Am o propunere apropo de taxele auto

Saturday, 25 December, Year 2 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

George Buhnici publica noile taxe auto, in vigoare incepind din 2011. Comentariile idioate nu se lasa asteptate :

Nu se poate asa ceva ! SUNTEM DE CCC…,NE MERITAM SOARTA ! Nu poti aduce si tu o masina adevarata ca nu-si vind ei autoturismele COMUNISTE !DAR AM SPERANTA CA ROMANUL GASESTE EL O PORTITA CA E BAIAT DESTEPT SI PERSPICACE,SA VEZI CE RAMIN EI DIN NOU CU DEGETUL IN GURA !!!!

Care-i de fapt problema ? A, ca masinile cu motoare mari se impoziteaza. Masinile vechi se impoziteaza. Chiar si masinile cu euro 5 se impoziteaza, niste lei acolo. Vai de capul nostru, avem masini de 'jde mii de euro dar nu ne putem permite citeva mii de lei pe an impozit. Sa ne faca statul sosele! Sa ne faca teste de alcoolemie! Sa plateasca politistii care aplica testele de alcoolemie suficient de mult cit sa nu se lase mituiti de noi, ca noi ii mituim daca putem, ca atita ne duce capul, cum adica nu arunca mizerie pe jos ca sa fie curat ?! Sa angajeze statul gunoieri ha-ha-ha!!!

Fata cu mentalitatea asta obositoare, vreau sa subliniez citeva puncte care-mi par mie foarte importante.

I. Nu orice putoi cu 2-300 de euro salar isi permite masina. Chestia asta ar trebui sa fie evidenta, dar din ceva motiv nu este. Nu imi explic de ce, da' hai s-o subliniem, apasat, sa se inteleaga : cu un salar mai mic decit o treime din ajutorul de somaj din Europa n-ar trebui sa-ti permiti nici macar obraznicia de a ridica pretentii la transport in comun, ar trebui sa mergi peste tot pe jos, pentru ca un loc in autobuz e risipit pe tine.

Masinile sunt pentru oamenii suficient de importanti cit sa si le permita. Asta-i esenta organizarii sociale : construirea unei piramide. Unii sunt jos. Cei mai multi sunt cel mai jos. Altii sunt ceva mai sus. Tot mai putini. In fine unii, foarte putini, sunt in virf. Nici vorba sa fim toti egali. Unii, cei mai multi, se uita cu jind la chestiile faine pe care le au citiva, cei mai putini. Acest jind stimuleaza economia, invirt inferiorii (aka sarantocii) mai cu abitir roata statului, a economiei si-a societatii ca sa ajunga si ei, la un moment dat, sa aiba ce au aia, alesii. Specialii. Deosebitii.

II. Masinile cu motoare mari, masinile scumpe, masinile de import nu sunt pentru masse. Nu, faptul ca tu ai terminat cu chiu cu vai o facultate nu inseamna ca te-ai ridicat brusc deasupra massei. Esti tot un nimeni, esti tot un anonim. Faptul ca ti-ai lasat barbuta nustiudecare, faptul ca spui cui vrea sa te creada ca tu esti "director niu media" sau cine mai stie ce prostioare de-astea nu te ridica nici cu o iota deasupra massei. Esti tot un nimeni, esti tot un anonim. Nici faptul ca tii cu Steaua, nici faptul ca ai Iphone (second in rate, pana mea), nici faptul ca asculti Florinel Salam sau cum il cheama pe ala si guiti ca un porc beteag ca "ai valoare" nu te ridica deasupra massei. Esti tot un nimeni, esti tot un anonim, esti tot ala care freaca podelele, cara cu spinarea, zero barat, daca vineri te calca tramvaiul luni deja esti inlocuit si nu remarca absolut nimeni.

Sincer sa fiu, nu prea ma incinta ca-n toate barurile e plin de studentasi care n-au o suta de lei intreaga in buzunar, dar au impresia ca locul lor e in bar, sugind patru ceasuri la o sticla cu bere de doi lei. Nu ma incinta ca-n toate cluburile e plin de maieuri mulate pe niste piepturi care nu valoreaza in cimpul muncii cit ar valora la fabrica de clei, dupa kilogram. Nu ma incinta ca toate orasele sunt sufocate literalmente de masini cumparate-n lizing si conduse de indivizi care nu-si permit de fapt nici macar bujiile.

Asa incit hai sa renuntam la taxa auto. E o idee proasta, pentru ca nu rezolva de fapt problema. Hai sa introducem o regula ca daca nu poti demonstra ca in ultimii ani ai avut venituri impozitate de peste 15,000 de euro anual, nu ai dreptul sa-ti iei permis de masina. Pur si simplu, cind te duci sa faci scoala de soferi aduci adeverinta de la finante ca esti calificat. Nu ai, nu iei permis. La reinnoire, la fel, aduci adeverinta pentru intervalul care-a trecut. Nu ai, nu-l reinnoiesti, ce mai atita hir-mir ?

Sa vezi atunci bataie pe invatat, da' calumea, nu numa' in joaca, in momentu' in care descopera pustimea ca nu mai merge cu facut garagatie la parinti sa cumpere nustiuce beamveu. Sa vezi cum brusc Cauchy-Bunyakovsky-Schwarz si Lagrange sunt cei mai buni prieteni ai liceeanului, cind se observa ca astia ce invata ceva la scoala au masina, si dau in gagici cum vor ei, si astia care stau si se scobesc in dinti... stau si se scobesc in dinti si pe mai departe. Sa vezi atunci bataie pe joburi, si pe calificari, si pe facut proiecte si pe promovari pina la mia aia de euro salar.

Sa vezi atunci ce bine ne-ar merge, daca am mai taia putin macaroana pustimii, ca prea s-au invatat sa aiba de toate si sa le plateasca altii. Si daca nu le-o taiem noi, le-o va taia viata, cum au patit americanii. Mai bine sa luam masuri si sa curatam buba pina nu ajunge buboi si septicemie.

Legea Popescu sa se numeasca. Cincisprezece mii de euro pe an sau nema permis de conducere.

Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

65 Responses

  1. Bun, da' uite ca eu unul nu am planuri sa-mi iau masina, in schimb as vrea sa iau permis si sa lucrez ca sofer taxi sau delivery strict pentru a capata experienta. Astfel incat atunci cand o sa-mi chiar iau masina sa am experienta.

