In pas de defilare
In mod cu totul exceptional si necaracteristic, acest articol e dedicat unei singure idei, de fapt destul de simpla in esenta ei. Fac pariu cu voi ca reusesc s-o complific dincolo de orice posibilitate de recunoastere ?
Ia sa vedem. Deci, pasul de defilare e un tip de dans ritmic practicat in general de armate, sau de orice alte grupuri mari de oameni care se deplaseaza pedestru distante insemnate. Pe teren accidentat nu se poate bate pas de defilare, asa incit putem presupune ca inventia lui se datoreaza romanilor, si ori survine ori genereaza inventarea drumului militar, chestia aia pe care se incearca si acuma reabilitari pentru a putea pretinde Emil Boc & Co c-ar fi facut ceva util din fondurile atrase de la Uniunea Europeana si groaznic siluite mai apoi (in fund).
Pasul de defilare prezinta niste avantaje absolut fantastice. In primul rind, mentine relativa sincronizare a intregii colectii de obiecte (carora naivii le spun din ceva motiv neprecizabil "oameni") care participa la mars. In loc de-a te trezi dupa fiecare o suta de pasi cu un amestec complet si irecuperabil, asa cum cere statistica si modelul betivului, trupa in mars isi pastreaza aproximativ geometria, precum si compozitia dintr-o perspectiva vectoriala. Abateri apar, bineinteles, dar intr-o trupa cit de cit instruita ele vor fi minore spre neglijabile. In al doilea rind, este mai usor si mai comod sa faci miscari ritmice decit miscari dezorganizate. Oboseste mai putin, si deci corpul rezista distante mai indelungate. Acest amanunt este cu totul neglijabil, atit din perspectiva istorica precit si in orice abordare practica, dar il trecem totusi aici ca sa facem parada de eruditie.
Pasul de defilare prezinta si un dezavantaj remarcabil. Anume, daca o companie in mars trece pe un pod, datorita sincronizarii pasilor, actiunea totala asupra podului va fi in faza, si ca rezultat podul poate fi demolat cu un minim consum de energie din partea soldatilor de pe el. Chestie care ar fi amuzanta daca n-ar fi oarecum neplacut sa cazi cu podu', mai ales daca-i pod peste riu si nu peste fin, si respectiv ai pantalonii pe tine.
Ca atare, podurile si podetele se trec in pas liber, de catre orice armata, oricit de serioasa se gaseste dinsa.
Ei, si-acum ideea cu care v-am momit la inceput : lumea in care traim noi astazi este de fapt un pod. Intr-o vreme, pe cind eram microbi minusculi si mai apoi furnicute neglijabile lumea parea o imensitate fara limite de granit si fier. Totusi, astazi, cind copacel-copacel incepem a ne deplasa biped, lumea este un pod.
Sistemul nostru educativ creeaza obiecte sincrone (carora naivii le spun din ceva motiv neprecizabil "oameni"). Ca atare, sistemul nostru educativ prezinta un pericol cert si manifest pentru lumea in care traim : pasul de defilare al productiilor zisului sistem creeaza un impact in faza asupra lumii, care mai are putin si se imburda, daca-i credem pe expertii-n imburdarea lumii.
Solutia ar fi, bineinteles, sa renuntam la productia de obiecte in faza.
Cam asta-i tot. O durut ?
Monday, 27 December 2010
Pai de durere tu trebuie sa precizezi ca de la tine o iesit.
Cat despre problema podului sa zicem ca pentru demolare pasul trebuie sa fie pe frecventa de rezonanta a acestuia si ca de o buna bucata de vreme podurile sunt construite in asa fel incat sa se evite situatia. Da orisicat, pasul de defilare inainte sa distruga un pod a mai distrus zidurile unei cetati ...
In privinta societatii si educatiei parca ziceai ca scoala de soferi are oarecare efecte benefice. Sigur ca nu impiedica blocajele in trafic sau accidentele dar per total .. ziceai tu.
Monday, 27 December 2010
deci mey ppl. pasu de defilare are un rol psihologic si mai ajuta si la coordonare. In plus cu pasu de defilare se poate calcula ca 2 corpuri de armata sa ajunga simultan (aproximativ) la acelasi obiectiv pe cai diferite. Nu putem pentru ca sa spunem ca a fost inventat de romani doar pe baza faptului ca ei au pietruit niste drumuri totusi, presupun ca falanca greceasca cam tot la fel pleca la asalt.
Datorita vibratiilor am inteles ca se slabeste fundatia din oarece motive da nu ma bag ca nu-s zidar-faiantar sau cum le mai zice la expertii astia in drumuri si poduri.
dar vai! Sergiu Nicolaescu a uitat de aspectul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=SiPA4_dLukk
Monday, 27 December 2010
@Dr.A Cum sa zic, "am durut" ?
Io nu contesc ca oamenii fac poduri mult mai performante acum. Din nefericire, atunci cind a fost facuta, lumea n-a fost facuta cu consultarea beneficiarului. Si cu putina bunavointa observi ca aia era o discutie despre fond si asta e o discutie despre forma :D
@cipslim Si ti se pare ca textul nu spune alea doua chestii ? Ca io le vad acolo, da' poate fi si din cauza ca le am in cap si de fapt nu-s prinse-n text.
Pot sa-ti confirm ca falanga greceasca nu batea pas de defilare, motivul principal pentru care trebuiau sa se tina de mina fiind tocmai asta, de fapt (ei credeau ca-i iubirea, da' ce stiu ei ?)
(Apropo de film : bai in plm ce penibil calareste momiia aia, si ce-i aia mrrrrs ? Si nu-i hazos ca "ofiterii" defileaza un ordin mai prost decit racanii ?! Lmao, pana mea, ce nulitati a putut crea sistemul cinematografiei de massa in Romania, aproape comparabile cu nulitatile lirice create de sistemul flacarii de massa.)
Monday, 27 December 2010
pai nu mai ca defilatorii erau trupe profesioniste si ofiterii actoi deci...
Mie imi plac covoarele persane made in turcia puse la tribuna, le mai trebuia o carpeta cu rapirea din serai si o fata de masa de musama si gata decoru.
Totusi, Nicolaescu a scos un Mihai Viteazu care era "the fuken edge" la momentul ala cand l-or scos.
Asa-i la romani si italieni parca nu stii, sindromu las ca vedem noi cum facem.
Monday, 27 December 2010
Tre' sa recunosc ca era edge, pana mea, avea Amza Pellea ceas electronic la mina.
Edge, frate.
PS. Saraci caii aia, bietii merg dupa cum ii duce pe ei capu' si bas nu pricep sarmanii ce soi de circ ii asta unde nu te invirti ?!
Monday, 27 December 2010
hai mey nu mai fi tu asa negativist ca nu-i chiar asa, eu vorbesc de tehnicile cinematice folosite in film.
Monday, 27 December 2010
Ie ? Zau ? Edge ? Ia sa vedem, filme edge din 1971 : A clockwork orange. Harold and Maude (ai vazut, apropo ?). The French Connection. Fiddler on the roof. Maid in Sweden (stii afisul ?). Play Misty for Me. Il Decameron (da, PPP). The Panic in Needle Park. McCabe & Mrs. Miller (mnoa, mie mi-o placut). Morte a Venezia (Visconti s-a cam uitat, nu e "vintigi" de-ala).
Asta-i asa, la repezeala urgenta. Sergiu Nicolaescu nu e pe lista. Ca sa vezi chestie.