Melomanie

Sunday, 14 March, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu
I hurt myself today
To see if I still feel.
I focus on the pain,
the only thing that's real.
The needle tears a hole,
the old familiar sting,
try to kill it all away
but I remember everything.
What have I become?
My sweetest friend
Everyone I know
goes away in the end.

Aveti mai sus inceputul unui cantec, Hurt, al unei formatii pre numele ei Nine Inch Nails. In fine, formatie e poate mult spus, e mai degraba un proiect al unui oarecare Trent Reznor din Cleveland, care-i este producator, vocalist, textier, clapar si probabil se si feleaza singur, in fata oglinzii, prin turnee. Hurt le-a adus o nominalizare pentru Best Rock Song in 1995, si-n rest a fost un fel de semnatura atat a formatiei cat si a unei intregi generatii de pusti instariti si lipsiti de probleme reale, dar atat de nemultumiti de aceasta stare de fapt incat si-au petrecut toate zilele copilariei incercand sa-si imagineze probleme cat mai convingatoare. N-au reusit, cel putin pentru mine. Sa-l ascultam.

Bun. Se intampla ca un titan, Johnny Cash pre numele sau, a preluat melodia. Un om batran, care stie ce-s alea probleme, dar nu din auzite, nu din imaginate. Din experienta. Un om care are gaurile-n chele, da' facute cu cutitu' si cu sula, iara nu povesti despre ace si aferatii despre familiaritatea lor.

L-a mai reparat pe ici, pe colo, din "shit" in "thorns" si-n "dirt", si l-a facut al lui.

Este ca se simte diferenta de substanta, in toate celea ? In primul rand, vocea. Cash are voce, chiar daca-i un om batran, chiar daca-i patinata, se vede, se simte, se aude ca-i argint. Reznor e nichel. Jumatate din Pamant, dupa masa, e tot nichel. Sigur ca un saxofon facut din nichel suna mult mai bine decat, de exemplu, o bucata de guma de mestecat, sau o sticla de Coca-Cola pe jumatate goala. Dar in ce priveste suprematia, metrul ala patrat din varful muntelui, mereu deasupra norilor... nichelul ramane nichel, indoit, in vale.

Este ca se aude ? Este ca se simte, in fiecare fenta si-n fiecare fandare prin care Reznor incearca sa evite o sarcina care in fapt l-ar strivi, despre care stie ca in fapt l-ar strivi ? Este ca razbate felul hotarat chiar daca disperat in care Cash o pune parte-n parte cu sunetele si lumea asta ? Iarasi, din nou ? Si iarasi, si iarasi si iarasi si iarasi. Nu pana nu mai poate el. Pana nu mai puteti dumneavoastra.

Pentru ca dincolo de inegalitatea vocilor, ca abilitate inascuta, si dincolo de inegalitatea experientei in a canta, dincolo de diferenta de mestesug, de pricepere in ale cantarii, se vede, se simte, se aude, imensa, necuantificabila, diferenta de experienta. Pentru ca nu-i tot una daca o privighetoare care a auzit sau n-a auzit in viata ei trenul imita sunetul trenului, nu-i nici intr-un caz totuna.

Ce-i aia melomanie ? Poate e sa-ti pese de toate prostiile astea.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

60 Responses

  1. cipslim`s avatar
    1
    cipsliminsigna pentru 1000 de comentarii 
    Sunday, 14 March 2010

    Nici nu vreau ca sa ma laud dar am fost interesat exact de melodia asta si cel mai interesant a fost sa observ reactia celor de la 9 inch nails care nu gandisera la dimensiunea pe care a putut sa o adauge Johnny, atunci cand au inregistrat-o pe a lor.

    Deasemeni se adauga si faptul ca Johnny transpira si emotie in voce, melodia potrivindu-se momentului respectiv din viata lui.

    Well you may run on for a long time....
    Run on for a long time
    Run on for a long time
    ...

  2. Eu nici nu auzisem ca melodia e a celor de la NIN inainte sa-mi spuna un cunoscut. Bine, nici nu mi-a pasat, versiunea lui Cash mi-a fost de ajuns. Cred ca nu-s melomana. :P

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Sunday, 14 March 2010

    @cipslim Nu stii ce nu stii, niciodata.

    @fleurdulys Nu, esti melogetica.

