Pitipoanca decuplata

Thursday, 10 November, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Titlul este, bineinteles, o gluma. De-aia cu cheie, cum se practica pe-aici. De data asta dau si cheia.

Am o amica. Ma rog, cel putin sper c-o mai tin nervii. Ea este o fata inteligenta si educata. Si e maritata, asa ca trenu' asta l-ati ratat. Stie matematici, pricepe fizici, programeaza masini numerice, e fix ce va doriti. Da' dac-ati ratat trenu'...

Mnoa, si are preocupari artistice. Se duce prin muzee, se uita la Laptarese (ironia carei intimplari o vom trece sub tacere) si are revelatii profunde. In Rijksmuseum acolo, mai sa-i inunde pe aia bietii, rataciti si ei in muzeu, turisti plictisiti, ajunsi pe-acolo ca asa se face. Eu, el, dumneavoastra...

Fata cu aceasta imprejurare-a infiorarii pielitelor din interioru' sufletului, amica mea si-a creat niste reprezentari (absolut naive, da' daca nu-ti place filosofia ai incotro ?!) despre cum e cu originalele si copiile, pe care eu le-am tratat cu tot dispretul pe care ele de altfel il si merita. Imprejurare care fara indoiala a trezit oarecari indoieli in auditoriu, mai ales in acele parti din auditoriu care nu disting prea bine intre prosti si prostii, incarcati cum se gasesc de grele angarale intelectual-sufletesti in a caror discutie&diesctie nu mai intram (iarasi).

Pe acelasi subiect tocmai ce-am stat si de vorba, precum urmeaza :

    Ea : La chestia cu discutia a propos de copii nu pot zice ca mi-a dat ceva idei noi. Adica da, ce zici a propos de contextual vs. profund este, dar nu prea era vorba de experientele contextuale.
    Eu : Da' atunci de unde stii ? Cum te deosebesti tu cu vermeeru' de-o piti cu dg ?

    Ea : Pai zic eu ca as sti ceva? Mei, eu m-am dus acolo asteptandu-ma sa... nimic. Ca la restul de nimic. Si cum ii ziceam nu mai stiu cui acolo, si daca se dovedeste ca ala din muzeu nu-i in fapt Vermeer ci o fi facut de altul mi-e perpendicular. Ba nu, imi pare bine, ca o fi poate mai ieftin atunci :))))
    Eu : Nu conteaza. Si eu am dus-o-n magazin pe tarancuta prin surprindere. Da' numa zic, ori tre' reevaluata pitipongeala, ca traire artistica autentica, ori e ceva aici.

    Ea : Pai in esenta chestiunea de o ridici cu pitipongeala ar fi cum masori daca e traire interioara reala sau interiorizarea unui context in fond. Ceva de genul asta.
    Eu : Chiar mai profund : ce inseamna "reala" dat fiind ca totul e interiorizarea unui context.

    Ea : Asa, da. [dupa o pauza] Vreo sansa de raspuns? :)))
    Eu : Mai, nu e clar. Are de-a face cu dispozitia de-a muri azi.

    Ea : Daca trebuie, trebuie :D
    Eu : Cred ca raspunsu' ar veni cam asa : oricit am dori sa ne construim universul din demonizarea alteritatii, totusi, pitipoancele celea sunt nu doar niste oameni fix ca noi, da' chiar mai reusiti : isi urmeaza gustul, asa needucat cum e el, pe poteca unor certe chiar daca marunte impliniri estetice. Sunt, cu alte cuvinte, un exemplu si-un model.

    Ea : Cum masori tu ca ar fi intr-adevar estetice implinirile alea?
    Eu : E o traire ?

    Ea : Ca are sau nu are rochie ca a lui X.
    Eu : Cite piti cunosti ?

    Ea : Relativ putine, recunosc.
    Eu : E fals ca ar fi "are rochie ca a lui x". E intotdeauna ca "are rochie frumoasa". Uneori e "ca a lui x" unde x e un simbol comod, gen Madonna. Da' abstract si impersonal. Ca Afrodita.

