De ce suge blogspot ? O lista.

Tuesday, 26 April, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Blogspot este serviciul de facut [lor] continut deajaba, pus cu deosebita generozitate la dispozitie de catre Google. E cunoscut si sub numele conspirativ de blogger.com. E de asemenea cunoscut pentru faptul ca suge.

Suptul asta e cam ca si sculamentul, asa : in primul rind ca nu-i neaparat vizibil la prima vedere, si mai ales nu cu ochiul liber al persoanelor neantrenate, iar in al doilea rind ca in dirdora momentului s-ar putea sa nu-ti pese. Si anume, de chestii pe care le vei regreta amarnic tot restul vietii.

Ca atare, pentru referinta ulterioara, am intocmit dinjos o lista exhaustiva a motivelor pentru care blogspot suge. Poftiti :

I. Blogspot suge pentru ca este echivalentul Windows-ului pentru bloguri. Ca atare, e "usor de folosit", in acele conditii in care doresti sa-l folosesti asa cum un oarecare dizainar anonim ingropat in ceva birou a gindit ca ai putea dori sa-l folosesti. Iar in conditiile in care doresti sa-l folosesti altfel, si anume, oricum altfel, e imposibil de folosit. Pentru ca nu se poate. De fapt, principala chestie pe care o vei auzi, ca utilizator de blogspot este ca "nu se poate". De ce ? Pentru ca nu se poate!!!

II. Blogspot suge pentru ca se hotaraste singur daca sa-ti puna o pagina de avertisment, pe care a scrie ca vezi doamne "continutul acestui blog ar putea cauza lauzelor". Care pagina nu poate fi depasita de utilizatorii care nu folosesc javascript. Asa cum de exemplu sunt eu, si asa cum sunt o groaza de alti oameni care nu s-au trezit pe Internet ieri. Deci, daca ai scris cindva in 2009 cuvintul "pizda" si vre-o proasta s-o gindit sa-ti dea ca "flag this blog", ai pus-o : nu te mai pot citi. Si daca-i pina acolo, ca ce chestie si cu ce drept sa-ti puna cineva splashpage pe blogu' tau ? Ce-i, al lui ?!

III. Blogspot suge pentru ca vrind-nevrind introduce primele pe orice pagina a blogului niste... linkuri catre ei. "Distribuiţi Raportaţi un abuz Următorul blog»", alea. Chestia asta se numeste in limbaj de specialitate furt de click-uri, da' ce stiu si specialistii aia ?

IV. Blogspot suge pentru ca sistemul de comentarii nu foloseste gravatare. Blogerii folosesc gravatare. Muie Blogspot.

V. Blogspot suge pentru ca nu poti controla nici de-o culoare viteza cu care se incarca pagini, locul din care se livreaza ele si asa mai departe. Ca rezultat se incarca lent si prost, sau cu alte cuvinte primesti un serviciu la gamela si sa fii multumit cu el, nu caaaa!

VI. Blogspot suge pentru ca nu poti folosi serverul de mysql din spatele lui pentru alte chestii, nu poti accesa interpretorul de php pentru a mai rezolva si alte probleme, nu poti lasa un fisier in privat pe-acolo pentru mai tirziu, pe scurt, pentru ca-i un fel de Windows. A, am mai zis ? Mnoa, pai sa vedeti de cite ori va va zice el.

VII. Blogspot suge pentru ca-i de departe cel mai ingropat in spameri freehost de pe planeta. A trai pe blogspot e un fel de-a trai in Ferentari, oricit de curata iti tii tu casa tot in Ferentari traiesti. Aerul e murdar pe blogspot, nu-n sensul ca se simte dupa miros, ci de-a dreptul ca se simte dupa culoare.

VIII. Blogspot suge pentru ca oamenii stiind toate punctele de mai sus tind sa-l evite. Asa ca sansele sa te pomenesti luat in serios de pe blogspot sunt asemanatoare cu sansele unui negru beat si descult de-a fi confundat cu Woody Allen. Sau cu Paris Hilton. Sau cu Warren Buffet. Sau cu orice alt alb care-si permite pantofi.

