa observ, chestia cu "nu stie la ce-i bun un vagin"... pai cunoastem amindoi cel putin un dastept care demonstrat nu prea pricepe la ce-i bun un vagin si cum se foloseste el. Ca bonus, acelasi dastept era intr-o stare mai buna azi daca petrecea ultimul an izolat in camera masturbindu-se decit a ajuns pe propria-i socoteala. Pe scurt, poate ca bunicii aia nu-s chiar gresiti, daca exista exemple concrete de oameni care ar fi fost cistigati sa le urmeze sfatu'.

    In fine, mi se pare ca ti se pare ca eu pedalez pe ideea cu imbracamintea. E drept ca am folosit-o ca o baza comuna de exemplificare. Tu quoque. Problema centrala a articolului e "cine zice", si deci hai s-o discutam : cine zice ca "un om crescut doar de bunici nu prea are sanse sa ajunga om" ? Hm ? Si cam ce sanse sa ajunga om are un om crescut doar de grupu' de prieteni ? Hmm ?

    @anonimosu Mda.

    @Celalalt Hipsterilor Chestia asta-i oarecum trista, apropo : cind eram noi de paispce ani, intrebai fata ce muzica iti place sau te intreba ea pe tine. Mai aflai una alta. Azi universul s-a redus la da sau nu, asculti ba manele sau n-asculti manele ? E trist, ca eu de Queen de exemplu am auzit prima oara de la o gagica, idem si de Aerosmith, idem si de multe altele care pina la urma mi-or placut.

    @pletzalcoatl You do press the hard questions first, do you ?

    Brash youth.

  12. anonimosu`s avatar
    12
    anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Friday, 5 August 2011

    Constantin Liviu si Constantin Alexandra, petenti in proces de divort cu minori, cerere de reluare a numelui anterior, dosar din 24.11.2010, solutionat definitiv in 18.05.2011.

  13. Celalalt Hipsterilor`s avatar
    13
    Celalalt Hipsterilorinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 5 August 2011

    Mircea, nu stiu daca vorbim de acelasi lucru, io faceam referire la articolul tau cu "Va plac manelele", de acolo reisesea clar o chestie care ar trebui sa fi intr-o oare care masura aplicabila si la partea cu hainele.

    Nu stiu daca neaparat univesul s-o redus la daca-ti plac manelele ori ba, da' nici nu prea mai ii mare lucru de discutat cand sunt promovati lautari precum Snoop Doggy Dogulet sau cum plm il cheama (ala chiar canta manele), Lady Caca sau ametita de Jennifer Lopez care are niste chestii guitatoare atat de sinistre de mai ca-mi da sangele din urechi. Nu vad ce ar fi mare lucru de discutat.

  14. Hipsterilor`s avatar
    14
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    @anon : wat

    @mp : lol ba, da' tu porti umbrela aia aiurea. asta cu baston, costum si ceas cu lant la buzunar e anglia s19-20, s-a dus demult. plus ca e cam ridicol la 30 de ani. incearca cand te dublezi in varsta.

    si ma rog de ce nu-i dai credit lu' omu' de razboi daca tot ii citesti blogul?

  15. Când eşti copil încă nu ai crescut nici într-o direcţie. Eşti o sumă de potenţialităţi. Iar pentru cei care sunt mai timizi sau introvertiţi ar fi o idee bună ca părinte să-i mai laşi cu grupul de prieteni, să-i mai laşi să se descurce singuri în cutare chestiune, să nu umblii după curul lor tot timpul. Genul de elev căruia de exemplu îi rezolva mama totul, iar când are o problemă la şcoală cu cineva, tot mama vine şi face gălăgie în locul lui. Un astfel de elev crescut şi dădăcit prea mult de părinţi, dacă nu are acel sâmbure de elan masculin în el, poate ajunge mai târziu un timorat, un introvertit, un incapabil de a se descurca. Din acest punct de vedere îi este dăunătoar acest tip de creştere şi educaţie. Şi eu am senzaţia că acesta este şi cazul tipului din exemplul lui Răzvan.

