Catalog Avon

Friday, 27 May, Year 3 d.Tr. | Author: Mircea Popescu

Hai sa ne plictisim impreuna.

Deci, Polimedia srl opereaza un serviciu web numit fain@polimedia.us. Asa se numeste el, asa l-a botezat mamicuta lui.

E adevarat ca printr-o pura coincidenta formatul cuvint@cuvint.tld este utilizat si pentru a reprezenta adrese de email. Totusi, asa cum nu orice gaura este un vagin si nu orice capat de teava tivita o vulva, tot astfel si exact la fel nu orice chestie cu @ in dinsa e o adresa de email. Unele sunt servicii web. Asta, de exemplu*.

Imprejurarea nu impiedica bineinteles pe nimeni, asa ca periodic primesc mesaje (in general de la utilizatori mai noi) in care mi se atrage atentia ca mi-au dat email dar n-am raspuns. Iar eu ii intreb unde mi-au dat email, si ei imi raspund ca pe fain@polimedia.us si eu atunci le zic ca aia nu-i o adresa de email, ci numele unui serviciu, si sa trimita pe o adresa de email. Uneori asta ii indigneaza, ceea ce nu ma deranjeaza, ca-mi da ocazia sa le atrag atentia ca-i special numita asa ca sa confuzeze nubii**.

Mailerul este setat sa arunce direct in galeata toate emailurile adresate cu numele serviciului, fara sa spuna nimic destinatarului. Pur si simplu accepta mesajul si-i da foc. Din ceva motiv pe care nu l-am inteles chiar complet mi s-au strins insa o coada de emailuri destul de insemnata care nu fusesera distribuite (vreo 50 de ore asa), si cautind eu sa vidanjez minunea, peste ce crezi ca-mi dau ochisorii ?

Subject: Catalog Avon
From: "Avon Catalog"
Date: Wed, May 25, 2011 11:07 pm
Priority: Normal

Iti oferim pana la 40 % discount la comanda ta
Toate produsele se iau in calcul pentru obtinerea valorii finale a comenzii
Iti rasplatim loialitatea cu minim + 5 % discount
Iti oferim oportunitati suplimentare de castig (oferte speciale, programe de
instruire gratuite, competitii si premii )

Descarca Catalogul Avon http://[filehost]/CatalogAvon_Mai_2011_EXE

Deci Avon trimite spam in Romania ? Ca retin un mare scandal acum vreo trei ani din care au iesit destul de jumuliti pentru atari practici, dupa care au introdus reguli antispam in conventiile pe care le incheie cu colaboratorii. Oare au nevoie sa invete lectia separat in fiecare tarisoara, orasel, satuc, comuna ?

Parca nu pare tocmai credibil. Hai sa vedem prin headere ?

Return-path:
Envelope-to: fain@polimedia.us
Delivery-date: Wed, 25 May 2011 13:07:23 -0400
Received: from 2eint.2edespachos.com.br ([189.2.127.130])
by xenu.polimedia.us with esmtps (TLSv1:AES256-SHA:256) (Exim 4.69)
(envelope-from ) id 1QKCsc-0006Ja-4F
for fain@polimedia.us; Wed, 25 May 2011 13:07:23 -0400
Received: (qmail 29360 invoked by uid 89); 25 May 2011 17:07:13 -0000
Received: from unknown (HELO User) (kim@91.202.90.198)
by 2eint.2edespachos.com.br with ESMTPA; 25 May 2011 17:07:12 -0000
From: "Avon Catalog"
Subject: Catalog Avon

Deci, emailul a ajuns la mine trecind printr-un server neprotejat din Brazilia, care l-a primit de la un utilizator pe numele lui kim@91.202.90.198. Care IP chiar exista, si-i chiar in Romania, pe un ISP care ilustreaza amuzant vorba ceea cu "azi aici, miine-n Focsani" :

inetnum: 91.202.88.0 - 91.202.91.255
netname: TELECABLU-NET
descr: TeleCablu&Net SRL
descr: Str. Mihail Kogalniceanu Nr. 19 A
descr: Focsani, Vrancea
country: RO

organisation: ORG-STS32-RIPE
org-name: TeleCablu & Net SRL
org-type: OTHER
address: Str. Valcele nr. 196
address: Targu Ocna, Bacau

person: Dima Adrian
address: Vasile Alecsandri, bl. 49, ap. 24
address: Adjud, Vrancea, 625100, Romania
mnt-by: TCN-MNT
remarks: General Manager
remarks: SC TeleCablu&Net SRL Focsani

Totusi, al cui este avon.ro ? O fi al Avon ori n-o fi al Avon ? Cu care ocazie constatam ca n-are nici un fel de continut, ci pur si simplu redirecteaza spre alt website. Da' al cui e avon.ro ?

