Propunere de indreptare a unei triste inechitati sociale

Tuesday, 03 July, Year 4 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Am facut opinie separata intre mai multi doctori care discutau o chestie. Avantajul incontestabil al calificarii-n filosofie : poti sa te bagi in orice discutie intre profesionisti din ce domeniu ar fi, atita timp cit pornesti dinspre considerente fundamentale te gasesti in perfecta indreptatire. Fie si num-atita si-ar trebui sa va recomande din plin filiera academica respectiva, mai ales daca sunteti argutiosi asa ca mine (chit ca pentru mine a fost o pura intimplare c-am facut filosofie).

Ce discutau ei era asta cu Viagra, si anume : medicamentul respectiv, datorita modului lui particular de functionare, prezinta niste riscuri semnificative pentru o infima minoritate a populatiei. Ii poate orbi. Aceste riscuri nu sunt imaginate ci absolut certe, li se intelege fiziopatologia, mecanismele is descrise, nu-i nimic mai surprinzator in aia ca un anumit Ghita o orbit de la Viagra decit in aia ca Ion si-o taiat un deget dind in el cu securea. Asta pe de-o parte.

Pe de partea cealalta faptu' ca Viagra scoala pula e iarasi cert si indiscutabil, si-acolo se cam cunosc mecanismele, e verificata si rasverificata. Cum o buna majoritate din populatia masculina are dificultati de erectie (ori in virtutea virstei, ori din diverse cauze organice da' mai adesea psihosomatice) si inca si mai important, medicamentele respective nu doar ca inventeaza erectii de unde nu-s da' si imbunatatesc erectii dubioase si deficiente iata ca-s de departe descoperirea medicinei cu cel mai mare impact social (daca intelegem societatea cultural, ca mental al ei, si nu civilizationali, ca produse finite ale ei).

Si-aici, problema : cetatenii sunt dispusi sa mituiasca doctorii ca sa obtina retete chiar daca ei se inscriu in categoria de risc. Da, poate orbi, are niste sanse nu chiar de certitudine da' sigur nu zero. Da, orbirea e cea mai mare spaima a oamenilor, mai multi se tem de cecitate decit se tem de moarte. Indiferent, ei vor Viagra, si nu doar ca vor Viagra asa, cum vor viata de apoi. Nu, vor Viagra acum si aici, si-s dispusi sa faca orice pentru asta : sa minta, poate nu chiar sa fure da' sigur sa corupa si-asa mai departe. Adica, sa ma intelegeti : puntea intre puletii din partile noastre si cetatenii care-au cladit civilizatia lumii o reprezinta fix scularea pulii. In fata pulii proprii blege redevin cu totii niste romani, brusc si dintr-o data.

Chestia asta ii ingrijoreaza pe doctori din motivele evidente, in principal aliniate in jurul faptului ca ei is acolo sa vindece oameni nu sa-i orbeasca, si le activeaza fricile cele mai ascunse datorita faptului ca ei nu-s invatati sa trateze cu mincinosi. Nu au, cu alte cuvinte, asteptarile si mijloacele de protectie prea dezvoltate in virtutea traiului intr-o lume prea curata, cam ca astia, alergicii. Cum e natura omului, aceste nemultumiri ale lor se vad urgent transferate exteriorului si alteritatii (ce, ati crezut ca daca-s doctori is cu o iota mai breji decit doreii sapatori ?) : lumea asta!!! degenerata!!! in are uite ce se intimpla.

Iar eu am sustinut ca pe de-o parte ce-or constatat ei mi se pare absolut normal si de asteptat si pe de cealalta mi se pare nimic alt decit un semn de sanatate si vigoare a societatii. Nicidecum decadenta si degenerare, ci tocmai dimpotriva.

Rationamentul e simplu : imperativul reproducerii la barbat nu-i structurat in jurul alaptarii, ca la femeie. Imperativul reproducerii la barbat e structurat in jurul copulatiei. Intre un barbat care fute zilnic si n-are nici un copil si un barbat care fute zilnic si are 365 de copii in fiecare an nu exista mari diferente de traire subiectiva cit ce priveste instinctul reproducerii, nu-s cine stie ce alte incretiri si agitatii. De fapt privind la minim e absolut indiferent pentru el. Chestia asta nu-i valabila doar la barbati adica oamenii masculi, ea e valabila la absolut toate mamiferele. Felidele sunt universal dispuse sa ucida pruncii oricarei femele pentru a-i face altii. Explicatia e adesea data pe elucubrate filiere evolutioniste, ca adica imbunatateste supravietuirea genelor masculului in discutie si-asa mai departe. Aiureli : i se rupe aluia pur si simplu-n pula daca fata sau nu fata mita. Pe el atita il intereseaza, s-o futa, si daca in situatia A o fute de cinci ori pe an si face o suta de urmasi intr-o viata iar in varianta B o fute de cinci ori pe saptamina si nu face nici un urmas e clar si indiscutabil ca varianta B e preferabila. Si gata.

