Robopublicitate-n .ro

Monday, 21 March, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

robopublicitate

In caz ca ati trait pe-o alta planeta sub o piatra fabricata original cu aluminiu si nu va prindeti ce va arat dinsus, faptele pe scurt : acum 8 saptamini, deci doua luni de zile niste tipi cunoscuti drept creativemonkeyz publicau primul episod al celui mai bun film animat romanesc din toate timpurile. De departe cel mai bun film animat romanesc din toate timpurile. De foarte, foarte departe.

Rezultatele au fost cvasi-instantanee, asa cum numai pe Internet se poate : milioane de vizualizari, jde mii de jnapani incercind "sa-si faca trafic" copiind si re-introducind episoadele pe youtube sub numele lor, Robotzii au ajuns subiect de conversatie obligatorie peste tot, in fiecare sala de clasa, birou, tramvai romanesc.

Un succes complet, cel mai recent episod numara sase mii de comentarii (recordul pe bloguri este de 679, detinut de je, apropo), cam tot atitea voturi, 225 de retweet-uri (recordul de pina acum era detinut... tot de je, cu 192), 31,000 de like-uri pe facebook (un spamsite de care poate c-ati auzit) si asa mai departe.

Intimplarea asta demonstreaza doua chestii, una importanta si una interesanta. Cea importanta este ca... pai... continutul e tot ce conteaza. Hai sa recapitulam, sute de campanii facute de "experti" pentru branduri, hai sa facem un concurs, hai sa facem un site, hai sa facem o campanie. Rezultate ? Pai, daca adunam toate rezultatele expertilor, agentiilor, creativilor scl din tot mediul online din tot anul ajungem poate la nivelul proiectului astuia. De fapt, nu prea ajungem.

Se organizeaza in fiecare an un numar de conferinte unde vorbesc tipi despre succesele lor, se organizeaza in fiecare an "evenimente" unde se dau premii, de catre irelevanti irelevantilor. Din 2005 incoace fara oprire. Rezultatul net al acestei gargare ? Unde-s miile voastre de comentarii, bai astia, expertilor, digitalilor, creativilor, unde vi-s jde milioanele de vizualizari ?

Si, daca tot suntem in zona, sa mai mentionez ca Ministerul Culturii nu le-a dat bani tipilor cu proiectul, precum nici tipa aia titoasa preocupata de brandul de tara nu le-a dat bani tipilor cu proiectul ? Chit ca ei au facut mai mult pentru imaginea Romaniei anul asta decit absolut oricine altcineva. Nu zic sa-i fi descoperit, nu zic sa fi iesit creative monkeyz din pepinierele atit de utilelor si atit de importantelor institutii, da' ma gindesc ca macar cu doua luni intirziere puteau afla si ei, se puteau organiza, puteau tine sedintele necesare, stampila hirtogaria, si da un semn. Nu ? Se vede treaba ca nu. Mbine.

Ca sa sumarizam chestia importanta : eforturile institutiilor de stat sunt sterile. Eforturile institutiilor private sunt sterile. Fix fis, si Ministerul Culturii si IAB-Romania. Ce conteaza pe Internet e continutul. Oricite stampile, oricite patalamale, oricite damfuri si impresii nu platesc o ceapa degerata. Nu ca n-am mai zis asta pina acum, da' merita repetata ca vaz ca nu se prea lipeste.

Trecind mai departe, chestia interesanta este ca... hmm... uite, eu inteleg de ce Udrea nu alearga dupa baietii astia sa arunce in ei cu bani. Inteleg de ce Kelemen Hunor nu alearga dupa baietii astia sa arunce in ei cu bani. Politicienii au micul lor cerc de fraudat banul public, musterii lor, pe ei nu-i intereseaza de nici o culoare rezultatele, ei au alte nevoi si alte preocupari.

Dar pe de alta parte, nu inteleg de ce nici o singura agentie, sa repet, nici o singura agentie din cele zece sau douazeci (sau doua sute) care se inghesuie sa dea lunar comunicate despre milioanele lor de unici dospiti si cu totul imaginari nu a semnat un contract cu baietii astia. Doua luni mai tirziu, niste tipi care fac singuri, pe genunchi, mai mult trafic decit vind toate angetiile romanesti impreuna sunt inca nesemnati.

Cum se explica asa minune ? Faceti pe moment abstractie de explicatia evidenta si de altfel arhicunoscuta chiar daca nerostita, anume ca si agentiile sunt tot un mic cerc de fraudat banul, doar ca banul fraierilor ce cumpara publicitate online. Fix ca si politicienii, doar ca la alta troaca. Faceti abstractie de explicatia cea evidenta si arhicunoscuta zic, si incercati sa gasiti alta.

Sunt curios cam ce va iese.

PS. Dupa o idee de RiviOnze.

Category: Meta psihoza
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

71 Responses

  1. Sunt irelevanţi. Nu au trafic. Sunt invidioşi pe succesul altora. Fac spam.

  2. zo-so! zo-so! zo-so!

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Mi se pare just.

  4. io as intreba totusi de ce-i serialul asta "cel mai bun film animat romanesc din toate timpurile"?
    ca nu mi se pare.
    da' poate exista argumente convingatoare.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Da-mi contraexemple ?

    Mie mi se pare, da' pina la urma e doar o parere.

  6. Cred ca te pripesti sa tragi niste concluzii. Mai vorbim dupa vreun an asa.

    Degeaba bagi marfa buna daca nu stii sa ti-o vinzi.