    Presupun ca prin "nu poti lua permis fara 15000 euro" te referi la categoria B, right? Nu vad cine si-ar lua categoria C si-ar merge la cumparaturi cu camionul. Hai cu amendamentele :D

  2. Mircea Popescu`s avatar
    2
    Mircea Popescu 
    Saturday, 25 December 2010

    Pai iei permis de profesionist si conduci masina firmei, de taxi, de transport, ce e. Alta mincare de peste.

    Io, precum bine observasi, ziceam de B.

  3. romania inedit`s avatar
    3
    romania inedit 
    Saturday, 25 December 2010

    Eu cred ca cea mai mare problema a lipsei locurilor de parcare din orase este ca locurile de parcare nu costa nimic sau este platita o suma modica .

  4. cățelul alpha`s avatar
    4
    cățelul alpha 
    Saturday, 25 December 2010

    Băh, tu pe cine vrei să îngrădești? Că imediat te trimit în... pana mea, ești cam radical dar e ceva în ceea ce spui. Mă gîndesc că te raportezi la tua (persoana ta, adicălea) cînd vorbești de 15.000 de coco pe an. Nu-i prea cușer, dar ceva veritabil tot ai tu aici. N-aș merge atît de departe, dar principiul ar putea fi aplicat cu încălcarea drepturilor omului. E nițică discriminare aicișa.

    Hai, Crăci' fericit!

  5. Scolile sunt deja pline, dar nu iese nimic din ele. Daca in Romania chiar avea cineva nevoie de niste gigei pe care sa-i plateasca 15000E NET pe an, i-ar lua pe-aia care ies din scolile alea si i-ar invata meserie. Nu ducem lipsa de gigei, ci de companii care sa aiba o activitate atat de profitabila incat sa isi permita sa plateasca banii aia. Deci putoii pot sa invete cat vor ca nu cred ca e destul loc in partea de sus a piramidei si pentru ei.

    Iar daca saracii nu mai cumpara cacaturi de care nu au nevoie, de unde o sa scoata companiile profit sa plateasca atat de multi gigei bine platiti?

    Pe premisa ca saracii o sa faca credite sa-si cumpere bmw-uri si case s-a bazat economia in ultimii 30 de ani, sau poate mai mult, dracu stie, da acum parca nu prea mai tine, ca saracii devin saraci lipiti si nu mai pot sa-si cumpere nimic, deci presiunea s-a mutat pe clasa de mijloc. Eu cred ca ar fi cazul sa gaseasca ceva nou.

  6. Mircea Popescu`s avatar
    6
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @romania inedit In Timisoara este un spatiu de parcare, ultracentral, care-i mereu gol. Costa 4 lei, stai cit vrei. Nimic. De doi ani de zile minim. Lumea e in stare sa parcheze pe stilp, in cascheta lu' politaiu' de circulatie, oriunde, ORIUNDE, da' nu acolo.

    In disperare de cauza tipii au pus un banner mare, urias, imens, cu spatiu de parcare, se vede din celalalt capat al orasului, gindind ei sarmanii ca poate nu stie lumea. Aiurea. Tot gol.

    @cățelul alpha Mei, nu ma raportez la persoana mea, ca io din banii aia as muri de foame, platesc numa' chirii mai mult de-atit. Nici la forma nu tin neaparat, da' fondu', frate, fondu'! De ce sa fie incalcarea drepturilor omului ? Scrie-n drepturile omului ca omu' are numaidecit dreptu' sa conduca masina ? De ce nu avionu', de ce nu satelitu', daca-i pina acolo. Ce facem aici ?

    @gheorghe Nu sunt pline scolile care trebuie, as zice. Poate sa fie ce zici tu ca "nu e loc" in partea de sus, da' stii cum e cu locu' asta ? Ti-l cam faci. Sa nu luam exemple de pe la Singapore gen, ca explica-mi tu cam ce loc era la virfu' piramidei pe insula lu' Sisoie acu' niste ani ? Nu cred in teoria asta ca "oamenii saracii".

    Ideal companiile ar trebui sa scoata profit din vindut la gigeii din Jormania si Patagonia, nu la vindut cacat explodat in Romania, cumparam terenu' la 20 si-l vindem la 50, aia nu-i afacere.

    Zic ca-i falsa teoria ca s-ar fi bazat mare lucru pre creditul de consum. Ala-i un cancer al sistemului, nu-i sistemul insusi.

  7. in re: RI - Unde-i bre spaţiul de care spui tu? Parcarea Conti?

    in re: Gheo - şi care-ar fi şcolile care trebuie? I'm rly curious now, în ideea că până-n momentul de faţă singura opţiune care mi se pare interesantă pentru master (dacă nu renunţ altogether that is) e ceva de la FEEA, sisteme informatice financiar-bancare sau ceva de genu'.

  8. @dAImon securitate informatica, daca te intereseaza, zic eu, adica daca vrei asa o chestie abstracta care sa para mare smecherie. E ceva mai generic si are aplicabilitate in orice intreprindere mare.

    @Mircea Popescu Singapore s-au bagat tare pe felie la facut de chipuri. Acum zii si tu, ce-ar putea sa faca Somalia ca sa manance si ei o paine? Ca aia cu chipurile de deja luata, posturile de roboti industriali umani sunt luate de chinezi, etc. Poate se apuca si ei de PR si WEB 2.0.

    Acum eu sunt mai obtuz, dar nu prea vad ce alte activitati se mai pot intreprinde pe planeta asta in momentul actual. Tehnologiile astea si chipuri si etc evolueaza, dar nu mi se pare ca locurile de munca din sectorul asta sunt de-ajuns pentru 7 miliarde de oameni. Asa zisele "servicii" si le presteaza intre ei tarile vestice, intr-un fel de circle jerk platit destul de bine incat sa poata cumpara cacaturile produse de chinezi si restul care chiar inca mai muncesc. Iar viitorul e reprezentat de tranzactionat chestii imaginare pe bursa si "Internet money".

    Parerea mea, dar nah, poate-mi scapa ceva.

  9. Mircea Popescu`s avatar
    9
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @dAImon Nu parcarea Conti mei, e un spatiu de parcare pe Paris, douazeci de metri mai inspre oras de la Registrul Comertului, imediat inainte de magazinul ala de calculatoare de pe colt.. Si e mai mare decit parcarea Conti.

    Scolile care trebuie ma tem ca nu mai prea exista astazi, dar acum douazeci de ani puteai face medicina, calculatoare, litere, ba chiar si filosofie sau matematica la Cluj de exemplu. Nu prea stiu care-i treaba prin Timisoara, si nici nu mi-i clar ca un orasel de dimensiunea Timisorii isi poate permite mai mult decit unul hai mult doua departamente stralucite. Dar acum niste ani (inca) existau in Romania departamente stralucite.