Si-atunci, nu-i de mirare ca orice sacrificiu, inclusiv viata, inclusiv orbirea e acceptabil cind in discutie e futaiul : asta-i ratiunea existentei barbatului pe lume, si pe cale de consecinta el judeca corect cind zice ca mai bine sansa de-a orbi decit certitudinea de-a nu fute. Ca-i convenabila sau nu-i convenabila aceasta judecata pentru asteptarile si constructiile intelectuale ale unor terti e perfect irelevant, ea tot o judecata fundamental corecta ramine.

Chestie care ne duce direct la urmatoarea problema destul de spinoasa : existenta in societate cere chestii diferite de la barbati si de la femei, in sensul ca interdictia asupra violului ii cere barbatului sa controleze si inhibe intelectual tendinta sexuala, exact ratiunea pentru care el exista in lume. Femeii nu i se cere o chestie corespondenta, ea e bine-mersi asa cum este.

Solutia justa nu poate fi bineinteles deincriminarea violului. Practica respectiva are consecinte daunatoare mult prea insemnate asupra victimei cit si agregat la nivel social plus ca din principiu contravine unor idei stabilite de mult si pe buna dreptate, ce aiureala poate fi aia in care unu' vine si-ti baga destiu-n nas cind vrea el ca i-o placut lui cum ai stranutat ?! Pai a cui e nasu' ?ii

Solutia justa ar fi introducerea interdictiei la ingrasare. Deci, intr-o societate care pedepseste violul si aduce astfel atingere insemnata unor inclinatii absolut normale si perfect legitime ale barbatilor dar care este in aceeasi masura construita pe principiul echitatii, impunind inconveniente egale si proportionale pentru toate grupurile nu ramine decit sa se stabileasca (de catre barbati!) greutatea corporala ideala a femeilor (dupa orice criterii considera ei adecvat) si apoi toate cele care incalca aceste norme sa execute cit e acolo, cinci sau zece sau douazeci de ani temnita grea. Eventual o solutie practica ar fi sa se organizeze o inchisoare speciala unde petrec fetele 8 ore pe zi facind sport si maninca numa' spanac cu loboda pina cind ajung doua kilograme-n interiorul limitei acceptabile.

Ca asta-i pulsiunea proportionala, tot asa cum barbatului i-i setat creierasu' sa futa tot astfel femeii i-e setat creierasu' sa bage-n ea. Are importanta de supravietuire, nu degeaba femeile ideale au fost rotunjoare pentru majoritatea istoriei umanitatii, nu degeaba fetele nu se puteau vinde-n Asia daca nu erau indopate bine si unsuroase uniform (motiv pentru care-i pina-n ziua de azi obiceiul de-a omori sarcinile cu femele : ideea ca-i scump s-o ingrasi pe proasta s-o poti vinde dupa aia). Nu intimplator li se zice gisculite, stiti...

Accept pareri pe tema, da' ca sa ne intelegem : pareri impersonale de la ambele genuri si pareri personale doar de la barbati. Pentru ca suntem echitabili.

(Evident, solutia data in practica, si anume doparea femeilor cu anticonceptionale este si mult mai comoda pentru toate partile interesate si mult mai eficienta si eficace in a face totusi ceva fara sa rezolve vre-o problema anumita. De asemenea si-n mod cu totul amuzant, anticonceptionalele in general ingrasa, si iata cum mult hulita industrie farmaceutica e totusi cea mai importanta preocupare tehnica din punct de vedere social. Traiasca.)

———
  1. Problema aici e asa : exista dintotdeauna doua abordari ale discutiei despre dezvoltarea intelectuala a unui grup. Privind dinspre cultura ne vom uita la productii precum poezii si zicatori, privind dinspre civilizatie (uneori spus "civilizatie materiala" in textele romanesti mai vechi pe cind cultura era un ce interzis dat fiind materialismul dialectic care se opunea ideilor romantico-burghezo-mosieresti cit si nemtesti (chestie complicata de disjunctia german-neamt in sensul de "hitlerist", cuvint inventat special pentru a ingadui aceasta distinctie, intre nemtii rai de dinainte de victoria aliata si aceiasi nemti buni de dupa ea cit si de faptul ca Hegel, Heidegger si astia erau cam nazisti asa, politic privind) vom vorbi despre banci in parcuri si tramvaie usoare. Si-acum, facind gramatical referinta asa cum am facut-o eu, avem opozitia cultural-ce ? Cultural-civilizational suna aiurea, da' alternative nu-s precum vedeti. []
  2. Da, stiu ca eu am zis in mai multe rinduri ca organele sexuale fiecaruia apartin celuilalt gen da' aceasta opinie se gasea acum cinci ani intr-o minoritate formata din exact o singura persoana, si se gaseste azi intr-o minoritate formata din oriciti dintre cei una-doua sute de mii de cititori ai Trilemei or fi citit chestia aia si-or fi fost persuadati de ea. []
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

