Warcraft II

Friday, 13 January, Year 4 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Motivul pentru care World of Warcraft a avut succes este ca a) toata lumea astepta cu sufletul la gura "Warcraft in retea pe server" si b) Blizzard au livrat 100% "Warcraft in retea pe server". In aceasta ordine, si a > b.

Iar toata lumea astepta cu sufletul la gura "Warcraft in retea pe server" pentru ca Warcraft II a rupt tot, la vremea lui. N-am idee daca sunteti suficient de tineri cit sa nu-l fi prins, sau suficient de batrini cit sa nu-l fi apucat, da' in tot cazul, daca-l aveti pe undeva prin casa sau puteti sa-l faceti rost am sa va spun cum se poate juca pe Ubuntu, ca tocmai ce mi l-am instalat.

Deci :

  1. copiati jocul intr-un director, sa-i zicem /home/jocuri/w2.
  2. instalati DosBox, asigurati-va ca in dosbox-0.xx.conf aveti

    mpu401=intelligent
    mididevice=default
    midiconfig=128:0

    ca sa va mearga si sunetul (puteti avea nevoie sa instalati sau re-instalati libsdl1.2debian-all).

  3. ctrl-alt-t, dosbox
  4. mount c /home/jocuri/w2
  5. mount d /home/jocuri/w2 -t cdrom

Si gata, puteti retrai miracolul in toata pixelalta sa splendoare.

    war2_000 war2_001 war2_002

    war2_003 war2_004 war2_005

Yesh milord.
Category: Trolloludens
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

14 Responses

  1. Ca să joc WarcraftII, am pus mâna de la mână cu un prieten şi i-am furat vitejeşte unui al treilea prieten calculatorul din sufragerie. Bine, i l-am dat înapoi după vreo 20 de ore, că terminasem jocul (jucam câte-o misiune fiecare, pe rând). Ah, the times.

    Moar work?
    (Apropo de asta, am un amic căruia i-a rămas numele Nafnaf pt. că nu ştia engleză şi avea impresia că SCV-urile în Starcraft zic Nafnaf minerals. :D)

  2. Bai ce muzica tare avea asta.

  3. Mircea Popescu`s avatar
    3
    Mircea Popescu 
    Friday, 13 January 2012

    @cosminmaricari Lolz nafnaf minerals.

    Tocmai am facut toata campania umana pina la misiunea cind ti se alatura griphonriderii, la care m-o pleznit lenea.

    @Bogdan Hehe pai de ce crezi ca am precizat cum se face sa aiba sunet :)

  4. si acuma imi amintesc codul sef. pres enter, pircea. then, press, it is a good day to day. then press eneter. ;))

  5. Nu are sens sa-l rejoc. L-am terminat de vreo 5 ori, cu tot cu add-on si am rupt salile cu jocul ala. Imi e frica ca daca ma reapuc, ma prinde iar febra magilor de la orci si a grifonilor.

    Desi toata lumea stia ca un grunt de la orci face un cavaler de la oameni, rasele erau un fel de mirror image. Erau mici diferente intre ele, dar totul era echilibrat in final. Chiar si asa, daca intrai intr-unele dintre primele sali de Internet de la noi, auzeai opinii puternice despre ''care-i mai tare''.

  6. teoretic gruntu' face cavalerul. dar elementalul de apa era mai sef decat demonul sumonat. :D

    in plus kingthsii always ruleaza. :D

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Sunday, 15 January 2012

    @Mihai B Ce bear ejti :D

    @krossfire :D

    Erau minore diferente, paladinii avind heal o trupa mare de paladini (9) putea distruge un orc setat sa vina in doze mici (2-3 ogre) pentru ca astia se tot vindecau. Deci la lupte de uzura mai bun era umanul. In schimb orcii aveau tornadele alea ce puteau distruge nave, chestie valoroasa.

    @Mihai B Adevaru-i ca depinde cine are mai multi.

  8. Stii ce-mi placea la jocurile din perioada (fie ca-i vorba de Warcraft 2, Heroes 2 sau de primele Command & Conquer)?

    Stabileau de la inceput o mitologie si se tineau nene de ea. Heroes lua cateva mitologii ultra cunoscute si crea un melanj unitar din ele. Warcraft spunea: intr-o lume cu oameni si elfi, vin orcii dintr-o alta dimensiune. C&C redusese lumea la doua factiuni cu obiective clar stabilite.

    Era simplu si in acelasi timp placut la nivel de mythos (lore). Ulterior, oamenii s-au gandit: de ce sa nu poluam o mitologie simpla cu tone si tone de creaturi si factiuni care n-au nicio logica in fraza? Pentru unul interesat de partea narativa, lucrurile astea sunt suficiente pentru un rating mai mic al jocului.

  9. Sa nu uitam totusi ca Warcraft 1 a fost mai degraba un RPG cu elemente de strategie (puteai selecta 4 unitati...mai multe decat in Dune 2, dar mai putine decat in Command & Conquer).

  10. Mircea Popescu`s avatar
    10
    Mircea Popescu 
    Sunday, 15 January 2012

    Diferenta ce-o zici tu urmeaza o diferenta a publicului. Nu e clar care-a fost cauza si care efectul, dar la inceput jucatorii erau oameni inteligenti, ingineri, matematicieni, de-astea. Zece ani mai tirziu jucatorii sunt pizdute confuze si pustani artistici, tipi care au impresii despre sine si umanioare. Ca atare jocurile au trecut de la esprit de geometrie la esprit de finesse. Din pacate atit mediul cit si abilitatile creatorilor sunt mult mai adecvate primei abordari.

    Dune a fost o porcarie, practic un film de reclama, dati click aici sa vedeti celalalt mesaj publicitar. M-a enervat "jocul" ala la culme.

  11. Tu vorbesti de Dune 1, facut de Cryo, sau de Dune II, facut de Westwood?

  12. Mircea Popescu`s avatar
    12
    Mircea Popescu 
    Sunday, 15 January 2012

    Dune 1. Dune II o fost chiar ok, si un deschizator de drumuri, primul RTS sau pe-acolo.

  13. dune 2 era cel mai tare. westwood a facut treaba buna. si acuma imi amintesc ce ravagii faceau turetele alea. si cum ziceam, doamne, da sa nu vina viermele pe ei. :D

  14. Mircea Popescu`s avatar
    14
    Mircea Popescu 
    Monday, 16 January 2012

    Aia era de fapt si problema, puneai frumos doua rinduri de turete si adio arme.

    Si faptul ca tancurile sonice erau singura chestie capabila sa atace turete de la distanta, ceea ce facea restul speciilor inutile, si faptul ca computeru' nu stia sa le foloseasca, ajungind rareori si din gresala sa beneficieze de zisa proprietate.

    Deci, scapari intolerabile astazi, dar chiar si asa a fost intr-adevar un mare deschizator de drumuri.

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.