IX. Blogspot suge si pentru ca utilizatorii de blogspot fiind cum v-ati astepta cam cei mai putin sofisticati dintre toti blogerii, adauga adesea o groaza de pluginuri si alte zorzoane si zdranganele care de care mai inutile, lente si idioate, ajungindu-se sa incarce un prapadit de articol spre 300 de elemente in jumatate de ora si mai bine, spre disperarea absolut oricui credea la un moment de nebunie ca ar putea fi interesat sa citeasca ce-i scris acolo. Ca sa fim sinceri, asta nu-i neaparat vina lui blogspot, dar ca sa fim realisti, nu intotdeauna o sugi din vina ta in viata asta.

Cititorii sunt invitati sa alature dinjos cauzele nemijlocite pe care poate ca le-am uitat eu, si de asemenea sunt insistent rugati sa se dea jos de urgenta de pe blogspot (cum de asemenea sunt rugati sa-si inchida contul de myspace si clonele hi5, facebook, etc).

Update, a doua zi : Contribuite de catre cititori

X. Blogspot suge pentru ca nu trimite si nu primeste track-back-uri. Chestia asta e pusa la punctul X la misto, pentru ca ar trebui sa fie punctul I precum si toate celelalte. O platforma "de bloguri" care nu trimite track-back e practic vorbind echivalentul unui automobil care nu se deplaseaza, gasindu-se fixat intr-un socul de beton. Cum e el "mobil" atunci, si de ce "auto" ?! In tot cazul, lumea va evita sa va dea link pe blogspot, si va ignora faptul ca le-ati dat link de pe blogspot. Pentru un bloger asta-i moarte curata.

XI. Blogspot suge pentru ca nu exista awstats, nu ofera acces la raw logs si-n general nu ingaduie o interactiune normala cu cititorii blogului. Pentru ca de fapt cititorii blogului dumneavoastra nu sunt dumneavoastra, ci utilizatori de blogspot. Adica ai Google. Practic vorbind, a scrie pe Google nu-i cu nimic diferit de-a scrie pe Voxpublica. Intreprinzatorul-proprietar va multumeste cu lacrimi in ochi (de sincera recunostiinta, bun ?), rizind tot drumu' pina la banca.

XII. Blogspot suge pentru ca nu-i posibil sa apelati mailsender-ul, pentru sarcini banale precum de exemplu trimiterea de notificari via email cititorilor care doresc sa le primeasca.

Va multumesc pentru atentie.

Update, 8 Mai :

XIII. Blogspot suge pentru ca nu identifica IP-urile comentatorilor/vizitatorilor. Google are evident aceste informatii, si evident le foloseste. Da' cine sunteti voi sa vi le puna la dispozitie ? Hai, jet. Cam asa ceva, foarte similar de altfel cu politica Apple apropo de utilizatorii Marketplace : nu sunt clientii vostri, sunt clientii nostri.

Category: Meta psihoza
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

56 Responses

  1. Noi iti multumim.

  2. Traiasca Trilema revolutionara!

  3. Părerea mea pe ce ai scris:

    1. Trebuie să precizezi mai clar ce vrei să zici aici. E cam nedefinit punctul ăsta la tine şi ca urmare poate fi acuzat de transmiterea mai departe a unei etichete pusă de cineva şi aflată în circulaţie...

    2. De acord ca idee însă practic poţi activa sau nu javascript pentru anumite domenii. Eu zic că e safe pe blogspot/google.

    3. Da, dar se poate scoate uşor acea bară şi nici nu te obligă să nu o scoţi.

    4. Da. Ceea ce nu te opreşte să-ţi faci cont pe blogspot şi să-ţi tragi un avatar. După cum wordpress-ul în general e naşpa că nu foloseşte avatarurile de pe blogspot. Circa jumătate din blogurile din lume folosesc avatarele din blogspot în comentarii... :))

    5. În esenţă îţi pui o temă care se încarcă repede şi eviţi să adaugi zorzoane care consumă timp la încărcare. Avantajul aici e că nu îţi dă nimeni jos blogul, orice botnet ar avea, şi că ai cel mai bun uptime. Cam echilibrat, zic eu, pentru un host free.

    6. Mno, păi îi hosting free, nu? Nu ai vrea să ne dea şi parola de root?... :)

    7. Defineşte spamer.

    8. Asta e ca şi cum aş zice eu că Trilema nu este pe domeniu propriu ci pe un subdirector al domeniului polimedia.us. Fix la fel.