  4. kokofifi`s avatar
    4
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Sunday, 14 March 2010

    întâmplarea face ca întâmplator sa se întâmple ca unul dintre nenumaratele mele hobbies sa fie colectionarea întru comparare a diferitelor versiuni ale unui song (care-mi place).
    am inceput cu Hallelujah lui Cohen: poti numara pe degete artistii care nu l-au cântat inca :)
    apoi Rod Stewart, cântând muzica lui Van Morrison, abia el facând "Have i told you lately..." cu adevarat un hit in lume
    Van Morrison, cântând, la rându-i, muzica lui Sam Cooke si Bob Dylan, care la rândul lui a preluat muzica lui Johnny Cash... and so on.
    si cântaretii consacrati au cântareti preferati si nu se asculta pe sine toata ziua, ceea ce e bine, ca altfel am auzi la radio numai elevator music :D
    iar faptul ca preiau muzica unii de la altii e semn ca se pretuiesc, e un omagiu.

    (nu ma dau in vânt dupa NIN, când am citit inceputul postarii am zis ca oh noes, dar apoi am zis oh yesssssss, please, more of this!)

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Sunday, 14 March 2010

    Imi place ce intens iti traiesti tu relatia cu Trilema :D

  6. kokofifi`s avatar
    6
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Sunday, 14 March 2010

    adica? dezvolta!

  7. Io zic ca nu mi-s meloman - I do like music and I keep collecting it, da' nu poci spune ca ascult la versuri enorm de atent si cautand toate semnificatiile ascunse. Gurmand versus gourmet, I guess, I just go with the gut feeling about it :)

    Si asa de vreo saptamana mi s-a blocat creierul pe Mercan Dede and it's not letting go. Pur si simplu are omu' asta niste ritmuri ...

  8. sa uitam totusi cine-a compus piesa. de asemenea sa nu uitam ca j. cash a preluat extrem de multe piese. imi place muzica si ma pricep.

  9. Kokofifi, imi pare ca Mircea are chef de joaca, astazi. Am tras si io un mic tipo, si repede m-o taxat. Acum, cred ca se refera la sfarsitul textului dintre paranteze, nemic nu iarta trilemoi astazi.

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Sunday, 14 March 2010

    @Petrov Valoare ai ?

    @Florin Bre, nu te-ncrede in femei, ca te minteste si cand spune adevaru'. Om batran si nimic nu stii :D

    Si lez o fo typo ?!?! Vai ce naspa, deci mi se pleostesc urechile vazand cu ochii.

  11. kokofifi`s avatar
    11
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Sunday, 14 March 2010

    @ Florin : asa e, Trilemoi = măgăroi

    @ măgăroi : wax on & wax off! :p

  12. Florin`s avatar
    12
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Sunday, 14 March 2010

    @Mircea, drept ii ca n-am stiut "ca te minteste si cand spune adevaru".
    Si lez o fost tipo din toti rarunchii, nici macar prin vis n-as fi gandit in felu asta. Da asta ma face sa gandesc daca mintea pacatosului (de Mircea) vede ce-si doreste :P
    @Kokofifi, apai chiar magariu, n-as indrazni, da pentru ghimizdoc cu chef de joaca, ma bag.

  13. kokofifi`s avatar
    13
    kokofifiinsigna de criptograf 
    Sunday, 14 March 2010

    @Florin: nu stiu de ce, da' ghimizdoc imi suna mai rau ca măgăroi, deci ma încumet în continuare :)

  14. Petrov`s avatar
    14
    Petrov 
    Sunday, 14 March 2010

    da, am si valoare. confirmata. in domeniu. de comentator, nu de cantacios.

  15. Mikael Eon`s avatar
    15
    Mikael Eon 
    Sunday, 14 March 2010

    pă nain inci neils i-am închis în mai puţin de 5 secunde, pe domnul Johnny Cash l-am ascultat de 3 ori, cap-coadă. mda, se percepe o mică mare dferenţă, a doua melodie e reală, ca de-a doua îi de plastic şi de unică folosinţă.

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Sunday, 14 March 2010

    @Petrov Link sau nu s-o-ntamplat.

    Cu tine ce mai poci discuta pe blogu' ista, ca vaz ca-n iepe o dat strechea si nici Florin nu stiu ce tot propteste zidu' sa nu se darame. Ci tu nu stii ca toate muierile's lezbaoaice din nastere, bre ?!