    Ea : Pai e frumoasa da' in general pana luna urmatoare, cand nu mai e frumoasa.
    Eu : Si ? Si tu esti frumoasa pina decada urmatoare. E soarta lucrurilor, sa treaca.

    Ea : Mhm. Intai ca nu-i consens ca as fi frumoasa :))))
    Eu : Pai nici ca rochia-i frumoasa nu-i consens. Important ii ca ii pare astfel proprietarei.

    Ea : Chestiunea aici nu-i de frumusetea rochiei in sine...
    Eu : Adica cum in sine ?

    Ea : Ca tip de experienta pe care o ofera celorlalti.
    Eu : ... Adica in "curvisine" ?

    Ea : :)))))
    Eu : Pai :D

    Ea : N-am idee ce-i aia.
    Eu : O absurditate, ca "tipul de experienta de-l ofera celorlalti" e calitatea profesionala a curvei. Nu-i "in sine".

    Ea : Mbine, pai experienta aia e ceea ce putem cumva evalua, asta nu inseamna ca e esenta chestiunii. Ma rog, poti sa iei o anumita definitie e frumusetii si sa o aplici pe aia, ca sa vezi frumusetea obiectului in sine, gen armonie, etc.
    Eu : Da' nu inteleg de ce-ai face asa ceva.

    Ea : Pentru o alegere nu-i musai s-o faci, dar pentru o discutie... chestiunea e ca altminteri in fapt schimbi definitia pt "frumos" la fiecare enunt. Deci ce sens are sa zici ca "rochia e frumoasa"? N-are un sens pentru o discutie, ca peste doua fraze inseamna alta.
    Eu : Deci obligatia e sa tacem Wittgensteineste despre estetica ?

    Ea :

    Probabil Popescu: apai tot ce se poate spune
    Probabil Popescu: pentru ca despre restul trebuie sa tacem

    :D
    Eu : Mnoa, asta e si sursa profunda a problemei, iata ca am descoperit-o : romanii sunt prea civilizati. Tiganii nu-s. Asta le ingaduie o traire mai rotunda a propriei existente-n lume. Romanii-s ceva mai acri, pe motiv ca n-au voie sa aiba o rochie frumoasa, pe motiv ca nu poate fi frumoasa, pe motiv ca ce-i aia frumusetea. Promit ca data viitoare cind imi juiseaza-n miini o copila am s-o intrerup, sa explice ea ce intelege prin orgasm intii. Sa fiu si io civilizat.

    Ea : Vezi ca iar ignori in fapt chestiunea de mai sus. Cum ziceam, nu aplici, cauti ori ceri definitia frumusetii cand e sa te bucuri de ea care o fi aia, dar o aplici cand ai pretentia ca discuti pe tema frumusetii, nu pe tema "ce-mi place mie".
    Eu : "Pentru o alegere nu-i musai s-o faci" < aici ?

    Ea : Da
    Eu : Mi-a scapat.Totusi, am voie sa folosesc o drujba fara sa fac protectia muncii ?

    Ea : Pai cine trebuie sa-ti dea voie? Daca e drujba ta?
    Eu : Deci exact. Rochia ei, vocea ei. cine tre' sa-i dea voie sa vorbeasca despre frumusete ? Fix aia e si problema.

    Ea : Mei, ea vorbeste despre ce-i place ei. Nici ea nu are pretentia ca vorbeste despre conceptul de frumusete, mai da-o in fras, nici nu incearca sa traga concluzii generale.
    Eu : Pai n-are pretentia, neavind esafodaju' teoretic sa faca distinctia.

    Ea : Exact. Deci nu inteleg care zici ca-i restrictia de i-o impune careva ei? Fix ca si la drujba, n-are nevoie sa-i dea careva voie sa vorbeasca despre frumusetea rochiei ei, si nici nu-i.
    Eu : Insasi numele, faptu' ca exista el e deja destula proba. Exista cuvintu' de pitipoanca. El nu-i traductibil in alte limbi pentru ca alte limbi n-au conceptul de "femeie, in general tinara, care-si ignaduie sa vorbeasca despre frumusete".