    Fiecare platformă/serviciu are puncte slabe şi tari. Numai că prezentarea asta îi aşa un pic, ca şi cum ai descrie China din România. Cel puţin aşa o văd eu.

    Să zic eu ce consider nasol la blogspot:

    a) Nu există pinguri şi trackback-uri. Cel mai important. Dacă scriu un articol despre Mircea Popescu şi pun link, nu îi apare pe blog că am scris despre el. Există un fel de ceva care poţi face manual cu un alt blog pe blogspot, dar dacă e cu un alt blog, de ce mai fie şi manual? Culmea sexului în doi, cum ar veni.

    b) Este oarecum rudimentar ca platformă. Evident, asta implică o comparaţie cu altceva, să zicem Wordpress. Pe blogger nu există decât tag-uri, fie le foloseşti ca etichete, fie ca şi categorii. Nici vorbă de subcategorii. Apoi nu poţi jongla la fel de mult cu paginile, spre exemplu prima pagină îi musai aia de blog, şi nu pagina Despre, cum pe wordpress poţi. Controlul comentariilor este simplist, opţiunile SEO reduse etc.

    c) Puţine resurse şi pluginuri/widgeturi bune.

    d) Temele sunt cam naşpa, prin comparaţie cu wordpress-ul. Chiar şi cele clonate din wordpress.

    e) Îi doare la bască de tine. Sunt o grămadă de bug-uri semnalate de mult şi nu se sinchiseşte nimeni. Eşti cum ar veni la cheremul lor.

    Acum, ca serviciu gratuit, are şi o serie de puncte bune:

    x) Poţi folosi domeniul tău (deşi trebuie să pui un subdomeniu în faţă, musai, fie chiar şi www).

    y) Poţi folosi Google AddSense.

    z) Nu ai probleme cu comentarii de tip spam. Aproape inexistente.

    t) E gratuit, ceea ce devine destul de interesant la 100 de bloguri.

    Dacă îmi mai vin în minte mai spun.

  4. Iată că am mai găsit un dezavantaj. Unele sisteme de firewall cu control parental pot în anumite condiţii de proastă utilizare sau implementare, după caz, să baneze domeniul blogspot, fiindcă conţine gspot. Chit că nu e vina blogspotului ci a firewallului sau utilizatorului... :))

  5. Şi încă:

    f) nu îţi bagă emoticoane în loc de :)

    g) nu poţi da reply la comentarii.

  6. Mda, mie si wordpress.com mi se pare cam gay in sensul ca nu poti sa faci absolut nimic cu el, decat sa scrii niste text si sa pui niste poze. Ma gandeam si eu ca de cand tot exista wordpress asta sa-l fi facut si ei mai configurabil direct din GUI, nu sa stai sa manaresti php-uri la el.

  7. spam frenzy to the power, yes sir, yes you can.
    ---------
    meh, dar pe langa ce ai scris mai sus, mai e lista inexistenta de log-uri de ip-vizite, nu se poate bloca comentariile cu spam, nu se poate da blacklist de nici un fel, etc.

    ce nu inteleg e de ce naiba platesc ei istockphoto pentru fundaluri la template.

    fundalul salveaza restul blogului sau cum, doar e fundal.

  8. Mircea Popescu`s avatar
    8
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    @alas *cough* *dregem vocea* diiin iiiiiiniiiimaaaaa paaaartiiiiduuuuluuuuii

    @F & infloreasca!

    @Lotus Tu zici ca e "safe" pe blogspot conform criteriului ca ori de cite ori accesezi niste pagini necunoscute facute de niste tipi neidentificabili e safe, ca-i google ? Pai atunci eu zic ca se cuvine sa-ti aduni un minim de trei ani de experienta acolo inainte sa zici ca "eu zic", in orice domeniu. Cu exceptia securitatii, in care tu de exemplu nu vei avea dreptul niciodata sa "eu zic". Numa' zic.