    Cum dracu sa construiesti anarho-paternalismu' cu elemente indoielnice si dujmanoase ca astia dracu' stie.

    @Mikael Eon Noa vazusi.

  17. kolector`s avatar
    17
    kolector 
    Sunday, 14 March 2010

    1) Reznor compune si inregistreaza piesa cu NIN la 29 de ani (1994).
    2) Cash preia si inregistreaza aceeasi piesa la 69 de ani (2002), cu un an inainte de moarte.
    1)+2) Lui Reznor ii revine meritul de a fi compus-o, lui Cash cel de a fi interpretat-o.
    3) Intre un schelalait si un latrat, aleg maidanezul de rasa.

  18. Mircea Popescu`s avatar
    18
    Mircea Popescu 
    Sunday, 14 March 2010

    @kolector Punctul 3 n-am reusit sa-l interpretez, da-n rest da, sunt de acord : lipsa experientei se vede. Se simte.

    @dAImon Am ascultat si io. Imi aminteste de una. Faina.

    Ce mai surpriza, eh.

  19. cristian`s avatar
    19
    cristian 
    Monday, 15 March 2010

    Nu-i mare diferența, atâta doar că la Jhonny ți se ridică părul pe spate. :)

  20. Mircea Popescu`s avatar
    20
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Un fleac, te-a ciuruit.

  21. melo-man un fel de omu'-lubenitza.

  22. In primu rand ca melomania e sa fi ca Gramo sa crezi ca tu esti cel mai supercool om de pe pamant si sa vorbesti despre tine casi cum tu nai fi acolo. Sin al doilea rand ca Jony Cash astai mort de mult.

  23. Petrov`s avatar
    23
    Petrov 
    Monday, 15 March 2010

    n-am cum da link la ceva tiparit, domnu popescu.

  24. Mircea Popescu`s avatar
    24
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    @Flaviu Omu' lu' Bennytza ? Ala chelu' de-i da palme peste chelie tot timpu' ?

    @dadatroll Nu chiar asa demult, cam de cand isi facea Gramo studiile de la facultatea de melomanie.

    PS. Melanoma ce-i ? Da' melanocitu' ?

    @Petrov Faci poza pui pe blog.

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    PS. Obserrrrv ca l-am spariat cu totu' pe Florin, decat sa mai riste sa doarma pe balcon c-o vorbit cu mine pe teme, mai bine isi cauta de alta treaba :D

  26. Florin`s avatar
    26
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Mei, dormitu' pe balcon ii floare la ureche, las ca-i videa tu :P

  27. Mircea Popescu`s avatar
    27
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Tu stii de cand aud refrenu' asta ? De fo 20 de ani cel putin. Da' stii de cate ori s-o sfarsit si cu altceva decat cu ochii mari si reiteratie ?

  28. Florin`s avatar
    28
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Ha ha, pai io n-am zic ca vezi tu ca-i de rau ori ca-i de bine :)
    Iara las' ca vezi tu de acum 20 de ani n-are a face aici, aici ii treaba cu experienta (ca sa nu fiu de tot ovtopic), biciuri, curele, trebi interzise tinerilor sub 18 ani. Daca tu ai spus ca "femeile te mint si cand spun adevaru", da-ti seama cam ce se poate intampla daca manii o femie ce are greturi si pohte.

  29. Mircea Popescu`s avatar
    29
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Ce sa se poata intampla ? Plange la colt pe coji de nuca pana-si baga mintile in cap.

    Maxim, am spus.

  30. Florin`s avatar
    30
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    No, pai incepand de la a te triminte-n miez de noapte dupa lamai (sa-i taie greturile) si capsuni (sa-i stinga pohtele), si ajungand la a ti le da de cap ca-s ori prea coapte ori prea crude, si trimitandu-te dupa alte minunatii ce sa le arnuce cat colo cand le are in drept, mergand pana la un placut masaj cu razatoare prin partile cele mai fine pentru ca ai adus-o in asa hal si stare, si terminand cu tine gandurind catre a-ti da palme vazand cum sufera biata din cauza ta, poti sa cam adaugi ce vrei tu :)

  31. Mircea Popescu`s avatar
    31
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Eu nu-s de vina ca nu stii tine femeile.