Name Server: rds.amaltea.ro
Name Server: amaltea.ro

IP: 81.196.2.207
IP Location: Bucharest, Romania

Amaltea asta e ceva editura, tinuta de niste oameni care n-au auzit de teoria cum ca-i bine sa raspunzi si la www si la ne-www, da-n fine, © 2009 - 2011 Grupul Editorial AMALTEA. De la care aflam ca "EDITURA AMALTEA S.R.L., cu sediul in Bucuresti, str. Spatarului, nr. 31, Sector 2", si mai adaugam Cod Unic de Inregistrare 2378593 ; Numar Registrul Comertului J40/26582/1992.

Mbon. Si la cine redirecteaza ? Pai, la egirl.ro. A cui e egirl.ro ?

Name Server: k5.dazoot.ro
Name Server: ns2.cabanova.net
Name Server: ns1.cabanova.net
Name Server: k4.dazoot.ro
Name Server: k3.dazoot.ro
Name Server: k2.dazoot.ro

IP: 81.196.2.207
IP Location: Bucharest, Romania

De la dinsii aflam ca "Adresa: Bd. Gh. Sincai, nr. 1-1A, Sector 4, Bucuresti", si mai adaugam Cod Fiscal 16341900 ; Numar Registrul Comertului J40/6234/2004. Doi asociati, Ovidiu si Alina Valeanu. Iar de pe site aflam ca

Echipa noastra dezvolta atat proiecte pentru in afara, in regim de outsourcing, cat si pentru clientii din Romania.

Un serviciu lansat recent este Newsman, gandit special pentru publisheri si magazinele online din Romania, ce permite trimiterea rapid si usor de newslettere personalizate, in acest fel crescindu-se simtitor traficul si implicit venitul site-urilor. Newsman este deja folosit pe scara larga de nume mari din Online-ul romanesc.

Mnoa, ajunsi in acest punct, ce sa zic eu... poate ca serviciul asta recent lansat si folosit pe scara larga de nume mari are niste mici erori prin el. Nu stiu, zic si eu. Oare cum arata proiectele alea pentru in afara ?

Revenind in interior inauntru, nu putem incheia decit observind ca incurcate sunt caile antreprenorului roman. Atit doar ca oricit ar fi ele de incurcate, niste puncte fixe tot ramin : "numele mari", pe de-o parte, si micile gainarii, pe de cealalta.

Traiasca si infloreasca.

--------
* A, si nu tot ce straluceste e aur, am mai zis ?

** Obicei cu buna traditie in "mediul asta online". De exemplu, cum a ajuns slashdot sa se numeasca slashdot ?

Category: Meta psihoza
Comments feed : RSS 2.0. Leave your own comment below, or send a trackback.

20 Responses

  1. zici ca nu-i ceva phishing ?
    CatalogAvon_Mai_2011.EXE imi pare suspect. In mod normal ai un pdf pt. catalog.

  2. Critic`s avatar
    2
    Critic 
    Friday, 27 May 2011

    nu si daca e flash sau compiled html.

    anyway, fail janes english is fail, fain eat polimiidiea dat iues.

    cat despre Avon.. cam fac foamea aia de cativa ani de zile, de cand au aparut supermarketurile in masa. ma surprinde ca in ciuda crizei isi permit atatea incurcaturi, servere si ip-uri.

  3. Luka D`s avatar
    3
    Luka Dinsigna pentru 1000 de comentarii 
    Friday, 27 May 2011

    Wow. Ce epopee. Is tari dom'le.

  4. mitzaabiciclista`s avatar
    4
    mitzaabiciclista 
    Friday, 27 May 2011

    Cică ITM-ul din Cluj i-a ars Avon-ului o amendă de 100000 de lei fiindcă i-a prins cu muncă la negru. Văzui azi la Moise Guran

  5. Mircea Popescu`s avatar
    5
    Mircea Popescu 
    Friday, 27 May 2011

    @Dr.A E _EXE nu .EXE.

    @Critic Nu cred ca are de fapt legatura cu avon, dincolo de potriveala de nume.

    @Luka D Sunt, pentru ca vin din tara in care pina si icrele moi is tari.

    @mitzaabiciclista La negru sub unghii ? :D

  6. daca dai un search cu numele catalogului dai de articolul tau si de fisier pe site-ul respectiv. care fisier e .exe

  7. Mircea Popescu`s avatar
    7
    Mircea Popescu 
    Friday, 27 May 2011

    E trecut cu . in loc de _ in titlul paginii, din ceva motiv misterios. Daca examinezi url-ul apare cu _

  8. mitzaabiciclista`s avatar
    8
    mitzaabiciclista 
    Friday, 27 May 2011

    Dapi, fiindcă nu au contractele înregistrate conform legislaţiei de muncă în vigoare

  9. Mircea Popescu`s avatar
    9
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    Rusinica lor atunci.

  10. Critic`s avatar
    10
    Critic 
    Sunday, 29 May 2011

    pai ce contracte de munca fac aia? tu primesti o cutie cu valoarea x si tu faci reseller ca la cat vrei tu. aia au doar o foaie cum ca tu ai primit o cutie punct. astia nu se omoara cu sanatate, pensie, nimica. vechime, carte de munca, etc.