    Faptul ca "jumatate din blogurile din lume" nu-i tocmai relevant in chestiune, dat fiind ca dintre blogurile romanesti care conteaza nu tin minte sa fie vre-unul pe blogspot. Cauta si tu un exemplu. Practic vorbind si-n ce priveste partea pe care se conduce masina majoritatea englezilor fac invers decit restul lumii, da' asta nu poate fi un argument intr-un accident rutier pe Bucuresti-Ploiesti. Dincolo de asta, exista numeroase motive pentru a nu-ti face un cont google, care cam toate s-ar reduce la

    >Google Spying on Users. Apropo de care chestie, nu-i amuzant cam cit de nerelevante sunt rezultatele Google Search pe tema asta ? Ca sa vezi cum "s-a nimerit" dom'le.

    Oi fras, am uitat de trackback-uri! Corect.

    Cum adica "poti folosi Google Adsense" ? Ce fel de "avantaj" e asta ? Ca si cum ceva hotel iti trece la avantaje "puteti respira". Pai da, putem. Si ?

    Nu ai comentarii de tip spam pentru ca nu ai comentarii punct. Din motivele explicate in articol.

    Ideea cu reply la comentarii e proasta. Nici pe Trilema nu-ti transforma :), si nici n-ar avea de ce. Faza cu banatul ma rog, se poate intimpla in principiu oricui (da' apreciez c-ai cautat pe google :) )

    @gheorghe De ce sa nu minaresti php-ul ? Mie imi place sa minaresc php.

    @Critic Corect, n-ai awstats, si asta mi-a scapat mc!

  9. Habar n-aveam chestiile astea despre blogspot, ma bucur ca atunci cand am ales intre platforme, am nimerit... wordpress. Bine, eu nu am gazduirea la wordpress, deci nici aces nu am la o gramada de chestii default pe care altfel, trebuie sa le caut si sa le instalez.

    Ar fi interesant de vazut si dezavantajele wordpress-ului :D

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Cel putin dupa mintea mea principalul dezavantaj al Wordpress-ului e Akismet-ul, care-i o prostie funesta, si se livreaza default cu orice blog, ba chiar e obligatoriu pe wordpress.com.

  11. Si eu am Akismet-ul asta, nici nu mai stiu cu ce ocazie il am... intr-o vreme filtra bine spam-urile, acum vad ca mai da gres. O sa aprofundez problema (semnalata pe Trilema).

    Si... Hristos a Inviat! ca am uitat sa zic :">

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Problema nu-i neparat identificarea spamului drept ham cit exact invers, notarea comentariilor drept spam care nu-s. Chestiunea-i discutata mai pe larg aici : http://trilema.com/2010/noi-cu-drag-teseam/#comment-37606

  13. mitzaabiciclista`s avatar
    13
    mitzaabiciclista 
    Tuesday, 26 April 2011

    Primul blog l-am avut, ca multe feţe preacinstite dar naive, pe blogspot.
    Azi nu mai sunt acolo.
    q.e.d.

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Sa cresti mare :)

  15. Eu nu am rezistat decat patru zile pe blogspot...Si a urmat doi ani si jumatate de wordpress...

  16. @Mircea Popescu:

    Da' io nu mă dau expert în securitate.

    De acord că am formulat superficial că orice.blogspot = safe. Trebuia să zic: orice Google = safe. Dar ca să se înţeleagă unde bat, rectific: pagina care îţi dă avertisment cu conţinut inadecvat = safe. Îi mai bine aşa? Dacă atât de mult ţi-i frică de js fă-ţi un plugin/addon care te trece fix de pagina aia. Uite, o soluţie simplă. Că soluţia cu sandbox/hips poate zici că nu îţi place că nu e perfect safe pt ce vrei tu că un keylogger chiar în sandbox poate fi activ până nu închizi browserul etc. Şi dacă chiar îi până acolo, nici un pachet de date care îţi vine de pe net nu este safe. Deci nu că script sau etc.

    Totuşi eu am senzaţia că vorbeşti un pic fără acoperire proclamând sus şi tare securitatea şi în acelaşi timp folosind o versiune depăşită la browser.

    În ce priveşte spionajul Google, nu văd ce relevanţă are asta dpdv al blogului. Că Google oricum îţi indexează blogul indiferent de platformă şi oricum ştie pe ce site-uri intrii din căutările google. După cum de altfel te spionează cât de mult pot şi Ms, Apple, Facebook etc. Dar blogu-i blog, nu te pune nimeni să le foloseşti serviciul de mail.