    Pe de cealaltă parte, sigur, pentru un băiat înclinat spre tot felul de măgării, care nu respectă nici o autoritate, care se droghează etc, ar fi fost poate mai benefică o implicare mai adâncă a părinţilor în educaţia lui. În măsura în care aceasta ar fi putut oarecum tempera pornirile tânărului şi crea alte aspiraţii şi idealuri în el.

    Aşa că până la urmă lucrurile sunt complexe şi trebuie analizate fiecare în contextul lui. Nu se poate da un răspuns cu da sau cu nu, nu se poate spune că este mai bine să fii crescut de grup sau de părinţi/bunici. Până la urmă chiar şi influenţa grupului sau a părinţilor poate fi mai mare sau mai mică, în funcţie şi de personalitatea celui educat. Adolf Hitler probabil nu ar fi ajuns un Gandhi indiferent ce educaţie ar fi primit. Totuşi, în măsura în care educaţia poate avea o influenţă, ea trebuie realizată în acord cu nevoile tânărului, care diferă de la caz la caz.

  16. Hipsterilor`s avatar
    16
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    apropo asa intrebare offtopic, de ce nu-i poate da elvetia o mica mUE la bani euro-ului? ca zilele trecute francul elvetian era sa ia euro, cea mai tare reusita. o tara mica bate vreo 20.

  17. Mircea Popescu`s avatar
    17
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    @Celalalt Hipsterilor A, pai nu m-am prins ca la articolu' meu te refereai, am crezut ca zici in general. Acu' am prins ce vrei sa zici.

    Apropo de chestia cu lautarii : http://polimedia.us/fain/societate/blogu-lu-bloo-vedetismul-si-pupatul-in-cur-generalitati/

    @Hipsterilor Buei, functioneaza, pricepi tu ? Serveste unui scop, e utila.

    Spre deosebire de toate cacaturile cu care umbla pustimea de git azi, android si plm, a caror unica utilitate-i sa se bata ca orbetii de stilpi in timp ce butoneaza cu o mina si le curge din gura cu cealalta mina, la pas pe floastar.

    @Lotus Probabil ca discutia nu se poate purta deloc in termenii generali in care a inceput-o stimabilul citat. Am zis totusi sa nu intru chiar asa de dur din prima. Pina la urma, daca nu incerci sa vorbesti in termenii tineretului, tu ala care poti vorbi in ce termeni vrei, degeaba astepti sa se destepte ei asa, de unii singuri. Parerea mea.

    @Hipsterilor Nu cred ca-ti reprezinti exact sensu' cursurilor valutelor. Nu-i similar scorurilor de la o partida de fotbal.

  18. Hipsterilor`s avatar
    18
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    deci care era problema daca cade euro in fata francului. ue e un esec, ca sa vezi. lol a trebuit banca elvetiana sa devalorizeze francul de la 1 franc = 0.99 euro, da degeaba ca e 0.92 acuma. maine poimane e tot 1 euro, la cata lume o sa schimbe euro in franci.
    elvetia nici macar nu e membra ue.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    Euro a inceput viata pe lume cam doi la un dolar. Deocamdata perspectivele sunt doi dolari la un euro. Fata de chestia asta putin conteaza ce face nustiu ce Federatie Avintul-Prabusirea. Tot asa cum daca o musca zboara mai repede decit un Ferrari oprit la stop nu inseamna acu' ca-i masina de curse.

  20. @Mircea Popescu

    De acord, dar el are totuşi dreptate în cazul descris de el. Realitatea are multe faţete şi de multe ori cei care se ceartă având opinii contrare pe o anumită temă deţin fiecare o parte de adevăr, să zic aşa. Au fiecare dreptate dar într-un anumit context. Problema este mai degrabă cum citeşti. Eşti deschis să asimilezi şi experienţa lui sau te cerţi cu el pe faptul că nu a pus în faţă: "în acest caz particular..." ?

    După cum am scris şi aici.

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011
      Frate hai sati zic un banc. Cica vine un tip si zice Baaaa!