    Ea : Apai pe ala eu nu l-am prea priceput complet de altfel, inca ii mai explorez definitia ca nu mi-e clara. Aia zici ca e definitia? Ca mie nu mi-a parut deloc.
    Eu : Parerea mea de antropolog, cit o fi valorind, este ca da.

    Ea : Mie imi pare atunci ca definitia cu pricina e data de ceva ornitorinci :))))
    Eu : Este. Ai vazut articolul cu curva ?

    Ea : Nu, care?
    Eu : Barosanul porno sau pasiunea pe Internet.

    Ea : Dar nu-mi pare ca-i vorba de o problema de prea multa civilizatie oricum.
    Eu : Ba da, doar ca sa vezi chestie : civilizatie inalta in miinile unora care n-o mai inteleg, si-o pastreaza ca relicve. Ca "bunul simt" : ramasitele neintelese si indigerabile de la niste inaintasi mult superiori.

    Ea : Ah. Asa s-ar putea potrivi, intr-adevar. Din pacate.
    Eu : Uite sechelele comunismului, astea sunt : am ramas in continuare trunchi fara cap.

Mnoa, vedeti voi dragilor avantaju' de-a sta de povesti cu o fata cu tite mari ? Mai afli chestii, despre lume. Pentru ca scopul existentei umane este, pina la urma, comunicarea.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

16 Responses

  1. Femeile e complexe. Am zis.

  2. Si barbatii complexati

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Thursday, 10 November 2011

    Ei, sa nu exageram acuma.

  4. 'Dar este adevarat !'

    din clasici

  5. dude wat. coman maritata ?!

    what has this world come to.

  6. Mircea Popescu`s avatar
    6
    Mircea Popescu 
    Thursday, 10 November 2011

    @Freud Hater. Dau o bere.

    @dAImon Intilnirile de support group Martea si Vinerea de la 17:30.

  7. @daimon : Lolo, acu' te-ai trezit si tu.

    Era acum vreo cateva luni o poza la ea pe blog si ceva directoriu cu parola, da' a bagat pagina aia in engleza si etc si vad ca a scos si aia.

    E un jew rus sotul.

    @mp : mnoa cum, adica Domnul Mircea Popescu Persoana Publica de Succes cu Mare Prestigiu ofera doar bere?!

  8. Mircea Popescu`s avatar
    8
    Mircea Popescu 
    Thursday, 10 November 2011

    Bine mai asta, atunci sa-mi sugi pula.

  9. fericiti cei saraci cu duhul.
    Interesanta concluzie tragi tu mirceo. :)

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Thursday, 10 November 2011

    Apai ce-ai vrea, s-o-mping ?!

  11. froid: pix or gtfo. nu ma indoiesc ca le-ai salvat.

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Friday, 11 November 2011

    Nu cred c-o avut acces, ca parca erau si nuduri in natura pe-acolo.

  13. Lolz, iote cine-i stalkeru'.

    Ce pix ba, eu folosesc stilou :> Deci era una in rochie de mireasa cu un nasos cu nas grotesc iara mai jos era un link ca aici poze si etc, dadeai click si venea un .htaccess ceva de cerea parola.

    Si evident ca fara parola...

  1. [...] mălai visează, iar Mircea Popescu nudurile mele în natură, de le pune și unde nu-s, de le zice chiar de nu le știe, de le comentează fără să le fi [...]

  2. [...] ca si in privinta dialogului cu Mircea Popescu tot de partea Dianei ma situez cumva (iar nu din solidaritate numaidecat [...]

  3. [...] de pe lama lui Occam trebuie pornit, se pare, de la pițipongeală. Într-o discuție mai veche, pițipongeala căpăta o definiție de preocupare pentru frumos a tinerelor femei. În mod curios, așa o definiție împarte destul de [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.