    Astazi se fac tot felu' de pseudo-specializari cam de taria hirtiei. Ciurde intregi de toante invata "administrarea afacerilor" de la niste idioti incomesurabili, rezultind niste absolventi care sunt potential mai periculosi pentru afaceri decit un tip chitit sa dea cu banu' ca metoda de decizie. Avem design de tot felu', cunosc una care face "peisagistica", exista facultate de "kinetoterapie", probabil o fi aparut deja si origami si feng shui.

    Sub presiunea rahaturilor astora se scufunda toata chestia across the board, si se vede. Parerea mea e ca toata problema vine de la aia ca-i prea usor. E prea usor sa-ti iei masina, e prea usor sa futi, e prea usor sa treci anu', e prea usor la facultate, totul e prea usor, prea simplu, prea comod. Rezultatul fiind ca aia care ar putea da mult, dar mult mai mult sunt complet debusolati, ca n-are cine sa ii ia de ceafa si sa-i puna sa invirta piatra de moara pina iese untul din ei, se deprima si ard gazu' aiurea, iar aia care n-ar putea mai mult au foarte falsa, deosebit de falsa, dureros de falsa impresie ca "sunt ok". Si-n pasul doi sunt fututi in cur cu o bita de beisbol, ca putin ii pasa bitei de impresia lor. Atita doar ca intre timp au apucat sa se insoare, poate sa si faca copii, sa bage de-un credit mic la o casa-masina etc.

    Probleme.

    @gheorghe Uite, iti spun. Daca mi s-ar rupe mie de niste negri timpiti, as merge acolo cu o duzina de baieti, ak-uri si DE-uri si munitie cit cuprinde, as aresta un trib de-ala de somalezi de pe linga apa, i-as pune la boot camp sase saptamini, ca vor ca nu vor, care comenteaza zbang una scurta-n cap si ingropat prin efectul de miscare-a dunelor. Dupa care s-ar putea face cutotii personal navigant pe vase comerciale (nu cacaturile alea de turisti, ci alea de pescuit, petroliere, scl). Stii cit se cistiga ? Pai sa-ti zic ca mai mult de 15,000 pe an, bon ?

    Nu ma intreba pe mine ca "ce sa faca sarmanii". Sa faca. Sa se descurce. Asta-i tocmai scopul vietii, sa vina sa-mi spuna ei mie ce-or descoperit fisura-n zidul lumii, nu sa le-o dau eu lor pe tava. Cine le-o zis la americani sa faca textile la 1800 ? Cine i-o zis lui Carnegie se re-inventeze corporatia si sa faca el tot otelul lumii la 1900 ? Mnoa. Aia sa faca si ei. Si repede.

    Fizica o fost o data "completa", tii minte ? Prin 1920 asa. Nu vad ce se mai poate descoperi in fizica, vai-vai. Iote ca s-o putut. Telefoanele celulare s-or putut. Inaintea lor, calculatoarele s-or putut. Tot ce s-o putut, s-o putut pe mediul asta ca "vai, dar nu se mai poate nimic". O laie.

  10. gheorghe`s avatar
    10
    gheorgheinsigna de tehnologinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Sunday, 26 December 2010

    @Mircea Popescu Pai se poate, si ce mare descoperire a fizicii zici ca va crea cateva zeci de milioane de locuri de munca bine platite? :) Chestia e ca prin tehnologia actuala, noi avem de toate. Tie cam ce ti-ar mai trebui, si nu exista acum? Desigur ca nici aluia din 1800 si ceva nu-i trebuia Ferarri cand el avea car cu boi, dar mie de exemplu mi-ar trebui un teleportor. Exista demersuri serioase in ziua de azi pentru a face un teleportor? Macar o masina zburatoare? Nu prea. Daca existau, faceau de 15 ori mai multe facultati de fizica si-i puneau pe oameni la treaba, ca stau si o ard aiurea facand PR si Web 2.0. Da nu face nimeni asta, ca nu iese cascavalu acum, ci peste 50-100 de ani sau mai mult, sau niciodata.

    Eu zic ca principala problema acum e ca exista oameni care ar putea beneficia de tehnologia actuala si la cum merg lucrurile n-o sa beneficieze mult timp de-acum incolo.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Mei, da' rationamentu' asta se putea aplica, si s-a chiar aplicat, la orice moment istoric. Deci, grecului care nu vazuse el sticlarie ce-i mai trebuia la 300 BC, si nu avea ? Era miere si ceara, sageti si scuturi, lina si pinza, avea di tate. Englezului medieval ce-i trebuia ce nu avea ? Pai primea cite o gaina pe saptamina in oala, de la Regele Henry, ce sa-i mai trebuiasca ?!

    E, iote ca i-o trebuit. La repezeala, mie imi trebuie niste implanturi de comunicat cu reteaua neuronal, ca nu-mi convine sa sed la monitor, o metoda de-a calatori intr-un timp rezonabil prin galaxie, asa, pentru inceput. Ai ?

    Dar la concret, banui ca biotehnologia e viitorul pe termen scurt, in urmatorii 20 de ani ma astept cu toata sinceritatea sa rezolvam definitiv problema mortalitatii, in sensul ca numai cine-i prea sarac sa merite sau cine chiar isi doreste mai moare. Deja la ce fac baietii cu stem cells pare chiar credibil. Iti dai seama cita munca va fi tinutul bancilor de ADN, scos-bagat celule stem din oameni etc ? Aia ne va scoate din criza, cred eu.

    In tot cazul, motivul pentru care nu fac lihozitii astia ceva util este ca ne-am dus intr-o fundatura, nimeni nu mai poate sa ceara. Profesorii nu mai pot cere de la studenti, ca-i discrimina. Barbatii de la femei si femeile de la barbati. Nimeni nu mai poate cere nimanui nimic, ca de-aia a murit toata lumea ramasa in viata la Revolutie, ca sa faca ce pofteste. Si iata nenorocirea, ca oamenii cind pot face ce vor ei nu fac nimica-nimicuta toata ziua. Ca si africanii aia care uite ca desi au inceput primii au ramas tot un fel de maimute pina in ziua de astazi, stiu sa cinte, sa danseze, si eventual sa alerge.

  12. gheorghe`s avatar
    12
    gheorgheinsigna de tehnologinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Sunday, 26 December 2010

    Deci sa speram ca reusim sa scoatem un procedeu prin care sa traim vesnic mancand fetusi, in timp util, altfel ne asteapta foamete, razboaie, etc. Eu totusi sper sa mai vina un Hitler 2.0 care sa cucereasca toata lumea si sa ne planifice el activitatile. Cred ca am ajunge mai repede sa avem chestiile alea decat in sistemul actual unde nu facem decat sa ne vindem iphone-uri de cacat unii altora.