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    In primul rind ca nu e jobul astora sa vinda. De aia exista agentii, ele teoretic iau un comision ca sa vinda marfa altora. Daca producatoru' e si vinzator, ce nevoie mai avem de agentii ? Nu raspunde, e retorica, stiu ca n-avem, da' ziceam teoretic.

    In al doilea rind ca la nivelul Internetului un an nu exista. E echivalentul secolului din offline, nu-mi poti zice ca masurile lui Boc sunt bune doar ca nu se vede, mai vorbim intr-un secol, asa. Este ?

  8. Este si nu este.

    Pah tocmai ca jobul lor nu este sa vanda dar ei stiu asta?

  9. Sunt de acord cu tine ca este probabil cel mai bun serial animat romanesc. Pentru mine baietii astia sunt de referinta in ceea ce priveste umorul. Si cuvinte vulgare, si replici mai subtile, personaje caraghioase si rime cu "pipi de rechin" ca sa se amuze si...ma rog, sa se amuze toti.

    Pe urma, pentru mine mai este o lectie, aceea ca "teh interwebz iz 4 teh lulz" si ca un videoclip este mult mai usor de urmarit decat un text. Nu stiu daca ar fi avut 5% din succesul asta daca in loc de clipuri ar fi postat dialoguri. "Doi roboti intra intr-un bar...".

    In ceea ce priveste publicitatea si monetizarea, nu stiu ce sa zic, as putea sa banuiesc ca inca mai asteapta "the best offer" deoarece traficul lor este in mod cert intr-o crestere exponentiala.

    Oricum, sunt un exemplu pentru succes in online in opinia mea. Ma gandesc sa ma apuc si eu de niste comics, sa vad daca ma duce imaginatia.

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    @Luka D Daca jobul tuturor este "sa se vinda" atunci cine mai face chestii mo ?

    Jobul luzerasilor sterili & incapabili sa faca chestii e sa-i vinda pe altii. Da' jobul celor capabili de-a face e sa faca nu sa se vinda.

    @Vlad Depinde cum definesti succesul ala. Exista videoclipuri de-ale lui Bieber ala sau de-a diversilor lacheti populari pe youtube care au fost vizualizate de mai multe perechi de ochi teoretice decit constitutia SUA. Urmeaza de-aici ca respectivele cacaturi sunt "mai de succes" ? Pai... depinde cum definesti succesul. Da' ca regula generala, lucrurile despre care vorbim cel mai des nu sunt neaparat si lucrurile cele mai importante pentru noi, dovada ca ne sunam parintii mai rar decit colegii de serviciu, de-un exemplu.

    Nu cred eu ca au refuzat ei bani. Stiu sigur ca au refuzat promisiuni de trei cacati din partea entitatilor neserioase de pe piata (si inainte de a-mi spune ca "e o generalizare", sa atrag atentia ca nici vorba de asa ceva, si ca liderul de piata din 2008, Boom Advertising, a plecat cu banii publisherilor fara nici un fel de greata, si responsabilii sunt in continuare "factori de decizie" prin atit de sordidele "institurii" si "asociatii" de "autoreglementare" ale "pietei"). Asa cum orice om sanatos la cap ar fi refuzat in locul lor, daca-i pina acolo. Si nu, diversii fomisti care publica pe voxpublica si clonele ei, de fericire ca i-o bagat si pe ei cineva in seama cu niste promisiuni de trei cacati nu-s un standard in discutia asta.

    Cred ca-i o idee proasta sa te dedici chestiilor la care altii au succes, pentru ca altii au succes. Asta fiind zis, nu cred ca-i o idee proasta sa incerci chestiile la care altii au succes, pina pe la vreo treizeci de ani asa.

  11. Luka D`s avatar
    11
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 21 March 2011

    Repet: dar ei stiu asta?

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Ei = ?

    Acuma vad ce zici in fapt. Habar n-am daca stiu sau daca nu stiu, da' nefiind jobu' lor sa stie...

  13. Pai daca luam doi oameni, X si Y care folosesc internetul. X il foloseste doar "4 teh lulz" si Y il folseste si pentru a se informa asa cum suntem si noi de fapt in mare parte, utilizatorii de bloguri. X stie de roboteii cu "pipi de rechin" dar nu stie despre articolul lui Mircea Popescu despre platforma unui partid conservator de exemplu, iar Y stie si despre "pipi de rechin" si despre partid.

    Pipi de rechin = X + Y
    Partid = Y

    Tinand cont ca succesul se poate masura in cazurile astea doar prin numarul de vizualizari,hituri, rating, etc. , pipi-ul de rechin are mai mult succes. Desi poate articolul despre partid are o valoare intelectuala mult mai mare.

    Si daca ne referim la muzica de exemplu. Cum putem sa-i comparam pe cei de la Led Zeppelin cu P.Diddy? As paria bani buni ca mult mai multa lume stie de P.Diddy si de pe urma muzicii lui s-au facut mult mai multi bani, desi din punct de vedere artistic este cu vreo 30 de clase sub LedZep, and that's a fact.

    Si mai rau, probabil piesa "Baby" a lui Justin Bieber are mai multe vizualizari pe YouTube decat toata discografia Beatles. La fel cum si clipul cu "Charlie bit my finger" are de mii de ori mai multe vizualizari decat interviuri cu oameni de stiinta de exemplu.

