Sunt tigan.

Sunday, 22 February, Year 1 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Chiar daca, dintre oamenii ce ma opresc in drum sa ma-ntrebe ce-s, nu c-ar fi ei asa multi, dar sunt, jumatatea ce nu ma-ntreaba daca-s evreu ma intreaba daca-s popa, ceea ce mi se pare putin bizar, n-am auzit nici de popa evreu nici de evreu popa, dar fie.

Chiar daca sunt roman, si nu orice roman, ci tocmai acel roman dupa care se judeca romanitatea tuturor celorlalti, cel putin cat ma priveste problema pe mine, fiind totusi si strain, si as zice chiar in aceeasi masura, ceea ce vi se poate parea putin bizar, dar fie.

Sunt tigan! Bizar, ne-bizar, asta este. Oi fi avut vre-o strabunica cu fuste-nflorate, ori vre-un strabunic cu mustati si chica (de altfel, dupa cum mi se strange parul spre ceafa de-l las sa creasca, chiar inclin sa cred, verificati si dumneavoastra pe propriul scalp, aveti ocazia sa va uimiti), nu se poate sa nu fi avut. Cum nu se poate sa nu fi avut nici dumneavoastra.

Si chiar daca nu ma calific, prin absurd, dupa asa criteriu genealogic, daca toti boierii si boiernasii din familie or fi fost prosti fara exceptie si n-or iubit o tigancusa veci, daca toate fetele or fi fost proaste cuminti si n-or fugit cu vre-o satra niciodata, daca nimeni in o mie de ani n-o plecat cu circul (ceea ce, cunoscandu-mi cat imi cunosc familia, nu pot, in cel mai absolut mod, sa cred), am iubit tiganci. Fete frumoase, ochioase si mladii, una blonda (jur), cateva oachese, atat si-ajunge.

Cum sa nu ajunga ? Pentru ca asta inseamna Europa, la mijloc ori la margine, un loc, un petec din lume, unde au trait oameni, adica noi, din vremuri vechi, foarte vechi, si impreuna. Daca dam cetatenie cuiva insurat cu o studenta ce nu l-o vazut la chip decat de doua ori, odata la plata si-odata la ambasada, nu vad de ce n-as avea si eu apartenenta in virtutea schimbului de fluide. Ce alt criteriu mai este ?

Fata cu aceasta starea a mea, de a fi tigan, Silvio Berlusconi se trezeste in starea de-a fi un magar. Alaturi de o pleiada de politicieni si functionari italieni lenesi si incompetenti, ambele trasaturi bine altoite pe un solid substrat de prostie, care nu este nici italienesc, nici romanesc, nici tiganesc, ci al lor personal, adus de-acasa.

Statul italian de azi este posibil cel mai prost exemplu de stat, si institutiile italiene de astazi sunt, cred eu, nu fara exceptii, dar in majoritate, cele mai proaste exemple de institutii din intreaga Europa. Pornind de la opera nationala prost administrata si ingamfata, cu casieria mai mult inchisa si panourile prin care cer bani de la guvern latite pe toata cladirea, si sfarsind cu justitia, inca pana azi incapabila sa faca orice soi de ordine in sudul tarii. Si trecand prin multe toate, cu presedintia in frunte.

Problema este a lor, si nu vine din aceea ca eu sunt sau nu sunt tigan, ori ca ei sunt ori nu sunt tigani. Problema este ca ei nu mai sunt nici latini, si nici romani, si nici macar italieni, si asta de multa vreme.

Fata de asa incompetenta si pierdere de sine care-i scufunda sub gunoaie multicolore de toate felurile, asa cum incet incet se scufunda orasul Napoli in intregu-i, solutiile nu vor fi sa se strambe spre tiganul din mine.

Ce sta in fata poporului italian astazi nu este sa decida ce-i de facut cu tiganii, ci daca mai au in ei vre-o rezerva de ceva, care sa-i salveze de la a disparea complet, sub un munte de tampenii, si a fi excavati peste o vreme, de cercetatori care nu vor intelege exact legatura ori diferenta dintre Pompei si Napoli.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

29 Responses

  1. Imi place. Nu ca ai nostrii politruci ar fi mai breji ...

  2. Pinocchio`s avatar
    2
    Pinocchioinsigna de prim sosit 
    Sunday, 22 February 2009

    Mi se pare mie ca madam Europa mai are pina sa inteleaga ce e cu tiganii. Inclusiv tarile mai importante ale Europei, vezi Italia.