  13. nu mai conduc masina,
    dar intreb pe linga subiect>

    de ce nu reusesc sa imi introduc un text in POLIMEDIA?

    ... cum sa am pctele neesare pt nu stiu ce Karma (?!?...) daca nu am nici un text ????

    stiu sa citesc regulamente si instructiuni,, dar nu cred ca starea convalescenta e de vina acum!!!

    si tu stii prea bine ca as fi facut-o din ... curiozitate si din respect fata de tine (nu se exclud una pe cealaltta!);
    blogul meu nu e pt bani - desi nu mi-ar prisosi - si nici pt ... ~popularitate!~

    as mai avea unele nedumeriri, dar ma tem ca, daca le pun pe blog, tot eu voi regreta

    da, Mircea, stiu ca e sarbatoare,
    dar daca se intimpla sa ... ma "inspire" ceva, precizez!!!
    ========
    multumesc,
    si zi /zile bune :)

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @gheorghe Zece puncte pentru referinta la SP, dar totusi, sistemul functioneaza mai nou pe baza prelucrarii unor celule din singele cetateanului, nu mai depinde de cordonul ombilical si de-alea. A progresat stiinta in ultimii 10 ani :p

    Eu tot nu cred ca activitatea planificata are sanse de succes. Mai repede vom ajunge pe metoda orbeasca acolo la o destinatie decit pe metoda prosteasca.

    @ana Zic sa citesti ghidul de utilizare cu diversele link-uri din el, care se gaseste in coloana din dreapta, precum si regulamentul etc. In principiu scopul fain nu este sa iti adaugi tu texte proprii, ci sa adaugi tu texte interesante pe care le-ai citit, indiferent unde si la cine, atita timp cit sunt in limba romana. Dar inainte de-a putea propune texte comunitatii, se cere sa participi putin la viata ei, votind deja din articolele deja propuse pe cele care merita citite, participind la discutii scl.

  15. Ce fel de gandire e asta ca liberala nu se poate numi. Elitista?
    Ce poate cumpara omul cu banul lui nu poate fi dictat de stat deoarece e o incalcare a drepturilor mele ca cetatean. Se cheama ingradire a libertatii.
    Banul e a meu, pot sa cumpar ce vrea muschiu meu cu el.
    In plus mi se pare stupida abordarea asta cu masinurile la mana a doua deoarece nu are sens nici ecologic nici financiar nici de o culoare, taxele ar trebui calculite in functie de emisii. Ca daca eu am motor 8 v care are mai putine emisii decat un logan nou, ala polueaza mai mult ca mine si plateste mai putin, ce logica e asta? Deasemeni in functie de tonaj, ca strica mai mult una de 2 tone deca una de o tona.
    Daca eu prefer sa stau in cort si sa conduc x6-ul ce te priveste pe tine? E banu tau ? E banu statului?
    Este o abordare fascitoida asta pe care o propui tu, si merge alaturi de legea cu privire la cenzurarea internetului a lui Lia Olguta si cum PLM o mai cheama pe aia.

  16. Mircea Popescu`s avatar
    16
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Draga, tocmai asta e ideea. Eu propun sa renuntam la taxa pe proprietatea asupra masinii, ca ceea ce cumpara omul cu banii lui nu poate fi ingradit, cum bine observi.

    Si propun in schimb sa ingradim licentierea, ceea ce trebuie chiar prin definitie ingradit, ca de-aia nu conduce oricine, ci doar cei ce au o licenta, zisa permis : ca sa ingradim, sa nu conduca oricine.

    Deci, cumpara tu sapte mii paispe masini, sau oricite iti doresti, ca nu te impiedica nimeni, le tii in garaj, te uiti la ele, iti faci expozitie cu intrare platita daca doresti, baga mare.

    Taxele la permis sa nu se calculeze "dupa emisii", ca aia e o reducere neavenita. Taxele la permis sa se calculeze "dupa inconvenienta", ca asta e si motivul pentru care limitam accesul prostimii la condus : e o inconvenienta sa ai idioti in control asupra unor masini. C'est tout.

  17. cățelul alpha`s avatar
    17
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Și dacă au venituri de peste 15.000 de forinți pe an înseamnă că nu-s idioți. Logic.

  18. Mircea Popescu`s avatar
    18
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Mei, nu neaparat, da' acuma fa-mi hatiru' si admite ca macar e mai putin probabil sa fie, statistic. Fie si numa' pentru faptu' ca o avut atita inteligenta cit sa-si asigure un venit.

    Si-n plus, daca au venituri au pe ce sa raspunda. Un putoi de-asta de 20 si restu' zile parcheaza beamveu' cumparat de mami si de tati (care ar trebui biciuiti in public pentru asta) in stilpu' de sustinere al cladirii tale. Bun. Bravo tie, ca ti-ai pus stilpu-n calea prostului. Ce-i faci ? Nimic, daca n-ai avut noroc sa-l omoare fizica se da jos din cabina, se scutura de praf si incepe sa se vaite la mami si la tati ca el naaaaaaareeee beeeeeaaaamveeeeee ca gicuuuuutuuuuuu siiiii feeeetellleeeeeeeee in cluuuuub.

    PS. 15,000 de euro pe an e asa, ochiometric si evaluativ ajutorul de somaj mediu in UE.

  19. In japonia scoala de soferi costa undeva pe la 4-5 mii de dolari. in franta minim 1000-1500 euro.

  20. cățelul alpha`s avatar
    20
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Problema e că puțoii sînt oglinda părinților. Dacă ăștia n-au muncit banul, doar l-au umflat din finanțele statului, n-au cum să-i predea lecția responsabilității plăcintului ăl mic. Și așa, a doua zi, puță primește o nouă mașină în locul celei bulite. Are statul bani pentru asta. Discuția e prea complexă pentru a i se aplica soluția ta simplistă și utopică. E ca aia cu „n-avem bani, nu mai mîncăm” pe care o propovăduiește guvernul.

    Și de fapt de unde am plecat? Că se măresc taxele auto? Nu ne obligă nimeni să ne cumpărăm mașini.