    Dar, cum iti masori succesul daca nu prin vizualizari, rating, hits, etc?

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Tinand cont ca succesul se poate masura in cazurile astea doar prin numarul de vizualizari,hituri, rating, etc.

    Presupunerea asta este falsa, sau cu alte cuvinte

    - What kind of writing pays the best?
    - Ransom notes.

    Cred ca reductia la muzica e contraproductiva, pentru ca in principiu argumentul ca "muzica = muzica" se poate aduce acolo, intr-o mare masura, dar argumentul "comunicare = comunicare" nu, niciunde, nicaieri.

    Ca alternativa, succesul se poate masura asa cum a si fost el masurat traditional, cam dintotdeauna : prin impact. Faptul ca un catraliard de oameni au privit cine stie ce Baby azi si miine un catraliard de oameni nu-si amintesc cine-i ala (cine-i Evander Hollifield, apropo ? da' Ruud Gulit ?) explica destul de clar de ce nu conteaza Bieber.

  15. Pai ce alt indicator obiectiv al succesului poate sa existe pana la urma? Daca te raportezi la cifre si statistici, unele lucruri au mai mult succes decat altele.

    Daca ne referim la oameni sau entitati care fac continut online. Ca acel continut este text, imagini, audio sau video, nu se masoara pana la urma in trafic? Nu zic neaparat ca sunt si de acord cu ideea asta, dar repet, ce alt indicator este?

    Poate sa fie un clip de Robotzei cu jdemii de like-uri, commenturi, tweeturi, hituri, s.a.m.d. care este accesat strict pentru entertainment sau poate sa fie un text de exemplu, care imi schimba viata. Imi prezinta o idee la care eu nu puteam sa ma gandesc si odata implementata ideea aia, imi deschide noi orizonturi s.a.m.d. Evident ca a doua este mai valoroasa pentru mine sau pentru o mana de oameni, dar doar ca este mai valoroasa inseamna ca este si mai de succes?

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Dupa criteriul asta urmeaza sa-mi spui ca o titoasa e o femeie "mai de succes" decit una mai uscativa asa ?

    Traficul e o prostie pentru copii.

  17. O mai fost si alti animatori celebrii gen:
    http://www.youtube.com/watch?v=cBCWDcVh5Tw

  18. Mircea Popescu`s avatar
    18
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Da mai, Gopo, bine.

    Fix pix, in comparatie, dupa parerea mea. Sigur, argumentul cu "la vremea lui". La vremea lui ce ? O luat un premiu ? Cinematografia romaneasca ia premii in fiecare an, ce schimba asta ?

  19. Luka D`s avatar
    19
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 21 March 2011

    A gandi nu e job, daca faci ceva ce se vinde si constati asta si mai constati de asemenea ca tu habar de a vinde, apai nu mai bine angajezi pe cineva sa o faca pentru tine?

    Eu am inteles care e intrebare ta da' e cam pe principiu ala "pica para malaiata in gura lu' natafleata".

  20. Mircea Popescu`s avatar
    20
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Mei, foarte teoretic privind este ce zici tu.

    Dar in jocul care-i piata (admitind ca ea chiar exista) astia-s noobii si agentiile ar trebui sa fie veteranii, si asta ar trebui sa se vada.

    Zic eu.

  21. Luka D`s avatar
    21
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 21 March 2011

    "admitand ca ea chiar exista" ... ceea ce ne indica, ca ... e in pom ... si in cazul asta decat sa bagi un warning de care te rad si copiii de 5 ani care deja is specialisti la dat jos continut, nu mai bine cauti tu ce vezi ca-ti lipseste?!

  22. Mircea Popescu`s avatar
    22
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Dupa teoria ta timplarul are a-si incepe meseria prin a "cauta ce vede ca-i lipseste", adica un ciocan. Care nu exista. Da' il fabrica. Ca el ii timplar-fierar. Cam asa ceva ?

  23. Luka D`s avatar
    23
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 21 March 2011

    Nu. Ei au deja ciocanul si fac tamplarie misto dar o fac asa din amuzament, toata lumea o admira si o pipaie dar nimeni nu plateste.
    Si atunci or il contacteaza pe Nick the Greek care e in concediu si pe care-l stiu ei ca mare negustor si-o pun de-o sparla.
    Ori restrictioneaza taraba si baga un mare afis "VREI SA VEZI, PLATESTI x SUMA" ... ori fac ceea ce fac acuma adica un video prin care isi declara la scena deschisa nemultumirile. OK. Fa-o dar ia si masuri.

    Mie imi pare ca au o mare balmajeala in finalitatea scopului, scop pe care am inpresia ca nu prea il cunosc si daca asa s-or fi comportat si fata de cei (in cazul in care ei au existat) cu care puteau incheia ceva, apai ... sa fim iertati.

  24. Mircea Popescu`s avatar
    24
    Mircea Popescu 
    Monday, 21 March 2011

    Nu.

    Ci Nick the Greek, care nu-i in concediu, ci la munca, ca vorbim de oameni seriosi aici si cu pretentii de profesionalism, nu de "mafioti" si alte cartoane de televiziune, vine si-i cauta el. Si din cei douazeci (minim douazeci) de Nick the Greeci pe cap de creator exceptional (pentru ca asta este intimplator si singurul succes al ultimelor 12 luni, 12 luni in care macar o mie de toante cu pretentii de "profesionalism" au abandonat si pretentiile si "profesiunea", iar cele citeva sute ramase ar trebui sa mai faca si altceva in afara de figuri si impresii) minim unul trebuie sa reuseasca sa obtina un contract.