    Addsense este un avantaj comparativ cu alte platforme gratuite de blogging. Ca de exemplu wordpress.com. Dar nu îi vina mea că tu, făcând indirect o comparaţie în acest articol, nu ai precizat termenul cu care compari blogspot-ul.

    Da' nu ai dreptate cu comentariile, degeaba pui punct. În primul rând că motivele explicate în articol sunt, cred, unul singur: gravatarul. Dar de fapt motivul mai bun este că mulţi nu îşi deschid comentariile şi nu poţi comenta decât dacă ai cont Google, sau nu scot codul de verificare. Dar ce zic eu rămâne valabil, pe Blogger nu ai bătaia asta de cap cu spam-ul. Şi mă îndoiesc că dacă treci de pe Blogger pe Wordpress ai măcar de cinci ori mai multe comentarii în regulă în timp ce sunt absolut sigur că ai de zeci de ori mai multe comentarii de tip spam.

    Reply-urile la comentarii sunt bune deoarece există bloguri şi contexte unde pot să fie utile. Iar la tine pe Trilema, nu înţeleg, te-a oprit cineva să le dezactivezi?...

    Faptul că pe Trilema :) nu este transformat este un dezavantaj al Trilemei, sau al pluginului care îţi interpretează :) ca fiind spam. Ceea ce nu-l face mai puţin dezavantajos pentru Blogger/Blogspot.

    Am căutat pe Google cu vreo 4 luni în urmă. Acum mi-am reamintit. Şi era trecută la secţiunea umor.

    Şi în ce priveşte mânărit php, evident că e altă platformă. Dar poţi să faci ce vrei cu xml-ul ăla, doar că e mai limitat decât php-urile din wp.

  17. Totul depinde de utilizator. Eu folosesc blogspot de vreo 4-5 ani şi sunt foarte mulţumit de ceea ce oferă. Trebuie doar să ştii cum să foloseşti ceea ce îţi oferă platforma şi să găseşti alte variante pentru ceea ce nu oferă. Uite aici blogul meu de blogspot http://www.dinuzara.com

    În afară de track-back-uri, celălalt mare dezavantaj pe care îl simt este lipsa opţiunii "notify by email" după ce laşi un comentariu. Şi aici sunt soluţii, cum ar fi Disqus sau IntenseDebate, dar pe mine nu m-au convins încă. Sper că la update-ul anunţat pentru vara va fi rezolvată treaba asta.

  18. @dinu: Dar te poţi abona la comentarii. Nu ştiu în ce măsură rezolvă ce zici tu că nu am folosit rss-urile până în prezent. Şi sigur ţi le trimit şi prin mail dacă vrei. Faza e că nu ştiu dacă poţi fi atât de selectiv cum zici tu - să vezi doar comentariile care urmează după al tău la acel articol.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    @Lotus Pai foarte bine ca nu te dai expert in securitate atunci. Hai sa gindim cu capul : tu cind incarci pagina x.blogspot.com nu stii dinainte daca vei vorbi cu ceva continut pus acolo de anonimul x sau cu splash-page-ul generat de catre google. Cit si daca pornesti interpretorul de js, nu ai un mod de a-l tine pornit atit cit sa treci de pagina ceea, da' se se opreasca imediat dupa aia. Pricepi tu ?

    Sandbox-ul e o poveste pentru copii.

    Ca nu stii tu diverse chestii, inca o data, nu-i asa un element de relevant in discutie. Se mai intimpla sa nu le stii, si se rezolva, in timp. Si chestia cu "versiunea depasita" la browser, si chestia cu relevanta centralizarii la google, si ma rog, diverse.

    Cit despre biznis (alt domeniu la care nu te pricepi), hai sa gindim iarasi cu capul : daca din Adsense se scot bani, atunci nu-i mare lucru sa cheltuim zece dolari din banii aia pe un domeniu si inca nu stiu, cinci pe luna pentru un hosting normal. Iara daca nu se scot bani, atunci chiar nici nu are rost sa ne batem capul cu Adsense, biznismeni fiind. Ca tare, faptul ca blogspot ofera adsense si nustiucine host gratuit nu ofera adsense nu are nici un fel de importanta.