  21. Mircea Popescu`s avatar
    21
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @Dr.A E si asta o solutie.

    Si daca tot suntem la acest moment poetic, cu scoala de soferi, sa mentionez o chestie : la nemti, daca elevu' tau de la scoala de soferi face un accident grav, autoritatea care guverneaza scolile de soferi primeste o instiintare, si ti le contabilizeaza. Daca scoala ta de soferi genereaza o cantitate disproportionata dintre soferii care produc accidente, iti pierzi licenta de scoala de soferi. Chestie care ar cam trebui introdusa peste tot, imi pare mie.

    @catelu' Solutia n-avem bani, nu mai mincam nu e nici simplista si mai ales, dar mai ales, nu e utopica. E de-o concretete si de-o realitate zdrobitoare. Tocmai asta este si meritul ei, e cea mai concreta si cea mai reala dintre toate solutiile posibile. Ca atare, stimuleaza inteligenta.

    In fine, ideea articolului e ca societatea umana a produs tot felul de chestii faine precum si teoria complet idioata ca oricine tre' sa aiba orice isi doreste. Fals. Iresponsabil. Lucreaza tu putin intii, dovedeste ca esti credibil, responsabil, capabil, si pe urma ai masina, sau ce drac.

    Nici pe fain nu poate intra unu' sa-si dea cu pretioasa lui parere pina n-o strins cit de 2,5 karma. Si nu-si poate introduce valoroasele lui contributii inainte de idem, 25 karma. Tocmai de-aia, pentru ca altfel e plin internetul, cum e plina si lumea, de copchii care se cred.

  22. cățelul alpha`s avatar
    22
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Nu, soluția ar trebui să fie „n-avem bani, hai să muncim să-i facem”. Eu nu văd nicicum, în tot ceea ce se întîmplă acum, că asta ar fi direcția. În schimb e „n-avem bani, nu mai mîncăm, stăm în colibă și ne-o frecăm singuri”. Nu stimulează mai nimic, nici măcar mădularul. Ce să mai vorbim de inteligență.

  23. Mircea Popescu`s avatar
    23
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Vezi ca ejti fraier ? De ce sa muncesti, cind AM SPERANTA CA ROMANUL GASESTE EL O PORTITA CA E BAIAT DESTEPT SI PERSPICACE,SA VEZI CE RAMIN EI DIN NOU CU DEGETUL IN GURA !!!!

    Aud ?

  24. cățelul alpha`s avatar
    24
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Clar, n-am voie să-mi cumpăr mașină.

  25. Mircea Popescu`s avatar
    25
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Nu dispera, ca esti in companie buna.

  26. Pai se cheama ca privezi omul de un drept in functie de venitul pe care il are, nu in functie de capacitatea lui de a conduce o masina. Asta e limitare a dreptului la educatie deoarece permisul se da la terminarea unei scoli. Care este de soferi. Deci tu nu imi dai mie dreptul sa invat ceva fiindca nu am bani destui, deasemeni limitand capacitatea mea de a ma dezvolta ca om in societate, neavand masina, nu voi putea desfasura activitati economice complexe, nu voi putea de exemplu avea propria mea mica afacere in care sa livrez pizza la casele oamenilor.
    Adica daca tata are afaceri, nu poate el sa-mi deschida si mie o mica afacere prin care sa-mi iau permis? Si atunci cui ii dai tu in cap? Pe cine limitezi tu?
    Si defineste inconvenienta asta de care zici tu, daca ala face 15 000 de euroi se defineste imediat ca un bun sofer? Ca bogatanii ar trebui sa aiba mai multe drepturi decat ceilalti oameni, la asta se rezuma chestia asta.
    Noi nu am facut gaura in steag sa schimbam o sleahta de privilegiati cu alta sleahta de privilegiati! Nu au crapat aia pe treptele de la catedrala Timisoarei ca sa aiba unii mai multe drepturi ca altii, ci dimpotriva, sa avem cu totii aceleasi drepturi, indiferent de etnie, culoare, sex sau venit.
    Daca bogatanilor nu le place sa circule pe acelasi drum cu saraciile sa-si faca ei drum separat, nu din banul statului, la care contribuie si saraciile astea de muncitori, tarani si ce alte feluri de fiinte inferioare mai crezi tu ca exista prin Romania.
    Drumul este bun public, adica ii apartine si lui Becali si cersetorului in aceeasi masura, oricat de mai important s-ar crede ala.
    Sunt mii de familii saracite in urma imbolnavirii unui membru al familiei, e vina lor ca nu l-au lasat sa moara? Asta e etica la care tinde domnia voastra? Ca ala e vinovat ca si-a ajutat fratele cazut in nenorocire?
    De ce nu promovam si eugenismul, ce tot futem atatia bani cu vindecarea unor copii cu deficiente cand am putea vindeca cu banii aia niste oameni care sunt mult mai folositori societatii? De ce sa aiba dreptul copii de la tara a lui nea caisa aceleasi drepturi la asistenta medicala ca un copil care mere de invata la Bucuresti in una din cele mai prestigioase licee?
    Egaliatea in drepturi, asta inseamna democratie, cel putin pentru mine.

  27. Mircea Popescu`s avatar
    27
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Omul nu are "un drept". Acest "drept", de a conduce masina prin oras, nu exista. El este o licenta, obtinuta in urma indeplinirii unor criterii. La ora actuala criteriile sunt (in opinia mea) prea permisive si rau aliniate realitatii, asa ca prin propunere se inaspresc si se imbunatateste alinierea. Nimic fundamental nu se schimba, permisul obtinut asa cum propun eu nu-i obtinut in nici un mod categoric diferit de cum se obtine la ora actuala.

    Dreptul la educatie nu exista nici el, ca atare, chiar daca diversi apucati (fascistoizi, apropo) incearca sa-l acrediteze. Chiar daca ar exista, dreptul la educatie se mentine, tu ai voie sa inveti ce doresti tu. Nu ai voie sa conduci masina, dar asta nu inseamna ca nu ai voie s-o stii conduce.

    Daca activitatile economice cele complexe pe care le desfasori tu sunt utile din punctul de vedere al societatii, atunci nu vei avea nici un fel de dificultate in a depasi pragul minim de venit al ajutorului de somaj. Daca nu sunt utile, e mai bine sa nu mai desfasori tu complexitati aiurea.

    Bogatanii nu doar ca au de fapt, ci chiar ar trebui sa aiba mai multe drepturi decit ceilalti oameni : ei au dreptul de a cheltui banii lor, drepturi pe care sarantocii nu le au, neavind banii respectivi. Cred ca ar trebui sa fie destul de clara chestia asta, da' daca nu, o mai repetam : doar proprietarul are dreptul de-a dispune de proprietate, si ca rezultat doar bogatul are dreptul de-a dispune de bani. Pam-pam.