    Pentru ca astazi am auzit expresia asta la radio si m-am minunat: Tarile mai importante ale Uniunii Europene.

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Sunday, 22 February 2009

    @Adrian : Nici nu sunt, decat dintr-un punct de vedere : Inca nu i-ai auzit dand vina pe UE ca ne-o stricat economia care ce bine mergea inainte.

    @Pinocchio : In ce limba o auzisi ?

  4. Dară că da... În nimeni nu curge sânge sută la sută pur, că doar n-am fost făcuţi în eprubetă. Iar dacă a călători e la-ndemâna oricui, cine spune că nu ne putem alege cu...o amintire-două de prin locurile alea frumoase? Sau mă rog, că nu lăsăm...

    Aşa că suntem cu toţii o mare naţie europeană... sau nici măcar atât, că avem şi chinezi şi negri peste tot. Suntem cu atât mai puţin români, ţigani sau italieni pur-sânge. "Fărădelegea" trezeşte revolte-n toţi, sfinţii de ei, dar nu argumentul etnic trebuie invocat. Să se uite la ei în curte, să se mai revolte şi pentru câte-o execuţie în stil mafiot, că au de unde. Dar vezi, numai infracţiunile cu autograf românesc sau ţigănesc se mai poartă în prime-time... Aşa, că presa şi teveu' sunt independente.

  5. făniţă`s avatar
    5
    făniţăinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Sunday, 22 February 2009

    dai vina pe politicienii italieni ca sa ii ispasesti pe romani, respectiv pe tigani de crime si faradelegi! dai vina pe justitia si institutiile italiene aratand incompetenta lor in fata problemelor ce le privesc!

    interesant postul, insa, ia sa privim prbolema din alt unghi!

    politicienii sunt legati la maini de ue. chiar daca ameninta ca ar lua masuri impotriva romanilor, nu au ce sa faca. nu politicienii organizeaza campanii anti-romani. ci populatia italiana, scarbita de infractorii cu care au de a face.

    si foarte bine fac, jos cu palaria in fata lor! se stiu mobiliza! la noi unii tigani si unii romani isi fac de cap cum vor ei si nimeni nu se mobilieaza, desi se stie. unul ne-a vandut flota pe cativa dolari! altul a furat saci de la stat, chipurile, mostenind matusi! altul a dat legi care sa ii scoata afacerea in fata, respectiv ca sa poata achizitiona bunurile publice ce i s-au dat in folosinta cat era in anumite functii! altul isi aduce satul, prietenii si neamurile, sa si-i infiltreze printre functionarii guvernului de la bucuresti!

    ca ei sunt mii, poate chiar zeci de mii, unii la nivel mai mare, altii la nivel mai mic. si cetateanul de rand ce face?! citeste in ziare si inchide ochii!

    felicitari italienilor, inca odata!

    cat despre politie/justitie! te intreb, de ce in cazul uciderii handbailistului roman de la veszprem, cand cel care se zice ca ar fi cel mai asasin dintre gramada aia de tigani unguri s-a predat, politia l-a protejat, inclusiv de mass-media, dar mai ales de public? pentru ca ar fi fost linsat de catre public!

    te intreb/va intreb: ti/vi se pare normal ca o institutie sustinuta si finantata din banii populatiei sa apere un proscris de furia populatiei? mie nu... probabil nu am o mentatlitate sanatoasa(capitalista)!

    de ce sa le dea cativa ani de inchisoare, care ii face sa capete si mai multe relatii cu proscrisii de acolo si apoi, la iesire, sa devina si mai rai si sa faca si mai mult rau?

  6. Mircea Popescu`s avatar
    6
    Mircea Popescu 
    Sunday, 22 February 2009

    Uite o diferentiere simpla : Cand discuti de un eveniment, in care un om a facut ce nu trebuia sa faca, ai in fata vina unui om. Cand discuti, asa cum discuta ei, nu eu, de un numar de evenimente, si cand propui, asa cum propun ei, nu eu, ca aceste evenimente sunt legate intre ele, te aflii in fata unei incompetente ori inabilitati institutionale.

