Naivitati postelectorale

Saturday, 12 December, Year 1 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Sunt si eu un cetatean turmentat, ca noi toti, si-am ramas, dupa agitatiile politice din ultima luna sau doua, cu niste nelamuriri atat de nelamurite incat simt nevoia sa le notez aici.

Prima nelamurire. Al doilea presedinte cu trei mandata din istoria Romaniei, Traian Basescu (un mandat din 2004, un mandat din 2009 si-un mandat ad interim pana la numararea rezultatelor, nu radeti, ca-i mai mult decat a primit Geoana) a sforait si-a dat numerosi bulbuci in campanie pe tema costurilor Parlamentului Romaniei. Si anume, citez aproximativ, din memorie, cat o mai am si pe aia, "de ce le e frica nu scapa" si respectiv "Parlamentul Romaniei e acum o institutie greoaie si ineficienta. Parlamentarilor nostri le ia si un an sa promulge o lege, pentru ca Senatul si Camera Deputatilor sunt doua entitati care au adesea aceleasi sarcini si mai mult se incurca una pe cealalta. Un Parlament cu o singura camera s-ar putea misca macar mai repede, daca nu si mai bine.Schimba ceva. Spune si tu DA la referendum!"

Mnoa, nu poci pentru ca sa spun c-as fi spus si eu da la referendum, ca io-am spus ca si Bunicuta, ca-i inutil, dar totusi, un numar de cetateni au spus si ei da. La referendum. Noa, unde-i unicameralu' ala ? Scapa astia pana la urma ?

In mod suspect, intaiul Basesc al tarii nu mai sufla nici un cuvant. Cum e badita Traiane, te-ai sculat mai an si i-ai belit pe astia raii si antipatriotii sau o lasam unde-o cazut ? Faci si tu o declaratie pe tema, asa, dupa, ca inainte faceai tot din doi in doi ? Ca mie unul nu mi se pare chiar asa de normal sa nu prestezi macar doua vorbe pe mormantul chestiei care era cam singura ta tema reala din campanie*.

Nelamurirea secunda. Eu imi amintesc clar si raspicat ca l-am auzit pe Crin Antonescu declarand ca daca nu va ajunge macar in turul 2, atunci isi depune mandatul de presedinte al PNL. Lucrul dracului este ca nu mai gasesc nicaieri nici o referinta. Am visat ?!

    Subnelamurire. De unde drac stia Valeriu Stoica cine va iesi presedinte PNL inca de pe 17 martie ? "Jocurile sunt facute, Antonescu va fi presedintele PNL" zicea el atunci. Jocurile cui ? Noroc chior ? Simpla coincidenta ? Ca bonus, despre ce vorbeste Morar aici ?

Dac-oi fi visat, ceea ce se prea poate, mai ramane sa inteleg doua chestii : In primul rand, ce era pana la urma "proiectul" Johannis, dar daca se poate mai detaliat decat explica Sorin Ovidiu Vantu

DT: Bun. Ati spus ca ati sustinut proiectul Iohannis, ca ati crezut in el.
SOV: Din toata inima. Am fost convins ca domnul Mircea Geoana, chiar daca nu este un cozeur de salon, poate fi un presedinte excelent pentru Romania, ca domnul Iohannis poate fi un premier excelent pentru Romania, ca are un proiect si il poate pune in practica. Si am mai crezut ca onestitatea actului de guvernare politic si economic va fi garantata de domnul Crin Antonescu.

DT: Ce a insemnat proiectul Iohannis in afara de vorbe? Ca om de afaceri, ce a insemnat.
SOV: Nu stiu. Pentru mine, posibilitatea ca Romania sa aiba un proiect social si sa inceapa sa se miste.

DT: Ce inseamna asta mai exact?
SOV: Nu stiu, ca nu l-am desenat eu. Am crezut in oamenii astia.

DT: Ati crezut in oameni, nu intr-un proiect?
SOV: Am crezut ca acesti oameni pot genera un proiect corect pentru Romania.

Sorin Ovidiu Vantu, consemnat de Dan Tapalaga pentru Hotnews

Si-n al doilea rand, cum de s-o gasit fix Antonescu Crin sa vorbeasca de "coloana vertebrala" a PNL, in conditiile in care de unde jura pana pe 8 decembrie ca PNL nu va face nici o negociere cu PDL, odata ce-a auzit ca un alt liberal a fost considerat suficient de competent (cu sau fara ghilimele) pentru a conduce noul guvern, s-a autopropus pentru o pozitie pe care nu i-a oferit-o, si, judecand dupa reactie, nici nu i-o va oferi nimeni ? Si, daca tot intrebam de coloana vertebrala, cum de s-a transformat iepurasul Geoana in ditamai politicianul de mare respiratie planetara, fix asa, brusc si intr-o dimineata de luni ?