    Ai dreptate cit ce priveste gaura din steag. Noi am facut o gaura din steag ca sa schimbam un sistem ce mintea despre cum "toti sunt egali", in timp ce unii nu erau de fapt egali, cu un sistem care recunoaste simplu si onest : nu suntem toti egali. Unii au privilegii, pe care le si merita, altii au pula. Pe care o si merita. Ca tu (ca si simpaticul comentator citat in articol") pari sa nu fi inteles cam cum decurse chestia asta, mnoa... ghineon. Da' vorba ceea, nu doresc sa-ti impiedic dreptul la educatie, incearca cu incredere ceva carti gen.

    "Banii statului", daca-mi permiti, se string din impozite. Daca "bogatanii" sunt singurii care platesc pentru drumurile alea, atunci nu-i nici o nevoie sa-si faca ei drum separat. Exista deja. Toata discutia porneste de la aia ca sarantocii vor sa foloseasca gratuit drumul facut deja din banii altora. Ca asa e "dreptul lor". Ei, uite ca nu-i. Nu exista "bunuri publice", asa cum pari tu sa intelegi conceptul, adica la dispozitia oricui in virtutea faptului ca s-o nascut, decit in comunism. Care, precum ziceai, gaura, alea. Fuse si se duse, ca murea lumea de foame cu inaltele idealuri in git.

    Restul prostelilor... mnoa, ce sa zic. Concurs de cinci milioane de metri garduri, cu cinci milioane de garduri doborite-n urma, da' vorba ceea, cind omu' are o dorinta, ce mai conteaza orice altceva ?

  28. adica unde vezi tu ca eu promovez ideea ca sarantocii sa circule gratis? Nu plateste taxa de drum nu are ce cauta, punct. Nu plateste taxa de mediu nu are ce cauta iarasi punct.
    Ma refer la faptul ca tu vrei sa faci o chestie care defavorizeaza o anumita patura sociala. Sunt de acord de exemplu sa se creasca taxa, insa nu ce propui mnetale

  29. cățelul alpha`s avatar
    29
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Mă rog, dar cum bogătanii nu trăiesc doar într-o lume a lor, ci în una multicoloră, ar trebui să bage și mai mulți bani la buget. Procentual mai mult decît sărăntocii, dacă tot au parte de privilegii în plus. Nu 16% cît e acum. Să zicem dublu, 32%. Că oricum rupții în cur nu vor avea parte de vreo porție sănătoasă la ospăț, ci de niște firimituri acolo. Dacă tot ești bun și faci bani de pe urma unei societăți în majoritate săracă, atunci să și cotizezi pe măsură pentru asta. Oricum, și 32% ar fi cam puțin. Un 40% ar fi mai realist. Dacă tot vorbim despre privilegii, să discutăm și despre costurile lor. Nu?

  30. Mircea Popescu`s avatar
    30
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @cipslim Pai io am propus ce am propus ca sa pun in justa perspectiva prostiile spre care aratam cu degetu', si sa ne putem intelege ca oamenii botezati la mijloc.

    Plm, avem cele mai mici taxe auto din toata Europa, cit poate dura chestia asta ? Un an ? Bine. Cinci ? Ok. Douazeci ? Probabil ca nu. Foreve&ever ? Nici intr-un caz. Un om sanatos la cap se gindea la chestia asta in sensu' ca noa, clar ca urmeaza. Cel putin asa mi se pare mie.

    @cățelul alpha Sincer n-am inteles rationamentu'. Deci, tu daca te duci la magazin si cumperi o piine, platesti doi lei pe ea. Miine, daca te duci si cumperi doua piini sa platesti doi lei douazeci bucata ? Joi daca cumperi cinci sa platesti douazeci de lei total ? Cam care-i "logica" din paralogismul asta ?

    Daca bogatanul face de doua ori mai multi bani decit sarantocu', atunci platind fiecare acelasi procent impozit bogatanu' va plati in fapt de doua ori mai multi bani. Mie-mi pare absolut sanatos. Astea sunt costurile, nu faptu' ca pulica vrea si el o piine si atunci sa legiferam obligatia alora care-si permit cite cinci sa manince numa' patru, ca sa aiba si pulica una. Alea-s timpenii, si mai grav, sunt si imorale si antisociale.

  31. eu cred ca ar trebui sa fie considerati astia mai inteligenti decat majoritatea, un bun al statului, ca si resursele minerale ei sunt resurse umane Astfel statul ar trebui sa asigure niste privilegii pentru ei in schimbul limitarii unor drepturi si obligativitatea ca ei sa munceasca pentru propasirea natiunii intregi. Adica de ce sa dea voie la doctorii foarte buni educati la noi sa plece in afara cand statul roman i-a pregatit si educat? Sigur la specializari si colocvii e una dar de drept ei sunt ai nostri, si mai cu batul mai cu forta mai cu privilegii ar trebui pusi in slujba poporului. Daca unu e superbun in IT, el ar trebui sa devina un fel de proprietate publica. Deasemeni un om de afaceri foarte bun ar trebui fortat sa ajute ministerul comertului, in folosul publicului.

  32. Mircea Popescu`s avatar
    32
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Hahaha, pai parca erai contra incalcarii drepturilor individului, bre ? Autodeterminarea individului chiar e drept, e scris acolo-n toate cartele.

    Da' dincolo de imoralitatea profunda a rationamentului tau, ca m-am invatat pina acuma cu oamenii, putin conteaza daca-i just ce vor ei, atita timp cit vor nu-i intereseaza, ramine problema practica : nu-l poti face pe nimeni sclavul tau daca el nu vrea. S-a tot incercat prostioara asta, si se tot incearca. N-a functionat inca, nici nu va functiona.

    Se vor gasi bineinteles grobieni care sa creada ca daca ei vor atunci se poate, vesnic. Da' am de gind sa-i impusc daca-mi ies in cale, eu unul.

  33. mno, nu am prins shpilu relatarii cum s-a vrut el inteles.

  34. da este ca-i o idee cu care as putea sa-mi fac partid?
    Adica e o logica cu care masele ar fi de acord.

  35. Mircea Popescu`s avatar
    35
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Pai clar ca este o idee cu care poti sa-ti faci partid, problema este ca mai avem deja minim trei-patru pe aceeasi idee.

    Io zic, daca tot te apuci de facut partid, decit sa-ti faci pe o idee proasta si pe care o face toata lumea, sa-ti faci pe o idee buna pe care n-o face nimeni.