      Noa, si noi toti care eram acolo neam imprajtiat de ris frate. Ce faci, nu rizi ? Pai de ce nu rizi ? Tipul ala avea dreptate. In contextul ala era de ris. Trebuia sa fi acolo.

    Nu neg ca exista oameni incapabili sa-si encapsuleze trairile si experientele in miracolul limbajului, facindu-le astfel accesibile si altora, ba chiar, daca-s geniali, facindu-le astfel universale. Si nu neg nici ca oamenii astia incapabili or fi avind si ei trairile si experientele lor, care-n instanta lor si strict acolo au toata relevanta unor trairi si experiente.

    Da' te asigur si ca nu ma intereseaza (absolut deloc) si ca nu conteaza (absolut deloc). Pentru absolut nimeni.

  22. Discuţia asta nu s-o purtat la Diana în comentarii, la articolul Urlet cu colţii nuşcum?

  23. Hipsterilor`s avatar
    23
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    din seria dezavantajelor de blog = cerc presupus inchis?

  24. Ah, de ce exagerăm? Până la urmă fiecare am trecut prin experienţe diferite şi puţini sunt capabili să înveţe lecţii de viaţă altfel decât pe pielea proprie. Spre exemplu X a întâlnit un caz exact opus, în care un tânăr fiind lăsat în voia lui de părinţi a ajuns să-şi rateze viaţa. Dacă X şi Răzvan s-ar citi atent unul pe celălalt în loc să se contrazică vehement, ei ar avea amândoi de câştigat, asimilând fiecare cealaltă faţetă a monedei şi lărgindu-şi orizontul.

    Sigur că putem în continuare susţine că nu s-a folosit un limbaj corect, adică s-a prezentat adevărul meu ca şi cum ar fi un adevăr universal, dar hai să fim serioşi, eu zic că 99% din oameni se exprimă în acest mod cel mai adesea. În loc să îi numeşti în fel şi chip pe parcursul a 10 paragrafe, nu este mai simplu un eventual: "Ai dreptate, dar ţine cont că ce afirmi tu nu merge la toate cazurile, ca de exemplu" ?...

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    @dAImon http://www.dianacoman.com/blog/2011/07/30/urlet-cu-coltii-la-vedere/

    Sunt unele chestii care se vor tot discuta la nesfirsit, pentru fiecare generatie de vitalusi iarasi si din nou. Nu pune mina pe foc. Nu roade cablu' de curent. De-astea.

    @Hipsterilor Mai explicit.

    @Lotus Cred ca abordarea-n termeni adversariali pe care-o incerci survine din ceva sechele de-ale tale, si te reprezinta intru totul pe tine. Textul n-are treaba cu problematica asta. Intrebarile lui sunt clar formulate, acolo. Reciteste cu incredere.

  26. @Mircea Popescu

    M-am pronunţat relativ la ce scrie pe pagina asta fix, şi eu zic că am făcut-o on-topic. Nu reţin să am astfel de experienţe traumatizante sau cu atât mai mult sechele.

    Asta e exemplul tipic de om caruia rudele i-au futut viata. Om crescut de bunici, dupa chipul si asemanarea lor, rupt de orice urma de identitate

    Nu sunt de acord cu concluzia, exprimată ea în acest mod. Dar pur şi simplu consider reacţia ta uşor disproporţionată, dacă nu mai mult, şi cred că o altă abordare ar fi fost mult mai constructivă, cel puţin dacă asta s-ar fi dorit. De asemenea faptul că nu are dreptate nu invalidează această concluzie la modul absolut şi total, în sensul că există o întreagă categorie de cazuri unde ea se susţine perfect. Unul de ele fiind chiar cazul relatat de el. Atâta tot.

  27. Hipsterilor`s avatar
    27
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    n-am aparat de poze

  28. Hipsterilor`s avatar
    28
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    @lotus : ai fost tu vreodata de acord cu ceva?

  29. @Hipsterilor

    Nu-s de acord cu aluziile pe care le faci la adresa mea... :)

    Da bre, cum să nu fiu. În multiple cazuri.