    Pentru ca nereusita globala se rasfringe negativ nu asupra creatorilor, de la care nici nu ne asteptam la mare lucru, ci asupra "profesionalismului" vinzatorilor. Care nu-s, si care n-au.

    Nu contest ca au mari probleme strategice, si nu contest ca le-ar merge semnificativ mai bine daca ar sta sub bagheta cuiva care intelege cit e ceasul. Da' pina la avioane de-alea, sa luam lucrurile mai simple : de ce nu-i vinde nimeni ? A, ca nu este cine sa-i vinda ? Mbine.

    Si in completare.

  25. Luka D`s avatar
    25
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 21 March 2011

    Bene. Eu am sarit la placinta?! ... offfff - road ... :D

  26. Mare chestie au mai facut si aia, au desenat doi roboti si l-au intrecut in toate pe zeul blogosferei si ei fara reclame sau bani de la Udrea care nu-si da seama ca turismul ar merge mult mai bine dara ar opri investitia in autostrazi si ar investesi in blogurile astea speciale.
    Doamnii, stau si ma minunez de fiecare data cand intru pe aici din cache, pe la cel mai mare si mai tare din tot ce exista, cica recordul detinut de je, numai dupa o scurta privire pe indexul Zelist gasesc 3 posturi care au mai multe comentarii decat marele tau record si nu au trei sferturi din comentarii scrise de autorul postului, aaa ma scuzi nu mi-am dat seama ca un comentariu pe aici inseamna cat 10 pe alte bloguri, poate asa se calculeaza, nu ma pricep.
    Nici nu mai stiu ce e ala spam site, n-am vazut ca fecebookul sa-si faca reclama in toate adwords-urile si sa faca concursuri pentru trafic, linkuri si vizibilitate, nici prin tranvaie nu prea l-am vazut, nici pe la tara nu l-am vazut sa sa mustruluiasca taranii ca nu pun link la super site-ul lui de “dating”, nu l-am vazut nici sa faca robotei care sa trimita vizitatori virtuali pe bloguri si as putea tot continua, nu stiu cum de nu l-ai catalogat si pe twitter de spam.
    Bafta in continuare in toate cele…

  27. cea mai tare echipa "creative monkeyz" asa scurt

  28. Episoadele sunt amuzante...dar de aici pana la bani primiti de la Ministerul Culturii...e cale lunga. Nu vad ce treaba are cultura cu niste episoade de desene animate.
    De ce trebuie monetizata chestia asta? Baietii au talent, dar sa fim realisti. In afara de replici si cateva miscari, robotii aia nu fac nimic. Acelasi decor, aceleasi 20 de secunde de intro...pe care-l sar de fiecare data. Creativitatea lor nu ar trebui sa se limiteze doar la replici.

  29. dar stai asa, de unde stii/stim ca-s independenti? de unde stii/stim ca nu au o agentie in spate? de unde stii/stimp ca nu se arunca bani in ei? pentru ca zic ei? (daca zic) sa fim seriosi.

    netu costa, productia costa, serverele costa si toate fac o suma destul de mare, oare chiar e un proiect independent? not!

  30. De ce le-ar mai trebui sponsori daca fac o treaba atat de buna pe cont propriu?! Sa continuie,le urez bafta:)

  31. Mircea Popescu`s avatar
    31
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 22 March 2011

    @misi Hatere, cind publici cite un articol la doua saptamini poate sa primesti o suta de comentarii la el, chestia e ca Trilema primeste cite o suta pe zi. Si-n doua saptamini alea vorbim de o mie si cinci sute sau pe-acolo.

    Cauta-mi si gaseste-mi articol cu 700 de comentarii prin blogosfera, ca despre aia vorbeam, cauta-mi si-mi gaseste initiativa cu 200 de retweet-uri, ca despre aia vorbeam, nu te agita aiurea ca gasesti tu aici vre-un articol din doua mii care n-are peste cit are singurul articol mai rasarit ales din cele o suta sau doua care compun ceva blog anonim.

    E o idee proasta sa nu raspunzi comentatorilor, chestia care n-are macar un sfert comentarii ale autorului nu-i blog, e ce vrei si ce doresti tu da' blog nu-i. Putin conteaza ce se obisnuieste in troglosfera.ro pe tema asta.

    @Escu De ce sa fie cale lunga ? Cum definesti tu cultura asa incit sa excluzi desenele animate ?

    Ti-as putea spune ca in afara de replici si citeva miscari nici ma-ta nu face nimic, da' mi-e ca fiind mai nou pe-aici ratezi subtilitatea si te mai superi pe mine. Totusi, hai sa gindim cu capul : nimeni niciodata nu face mai mult de replici si citeva miscari. Jocu' de sah nici macar n-are nevoie de replici, practic tot e numa' miscari orizontale cu tura si diagonale cu nebunii, ce mare lucru o partida de sah ?

    Nu-i chiar asa.

    @Ionut Din auzite.

    Tu de unde stii ca Voiculescu-i turnator, l-ai vazut turnind ? De Base de unde stii ca-i place sa bea, ai baut tu cu el ?

    Cam asa.