6 Responses

  1. Bun, da' atunci cu ăia cărora le place să fută grase ce ne facem?

    Nu știu exact care-i procentul de oameni care au fetișul ăsta, dar generalizând, chestia asta poate să meargă sau nu în funcție de mărimea abaterii standard din distribuția „masei preferate”, sau cum i-o zice (cantitate de grăsime preferată?). Problema-i că studiile actuale nu prea ajută, ai ceva de genul BMI care îți dă cumva o metrică, dar aia nu spune nimic despre preferințele bărbaților.

    Plus că în țări cum ar fi Statele Unite (da, prost exemplu) media aia ar fi destul de mare, altfel ar ajunge să-și întemnițeze o mare parte din populația de gen feminin.

    Pe de altă parte am putea să adăugăm în problemă plata sexului cu numărul (sau cu ora!), dar îmi e oarecum incert ce impact social ar putea avea soluția asta în funcție de societatea unde o aplici (de exemplu în Germania pare să meargă).

  2. http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=2646#comic

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 3 July 2012

    @spyked Nuntelegi tu consideratiunile de inalta echitate in opera aici.

    Faptu' ca Statele Unite ajung sa-si intemniteze o buna parte din populatie nu e un rezultat al aplicarii recomandarilor mele, dat fiind ca oricum o intorci SU isi intemniteaza o buna parte din populatie. Si acum, tot asta fac.

    @Freud Obviating hahahaha what a funny word. Obviating lolololol

  4. Mna, păi mie mi s-a părut destul de ușor de urmărit raționamentul, doar că într-adevăr, nu înțeleg unde-i echitatea dacă o parte din bărbați oricum ajung să fie afectați în mod negativ de decizie.

    De fapt dacă stau să mă gândesc mai bine, o știi pe-aia cu paradoxul lui Arrow, nu? Deci aș zice că nu prea ai cum să obții echitate socială când introduci preferințele drept criteriu de evaluare. Deci eventual ce-ai putea face e să minimizezi pierderea medie, da' în fine, e foarte posibil să o iau pe ulei aici.

    Cât despre SU, just.

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 3 July 2012

    Pai asta ar fi din cauza ca tu judeci echitatea pe paradigma depasita de veacuri ca "sa ajunga toti sa beneficieze egal" in timp ce ea de mai multa vreme e definita modern si eficient "sa fie toti incurcati in egala masura". Scopul nu-i sa le mearga tuturor treburile lor, scopu-i sa li se ia tuturor aceleasi cantitati de angarale. Cam ca intr-o scoala de-aia cu regim penitenciar in care solicitarea nu-i ca toti copiii sa iasa cu aceleasi cunostiinte ci ca toti sa manince egala bataie.

    Iar cit ce priveste preferintele si echitatea : poate ca nu-i evident, da' textu-i scris in replica unui anumit curent tembel in feminism (aia care au scos relativ recent timpenia cu lezbiencele de culoare = hardcore). Ca atare el are un pronuntat filon parodic.

  6. @ Mircea Popescu: Abia acuma am ajuns si eu cu lecturile cum ar veni "la zi". :-)
    Ah, si ce poci spune asa, la o prima mana, e ca nu-s de acord intrutotul cu teza formulata, iar nu, nu pentru c-as fi grasa, cat pentru ca n-am dreptul decat numaidecat la pareri personale (ci doar la unele impersonale!) Cum timpul nu-mi ajunge acuma, imi rezerv dreptul la a comenta /scrie ceva mai incolo, daca se poate...
    Insa nu, nu-i tocmai drept ca opinia formulata acum cinci ani de o minoritate e impartasita acum de o comunitate formata din una - doua sute de mii de cititori sau cati om fi, ca nu asta conteaza in fapt...
    Scrie la buche, la Papilian, bunaoara, pentru orice studinte dornic sa desluseasca oarece carte in anii I - II de Medicina cum sta treaba cu clitorisul, care-i socotit a fi un soi de "vestigiu" al penisului...scrie acolo, la sectiunea redactata cu litere mici, dedicata "ciudateniilor", pe care probabil n-o cetesc cu totii, desi-i interesanta, pentru cultura generala macar, unde-s pomenite si femeile acelea din nu mai tin minte ce trib african (femei indelung exersate, se pare, in practicarea artei auto-erotismului) care au, pe cale de consecinta, si niste labii enorme, puternic alungite, de apar ca un sort, asa ca se cheama asta "sortul hotentotelor"...
    Oi reveni pe tema. Cu bine, Ioana.

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.