    Reciteste explicatia motivelor din articol apropo de comentarii, si identifica-le pe cele trei notate acolo, dupa care scrie-le frumos intr-un comentariu aici sa vaz ca intr-adevar ai priceput. Pina-ti faci tema asta suspendam discutia pe subiect.

    @dinu A, corect, iote inca una de care uitasem, multumesc. Avem deci 12 puncte.

    Blogul tau arata destul de bine, dar se incarca destul de lent. Daca ne uitam putin la cod,

    /* Variable definitions
    ====================

    Pagini peste pagini de aiureli amintind de Dreamweaver. As zice ca-i suboptimal, chestie care poate sa-ti pese sau nu. Apropo, cum merge blogspot de pe mobile ?

  20. @Mircea Popescu

    Deci faci un add-on. Îl implementezi tu. Când apare pagina cu "conţinut inadecvat", ăla transmite că ai apăsat pe Ok. Nici măcar nu îţi trebe pornit JavaScript.

    De ce sandbox-ul e o poveste pentru copii? Poate şi maşinile virtuale sunt.

    La browser, m-am uitat pe site. Versiunile mai mari decât a ta au în changelog îmbunătăţiri la capitolul securitate. Cu excepţia cazului (rarisim) în care chiar cunoşti intim produsul, mi se pare bizar să foloseşti o versiune veche. Evident, exceptând cazul în care ce apare la perfu pe blog nu coincide cu chiar versiunea pe care tu o foloseşti.

    Sigur, e uşor să spui: "nu ştii tu diverse", după cum ăsta este de obicei argumentul celui care nu are argumente.

    În ce priveşte biznisul, sigur, eu am crezut că vorbeşti de blogging ca hobby. În care caz addsense îţi mai oferă un ban de buzunar. Sigur, acum înţeleg că articolul e scris în contextul bloggingului profi, adică: 10 motive pentru care blogger sucks dacă vrei să faci un business de milioane pe el. :)

    Poate mă luminezi tu cu comentariile, eu nu văd decât gravatare şi blogspot=spammeri. Chit că ţi-am zis câteva mai bune, în opinia mea, pe tema comentariilor.

  21. dintr-o data toti devenim hateri blogspot.

    socializarea asta.

  22. Mircea Popescu`s avatar
    22
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    @Lotus Depinde care masini virtuale, dar probabil ca da.

    Lenea e un argument. Care cistiga orice disputa. De exemplu asta. Asa ca nu, nu-mi fac, nici un fel de add-on.

    Evident, exceptând cazul în care ce apare la perfu pe blog nu coincide cu chiar versiunea pe care tu o foloseşti.

    noiframe=http://www.sha.tc/wp-content/uploads/2008/07/doh-homer-simpson-doh.jpg>D'oh

    @Critic Da, clar, ea-i de vina. Si priza, cacurenteaza.

  23. Bazaconii`s avatar
    23
    Bazaconii 
    Tuesday, 26 April 2011

    Intrebare: De ce scrii cu î din i şi vre-o cu liniuţă? Corect e cu â din a şi vreo împreunat!

  24. Mircea Popescu`s avatar
    24
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Apropo de vreo/vre-o : http://www.google.com/search?q=vreo+vre-o

    Apropo de i/a : http://trilema.com/2010/dileme-morale/

  25. @Mircea Popescu

    E ironic cum cineva care nu ştie net şi etc îţi zice o idee pe care iniţial o etichetezi ca imposibilă iar în final nu o implementezi că nu ai chef sau ţi-e lene...

    Numa' zic.

  26. Mircea Popescu`s avatar
    26
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Nu. De fapt e ironic ca repetam timpeniile cu ISP-ul de pe laptop, in pofida faptului ca ti-am dat referinta la timpitul respectiv.

    Hai sa ne revenim in simtiri, zic.

  27. E WordPress mai bun ca Blogger? Normal că e. Asta îi cam de domeniul evidenţei. Blogger-ul se bate cu Wordpress.com şi ce îi mai bun la el nu ţine de platformă ci de chestii pe lângă:

    - e "uşor de folosit"
    - te lasă cu domeniul tău
    - te lasă cu addsense

    Să ai în 2011 o platformă de blogging aşa de mare şi atât de săracă în opţiuni, unde mai ieri nu aveai pagini, unde nu ai nişte pluginuri ca lumea, unde nu poţi modera ca oamenii comentariile - nasol. Io cred că ăştia de la Google îs înapoiaţi rău, că la resursele lor ar putea face un lifting la platformă de nici să n-o mai recunoşti.