    Electoratul romanesc e o treime spre jumatate liberal, si partid liberal nu exista in Romania sa-i reprezinte. O tot dam din ex-FSN (ie PD[L]) in neo-PSD (aka PNL). E cam trist.

  36. cățelul alpha`s avatar
    36
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Da, dar bogătanu' vrea mai multe privilegii, pe care oricum le are / și le procură datorită averii. Dacă tot vrea să nu-l mai vadă pe păduche atunci cînd rîgîie la semafor, atunci să cotizeze în plus. Și poate că pulică nu vrea să tot fie invocat de fiecare dată cînd bogătanu' mai vrea ceva în plus. Să-și ia bogătanul ce vrea fără justificări inutile, fără PR de rahat și alte cele. Știm că poate și fără să explice.

    Poate pulică vrea și el o pîine moca, doar că bogătanul vrea totul pe de-a moaca (doar pentru că e bogătan!!!) Nu-i întîmplător că din cînd în cînd, la un anumit interval de timp, societatea tinde să își elimine stratul de deasupra, devenit autosuficient și ineficient. Că-i revoluție, că-i criză economică, scenariul e același întotdeauna.

  37. Mircea Popescu`s avatar
    37
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Io nu pot spune ca am retinut ceva din reveria care pare sa incerce a juca rol de introductie si expunere de motive, da' la concluzie, anume ca "societatea" face sau drege : nici vorba. Stratul de deasupra devine in timp, precum bine observi, autosuficient si ineficient. Dupa care crapa. Da' nu din cauza ca "societatea il elimina", nici vorba de asa ceva.

    Natura il elimina. Natura aia care nu-i place sarantocului, cind il elimina pe el din calea bogatanului ca pe-un paduche fara importanta e fix aceeasi natura care-l elimina si pe bogatan ca pe un paduche fara importanta, de indata ce el devine un paduche fara importanta. Si de asemenea il imbogateste pe sarantoc, de indata ce el inceteaza de-a mai fi in fapt, si de-a mai gindi ca un paduche fara importanta.

    Cel putin teoretic.

  38. cățelul alpha`s avatar
    38
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Ideea e că vorbim vorbe. Tu cu ale tale, eu cu ale mele. Bogătanul trăiește mai bine (pe termen lung), dacă și sărăntocul trăiește mai bine. Și dacă pentru asta trebuie să scoată mai mult din buzunar pentru taxe, asta e. Dacă e musai, atunci cu plăcere.

  39. Mircea Popescu`s avatar
    39
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Nu e problema sarantocului sa stabileasca chestiile astea.

  40. Ideea cu permisul de conducere e relativ noua si tine de dorinta guvernelor de a-si regula cetatenii. Nu mi-e clar in ce mod e el indispensabil.

  41. Mircea Popescu`s avatar
    41
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    Io zic ca tine mai degraba de cresterea densitatii timpitilor la volan pe metrul patrat de sosea, pe masura ce progresele in ce priveste productia de masini, cit si dezvoltarea creditului pentru prostulatie au facut masina tot mai accesibila, ceea ce inseamna in fapt tot mai la dispozitia prostului.

  42. cățelul alpha`s avatar
    42
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Cam e. Cam o dată la 4 ani. Sau, cel puțin, așa ar trebui să fie.

  43. mnoa da la condus ascensorul nu-ti trebuie permis ? Majoritatea chestiilor de la mobil la pc si de la tutun la prezervative sunt la dispozitia prostului. Nu red ca-i treaba statului sau ca rezolva problema in mod satisfacator permisul.

  44. cățelul alpha`s avatar
    44
    cățelul alpha 
    Sunday, 26 December 2010

    Și ca să închei paranteza, bogătanul care n-are loc de sărăntoci ca să se desfășoare, e cam sărăntoc la rîndul său. Un bogătan sărăntoc, cum ar veni, care vrea să-și ascundă urmele.

  45. pai domnu Dr.A. Cu ascensoru nu prea poti omori oameni din greseala sau intentionat. Pe logica asta de ce au nevoie doctorii de licentiere, ce-i treaba statului unde se vindeca oamenii? Daca e doctor prost omoara unu si il baga la puscarie si au scapat de el.
    Dapoi dara.

  46. Mircea Popescu`s avatar
    46
    Mircea Popescu 
    Sunday, 26 December 2010

    @cățelul alpha Nici vorba. Ideea ca oamenii isi pot vota beneficii personale din impozitarea averilor altora e o prostie oarzana.

    @Dr.A Dar iti trebuie. Si pentru o motostivuitoare de-aia, pe care la rigoare imi invat ciinele s-o manevreze, tot iti trebuie permis. In principal pentru ca o buna majoritate din populatia umana e totusi mai dobitoaca decit ciinele meu.

    Acum, in ce masura rezolva permisul satisfacator... e o intrebare. Macar se asigura totusi ca tontu' cunoaste de rost codu' cit sa poata raspunde la niste intrebari (ceea ce duce la efectul remarcabil ca in orice tara "libera" iti alegi, lumea cunoaste in medie mai bine codul rutier decit constitutia, chit ca asta din urma e indeobste cu un ordin de marime mai scurta). Macar se asigura ca tontu' are ocazia de-a face un pic de practica sub supravegherea unui strain cit de cit calificat.

    Eu sunt de parere ca per total aduce niste beneficii serioase.

    @cățelul alpha Posibil. Poti privi chestiunea bineinteles si din punctul celalalt : e un bar, unde se rigiie si se beseste in voie. Bogatanul vine si zice buei. Ori va besiti ca prostii si intre voi, ori va abtineti si atunci beau si eu aici, si aveti marea cinste si onoare, precum si nesperata ocazie sa respirati acelasi aer cu mine, ba chiar poate aerul care-mi iese mie pe gura in timp ce vorbesc, si doamne fereste sa vezi minune, vi s-a mai duce din el la cap si-ti ajunge mai putin dobitoci decit sunteti in momentul de fata.

    Acuma, per total eu sa fiu barmanul as da o lege ca nu se mai beseste nimeni. Pentru ca prezenta bogatanului in baru' respectiv e mai valoroasa pentru sarantoci ca grup decit besinile lor.

    Cum ziceam, depinde si cum privest chestiunea.

    @cipslim +1, in mare vorbind.

  47. Atata ca juma de milion de francezi conduc fara permis si probabil un ordin de marime in sus americani. Ramane treaba ca licenta de pilot la avion o primesti de la aeroclub da fpermisul nu-i eliberat de "ACR".

    Acuma in privinta faptului ca statul decide ce e mai periculos pentru cetateni si ia masuri judicioase astept sa vedem cum controlul bagajelor va face mai sigur traficul aerian decat cel feroviar.