  32. Florin`s avatar
    32
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Nu-i vorba de tinut femeile, ci femeile intr-o anume stare :P
    Ce vrei, sa strig in gura mare ? Dr. A iti poate escplica :D

  33. Mircea Popescu`s avatar
    33
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Femeia bine educata e bine educata in toate starile. Ce, tu stii folosi rigla de calcul numa-n zilele de joi ?

  34. Florin`s avatar
    34
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Mneeea, zici tu ashe, numai ca ii mare diferenta intre a fi tu ori a fi intr-o stare in care nu mai ai control asupra ta. Zice si la carte, ca si inainte si mai ales imediat dupa, ii caderi nervoase. Daca-s bat pulbere, sa-mi fiu iubit nu mai is in stare sa socotesc cu rigla (fain, mai omi care stiu de aste trebi), orice as face. Iara pentru doamne, primele luni pot fi crunte, mare lucru daca se pot controla in toate, oricat de educate ar fi. Nu mai zic de ce-i dupa :)

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Te-or mintit mai :D

    Tre' sa fii bat chiar publere ca sa nu mai vezi si sa-ti tremure mainile. Nu exista asa sarcina cat sa se imbete sa nu mai stie de ea, caz doar nu fumeaza ala micu' cuie acolo-ntransa.

    Ce, daca-ti dai una cu ciocanu' peste deste, e normal sa-i tragi si ei una peste cap, tot cu ciocanu', ca de la endorfine ? Daca te arzi cu letconu' nu te mai poti controla si de durere-i tragi cu capu' de usa ? Nu merge asa, astea-s povesti.

    Da' daca se gaseste fraieru' sa le creaza, pai de ce sa nu le si spunem ? Doara e si asta o forma a iubirii, supunerea si servitutea. Doar ca-n ce ma priveste, nu-i de mine. Ceea ce nu inseamna ca-i lucru rau, e doar o alegere.

  36. Cine striga numele Doctorului in pustie ?

    Mie imi pare ca exagerezi. Daca ti-e greata vomezi. Si bei un ceai.
    Plus ca exista un medicament pt greturi: sirop, pilule sau supozitoare.

    Pe durata sarcinii trebuie in general mai mult rabdare decat muschi. Vorba poetului: ce e vant ca valul trece.

  37. Florin`s avatar
    37
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    M-or mintit pe draci bleiti. Ii usor tare sa-ti dai seama cand vezi omul alb ca varul. Ori cum da tot din el afara. Da afara pana si ce nu o mancat sau o baut.
    Iara cand ma chiar ard cu letconu n-am reactie, ca-s invatat, iau fludoru topit intre dejte, da cu suflanta ori cu aparatu de sudura, sa vezi cat sar cum colo si le rastorn pe toate. Si zau, as prefera sa ma mintasca ;)

  38. Florin`s avatar
    38
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Dr. A, noa multam fain. Ce zici ii aplicabil pana la un punct. Atat ca a mea ii farmacist si stie ce are voie si ce nu. Iara bumbi de greturi nu-s indicati, precum antibioticele in primele luni, pana trec greturile.
    Posibil sa chiar exajerez, da sigur ca nu prea mult.

  39. Primperan ii zice (Metoclopramide). Metoclopramide has long been used in all stages of pregnancy with no evidence of harm to the mother or unborn baby. si e bun in caz ca ai vreun eveniment mai social.

    In rest voma la gravide ii rupta din rai. Si ca sa intelegi cum e cu cele lasate de Dumnezeu, in Japonia nu se face epidurala.

  40. Mircea Popescu`s avatar
    40
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Deci pana in final, trag concluzie ca putem fi cu totii de acord, mai las si eu de la mine, numa' sa fie bine. Bine ?

    @Dr.A Si-n Romania se face ?!