    @maya Nu ei au nevoie de sponsori, sponsorii au nevoie de ei, tocmai aia-i chestia.

  32. Cata spaga ai luat ca sa ii perii in dorsal? :))
    Glumesc! Totusi, prea ii ridici in slavi!
    Las-o mai moale ca pe urma li se urca la cap si baga reclame subliminale la detergenti si tampoane intre MO si F.O.C.A.

    AVE!

  33. Mircea Popescu`s avatar
    33
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 22 March 2011

    Este si ce zici tu, da' ma bazez pe teoria ca nu stiu tipii citi bloguri.

  34. Anonimosu`s avatar
    34
    Anonimosuinsigna de prim sositinsigna de tehnolog 
    Tuesday, 22 March 2011

    lols http://www.facebook.com/CreativeMonekyz/posts/112470382166907

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 22 March 2011

    Aw hahaha.

    Ma simt ca un personaj de film mut, ce sa mai :D

  36. pe principiul asta si simona sensual e virgina, ai vazut-o tu calarita de vreun golan? hai ca asta e o explicatie copilaroasa, ce dumnezeu!

    "din auzite" nu e o certitudine nicaieri. basescu bea pt ca l-am vazut la tv. ai uitat cum se lauda ca stie cat trebuie sa torni in pahar ... nu sa depasesti cuburile de gheata sau cand a baut direct din sticla de revelion sau cu becali si a plecat dupa cu masina?

    mai mult, oameni au zis ca au baut cu el sau ca le-a adus bautura sa bea dupa ce au terminat munca.

    voiculescu e turnator pentru ca 3 instante de judecata zic asta, plus ca exista un dosar.

    deci de unde stii tu ca-s independenti? sau independenti cum e si ministrul apararii?

  37. am uitat, mie nu mi se par amuzanti, dar deloc. sunt o copie palida a ce se da in usa si canada de vreo 25 de ani. am zis!

  38. @Mircea Popescu: pui intrebari de dragul de a pune intrebari sau vrei sa ai cat mai multe comentarii la un text pe jumatate mediocru? Toata partea cu Ministerul Culturii...si madam Udrea n-au nici o relevanta...

  39. Mircea Popescu`s avatar
    39
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 22 March 2011

    @Ionut Mei, da' io tocma aia zic. Daca pe Basescu il crezi ca stie bea pentru ca spune ca stie bea, pe zoso de ce nu-l crezi ca-i mare blogar daca spune ca-i mare blogar ?

    Ce zici tu acolo, mai multi oameni etc e fix din auzite. Mai multi oameni au zis etc bla bla bla.

    Dincolo de asta, chestie de gust, nu-i o crima acuma.

    @Escu Pun intrebari de dragu' de-a da diversilor cititori interesati o sansa sa priceapa ce n-au inteles, unde si de ce anume. Da' asta evident ca nu-i impiedica sa se hotarasca ca prefera sa nu inteleaga in continuare.

    Chestie de gust, cum ziceam.

  40. Nici chiar Zoso nu cred ca spune despre el asta, macar atata minte cred ca are. Daca nu ... i pity the fool, cum ar zice Mr. T!

  41. Syle Camataru`s avatar
    41
    Syle Camataru 
    Wednesday, 23 March 2011

    Da esti cam analfabet frate!

  42. ai numanebuni mancatias?

  43. Mircea Popescu`s avatar
    43
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 23 March 2011

    Precum se poate constata.

  44. la mine se referea?

  45. sau MP cu accent ardelenesc.

  46. cine pune mana pe astia s-a scos.

  47. Mircea Popescu`s avatar
    47
    Mircea Popescu 
    Thursday, 24 March 2011

    Depinde daca stie ce face cu ei.

    Ca io am vazut diversi tingai punind mina pe gagici si tot degeaba.

  48. i-am cautat`s avatar
    48
    i-am cautat 
    Thursday, 24 March 2011

    Nu a semnat nimeni un contract cu ei pentru ca nu raspund la email, nu raspund la nici un fel de contact adresat lor.

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Friday, 25 March 2011

    Tre' ca-i frustrant.

  50. Ai perfecta dreptate domnule! Totul se rezuma la.... tadaaaam: continut. Si cam aici se opreste dreptatea ta fiindca, din pacate, o iei pe o aratura a admiratiei semidocte pe care nu pot sa mi-o explic nicicum, oricat as incerca sa inteleg de ce te lauzi cu "realizarile" pe propriul blog. Intr-adevar statistic vorbind suntem niste numere dar dincolo de statistica fiecare avem ceva de spus, depinde unde si cum o facem. "Vacanta Mare" au facut-o live, in turnee in anii 90' Creativemonkeyz o fac online, pe propriul blog mai nou, in prezent. Fac aceasta comparatie ca sa intelegeti un lucru simplu: nici unii nici altii nu sunt mai presus de "umorul de toaleta". Cei ce au urmarit South Park stiu la ce ma refer, e umorul de gen: partz, hahaha pe care il faceau Terrance and Philip cei doi canadieni retardati. Care ar fi totusi diferentele, in afara de cele evidente (Vacanta Mare facea un program de 2 ore cu care facea spectacole din Costinesti pana la Oradea timp de 6 luni, Creativemonkeyz fac 1-2 minute pe saptamana)? Diferenta principala e felul in care se sondeaza si se masoara succesul acum fata de anii 90. Daca in anii 90 era suficient sa umpli o sala de spectatori care sa plece cu un zambet larg pe buze si sa incerce sa isi aminteasca replicile de care s-au amuzat copios, in zilele noastre parca trebuie sa fim hraniti cu lingurita, cate 2 minute pe saptamana ca sa fim multumiti.