    Dar tu îi dai cumva o tentă de ceva malefic, ca un fel de Echelon Conspiracy. Sau dacă nu e super-bună, o înjuri. De asta m-am autosesizat.

    Mă rog, înţeleg că vrei să mai iasă lumea din casă şi să vadă oraşul, ar fi mai bine pt. blogosferă...

  28. Mircea Popescu`s avatar
    28
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    E usor de folosit in sensul in care WYSIWYG e usor de folosit. Sau in sensul in care cocaina e usor de folosit. Totusi, nici una nici cealalta nu-s solutii.

    Si wordpress.com te lasa cu domeniul tau. Nu mi-e clar unde sau de ce iti pare ca eu am pornit la a compara blogspot cu wordpress.com sau typepad.com sau in fine. Uite de exemplu poti sa te hostezi cu karma via fain, si ai cpanel si tot ce-ti trebuie. Te lasa cum ar veni si cu domeniul tau si cu adsense si cu toate alea. Da' ce legatura au toate astea cu blogspot ?

    Eu cred ca astia de la Google se pregatesc sa-l inchida, asa cum yahoo si-a inchis 360 sau cum se numea chestia. Pentru ca-i o prostie. Asa cum a fost si wave sau cum i-a zis, non solutii la non probleme, ramase mostenire din preistoria Internetului.

  29. Din ce ştiu eu wordpress.com nu te lasă cu domeniul tău decât contra cost, şi e şi scump. Mai bine hostezi în România şi ai şi peering mai bun cu cititorii.

    Blogger se bate cu Wordpress.com pentru că cele două sunt soluţiile pentru marea majoritate care au bloguri şi nu vor să plătească, respectiv copii, oameni care ţin blogul ca să mai scrie ceva din haşti în paşti etc. Iar "avantajele" blogger sunt ca un fel de a te duce cu zăhărelul: haideţi la noi că vă lăsăm cu domeniu etc. Că altfel, suntem vai de curu' nostru.

    Nu cred că vor să-l închidă, că la câte bloguri au, câştigă o grămadă din addsense-ul de pe ele. Adică au loc de desfăşurare mai mare pentru reclame. Mă rog, aşa mă gândesc eu.

  30. Yahoo era cu vanzari scazute rau, daia au inchis geocities.

    360 inca mai e. E un fel de platforma problogging-twitter de rahat.

  31. @Mircea Popescu mi-as fi manarit php-ul doar ca prefer sa folosesc wordpress.com. As putea sa mi-l hostez undeva, dar sunt prea sarac sa platesc domeniu si hosting 5$ pe luna si in plus, asa am garantia ca ce scriu ramane acolo teoretic pentru eternitate chiar si daca am vreun accident mortal.

  32. Mircea Popescu`s avatar
    32
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    @Critic A ? Gresala mea.

    @gheorghe Garantia asta e asa, teoretic vorbind. La virsta ta cred ca mai bune garantii ti-ai oferi tu tie decit sa speri in pensii de la Automattic, da; mnoa.

  33. damn, au inchis aman2. acuma ii zice yahoo pulse.

  34. @Mircea Popescu Sa cumpar hosting pe 100 de ani?

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Daca mai traiesti inca 30 de ani sa zicem, sigur vei trai mai mult decit google. Parerea mea.

  36. Pfff, parca internetu asta trebuia sa fie arhiva lumii. Eu sper sa i se faca mila cuiva si sa salveze toate aberatiile inutile ale fiecarui gigel inutil. Mai ales ca storage-ul devine foarte ieftin, iar banda nu va consuma foarte mult, ca nimeni nu vrea sa citeasca aberatiile unor nimeni. Macar o casa de ajutor reciproc in care donezi spatiu de stocare. Pietatea blogareasca.

  37. Mircea Popescu`s avatar
    37
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 26 April 2011

    Poate nici n-ar fi o idee tocmai asa de proasta, ar merge un ONG ceva.

  38. archive.org ?