  41. nu stiu. nu servesc

  42. Florin`s avatar
    42
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    @Dr. A, zice asa :Sarcina si alaptarea:
    "Deoarece nu s-au efectuat studii controlate la om , iar studiile privind efectul metoclopramidei asupra reproducerii la animale nu sunt relevante pentru raspunsul la om, metoclopramida se administreaza in timpul sarcinii numai daca este absolut necesar."
    Asta primo, apoi, mai is niste trebi vechi legate de rinichi (care nici alea nu se pupa cu Metoclopramidele), care o trimit sa bea cat mai multe lichide, zilnic. Nici pe alea nu le poate bea. Si daca reuseste sa biruiasca o juma de cana, se face ca alba ca hartia, moale ca o carpa si da doo cani afara.
    Cu sau fara epidurala, io orisicum am tremurat ca varga cand am auzit-o cum striga la prima nastere.
    @Mircea, da, chiar ma gandeam ca-s ontopic de ma doare mintea, nu alta.
    Pe mieji de nuca sa fie :)

  43. @Florin, are si Mircea puțină dreptate, este foarte adevarat ca unele graviduțe isi exagereaza in mod voit poftele si grețurile doar de dragul de a-si exploata sclavul.
    Am asistat la astfel de scene penibile si imi era mila de ce îndura bietul om.

    ”vazand cum sufera biata din cauza ta”.... oare nu e si ”vina” ei in egala masura ?!

  44. Mircea Popescu`s avatar
    44
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Ca sa ramanem on topic, asa cum de altfel ne si aflam (bine, ca nu suntem on topic la topicu' articolului, da' aia-i altceva [decat topicu' la care suntem noi ontopic]), propun doua observatii :

    A. De unde dracu vine diminutivarea asta ?!
    -Doriti mamaliguta cu branza ?
    -Nu. Doresc mamaliga.
    -...

    Ce gravidute, frate ? Tu nu le vezi cat is ?! Gravidoaie.

    B. Subscriu la ideea lui Dr.A cu supozitoarele. Alea de doi-trei toli, 100% naturale cica merg tare bine la relaxat probleme digestive.

    C. Nu mai stiu, da' era bun.

  45. Florin`s avatar
    45
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    @Mari, apai, cum am mai spus, as prefera sa ma minta, ca de prefacut nu se poate preface ca-i alba. Privind inapoi, cand o fost de prima data, nu imi aduc aminte sa fi avut probleme la fel de mari. Si cum vad ca da afara tot ce-i lichid, ramane sa-si ia din fructe.
    Chiar si daca-i prefacatorie, nu cred ca-i vorba de penibil, mai degraba nu stiu cum sa-si imparta atentia, io socotesc ca la un cuplu ce vrea deja copii, nu mai ii vorba de exploatat.
    Si mie mi-i mila de barbatii gen, mai ales cand trebuiesc sa se sacrifice si sa se cinsteasca cu toti apropiatii prin toate carciumile, in timp ce doamna huzureste in spital :)
    Insa cu o treaba sunt perfect de acord, corect ar fi fost "si din cauza ..."
    @Dr.A, noa, mi-o venit intaririle "Contraindicatii
    Sarcina, feocromocitom; prudenta la psihotici si în insuficienta renala (doze mai mici)"

  46. Florin`s avatar
    46
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    Mircea, C - o fost partea cu miejii de nuca, cu miere sau fara miere, peste sau dedesupt :))

  47. graviduta= gravizilla (insă e indicat sa folosim prima varianta daca vrem neutralizam inamicul in cazul unei confruntari directe cu acesta specie)

    C. e genial!!

  48. @Florin, eu am specificat ca doar la ”unele” e valabila afirmatia mea.
    Se pare ca tu esti mai ghinionist, ai compasiunea mea! (desi ma indoiesc ca te ajuta cu ceva)

  49. Mircea Popescu`s avatar
    49
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    La psihotici zici ?

    Dubas. Si la psihotice nu ?

    Ho, nu da, ce-ai cu mine ?! :D

  50. Florin`s avatar
    50
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    @Mari, no stai, ca nu m-am aprins, am intales ca-i doar la unele, io prezentam ce-i in dreptul meu sa se inteleaga ca am din alta :)
    Multam :)
    @Mircea, pfoia, mereu vezi tu numa ce vrei, ca lez-ul cela :))

  51. Mircea Popescu`s avatar
    51
    Mircea Popescu 
    Monday, 15 March 2010

    Minte tocita-n tribunale, dispute politice si-alte marafeturi.