UPDATE : Am primit raspunsul la aceasta sub-sub-nelamurire in urmatorii termeni (simplific) : Guvernul este creat de liderii majoritatii parlamentare, si isi trage mandatul din mandatul Parlamentului. In nici un caz nu-i numirea primului ministru un apanaj al Presedintelui. Ca atare, a respinge orice formula izvorata altfel decat din vointa unei majoritati parlamentare e un act necesar si important, de aparare a ordinii constitutionale, si o dovada de coloana vertebrala.

Subscriu la acest rationament, sincer sa fiu.

Terta nelamurire. Toti candidatii si-au facut conturi de twitter, ca sa comunice mai bine cu internetii. Si anume, @mircea_geoana, facut pe 6 noiembrie, ultimul tweet pe 9 decembrie. @crinantonescu09 (aici macar se vede mai clar intentia de-al face disposable), facut pe 27 august, ultimul tweet pe 6 decembrie. @tbasescu, facut pe 2 noiembrie, ultimul tweet pe 7 decembrie.

Nelamurirea mea este urmatoarea : bai puletilor de candidati (si da, uite, de la inaltimea celor aproape 2000 de urmaritori, adica peste dublul oricaruia dintre voi, si de la inaltimea celor aproape 10,000 de mesaje, adica de sute de ori mai mult decat voi, pot sa va spun aici, pe internet, bai puletilor, ca fix asta si sunteti), voi asa credeti ca se duce campanie online ? Cine v-o cîcat nasu' ?

---------
* Da, stiu, 6740213 voturi din 18293277 posibile inseamna ca referendumul a cazut cu brio, chiar mai rau decat o incaseaza traditional referendumurile pro-UE prin tarile Europei, lipsindu-i 2406426 de voturi pentru a atinge relevanta. Dar daca tot ati ajuns aici, uite si-o a patra nelamurire bonus : Cum se face ca BEC raporteaza exact acelasi numar, 6740213 si pentru totalul cetatenilor care au votat pentru Parlament Unicameral, si pentru totalul cetatenilor care au votat pentru reducerea numarului de reprezentanti la cel mult 300. Nu s-o gasit in sase milioane si mai bine un singur individ care sa fie prea beat sa nimereasca cu stampila ambii DA ? Nu-i suspect ? Intreb si eu, ca nelamuritu'. Gresala mea, BEC n-a raportat asa ceva.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

24 Responses

  1. Flaviu L. Comănescu-Balla`s avatar
    1
    Flaviu L. Comănescu-Ballainsigna de criptograf 
    Saturday, 12 December 2009

    ala s-or anulat, de-aia-i același număr.

  2. cine face trierea si pe ce baza ... le da extemporal parlamentarilor si in functie de nota intra in camera sau nu, cine e sub linie pica, poate adauga si o proba fizica eliminatorie, poate si una de talent aritstic si face o medie... Daca e in functie de rezultatele muncii lor de pana acum cred ca pica toti. Isi alege fiecare partid reprezenatntii, atunci sa vezi injunghiere, omor in masa, ca la Pasti cu mieii, behaie din rasputeri numai sa prinda un scaun. Oricum, eu m/am saturat, vreau sa vad la televizor cum se executa comunistii care se ascund in case conspirationale si cum li se confisca averile cheaburilor de moguli. Ce atata democratie, ca ne/am saturat de ea, sa se instaureze din nou totalitarismul. Sa/mi asigure statul casa, masina, loc de munca sigur si eu ma duc sa votez pe cine vor ei.

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    @Flaviu L. Comănescu-Balla Ie ? Si eu care credeam ca 0 e numarul nul in limba romana.

    @Mikael Eon Radicale opinii politice nutresti tu.

  4. Io creca o fost cel putin unu beat, necesar sa-mi anuleze mie un da si un nu. A dracu coincidenta

  5. Eon : Vrei si consoarta atribuita printr-un algoritm? :lol:

  6. Flaviu L. Comănescu-Balla`s avatar
    6
    Flaviu L. Comănescu-Ballainsigna de criptograf 
    Saturday, 12 December 2009

    *alea mă refeream că cele care n-or "corespuns" s-or anulat. nu poți vota ilogic! tre să fie holistic dpdv semantic consistent, casăzicașa

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    @Mircea C Este ca-i incredibil ?

    @dAImon Oricum, numa' sa fie :)

    @Flaviu L. Comănescu-Balla Pai bine, da' n-ar fi fost mai holistic sa le adune, decat sa le anuleze ?

  8. Flaviu L. Comănescu-Balla`s avatar
    8
    Flaviu L. Comănescu-Ballainsigna de criptograf 
    Saturday, 12 December 2009

    nu! că apăreau discrepanțe și nesimilitudini postcoit... electorale între incosistențele semiotice ale înțelesurilor declarate greșit. asta e!

  9. Mircea Popescu`s avatar
    9
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    Tu incepi sa-mi amintesti de sf Empedocle al Bilelor...