    Eu raman la ideea ca a da la 90% din prosti permis pe ideea ca aia 10% care nu l-au primit pot fi mai periculosi decat aia 90% care se cred destepti pentru ca l-au primit nu-i neaparat o solutie buna.

    Raman la ideea ca o castrare chimica sau un permis de port oaie ar rezolva mai bine problemele de securitate rutiera decat permisul de conducere.

  48. Mircea Popescu`s avatar
    48
    Mircea Popescu 
    Monday, 27 December 2010

    Chiar ar merita facut un studiu cross-section, care-i frecventa relativa a accidentelor in populatia fara permis fata de cu permis. Ar fi probabil foarte instructiv.

    Dar revenind : bagajele nu prezinta de fapt un pericol pentru cetateni. Sunt pina la urma bagajele lor. Autoturismele prezinta un pericol pentru cetateni (demonstrat prin aceea ca majoritatea mortilor si ranitilor intr-un an mor si se ranesc prin interactiunea cu autovehicule). Din aceasta cauza comparatia imi pare disfunctionala.

    Cind vom vedea leading cause of death sa fie 1. accidente auto 2. explozii bagaje 3. probleme cardiace si 4. cancer atunci mai putem discuta chestia. Dar in tot cazul nu-i vorba ca statul sa decida ce-i periculos pentru cetateni, ci ce-i safe in public. O chestiune perfect diferita, si care de altfel a fost dintotdeauna functia statului, inclusiv la greci, inclusiv la latini.

    In rest, perfect de acord cu tine pe chestia cu "e stupid sa amplificam cu cincizeci la suta prostia a nouazeci la suta dintre prosti doar pentru ca am reusit sa eliminam zece la suta dintre prostii cei mai prosti". Totusi, daca aplicam regula de 80/20, eliminind aia 10% am reusit a elimina 40% din accidente. Asa, statistic vorbind :p

    Cred ca istoria ne invata doua lucruri importante : primul, ca solutiile violente sunt, in general si per total, mai putin eficiente decit solutiile pasnice, si al doilea, ca solutiile violente vor parea cetatenilor, in fiecare caz concret, mai eficiente decit solutiile pasnice care le sunt in fapt superioare. De-aia, in caz ca te intrebi, exista limita de virsta la Senat : dureaza ceva timp pina cetateanu' apuca sa observe prima chestiune. Ai facut inca 35 ? :D

  49. Limita de varsta la senat e pusa ca sa aiba si curvele batrane un loc asigurat la pensie.

  50. Mircea Popescu`s avatar
    50
    Mircea Popescu 
    Monday, 27 December 2010

    Depinde si din ce parte-a pulii privesti, zic.

  51. Eu nu privesc din parti ci trag o concluzie panoramica asupra catorva mii de ani de ist(e)orie politica. Chestie care ar putea scapa cateva amanunte din vedere.

  52. Ce sa caute mey toti mucosii si putoii in parlament?

  53. Deci masini nu, baruri nu, gagici nu, parlament nu, n'terneti nu.
    Da ce vreti voi sa faca toata ziua si noaptea 80 % din ADN-ul tari ?

  54. Mircea Popescu`s avatar
    54
    Mircea Popescu 
    Tuesday, 28 December 2010

    @Dr.A Invatati, invatati, invatati!

    Acu sa vezi ca mintenas apare vre-un malthusian sa ma acuze furibund de marxism si englesism, dupa ce ieri ceva copchil marxist ma acuza furibund de malthusianism, e haios cit de multi oameni au citit aproximativ cit de multe carti fara sa priceapa mare lucru de-acolo. Poate fi si din cauza ca 80% din ADN-ul tarii are prea multe ocupatii la dispozitie, zic.

  55. sa-mi sugi pula...ce retard esti ba mircea!

  56. cățelul alpha`s avatar
    56
    cățelul alpha 
    Friday, 31 December 2010

    Ăsta sigur e liberal. :))

  57. Mircea Popescu`s avatar
    57
    Mircea Popescu 
    Friday, 31 December 2010

    Ie, "liberal" de-asta din noul PNL, socialist-progresiv-pula mea.

  58. cățelul alpha`s avatar
    58
    cățelul alpha 
    Friday, 31 December 2010

    O fi vreun coleg de filială care nu te place. :))

  59. Mircea Popescu`s avatar
    59
    Mircea Popescu 
    Friday, 31 December 2010

    Nu prea cred, ca dintre colegii de filiala aia care-s alfabetizati si capabili sa intre pe Internet in general si-n mare ma cam plac, iara diversii burdihanosi ramasi in anii '70 nu-s capabili sa "dea drumu' la windoz ala".

    Da' mnoa, orice-i posibil.

  60. Permisul de conducere nu ar trebui sa aiba de a face cu banii. De regula, omii cu foarte multi bani, conduc putin spre foarte putin si, multi dintre ei, o fac intr-un mod iresponsabil. Omii care sunt in stare sa conduca responsabil, ar trebui sa aiba permis. Zic si io.
    Omii care muncesc cu masina (deci, nu aia cu bani) sunt de regula printre cei mai responsabili, asta pentru ca inteleg ca trebuie sa-si protejeze afacerea. Cat despre taxe, depinde la care te referi, daca-i vorba de taxa de prima inmatriculare, taxele nu-s asa de mici precum zici, sunt prost gandite si incalca legislatia europeana, fapt pentru care, daca respecti anumite proceduri juridice, poti sa obtii anularea ei in instanta. Dovada clara a inadecvarii taxei de p.i ii data de numarul masinilor inmatriculate in Balgaria.

  61. Mircea Popescu`s avatar
    61
    Mircea Popescu 
    Saturday, 1 January 2011

    Zic c-ai aplicat o lectura foarte superficiala asupra textului.

  62. Drept zici, n-am avut rabdare sa citesc tot.

  63. Mircea Popescu`s avatar
    63
    Mircea Popescu 
    Saturday, 1 January 2011

    E, nu-i nimic, asta e. An nou fericit buei!

  64. muuuuuu, muuuuuuu! :)) oricum aia cu "masse"-le e geniala. mi-a facu' ziua. :P :)

    sa ii propui ideea asta la robu la pnl la dezbatare. is curios cu ce feedback va fi primita.

  65. Mircea Popescu`s avatar
    65
    Mircea Popescu 
    Sunday, 2 January 2011

    Nu prea merita sa discuti politica cu socialistii, din ce-am vazut eu, nu prea au capacitatea de a-si folosi ratiunea, ii conduce mai mult foamea.

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.