  11. Mircea Popescu`s avatar
    11
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    Undeva tot or fi avind un birou, o secretara ceva, niste tipi intr-un depozit care trimit cutiile, de-astea.

  12. Critic`s avatar
    12
    Critic 
    Sunday, 29 May 2011

    da' probabil un SRL maxim 20 angajati. cutiile se trimit prin posta, am vazut afise cand am fost acolo.

  13. Mircea Popescu`s avatar
    13
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    Pai se trimit prin posta, bine, da' ce conteaza ? Daca din aia 20 de salariati 10 erau angajati la negru asta inseamna niste amenzi. Destul de marisoare.

  14. In cazul de fata, atunci and sumele castigate ca MLM-ist depasesc un plafon lunar ( gen 100 euro pe luna) trebuie sa obti persoanalitate juridica (PFA, SRL) pentru a-ti incasa comisioanele. In practica la fel ca la agentii de asigurare multi incearca sa faca bani si putini reusesc renuntand dupa cateva luni. Inregistrarea/inchiderea unui PFA e o procedura laborioasa si nu se justifica (economic vorbind).

    Sigur ca firma are angajati cu carte de munca asa cum zici: la depozit, contabila secretara etc. Contractele de munca romanesti trebuie sa plateasca salariu minim si sa precizeze nr de ore de munca chestie ce nu are legaura cu genul de activitate prestata de "reprezentanti" O mare parte din ei cumpara pentru uz propriu si "al familiei".
    Chestia e ca in romania nu exista o suma minima sub care statul nu-si pierde bani cu fiscalizarea unei activitati.

  15. Mircea Popescu`s avatar
    15
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    Pai mi se pare mie sau te contrazici ? Ori exista un plafon lunar, ori nu exista o suma minima ?

    Mi se pare ca dupa normele EU e vreo doua-trei mii de euro sau pe-acolo plafonul de incasari anuale care nu trebuie declarate. Problema banui c-a fi fost de fapt ceva pe urmatoarea structura : orice vinzare Avon ofera vinzatorului-MLM-ist un comision, ceva procente acolo. Dupa interpretarea partii interesate mlm-ist, doar acest comision se socoteste inspre pragul respectiv, ca venit. Dupa interpretarea partii interesate-fisc, tot cuantumul vinzarilor se socoteste. Deci, daca tu vinzi zece creme de trei sute de lei din care cistigi zece lei, ce venit ai realizat, trei sute de lei sau zece lei ?

    (A se lua cu un gram de sare cele de mai sus, am contabil si ca rezultat niste idei destul de vagi despre functionarea concreta a fiscalitatii romanesti).

  16. Procentul e mai degraba spre 30%. Oricum orice comision se da sub forma de reducere la comanda urmatoare. Platind tu produsele cu TVA faptul ca la vinzi cuiva nu-i teoretic impozabil si nici licenta nu-ti trebuie daca nu-i activitate constanta. Cand vinzi la oser doua suruburi ruginite si un disc cu dan spataru nu-i nici aia activitate comerciala dupa cunostintele mele.

    In ce priveste comisionul, cat timp e din produse pt uz propriu nu-i cu nimic diferit de reducerile / card de fidelitate din magazine.

    Au cu siguranta un contract cu firma contract care a fost asimilat unui contract de munca. Contractul din perspectiva firmei nu e de munca si deci nu a fost inregistrat la cartile de munca. ...

  17. Mircea Popescu`s avatar
    17
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    E parte din crack-down-ul mai larg inceput cu contractele de drepturi de autor, baietii s-au apucat metodic sa distruga alternativele scripturale la contractele de munca, pe teoria de-a reglementa piata muncii.

    Mi-e neclar cam ce gindesc eu pe tema asta, adica pe de-o parte simulatia este dintotdeauna privita ca nulitate-n sistemul juridic, pe de cealalta parte abordarile astea heirupiste cu "toata lumea" etc scl amintesc mai degraba de solutiile celui de-al nustiucitelea congres decit de-o republica functionala.

    Pina la urma in termeni practici privind chestiunea, piata muncii in Romania era complet naucita din punctul de vedere al raporturilor juridice. Cumva tre' sa revina la o oarecare normalitate.

  18. Ai dreptate. Atata ca nu se rezolva nauceala dand amenzi aiurea ci cu un cadru legal cuprinzator pentru nevoile economiei.

  19. Mircea Popescu`s avatar
    19
    Mircea Popescu 
    Sunday, 29 May 2011

    Apai idealmente sigur ca-s de acord cu tine.

    Practic ai zece mii de functionari care nu stiu sa-ti spuna ce defineste un vector. Cadrul legal este, cu alte cuvinte, jumatatea mica a problemei. Cadrul mental e jumatatea mare, si ala e perfect posibil sa se rezolve cu cnutul. Mniezo stie, macar se incearca ceva.

  1. [...] Catalog Avon [...]

Add your cents! »
    If this is your first comment, it will wait to be approved. This usually takes a few hours. Subsequent comments are not delayed.