  30. Hipsterilor`s avatar
    30
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    Cinism de prost gust. De asemenea, cum să nu, se vede. De acord în tot. Opusul.

  31. @Hipsterilor

    Nu e cinism. Uite, de exemplu la articolul ăsta sunt în mare de acord cu Mircea, doar că a exagerat puţin, cred eu. Inclusiv la unele argumente ale lui Răzvan pe care a încercat să le demonteze. Unele merg demontate uşor, altele nu, el s-a cam legat de toate. Dacă însă mă înşel asupra sensului articolului atunci mea culpa, poate e doar senzaţia mea. E drept că nu l-a înjurat explicit pe Răzvan, ceea ce-i... hmm... aproape o noutate. :)

  32. Hipsterilor`s avatar
    32
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    Deci să înţeleg că tu eşti de acord cu articolul, dar nu îţi place măreţia egoului Popescu şi în acelaşi timp aperi autorul original. Deci lol.

  33. Mircea Popescu`s avatar
    33
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    E simplu buei : el protesteaza si-i de acord, si-ar dori cumva sa fie-n capu' trebilor. Atit, ca mai departe putin conteaza ce si cum.

    Rid astia de olteni ca-s ambitiosi asa prosteste, da' rid degeaba. Sunt altii si mai si.

  34. Hipsterilor`s avatar
    34
    Hipsterilor 
    Friday, 5 August 2011

    el protesteaza si-i de acord, si-ar dori cumva sa fie-n capu’ trebilor

    Mai cunosc pe cineva, da' nu vreau să-i compromit privacitatea.

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Friday, 5 August 2011

    Pai atunci compromite-i vivacitatea.

  36. @Mircea Popescu: You're wrong.

  37. http://colojateodor.com/

  38. Mircea Popescu`s avatar
    38
    Mircea Popescu 
    Friday, 11 November 2011

    Bun, si ?

  1. Grup si identitate pe Trilema - Un blog de Mircea Popescu-...

    I luv the smell of drama in the moarnin....

  2. [...] probabil notat ca daca nu se inventau prezervativele, sugeati si astazi la coiu' stafidit a lu' bunu, viteji si mai inteligenti cum va gasiti, ca toti oamenii tineri. Si cica voi o sa-mi platiti mie [...]

  3. [...] Grup si identitate [...]

  4. [...] planeta - e sa traiasca intre zece babute care-i pigulesc din toate partile, si sa ajunga ca penibilii aia de care rideam noi, dracii, asamblati in [...]

  5. [...] lor virginala de curve innascute (ca asa se nasc oamenii, nu-i vina lor). De altfel, nu-i ca si cum diversi bunici n-au incercat metoda asta, din cele mai vechi [...]

  6. [...] la scoala ca sa... ca sa ? Ca sa zaca pe mess si feisbuc, unde nu fac practic nimic altceva decit sa-si imblaceasca-n grup prostia. Se aduna pe bloguri scrise de altii la fel de prosti ca si ei, unde o freaca aiurea intr-un [...]

  7. [...] comis toate aceste grave insulte la adresa grupului de semeni nu doar pentru ca imi permit si n-aveam altceva mai bun de facut intr-o dimineata de Joi (nefiind [...]

  8. [...] sa recunoastem cinstit mai degraba irelevant, am mers in ceva excursie cu clasa. In care excursie un coleg mai corpolent a luat-o la goana prin ceva pasune inmlastinita, udindu-si tenisii! Si sosetele!!!! Chestie [...]

  9. [...] ce mare chestie). Dupa care o-njura bine si-se, si-se, sa fie sigur ca nu carecumva il iau prietenii de [...]

  10. [...] sa-mi creezi nevoi. Eu sunt perfect imun la prostiile astea. Nu ma intereseaza ca o trupa de putoi se imbraca nustiucum ca sa nu-i rida prietenii sau ca sa nu semene cu bunicii sau mai stiu eu ce. Chiar daca toata lumea [...]