    Ca sa revin la partea corecta din afirmatiile tale: conteaza continutul. Acelasi lucru il poti spune si despre comentarii. Ai urmarit ce se comenteaza despre episoadele RObotzi? Ai observat faptul ca din 3000 de comentarii 2000 sunt trase la indigo si anume replici din filmuletz (nu pot sa il ridic la rang de film animat)? Cat de irelevante sunt aceste comentarii daca nu depasesc pragul de redare mimetica si eventual o onomatopee sau excalamatie monosilabica? Cat de redusi trebuie sa fie cei ce urmaresc fiecare aparitie RObotzi cu sufletul la gura pentru ca mai apoi sa comenteze la alte animatii postate de Creativemonkeyz, dar care nu sunt operele lor "bravo baieti, sunteti nemaipomentiti, tineti-o tot asa". Cata lipsa de discernamant trebuie sa ai sa nu poti deosebi ceva la care s-a muncit 3 ore sau 3 luni?

    Asadar pe langa acele cifre prezentate de tine conteaza si targetul. Nu poti compara 300 de pere cu 300 de trufe.
    Nu spun ca nu au potential dar daca nu depasesc momentul "Vacanta Mare" nu vor ajunge mai departe decat acestia: la ProTV in fiecare sambata timp de x ani dupa care vor fi uitati. Pentru unii asta e suficient. Altii insa pot mai mult.

  51. Mircea Popescu`s avatar
    51
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 30 March 2011

    @Jimmy Nu suntem de acord ca admiratie semidocta (si in subsidiar nu suntem de acord nici ca admiratia docta-i singura admiratie valida, ori ca se ierarhizeaza admiratia dupa cit e ea de docta, daca asta intimezi) si nu suntem de acord nici in ce priveste "e umor de toaleta". Obscenitatea nu-i o chestiune formala, judecata pe criterii mecanice precum contine sirul de litere "pizda" ? Atunci este! Nu-l contine ? Nici "pula" ? Atunci nu este! Altminteri urmeaza sa-mi zici ca Shakespeare-i umor de toaleta. A, nu, nici vorba ? N-ai zice asa ceva ? Mbine. I-auzi :

    By my life, this is my lady’s hand these be her very C’s, her U’s and her T’s and thus makes she her great P’s. It is, in contempt of question, her hand.

    Citeste-o cu voce tare, ca poate altfel n-auzi N-ul din and, si ca sa rezolvam definitiv problema cu semidoctia, sa-mi zici fara sa te uiti de unde-am citat. Ca vezi tu, asta-i riscul mare pe Internet, sa iti inchipui ca intri intr-o discutie cu unu' care poate-a vazut sau poate n-a vazut SP si sa descoperi ca el stie literatura clasica a Europei de rost, asa. Numa' zic.

    Am vazut cit de stupizele-s comentariile, si nu contest ca ai dreptate, ele ar trebui sa indice ceva. Nu mi-i neaparat clar ce indica, sigur ca putem spune simplu ca indica subtiratatea ideatica a continutului. Eu cred insa ca lucrurile sunt mai complicate, si anume din doua directii : prima, ca Romania este, indiferent cit de mult ne doare, un spatiu cultural mult ramas in urma. Chestii pe care altii le consumau si le depaseau in secolul 18, precum de exemplu "noi muncim nu gindim" sau formarea unei clase de mijloc pe noi inca ne mai apasa. Societatea civila s-a nascut in Anglia cam in vremea lui Shakespeare, fiecare incerca sa fie gentleman, noi inca nu ne prea punem problema in termeni de-astia.

    A doua, ca la noi exista o indelungata traditie a segregarii sociale, care aminteste mai degraba de India decit de Europa. "Nu te poti insura mami cu asta, nu vezi ca-i tiganca" si "nu vorbi tati cu copiii astia, nu vezi ca-s saraci" sunt avatarurile discursului social mai degraba decit "daca esti cu adevarat intelept poti vorbi inteligent si cu timpitii". In plus mai adaugam si incredibil de italieneasca ambitie (ambit de-a dreptul) si avem toate ingredientele pentru a intelege de ce un tip mai rasarit nu va comenta acolo, lasind media sa vireze in jos.

    Deci, intr-o oarecare masura se pot aduce explicatii alternative, si luind in considerare ca pentru prima data o productie autohtona a atins toti (literalmente, toti) utilizatorii de Internet romani, fara diferente si fara segregari, zic ca n-ar trebui sa ne uimim de rezultate, si nici sa pretindem ca ele ilustreaza productia si nu societatea. Oricum, problema de-o ridici zic ca ramine. Ma bucur ca macar o mai discutam, tot e ceva.

    Revenind la subiectul articolului : Vacanta Mare avea pauze publicitare. Aia-i tot.

  52. pletzalcoatl`s avatar
    52
    pletzalcoatlinsigna de criptograf 
    Wednesday, 30 March 2011

    Country matters ;)

  53. Mircea Popescu`s avatar
    53
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 30 March 2011

    Hehe uite cine si-o citit clasicii. Lady, shall I lie in your lap ?