    Politicienii (prosti) sunt legati la maini de ratiune, nu de UE. Nu au ce face in sensul implementarii prostiilor lor, pentru ca sunt prostii. Nu pentru ca UE, decat in masura in care UE e medicamentul anti-prostie.

    In cazul din Ungaria, politia nu l-a protejat, ci l-a gasit, si nu a ingaduit unor apucati sa se manifeste violent, pentru ca asta este rolul politiei : sa mentina ordinea, gasind infractorii si impiedicand alti cetateni sa se transforme in ori manifeste ca infractori.

    Ast lucru mi se pare nu doar normal, ci absolut si fundamental necesar. Nu inteleg de unde iti vin tie ideile pe care le numesti o mentalitate, dar poate nu ti-ar strica sa le scrii pe-o foaie si argumentezi.

  7. Problema cu italienii e ca nu mai sunt in stare sa-si gestioneze gunoaiele, indiferent daca sunt gunoaie menajere sau gunoaie umane.

  8. făniţă`s avatar
    8
    făniţăinsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 23 February 2009

    @roxana

    traiesti cumva in italia, de faci astfel de afirmatii? eu cred ca traiesti in romania. ori la noi, nu e ca si in italia!

    @mp

    in costa rica stiam ca e democratie! :lol: pesemne te-ai perindat si prin venezuela, de vii cu astfel de ipoteze "pentru ca asta este rolul politiei : sa mentina ordinea, gasind infractorii si impiedicand alti cetateni sa se transforme in ori manifeste ca infractori". :)

    aia e politia militara! ;)

    dar sa revenim la oile noastre! in primul rand, nu politia l-a gasit, ci el s-a predat...

    http://reverii.files.wordpress.com/2008/02/maslow-pyramid.jpg

    siguranta asta se strica cand, aia care vor sa isi satisfaca nevoile fizice o iau razna. rolul politiei e sa mentina siguranta si nu ordinea. oamenii care au iesit si in strada ca sa protesteze si sa ii linseze pe criminali au iesit pentru ca au considerat ca le-a fost amenintata siguranta. adica, ca politia nu e eficienta.

    cat despre ue si politicienii italieni, tin iarasi sa te contrazic, tu vorbesti de ue in general, eu am scris de politicienii italieni si promisiunile lor electorale, care, pe hartie conravin politicii ue, adica in particular.

    tu crezi ca daca politia si-ar face treaba si pe care l-ar vedea ca face prostii, l-ar pedepsi imediat, fara 10 mii de birocratii, 10 mii de achitari si 10 mii de imunitati polticie, etince sau biologice, ar mai iesi lumea in strada sa protesteze?

    nu, ei protesteaza pentru ca institutiile pe care ei le sustin din buzunarul lor, nu isi fac treaba. asta e fondul. romanii sunt doar o forma. :)

  9. Sabau  Ioana`s avatar
    9
    Sabau Ioana 
    Friday, 3 April 2009

    Stim bine ca nu se poate vorbi despre o natie fara sa se puncteze si exceptiile care exista peste tot. Asta insa nu salveaza, din pacate, imaginea generala si repercursiunile asupra ei.

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Friday, 3 April 2009

    @fanita ai dreptate ca el s-a predat, chit ca poate diferenta nu e in practica chiar asa de neta. Dar tot ai dreptate.

    Altfel, aluneci problema, "birocratia" e acolo pentru a se lupta cu niste probleme foarte reale, si nu degeaba. Asa cum explica si selfhelp, un dispozitiv care detecteaza hotul in 99% din cazuri, in conditiile in care un om din 10,000 e hot, va detecta un om nevinovat drept hot mai des decat invers. de 99 de ori.

    @Ioana welcome twittergirl.

  11. Neapole sau Napoli, nu Napole, oras care are la baza o veche colonie elina (elena) sau greceasca: Neapolis din Graecia Magna...

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Saturday, 11 July 2009

    Drept zici.

  13. Goebbels`s avatar
    13
    Goebbels 
    Friday, 28 August 2009

    La crenmatoriu, daca esti tigan!Aceste scarnavii trebuiesc distruse!!!