  52. Florin`s avatar
    52
    Florininsigna de prim sositinsigna de trolinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Monday, 15 March 2010

    He he, tu zici tocita, io prefer sa spui ascutita prin cele de mai sus :D

  53. @florin

    Daca mai retii discutia de la FK, se intampla ca in tarile civilizante atunci cand lumea nu stie ceva, isi pune inttrebari si se fac studii pentru a valida/invalida ipoteze. Care studii pot necesita ani multi functie de caz si prioritati. In general studiile se termina cu un raport.
    In cazul metoclopramidei in ultimii doi ani au fost publicate doua materiale interesante care probabil nu au fost traduse de ghidurile medicale romanesti. Sau plagiate. Sau traduse.
    Un studiu publicat de Matok in 2009 e facut (tip panel) in Israel si arata ca nu exista dovezi care sa sustina ingrijorarile tale.
    http://content.nejm.org/cgi/content/short/360/24/2528
    In "Drugs in pregnancy and lactation" Gerald G. Briggs analizeaza studiile publicate pana la acea data <2008 si conclude:
    http://books.google.com/books?id=YOEV2w3XTxsC&lpg=PA1200&dq=metoclopramide%20pregnancy&hl=pt-BR&pg=PA1199#v=onepage&q=&f=false ca nu exista dovezi ca afecteaza fatul.

    De principiu: orice tratament se face numai cu consimtamant informat. Daca ei ii trec greturile cu capsuni produse in sera cu fertilizant eu nu pot avea comentarii :D.

  54. Mircea Popescu`s avatar
    54
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 16 March 2010

    @Dr.A Ce zici tu e teoretic corect, dar practic se loveste de problema de care se lovesc toate afirmatiile de tipul "nu exista dovezi" : depinde cat de uniform te-ai uitat, si cine te-a platit sa te uiti.

  55. Dr.A, am zis ca sunt niste trebi mai vechi cu rinichii, nu-i vorba numai de faptul ca poate au ba sa afecteze, ci de ambele, si nu risca, pe nici o parte.
    Ai dreptate, la noi (in sat) se stie ca nu-i voie de metoclopramide in sarcina, iara medicul de familie i-o chiar interzis sa se apropie, ma gandesc ca-i vor parea interesante studiile astea, multumim.
    Mircea are dreptate, nu se face nici la noi epidurala, ca nu-i normal si natural, (ca d'aia o fost strigatele asa strasnice, incat am tremurat ca varga), decat foarte rar si in cazuri speciale, nici la nemti, chiar si cezariana nu-i asa, dupa bunul plac, nici macar la nemti.
    Si ca tot veni vorba de natural, pana la urma greturile is normale, lipsa lor ii anormala. Si difera de la o sarcina la alta, daramite de la o femeie la alta.

    Am zis ca lamaile is pentru greturi si capsunii pentru pohte, care odata vazute si mirosite nu mai is bune, nicidecum sa-i treaca greturile :)

  56. Mircea Popescu`s avatar
    56
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 16 March 2010

    @Florin Am auzit ca fumatul relaxeaza.

    Uite eu de exemplu cand aprind cate-un maduro gust din el tot felul, alune prajite, lichior de oua, lemn de higueron, mere de pe Feleac si asa mai departe. Da-i si ei, poate vrea capsuni din fum, nu din realitate, cine stie ? :D

  57. Mircea, poate sunt si alte metode de relaxare in afara de fumat (gen masaj, fie el si cu razatoarea) ca ne-am lasat de fumat de 6 luni si-mi pare ca ar fi pacat sa ne apucam iarasi, acum. Da uite, ca pe de o parte poate sa fie o explicatie foarte buna cum ca la prima nu o fost asa rau, din cauza tigarilor. Iai, poate inchiriem un fumator, sa fim din cei pasivi :)))

  58. Mircea Popescu`s avatar
    58
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 16 March 2010

    Apoi daca s-o lasat de fumat acu 6 luni, sa nu te mire ca da tot din ea afara lol, e haos metabolic pe-acolo.

    Vedeti oameni buni cum face pacientu' ?! Spune tot, da' mai putin ce conteaza :D

  59. Io - noa multam
    Mircea Mereu Purprinzator - sa mai poftesti :D

  1. [...] Poate ca stiti ca-s mare fan Johnny Cashi. E si greu sa nu fi fan al unuia care gasindu-se pe jumatate mort e-n continuare perfect capabil sa ia cintecul de semnatura al unor putoi nepriceputiii, sa-l intoarca pe dos si sa-l foloseasca de parca pe el l-o asteptat dintotdeauna. Ati auzit vre-odata expresia aia ca "ownage" in limba engleza ? Noa, asta e definita ei, Hurt de Johnny Cash. [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.