  54. Jimtonik`s avatar
    54
    Jimtonik 
    Monday, 4 April 2011

    @Mircea Popescu: Sir, i stand corrected! Partial totusi. Trebuie sa admit ca vulgaritatea in umor nu e totuna cu umorul vulgar, exemplul tau CUNTezator ilustreaza cel mai bine asta. Mai mult, mi se pare nu doar de bun simt ca au cenzurat cuvintele vulgare ci chiar o miscare inteligenta de a nu dezvalui totul (un fel de bikini, daca vrei). Asta nu face ca IQ-ul productiei lor sa creasca per total. Aici revenim la continut: daca nu ai un mesaj clar pe care sa il poata descifra si bacea' Ion la finalul unui astfel de clip atunci intreaga insiruire de obscenitati isi pierde valoarea. Family Guy, The Simpsons, South Park sunt la fel sau poate mai obscene de multe ori dar morala salveaza fiecare episod.

    Am o presimtire ca baietii pricep si se pricem mai mult si mai bine decat realizarea acestui "mediocru" serial animat unde personajele (denumite vulgar MO'FOCkA') nu fac altceva decat sa isi etaleze prostia insinuand mimetismele unui intreg popor.

    Apropos, oare cati dintre admiratori si-au dat seama de jocul de acronime MOFOCA?

    Animatii romanesti au fost si vor mai fi:
    vezi Fara Zahar
    http://www.youtube.com/watch?v=w-Y5g3la8wg&feature=related

    Animat Planet
    http://www.youtube.com/watch?v=xTPhoCo2q6g

    Daca ai rabdare
    http://www.youtube.com/watch?v=rVJlpP6EUu8

    Daca mai vezi si Haplea poti spune ca esti mai mult decat semidoct in ograda animatiilor romanesti.

    Acum urmeaza sa imi cer scuze daca am insinuat ca ai fi semidoct in general :) Intentia mea a fost sa subliniez ca nu poti spune "cea mai buna animatie romaneasca" daca nu compari cu ceva.

    Nu spun sa se afunde si ei in mocirla satirei politice, din contra, mi-as dori sa faca ceva deosebit.

  55. Mircea Popescu`s avatar
    55
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 April 2011

    Mbon, ajunsi aici sa recunostem ca neintelegerea vine probabil din exprimarea mea nu tocmai precisa : nu voiam a spune ca materialul asa cum se prezinta-i cel mai bun serial de animatie romanesc in sensul formal, al unei comparatii intre obiecte, acesti cinci centimetri de pelicula cu acei cinci centimetri de pelicula, ci ma refeream la implicatii, si anume pe doua categorii. Una, mai evidenta din textul articolului asa cum l-am scris, a impactului social, si a doua, implicita-n mintea mea da' nu tocmai continuta-n text, pe care-o atingi si tu :

    Am o presimtire ca baietii pricep si se pricem mai mult si mai bine decat realizarea acestui “mediocru” serial animat [...]

    Eu am aceasta convingere, nu doar presimtire, chit ca mi-am format-o... hm. Ai vazut filmul Rounders ? La un moment dat un personaj secundar declara c-a inteles imediat ca personajul lui Norton triseaza, dupa cum isi tinea cartile ("mechanic's grip"). Iara daca n-ai vazut filmul, sa-ti spun o povestioara japoneza. Cam asa-s si eu, precizia cu care tin in mina sculele meseriei lor (coardele sufletului publicului) denota clar o pricepere de intii rang. Ala-i aspectul care m-a excitat de fapt in asa masura, chit ca nu l-am expus tocmai in aceasta precizie. Da' pina la urma de aia-s blogurile un mediu superior cuvintului tiparit : ingaduie rafinarea mesajului prin interactiunea cu cititorii, asa cum tocmai ce s-a petrecut.

    Prin comparatie, chestii precum Lav Stori imi fac impresia unei prafuite arte de academie, fara forta si fara utilitate dincolo de justificarea ei pur scolareasca : are profesorul pe ce sa te noteze. Sigur, eu nu-s un specialist in desene animate, chiar daca-s calificat in domeniul mai larg din care asa o specializare s-ar desprinde, si ca atare banui ca nu pot fi decit semidoct in domeniu, mai ales de creditam teoria ca intre specialist si semidoct nu mai exista alte categorii. Totusi, ce schimba asta ?

    In final, merita sa precizez ca in opinia mea arta cu mesaj sta in raport cu arta in sens propriu in aceeasi pozitie in care ideologia comunista sta cu adevarul. Ce are tendinta, ce are "morala" nu este arta, este minciuna, si oricit de utila ar fi (sau mai degraba ar parea ea) diverselor interese de moment, nu merita mentionata la literatura, ci eventual la copywriting.

  56. Jimtonik`s avatar
    56
    Jimtonik 
    Monday, 4 April 2011

    Am vazut (si nu o data) Rounders asa ca voi sari peste povestioara japoneza (pentru moment) te referi la politistul care il prinde dupa cateva ore de joc sau la K'nish, rounder-ul care dadea lectii de viata, la propriu, din poker? In cazul politistului, Worm a fost prins datorita arogantei iar K'nish l-a prins pentru ca era prea experimentat si e in stare sa vada de la o posta trucurile unui trisor. Ma bucur ca ai adus in discutie acest subiect.