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Saturday, 29 August 2009

    Haha, only funny.

  15. Ai scris numai adevarul ? Pentru ca eu nu cred ca ai dreptate.

  16. http://g.psychcentral.com/news/u/2010/08/maslow_pyramid_needs.jpg

    dis wuz updated.

  17. Mircea Popescu`s avatar
    17
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 29 March 2011

    Deci ce treaba are ?

  18. domnu mazlău u fost şitat mai sus.

    bine, eu nu înţeleg cine are de gând să ia chestia aia în serios. pe lângă colectivism, gigi maszlăw s-a bazat pe elita intelectuală a vremii. gigi goleman din 90 zice că ăia inteligenţi sunt mai puţin emotivi şi viceversa. eu unul i-aş acuza pe ambii de stereotipare, colectivizare şi trolololing dar cică psihologia e ştiinţă.

    ontopic : problema cu ţiganii e că îi tratăm ca o problemă. îi persecutăm de secole în mod greşit pentru comportamentul pe care îl au ei, oarecum incorect social. problema e că persecutându-i, se îndoctrinează însuşi că ceea ce fac e bine. cum e cu religia şi dreapta credinţă.

    very interesting, nazi grammar and rabbi jew. hmm.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 29 March 2011

    Zici tu ceva.

  20. mda, lol :))

    oricum, cred că e prea târziu să găsim 'o soluţie' cu ţiganii. depinde de adaptarea fiecăruia. am cunoscut ţigani spanioli, se îmbracă la costum, cu mult aur, sunt mai tradiţionali de ai lor, căsătoriţi de tineri, fac şi ei scandaluri cu neamurile, dar sunt curaţi, au de muncă, locuinţă şi sunt plătitori de taxe.

    ca să îi convingem pe ai noştrii să schimbe ceva ar trebui o mişcare de genul cum a fost cu mohammad la musulmani şi anume poveşti lacrimogene cu ţăranul analfabet care a fost iluminat de zei, a devenit superinteligent, profet şi a ajuns liderul lor, mda.

    better idea anyone? ca iar sunt troll cred

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 29 March 2011

    Da' adica n-am inteles, de ce sa gasim noi solutii ? Ei ce pazesc ?

    Lasa fiecaruia truda lui, majoritatea incurcaturilor si neajunsurilor moderne survin din aia ca fiecare-i preocupat sa rezolve problemele altora, in timp ce si le neglijeaza pe ale lui.

  22. "Da’ adica n-am inteles, de ce sa gasim noi solutii ? "

    păi lor le convine aşa dar nouă nu. şi deranjează. din cauza aia.

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 29 March 2011

    Este ce multe chestii se vad dintr-o data mai limpede ?

    Solutia-i destul de simpla mei : pe masura ce stringem surubul domniei legii, aplicind-o tot mai strict anumite chestii le vor conveni tot mai putin diversilor cetateni, indiferent ca-s ei tigani, unguri, pakistanezi sau ce-or fi. Furatul, de-un exemplu. Altele le vor conveni in continuare. Fustele inflorate, de un exemplu.

    Si iata cum solutiile vin de la sine.

  1. [...] da' daca tot am purces la a considera aceasta tema cu tiganii (si nici nu-i prima oara de altfel), hai sa impartasim niste observatii de bun [...]

  2. [...] into a Romanian in-joke. You see, Gypsies come from India the legend goes, and after a mostly failed campaign by the Italian authorities to try and paint Romanians as Gypsies a few years back, so as to cover [...]

  3. [...] proceeding with this it behooves me I suppose to clarify, notwithstanding being a Gypsyi and a Jewii, whether I myself am a white nationalistiii. Well... I myself am a Niggeriv, but in [...]

  4. [...] over Europe gets to manifest their stratified ignorance on the topic. Like you know, the fucking Italian state, the closest approximation to a stereotypical gypsy ever enacted in [...]

  5. [...] it be like if you took this one cow home, at least at first", a marriage trial run. [↩]I mock the Italians because I've the moral high ground, but otherwise the populace of Romania takes the crown for [...]

  6. [...] I... ———Oh, you'll be the one to laugh at this ? You, who believe google searches are [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.