  10. Mikael Eon`s avatar
    10
    Mikael Eon 
    Saturday, 12 December 2009

    cred ca am uitat sa adaug la sfarsit un smiley :), desi nu cred ca a fost prea funny ce am afirmat. Daimon, sa fie si consoarta, pe acelasi principiu: eu muncesc, eu nu gandesc.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    Atunci mai bine mergi la curve, mei.

  12. For the sake of completenes:
    primo:
    la referendum erai obligat, daca votai, sa iei doua buletine. Daca nu plecai cu unul acasa (ilegal), atunci trebuie sa puste numarul care au votat in cele doua cazuri pentru ca semnai doar o data.
    secundo:
    Esti in eroare cand citesti numarul celor care au votat o intrebare ... si intelegi numarul celor care au votat pentru (Da) la o intrebare. Acest numar difera cu vreo 10% intre intrebari.

  13. Mircea Popescu`s avatar
    13
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    Noa taci ca ai dreptate. Pentru posteritate :

    I. REZULTATE FINALE ale referendumului naţional din data de 22 noiembrie 2009 privind trecerea la un Parlament unicameral : http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20I/RPU_BEC.pdf

    c1. Numarul voturilor valabil exprimate la raspunsul "Da" : 6740213

    II. REZULTATE FINALE ale referendumului naţional din data de 22 noiembrie 2009 privind reducerea numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20I/RNP_BEC.pdf

    c1. Numarul voturilor valabil exprimate la raspunsul "Da" : 7765573

    Habemus diferentia.

    PS. Se scrie completenesS :D

  14. vorba profetului: cine stie cunoaste.

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    Adevar graesc voua, ca mare este puterea internetilor.

  16. Flaviu L. Comănescu-Balla`s avatar
    16
    Flaviu L. Comănescu-Ballainsigna de criptograf 
    Saturday, 12 December 2009

    ping amin.god response time 666ms!

  17. "Nelamurirea mea este urmatoarea : bai puletilor de candidati (si da, uite, de la inaltimea celor aproape 2000 de urmaritori, adica peste dublul oricaruia dintre voi, si de la inaltimea celor aproape 10,000 de mesaje, adica de sute de ori mai mult decat voi, pot sa va spun aici, pe internet, bai puletilor, ca fix asta si sunteti), voi asa credeti ca se duce campanie online ? Cine v-o cîcat nasu’ ?"

    foarte tare asta. de asta nu stau eu pe twitter, astia care ar trebui sa fie seriosi sunt seriosi doar cand vin alegerile. dar la fel si cu artistii, vedetele de televiziune, fotbalistii, scriitorii, tec. sau platesc pe cineva sa scrie in locul lor, sau... dispar si apar doar cand vor sa castige ceva.

    pana la urma twitterul ramane pentru blogger si pentru internautul comun. nu creaza vreo punte de ldegatura intre cenusareasa si print. nu zic ca nu exista si exceptii, dar ele nu fac decat sa intareasca regula.

  18. Pai ce le-ar fi greu sa-si bage stafu' de campanie sa scrie 2-3 mesaje zilnic acolo? La fel cum fac pe blog aceeasi politicieni?

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    @mihai Ma tem ca n-ai perceput amploarea problemei. Nu-i vorba ca twitter reuseste sau nu reuseste, nici pe departe.

    E vorba ca depasitii nu reusesc sa isi croiasca punti de legatura cu realitatea. Ma-ntelegi ?

    @dAImon Coerenta e problema lor. Oricat de triviala, le este peste puteri.

  20. N-aveam nici cel mai mic dubiu ca isi vor inceta activitatea pe twitter dupa campanie.

  21. @ Catalin, dupa campanie? Zi mersi ca s-a mai trezit cineva sa posteze in ultimele 2 - 3 zile de campanie. Cauta blogul lui Costinca Canacheu (nefericit nume) deputat PD-L ... de cand a ajuns deputat n-a mai scris nimeni nimic .... bati pariu ca la alegeri isi reactiveaza blogul si sa vezi atunci cum interactioneaza el cu cititorii si sustinatorii lui ...

    P.S. Deputatul cu pricina e unul dintre cei 3 din legislatura asta care si-a luat BAC`ul acum la +40 de ani .. ceilalti doi sunt .. nu e Prigoana, celalalt n-am idee!

  22. eram vesel si ferice cand am inceput sa citesc. acum am nelamuriri la nelamruirile tale, mi-a crescut barba, fumez-in-lant, am cearcane si-mi curge un lichid albastru din ureche. care, nu stiu - sunt nelamurit :)

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Saturday, 12 December 2009

    @Catalin Nici eu.

    @Ionut Clar, cand vin alegerile redescopera si ei ce important e internetul. Chestia e ca nu va mai (prea) tine.

    @zamolxis Misiune indeplinita... cred ? :D

  1. [...] cititi si va minunati de: naivitati postelectorale, cum se pierd alegerile, sa cautam [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.