  11. [...] Singura exceptie de la alternativele expuse dinsus o constituie situatia cuplurilor foarte tinere, in care relatiile intre barbati sunt mai tari decit relatiile lor cu femeile. Chestia asta-i normala si intre adulti in anumite conditii, de exemplu intre sportivii care participa la jocuri de echipa, sau intre militari, sau in toate activitatile care presupun un esprit de corps mai accentuat, dar apare in special la barbatii tineri ca rezultat al nedigerarii complete de catre acestia a problemelor relatiei cu grupul. [...]

  12. [...] ca nu v-o placut cine stie ce, da' de ris ati ris daca va incadrati in target. Iar target-ul este putoi nelumiti cu probleme serioase de individuatie. Pentru ca la nivelul ala (inferior) de dezvoltare [...]

  13. [...] Gagica nu precupeteste nici un efort, aducindu-i astuia jertfa propriu-i cur, propria sora, ce colege mai prinde pe la scoala pe la ea - ca-i de saptesprezece anisori, si are tite mari, si-i blonda, da' glosez peste amanuntele astea in virtutea faptului ca mie mi se rupe chit ca barbatu-n genere e prost si merge mult dupa grupu' de prieteni.iv [...]

  14. [...] poate gasi mediul comfortabil si propice, e libertate. A, ca-i perfect posibil sa contrazica parerile grupului ? Grupul se poate duce sa se futa, dat fiind ca n-am ajuns ghei acuma, sa ne supunem unui grup de [...]

  15. [...] mai departe. [↩]Si abordarile astea-s defecte, dat fiind ca nici adultatea aia nici cool-ul nu exista de fapt. [↩]Hai sa schitam o clasificare la reprezeala [...]

  16. [...] relatii pe la slujba neaparat prin functionarime etc), intre individuatia incompleta si presiunea grupului de "prieteni", intre Scilla si Caribda viata lui tinar, 30 de ani, Bucuresti consista intr-o aparent nesfirsita [...]

  17. [...] ca da, modul masculin de invatare este singurul mod corect precit exista si barbati concreti care invata in modul gresit. Opozitia feminin-masculin nu-i intre persoane concrete, ci intre moduri, care-s meta-persoane. [...]

  18. [...] ci inseamna ca esti eliberata de un jug pentru a intra in altul, sau ca sa citez din clasici (grup si identitate) Adica, nu fiti fraieri sa slujiti la biserica, nu vedeti ca va exploateaza aia, si-si bat joc de [...]

  19. [...] Vedem la lucru un complex fara nume, o ambivalenta bizara in relatia cu grupul. Deci, nu are nici un prieten caruia sa-i spuna ce intentioneaza, dupa care se indigneaza ca n-are [...]

  20. [...] be such a square". Adica de rau, de foarte rau, de banal, vechi si prafuit rau, de uncool rau, de bunici [...]

  21. [...] or public opinion or whatever else. But they do care what their friends would think. Because that's so very very different. [...]

  22. [...] The vast majority don't. Some pretend they do out of misguided political inclination and dumbass group pressure, much like a bunch of kids (ie, the majority of self-identified faggots) pretend they're gay to [...]

  23. [...] all that grandiose immunity to the world, the con-man pays, perhaps dearly : he is now vulnerable, to other con-men. It'd be poetic to say "to himself", but not particularly truthful. There's no "himself" left, you [...]

  24. [...] "straightedge"-aligned dreams, fantasies and assorted psychogenic noise while their "boyfriend" and his male group are "straightedge" -- only to seamlessly switch to (ever so different! believe!) "gothic" dreams, [...]

  25. [...] longer satisfy, he decides he must have her (and therefore necessarily does, of course), the end, we can all go [...]

  26. [...] brain can support, that's all. [↩]One of these days I should probably translate ye olde Grup si identitate piece. Then again... [↩]Speaking of which, the recent habit of contemporary dimwits of [...]

  27. [...] among you to be 'top dog', doesn't mean jack". Though it's self-obvious, innit ? The best kid in a group of kids (admitting they can find him) is just... the best kid in that group of kids. It doesn't follow he [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.