  39. mi se pare mie sau Lotus a facut muci aproape toate plangerile tale?

  40. Mircea Popescu`s avatar
    40
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 April 2011

    @Critic Apai oarecum, da' destul de aproximativ. Gaseste-mi ceva acolo.

    @P Diddy Ti se pare.

  41. defapt lotus incerca. eu m-am plictisind citind acolo.

  42. Eu am luat-o sus pe wordpress.
    Articolul asta a fost timp de cateva zile printre cele mai bune articole pe wordpress iar dupa aia pur si simplu blogul meu a disparut din top 100 cele mai bune bloguri wordpress (eram pe locul 12-13, cu o medie de 1000 vizitatori pe zi).

    Cred ca m-au raportat popii wordpressari si turmele lor ca la noi astia domina topurile wordpress. Cum plm sa fiu scos afar din top pentru niste tate?

    Daca stiti cum pot fi repus in drepturi sa-mi dati un semn :D

  43. Mircea Popescu`s avatar
    43
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 April 2011

    Pai logic vorbind nu poti fi repus in drepturi, tocmai aia era problema descrisa cu Akismetul dinsus : crowdsourcing merge bine-n crowd-uri diverse si prost in turme.

  44. cu alte cuvinte, blogspot are diversitate, wordpress sunt cultisti. nu ma asteptam sa recunosti, felicitari!

  45. Mircea Popescu`s avatar
    45
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 27 April 2011

    Cel mai valoros talent sub Soare e sa spui ce vrei tu sa spui si fiecare sa inteleaga ce vrea el sa inteleaga.

    Cu asa binecuvintare nu poti fi nici singur, nici sarac, nici sa vrei.

  46. Blogspot mai suge fiindcă nu-ţi identifică IP-urile comentatorilor.

  47. Mircea Popescu`s avatar
    47
    Mircea Popescu 
    Sunday, 8 May 2011

    A, uite, intr-adevar, daca te intereseaza IP-urile probabil ca-i ingrozitor.

  48. :)) despre problemele wordpress ce poți spune?

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Monday, 30 May 2011

    Depinde daca vorbim de wordpress.com (serviciul de hosting gratuit) sau de pachetul open-source. Despre primul nu prea am idee ca nu l-am folosit niciodata, principala problema cu ultimul e ca uneori nu trimite trackback-uri din ceva motiv pe care n-am reusit inca sa-l descopar, da' e clar un bug ceva.

  50. Soacra`s avatar
    50
    Soacra 
    Monday, 30 May 2011

    Ai perfecta dreptate... Blogspot suge grav..dar na... oamenii isi fac pentru ca e de la google...

  1. De ce suge blogspot - O lista- pe Trilema - Un blog de Mircea Popescu-...

    Salutari din Ferentari zic...

    "Blogspot suge pentru ca-i de departe cel mai ingropat in spameri freehost de pe planeta. A trai pe blogspot e un fel de-a trai in Ferentari, oricit de curata iti tii tu casa tot in Ferentari traiesti. Aerul e murdar pe ...

  2. [...] lista ordonata, ordinea ponderata, chestii, socoteli. Nu mai incapea in comentariu acolo (ca pe blogspot casuta de comentarii e mica si ingusta), plus ca observasem deja ca-i o tema importanta, care se [...]

  3. [...] orbiti de laba, asa ca intra si ei pe 9gag ala din acelasi motiv din care-si fac bloguri pe blogspot si emailuri pe yahoo : ca acolo s-o nimerit sa ii duca [...]

  4. [...] II.2. Aceasta pagina se va plasa fie-n headerbar fie-n sidebar. Nu conteaza unde, dar "view my complete profile" de la Blogspot nu este nici corespunzatoare nici satisfacatoare nici suficienta, ci pur si simplu unul dintre multele chestii care fac platforma respectiva inutilizabila in scopul de-a tine un blog. [...]

  5. [...] Stai pe blogspot ? Pai de-aia. Un blog pe blogspot e ca un loc de parcare in virful unui stilp. Da, stiu, tu poti sa [...]

  6. [...] do you make footnotes on movabletype", he wants to know. Because yeah, he was on movabletype, the blogspot of 2005 - but notice that footnotes are in fact an absolute requirement for a working brain [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.