    Ca sa continui una dintre ideile tale - ce are "morala" nu este arta. Este si nu prea. Dar ca sa iti fac pe plac accept ideea in limitele impuse aici si te intreb: dar ceea ce vine cu portia, saptamanal sa zicem, poate fi arta? Ceea ce e facut dupa un plan poate fi arta? Cat de mult conteaza intr-o opera de arta talentul si cat de mult conteaza dexteritatea si deprinderea?

    Profesorul de fizica din facultate imi zicea "Cum exista muzicanti si muzicieni asa exista si fizicanti si fizicieni. Einstein era fizician, noi suntem, in cel mai bun caz fizicanti".

    Cu toate acestea nu trebuie sa fii Einstein sa iti dai seama de trucurile de genul "mechanic's grip" sau "hanger" folosite in acest serial. Nedumerirea mea este scopul folosirii acestor trucuri. Sunt curios ce parere ai tu?

  57. Mircea Popescu`s avatar
    57
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 April 2011

    La K'nish.

    S-o lasam asa in coada de peste asta cu morala atunci, evident c-am exagerat apasat, sa vaz daca urlii au ba, nu din alt motiv. Clar ca poate fi arta chiar daca are morala, sunt pina la urma lucruri separate. La intrebare, eu sunt din scoala latina de gindire, ars, artifex, arta se face dupa plan, si-i arta. Nu-i singura abordare posibila, evident, da' daca nu m-o facut mama romantic io ce sa fac acu' ?!

    Am impresia ca am avut ori un profesor comun ori or fi avut ei un profesor comun. In tot cazul asta cu fizicantii si fizicienii era raspindita prin Cluj, intrind in recuzita profesorilor mai descuiati de la psihologia muncii (ca tin minte ca l-am auzit pe Jurcau folosind-o, de exemplu) pina la ce vrei tu (Gavrea o zicea chiar des).

    Ca sa-ti raspund : n-am idee. Daca ma prindeam de scop puteam sa judec obiectul mai temeinic. Ne va lamuri probabil timpul.

  58. Jimtonik`s avatar
    58
    Jimtonik 
    Monday, 4 April 2011

    Asta o sa iti placa:
    The world is grown so bad, that wrens make prey where eagles dare not perch. since every Jack became a gentleman, theres many a gentle person made a Jack.

  59. Mircea Popescu`s avatar
    59
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 April 2011

    Stii ca-n latineste le zice troglodytidae ?

  60. Jimtonik`s avatar
    60
    Jimtonik 
    Monday, 4 April 2011

    nu stiam. o fi ceva pasare antica?

  61. Mircea Popescu`s avatar
    61
    Mircea Popescu 
    Monday, 4 April 2011

    Pai pasare vine de la Passer, ca-n Passer domesticus, numele vrabiei. Sau ma rog, invers. Si uite asa toate soiurile de wren se numesc Troglodytidae, cel putin de pe la 1800 incoace.

  62. Mircea: E frumos sa spui si de unde vine Troglodytidae. Fara sa te uiti in dictionar sau wikipedie, ca as ceri si tu altora. Ce zici, faci prinsoare?

  63. Mircea Popescu`s avatar
    63
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 4 May 2011

    Pai din greaca, traitor in pesteri, nu ?

  64. Corect. Credeam ca te prind, dar nu azi. No banana for me today. Caut o poza (de-a mea) cu un pantarus sau ochiul boului (wren pentru shexpirieni) sa ti-o dau sa insufletesti acest articol :)

  65. Mircea Popescu`s avatar
    65
    Mircea Popescu 
    Wednesday, 4 May 2011

    Hehehe, vezi aici, poza #3. Alegi una de-acolo >D

  1. [...] unei agentii straine ? Ce am putea invata de aici, admitind prin absurd ca am putea invata ceva ? (Mda. Mda v2.0. Si restul de ceva la suta pina la suta la suta merg direct spre publisheri locali, fara [...]

  2. [...] In tot cazul, sa incepem cu meta : Ai urmarit ce se comenteaza despre episoadele RObotzi? Ai observat faptul ca din 3000 de comentarii 2000 sunt trase la indigo si anume replici din filmuletz (nu pot sa il ridic la rang de film animat)? Cat de irelevante sunt aceste comentarii daca nu depasesc pragul de redare mimetica si eventual o onomatopee sau excalamatie monosilabica? Cat de redusi trebuie sa fie cei ce urmaresc fiecare aparitie RObotzi cu sufletul la gura pentru ca mai apoi sa comenteze la alte animatii postate de Creativemonkeyz, dar care nu sunt operele lor “bravo baieti, sunteti nemaipomentiti, tineti-o tot asa”. Cata lipsa de discernamant trebuie sa ai sa nu poti deosebi ceva la care s-a muncit 3 ore sau 3 luni? ~Jimmy [...]

  3. [...] automat, pur si simplu vinzindu-si produsele. Am mai discutat chestiunea cind am vorbit despre Robotzi/Creative Monkeys, nu mai [...]

  4. [...] Aduceti pizdeleeeee! ; Trompi ; conserva de floci imbecila legata la priza cu ma-ta ; Referinte la foarte reusitul serial de animatie RoBotzi. [...]

  5. [...] o mie ti-s destui, ca o duc ei mai departe si din picaturi se face-un suvoi si-un tsunami (asta ar fi un bun [...]

  6. [...] minte faza aia cind io am fost singuru' care-o scris de Creative Monkeys si Robotzii lor, pentru ca blogosfera mica cu pretentii disproportionat de mari era prea ocupata sa [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.